Gå til innhold

Dum - Det nye sexy?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som overskriften sier : Dum - Det nye sexy?

En liten forklaring til det åpenbare click-baitet : Det virker som om kunnskapsløshet har blitt helt akseptert på areanen for dating. Dette viser seg gang på gang, da det som egentlig burde, skulle og absolutt er forventet å være helt grunnleggende kunnskap er fraværende hos veldig mange potensielle beilere? ...Jeg drar på stevnemøte etter stevnemøte, og de jeg treffer må dra opp telefonen for å sjekke, "lese seg opp på" eller finne informasjon som de burde vært opplyst om hvis de bare gadd å åpne en avis, eller sjekke en enkel nettside...Dette er så utrolig turn-off....

Flere som har det sånn?

Anonymkode: d1fbf...226

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ser det samme hos mange av mine litt yngre kollegaer. Nesten umulig å føre en interessant samtale om noe som er dagsaktuelt eller relevant i tiden. De er fullstendig i mørket hva nyheter gjelder feks. Det lille aktuelle de kan konversere om, er helt på overflaten og uten noe substans. 

Akkurat 20 år siden jeg datet sist, så det skal jeg ikke uttale meg om.

Anonymkode: b5b87...d02

• Liker 2
Skrevet

Har ikke det alltid vært litt sånn? Typ dum og deilig….🫠

Anonymkode: 1d849...0d8

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg ser det samme hos mange av mine litt yngre kollegaer. Nesten umulig å føre en interessant samtale om noe som er dagsaktuelt eller relevant i tiden. De er fullstendig i mørket hva nyheter gjelder feks. Det lille aktuelle de kan konversere om, er helt på overflaten og uten noe substans. 

TS her

Godt å høre at jeg ikke er helt alene 😃

Skrevet

Jeg opplever ikke det. Har noen betterwissende kollegaer som alltid skal dra opp mobilen for å finne Wikipedia artikkel om så å si alt vi prater om. Jeg har ikke tenkt at det er fordi de er dumme men fordi de prøver å leke smarte og best og er kverulanter.  Kunne ikke falt meg inn å date den typen

Anonymkode: d5af5...7cc

Skrevet

Det er også et tydelig tegn på dumhet at du drar på stevnemøte etter stevnemøte. Ikke rart du finner bare skrot og tomme hjerner på datingmarkedet. Det ekte datingmarkedet er i det virkelige liv, i hverdagen, hvor du møter mennesker i ekte situasjoner. Der finner du mennesker du liker, fordi du ser hvem de er, og hva de står for. Ikke på jobbintervju med noen fra noe tinderish. Der er taperne som ikke finner noen, fordi de har lite å bidra med.

Anonymkode: de860...cdc

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Jeg opplever ikke det. Har noen betterwissende kollegaer som alltid skal dra opp mobilen for å finne Wikipedia artikkel om så å si alt vi prater om. Jeg har ikke tenkt at det er fordi de er dumme men fordi de prøver å leke smarte og best og er kverulanter.  Kunne ikke falt meg inn å date den typen

Anonymkode: d5af5...7cc

Skrev du den feilen med vilje, som ironi for å vise et slags poeng, eller vet du ikke hva det faktisk heter? 

Hvis du ikke var ironisk og skulle illustrere noe uvitenhet, så kan jeg opplyse om at du blander engelsk og tysk i et tysk ord. Det heter besserwisser. Bedreviter. To S'er, ikke to T'er.

Nevner det bare i tilfelle. Jeg mener ikke å fremstå som noen besserwisser 😂

Endret av Million
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er også et tydelig tegn på dumhet at du drar på stevnemøte etter stevnemøte. Ikke rart du finner bare skrot og tomme hjerner på datingmarkedet. Det ekte datingmarkedet er i det virkelige liv, i hverdagen, hvor du møter mennesker i ekte situasjoner. Der finner du mennesker du liker, fordi du ser hvem de er, og hva de står for. Ikke på jobbintervju med noen fra noe tinderish. Der er taperne som ikke finner noen, fordi de har lite å bidra med.

Anonymkode: de860...cdc

*Sa en forsmådd hen som hadde brent seg*

Skrevet
Million skrev (Akkurat nå):

Skrev du den feilen med vilje, som ironi for å vise et slags poeng, eller vet du ikke hva det faktisk heter? 

Hvis du ikke var ironisk og skulle illustrere noe uvitenhet, så kan jeg opplyse om at du blander engelsk og tysk i et tysk ord. Det heter besserwisser. Bedreviter. To S'er, ikke to T'er.

