Gå til innhold

Sende mat innenlands med posten / helthjem / postnord?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en bror som elsker å prøve diverse lokalmat, så har veldig lyst å sende lokalmat fra lokal ysteriet her (f.eks. ost, smør, kjeks). Vi bor 4 timer unna hverandre, så får dessverre ikke til å levere det. Noen som kanskje jobber i posten / helthjem / postnord som kan svare på det å sende mat i post? Eller noen med egne erfaringer rundt dette?  

Anonymkode: 38395...ec2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har selv fått pepperkaker i posten flere ganger og kjøpt fastost på nett flere ganger på vinteren fra et sted som fast sendte mandag for å sørge for kortest mulig leveringstid. Gikk helt fint. Osten var melkefri, men vet folk har sendt kuost også. Smør høres mer risky ut. 
Jeg tåler ikke melk, og har handlet en god del mat på nettet oppigjennom, og det er viktig at det er pakket godt inn, og tenk på om det skulle lekke, om det da kan ødelegge andres pakker. 

Du kan jo også sende med sånn bud hvor det blir levert på dagen. Da skal vel det meste gå 🤔 Er ikke sikker altså, men du kan pakke det smart også, f.eks med kjøleelement rundt. 

Skrevet

Jeg har sendt kake i posten faktisk, den gang posten ble sortert hver dag. Gikk fint haha. 

Anonymkode: 0ebc8...fd4

Skrevet

Mamma har sendt julepakker inkludert diverse matmed posten til søsknene mine i alle år. Vet ikke med smør, men ost, diverse kjøtt, julebrød og julekaker går iallfall fint. 

Jeg har reist med smør i ryggsekken en gang, og det er iallfall ikke å anbefale. Den smelta og rant ut og ødela alt. Men det var på sommeren. 

Anonymkode: 69aa2...b81

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...