Gå til innhold

Vil ikke vite det om han har vært utro.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gift, vært det i 12år. Har tenkt litt på det med utroskap, det handler jo oftest om sex. Derfor vil jeg ikke vite det om mannen min skulle ha vært utro med andre. Kall meg naiv og dum, men er jo like greit å ikke vite. Fordholdet vårt er bra, sex regelmessig som også er bra i mine øyne. Han også sier det samme. Men om han virkelig vil ha sex med noen andre av og til, jeg vil ikke vite det.

Anonymkode: 9ac99...eae

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er naivt og dumt å ha sex med mannen uten kondom all den tid han kan ha fått en seksuelt overførbar sykdom. Utrolig dumt. 

Anonymkode: 4ca78...e1f

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er naivt og dumt å ha sex med mannen uten kondom all den tid han kan ha fått en seksuelt overførbar sykdom. Utrolig dumt. 

Det er naivt og dumt å tro at man skal gå gjennom et helt liv og bare ha sex med en person. 

Anonymkode: 8f928...68e

• Liker 4
Skrevet

Jeg vil heller ikke vite.

Anonymkode: f6ad9...b02

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Det gjelder vel i så fall helt uavhengig av om man ønsker å vite om utroskap eller ikke?

Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Det er naivt og dumt å tro at man skal gå gjennom et helt liv og bare ha sex med en person. 

Det er jo også en tanke ja, vet jo aldri hva som skjer i livet.

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det går jo ann å beskytte seg om man har sex med andre da.

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Det gjelder vel i så fall helt uavhengig av om man ønsker å vite om utroskap eller ikke?

Nettopp....nå har jeg enda ikke hatt noen kjønnssykdommer selv i livet.

Skrevet

Kondomer funker dårlig på kjønnssykdommen HPV. Jeg kjenner en som nettopp har fått påvist store celleforandringer på grunn av en utro eksmann over mange mange år. Just sayin….

Anonymkode: dd3ff...bfe

• Liker 4
Skrevet

Jeg tenker litt som deg, best å ikke vite. 

Men....hvis andre i vår nærhet vet, da ville jeg foretrukket å vite. Livredd for å bli sett på som et naivt fjols, som andre ler av bak ryggen min. 

Og hvis det er en mulighet for at jeg oppdager utroskapen etter en stund, ville jeg også foretrukket å vite. Lettere å tilgi en sex-glipp, enn noen som har løyet for meg. Da kan tilliten aldri gjenopprettes. 

Men hadde mannen min vært på f.eks. et kurs i utlandet, hatt en one-night-stand med en dame der og det hadde vært null sjanse for at jeg fant det ut..ja, da hadde jeg foretrukket å leve lykkelig uvitende. 

Anonymkode: bc46c...8d3

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg har vanskelig for å tro at mannen klarer å ha sex med andre, og samtidig ikke distansere seg fra meg. Tenker også at det er større sjans for at følelser skal oppstå for den andre.

Anonymkode: 6db9d...beb

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg har vanskelig for å tro at mannen klarer å ha sex med andre, og samtidig ikke distansere seg fra meg. Tenker også at det er større sjans for at følelser skal oppstå for den andre.

Anonymkode: 6db9d...beb

Menn klarer i likhet med kvinner som ikke er usikre å skille helt greit mellom sex og følelser. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Menn klarer i likhet med kvinner som ikke er usikre å skille helt greit mellom sex og følelser. 

Tror jeg også, sex er faktisk bare sex i noen tilfeller. Kåthet som må ut...så tror jeg man kan gå lenge etterpå uten å få denne spenningen som noe ekstra uten som partner.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg er gift, vært det i 12år. Har tenkt litt på det med utroskap, det handler jo oftest om sex. Derfor vil jeg ikke vite det om mannen min skulle ha vært utro med andre. Kall meg naiv og dum, men er jo like greit å ikke vite. Fordholdet vårt er bra, sex regelmessig som også er bra i mine øyne. Han også sier det samme. Men om han virkelig vil ha sex med noen andre av og til, jeg vil ikke vite det.