Nevner det bare i tilfelle.

TS her

Veldig bra poengtert 😉

Skrevet

Da jeg var ung fikk jeg høre av en veninne at vi måtte ikke reagere på at hun virker dummere enn vanlig nå når vi skulle møte kjeresten hennes. Det har vært en ting lenge tror jeg. Tok til meg det hun sa og prøvde jeg også, og merker at folk liker meg bedre når jeg er litt sånn, åh det vet du bedre hihi, enn når jeg er med i samtalen om det er noe som er engasjerende. Spørs vel på personen, men ikke lurt å være noen andre enn seg selv. Ikke at noen kun kan være en ting, alle har sikkert en dummere side og en smartere side, i større eller mindre grad, men ingen er god på absolutt alt så vidt jeg vet. 

Anonymkode: 78c50...883

Skrevet

Kan ikke tenke meg noe mindre sexy enn dum og uopplyst

Skrevet

Synes det er greit med folk som er ærlige på at de kan lite. Det som er mye verre er kombinasjonen å ikke være opplyst, og i tillegg være arrogant. Type folk som får nyhetene sine fra hjernevaskingssnutter fra TikTok.

Anonymkode: c660b...8e1

• Liker 1
Skrevet (endret)
6 hours ago, AnonymBruker said:

En liten forklaring til det åpenbare click-baitet : Det virker som om kunnskapsløshet har blitt helt akseptert på areanen for dating. Dette viser seg gang på gang, da det som egentlig burde, skulle og absolutt er forventet å være helt grunnleggende kunnskap er fraværende hos veldig mange potensielle beilere? ...Jeg drar på stevnemøte etter stevnemøte, og de jeg treffer må dra opp telefonen for å sjekke, "lese seg opp på" eller finne informasjon som de burde vært opplyst om hvis de bare gadd å åpne en avis, eller sjekke en enkel nettside...Dette er så utrolig turn-off....

Flere som har det sånn?

Kan du gi  eksempeler på hva slags grunnleggende  temaer de er snakk om?

Etter min erfaring er nysgjerrighet et av de største tegnene på inteligens. Bedrevitere som fordømmer andres inteligens og tror de vet alt  er derimot de mest trangsynte og unyanserte menneskene jeg møter på her i livet. 

Her må du rett og slett nyansere hva du mener med grunnleggende kunskapsløshet. At folk ikke engasjerer seg på aktuelle temaer du anser som viktige gjør dem ikke automatisk kunnskapsløse.

Ut i fra måten legger frem budskapet ditt på i tråden er det nok en liten fare for at du kaster stein i glasshus her😅

Endret av Bigote
  • Nyttig 1
Skrevet

Synes kvinner har trodd at dum = sexy i lange tider jeg. Dum blondine er liksom det optimale.. 

Anonymkode: efce6...664

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Synes det er greit med folk som er ærlige på at de kan lite. Det som er mye verre er kombinasjonen å ikke være opplyst, og i tillegg være arrogant. Type folk som får nyhetene sine fra hjernevaskingssnutter fra TikTok.

Anonymkode: c660b...8e1

Dette er den beste intelligensen i mine øyne. 

Anonymkode: 4c8ec...1ef

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.12.2023 den 9.43):

Jeg opplever derimot dagens ungdommer som både oppdatert og interesserte, og overraskende kunnskapsrike i forhold til min genrasjon på den alderen. Men det er selvfølgelig like mye forskjell på de som det er i alle aldere...

Dum og deilig har jo vært et begrep i alle år? For ikke å snakke om alle blondinevitsene? Hvor tror du de kom fra? men jeg må jo si at når man ser klipp fra datingprogrammer, Paradise og diverse annet så er det jo ikke akkurat veldig oppegående mennesker som er plukket ut der... Jeg nekter likevel å tro at de hører til et flertall. Mine egne ungdommer og deres venner er i alle fall langt unna det der.

Anonymkode: a04ec...68d

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.12.2023 den 9.35):

Flere som har det sånn?

Nei....Intelligens er sexy. Dum er den verste turnoffen som finnes.

• Nyttig 1
Skrevet

To cowboyer møttes utenfor saloonen. Den første spurte, hvor mye er "1 +1". Den andre svarte "2". Den første trakk revolveren og skjøt han på flekken. Jeg spurte hvorfor. "Han visste for mye".

Selv bor jeg med superintelligent dame, og det setter jeg pris på. Stort sett. Men det kan av og til være slitsomt med folk som vet for mye og blander seg inn i for mye.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...