Mener du at utroskap som ikke vil påvirke deg negativt vil du ikke vite om, eller at du uansett aldri vil vite om utroskap?

Dilemmaer kring kunnskap om ting der det å få kunnskap i seg selv er negativt, er mye mer generelt enn kun avgrenset til utroskap. Vil jeg vite om at jeg har kreft, hvis jeg ikke kan bruke den kunnskapen til noe positivt? Og så videre... 

• Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hva om mannen din er utro med samme dama over lang tid? Vil du likevel ikke vite? Eller om andre vet - vil du være den eneste som ikke vet om det?

Utroskap handler veldig ofte om mye mer enn sex. Utroskap er også ofte et symptom og ikke nødvendigvis årsaken…

Anonymkode: d1aee...e98

• Nyttig 5
Skrevet

Forstår hva du mener, jeg tenker jo litt av hvis du har et one night stand i fylla, angrer som en bikkje, aldri kommer til å gjøre det igjen - er det da altid verdt å fortelle det? Hva oppnår man med det? Å lette eget hjerte, men samtidig legge en byrde på den andres? I ærlighetens navn. Men noen ganger er ikke ærlighet alt.

Når det er sagt - jeg har vært borti en mann hvor kona faktisk hadde sagt dette, at hun ikke ville vite. Jeg skal ikke påstå at han tok det som en carte blanche for å være utro, men kanskje litt for å ikke si det i all fall. 

Og så er det forskjell på det første scenarioet og å innlede en lengre affære.

Anonymkode: a85d8...a07

• Liker 3
Skrevet

Enn om det er en dame dere omgås? Hvordan ser du på det om dere tre møtes og mannen din og den dama har en hemmelighet du ikke tar del i?

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet

For meg ville det vært et så stort tikkitsbrudd at jeg hadde ønsket å vite, for jeg vil vite om jeg kan stole på henne, og jeg stoler aldri på damer som er utro 

Anonymkode: 34758...2d6

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet

Fatter det ikke... Er ikke livet for kort til å sløse på elendige partnere?

Det finnes nok av snille trofaste menn der ute. Men ignorance is bliss for noen tydeligvis

Anonymkode: 3ce5b...452

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Tror jeg også, sex er faktisk bare sex i noen tilfeller. Kåthet som må ut...så tror jeg man kan gå lenge etterpå uten å få denne spenningen som noe ekstra uten som partner.

I NOEN tilfeller er sex bare sex. I andre tilfeller er det både sex OG følelser. Kåthet som må ut… 😂 Ja, ja… om det er en form for å trøste seg selv og det funker for deg… så hvorfor ikke… 😂😂😂

Personlig vil jeg vite om det viss jeg ikke er nok for mannen min - fortrinnsvis i FORKANT… Om han føler behov for å svikte meg må han gjerne det, men jeg vil vite og da trenger han ikke komne hjem til meg.

Anonymkode: d1aee...e98

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Om dere har et bra forhold, og sex. Da, tenker jeg at du ikke trenger og bekymre deg for utroskap, vel ? 

For, utifra det jeg har erfart, så er de som er utro i forhold som er ødelagte. De er i et AS partnerskap. Og det er JÆVLIG. 

De, som er utro før de har rukket å bryte ut, de som var naive og tenkte at de skulle klare å holde ut, men så klarte de det ikke alikevel. Det er somregel de som er utro. Og de, er somregel forelsket i noen andre. 

Ikke, "oj shit jeg ble dritings å hadde sex med noen, å jeg angrer som bare det.... "

Anonymkode: e5644...c5f

• Nyttig 3
Skrevet

Jeg er helt enig. Vært samme i 15 år. Har det utrolig bra sammen og fremdeles et bra sexliv. Jeg har ingen grunn til å tro at han er utro, men hadde han vært det mens vi har det sånn som vi har hatt og har det, vil jeg ikke vite det. 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...