AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #1 Skrevet 12. desember 2023 Matposene innholder utrolig mye dårlig, ofte må det kastes. Har selv sett hvor ille det kan være. Tror dere folk henter dette for at de virkelig vil? Anonymkode: ba298...46f 5 3
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #2 Skrevet 12. desember 2023 På hvilken måte er det dårlig? Altså gammelt? Anonymkode: 72eb3...f56 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #3 Skrevet 12. desember 2023 Nei absolutt ikke. Det er leit og trist at det er slik. På grunn av sukkeravgiften er det heller ikke mye godis og brus å få. Kanskje ikke det viktigste, men for barnefamilier i høytiden er det trist at fabrikkene må helle ut brusen heller enn å gi den bort. Anonymkode: 356bb...e7d 5 2
Angelheart2 Skrevet 12. desember 2023 #4 Skrevet 12. desember 2023 Tror dette varierer veldig. Har sett posene som deles ut her og det er absolutt ikke dårlig. Her snakker vi ribbe, medisterkaker, poteter, sausposer, surkål, kjeks, julekaker, potetgull, sjokolade, grøtris og alt annet du trenger i julen. Resten av året er det også velfylte poser med opp til flere middager, posesupper og annet. Men det er jo mange steder avhengig av hva de får inn, hvilke butikker de har avtale med osv. Noen steder (som Frelsesarmeen enkelte steder) så blir det jo kjøpt inn til disse posene, med midler de samler inn i julegryter og lignende, da er det god mat i posene, ikke dårlige datovarer eller rester. 8 2
Gjest Vikarsykepleier Skrevet 12. desember 2023 #5 Skrevet 12. desember 2023 Vil du være litt mer spesifikk når du sier dårlig? Er det utgått på dato, dvaske grønnsaker, hull i melpose, eller er det mye sukker og lite proteiner du mener?
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #6 Skrevet 12. desember 2023 Vikarsykepleier skrev (9 minutter siden): Vil du være litt mer spesifikk når du sier dårlig? Er det utgått på dato, dvaske grønnsaker, hull i melpose, eller er det mye sukker og lite proteiner du mener? At det kun er first price produkter og ingenting fra Jacobs 🤪 Har selv sett innholdet i matposene og det er mye bra i posene. Anonymkode: 70657...897 3 2
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #7 Skrevet 12. desember 2023 Har hentet matposer siden begynnelse av året. Aldri fått noko dårlig og varer alltid til flere måltider. Er en fin måte å spare penger på og øke fondsparingen. Ren idioti at det ikke behovsprøves. Anonymkode: 81d72...172 7
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #8 Skrevet 12. desember 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Har hentet matposer siden begynnelse av året. Aldri fått noko dårlig og varer alltid til flere måltider. Er en fin måte å spare penger på og øke fondsparingen. Ren idioti at det ikke behovsprøves. Anonymkode: 81d72...172 Bra du er ærlig. Jeg anslår, konservativt, at minst halvparten er som deg. Stinn av gryn, men henter matposer så de kan bruke de pengene på andre ting. Anonymkode: 7d4bf...55f 15 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #9 Skrevet 12. desember 2023 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Har hentet matposer siden begynnelse av året. Aldri fått noko dårlig og varer alltid til flere måltider. Er en fin måte å spare penger på og øke fondsparingen. Ren idioti at det ikke behovsprøves. Anonymkode: 81d72...172 Hvor henter du matposer? Er det samtale og inntekstsjekk på forhånd eller er det bare å komme? Anonymkode: 8c9c7...180
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #10 Skrevet 12. desember 2023 Vikarsykepleier skrev (1 time siden): Vil du være litt mer spesifikk når du sier dårlig? Er det utgått på dato, dvaske grønnsaker, hull i melpose, eller er det mye sukker og lite proteiner du mener? Tja, noen små porsjonspose med ketchup og etpar brune bananer. Muggent brød, fjordlands 2 uker etter dato. Anonymkode: ba298...46f 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #11 Skrevet 12. desember 2023 Tror det er ganske varierende. Kjenner noen med god råd, som pleier å hente her, og de er stort sett fornøyd med innholdet. Men fatter ikke at folk med god råd synes det er greit å ta mat fra de fattige. Jeg er selv ufør på minstesats, og har dårlig råd. Men jeg har råd til mat, så da henter jeg ikke mat, som andre trenger mer enn meg. Anonymkode: 3755d...4ae 17 1 10
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #12 Skrevet 12. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har hentet matposer siden begynnelse av året. Aldri fått noko dårlig og varer alltid til flere måltider. Er en fin måte å spare penger på og øke fondsparingen. Ren idioti at det ikke behovsprøves. Anonymkode: 81d72...172 Du burde skamme deg… Anonymkode: d93c4...a93 30 2
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #13 Skrevet 12. desember 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Bra du er ærlig. Jeg anslår, konservativt, at minst halvparten er som deg. Stinn av gryn, men henter matposer så de kan bruke de pengene på andre ting. Anonymkode: 7d4bf...55f Takk takk! Mange her som kjører frem med elektrisk Porsche, har fine frakk og virker ellers godt etablert. Tror det er mer enn 2/3 som egentlig ikke trenger å stå i matkøen. I går så jeg faktisk en stor suv med fulle innkjøpsposer og masse mat, men vedkommende hentet også mat fra matkøen. Av og til har jeg bare lyst å stjele og selge de bilene for å så donere pengene til matkøen. 47 minutter siden, AnonymBruker said: Hvor henter du matposer? Er det samtale og inntekstsjekk på forhånd eller er det bare å komme? Anonymkode: 8c9c7...180 Bare å komme. Ingen sjekk. Bare trist det. Det er som sagt ren idioti at de ikke behovsprøver ordningen. 35 minutter siden, AnonymBruker said: Men fatter ikke at folk med god råd synes det er greit å ta mat fra de fattige. For min del handler det om å gjøre oppmerksom på samfunnsproblemene matkøene medfører. Du kan tolke det som en slags protest. Penger fra NAV bør være nok. Vi har ikke behov for køene. Er det generelt for lite så må satsene økes. Har tullingen spillet bort alt så kan han gjerne sulte litt. I det minste bør matkøen være behovsprøvd for å begynne med. Frem til det er løst på en skikkelig måte, så er matkøen et tilbud samfunnet gir til alle uansett om du har reell behov eller ikke. Jeg synes uansett at matbutikkene bør være gratis opp mot 4000kr per måned per person og at en kun betaler for forbruket over det. Det hele kan finansieres ved økt skatt. Turister og andre som ikke lever i Norge holdes selvsagt utenfor ordningen. Så nei, dette handler ikke om å stjele fra de fattige. Det handler om å vise at samfunnet ikke gir skikkelig og nok til de fattige. 20 minutter siden, AnonymBruker said: Du burde skamme deg… Anonymkode: d93c4...a93 Du også! Anonymkode: 81d72...172
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #14 Skrevet 12. desember 2023 Jeg syns det er ille hvis man skal klage på nødhjelp. Da får man gjøre endringer selv . Anonymkode: b7399...f43 4 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #15 Skrevet 12. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Takk takk! Mange her som kjører frem med elektrisk Porsche, har fine frakk og virker ellers godt etablert. Tror det er mer enn 2/3 som egentlig ikke trenger å stå i matkøen. I går så jeg faktisk en stor suv med fulle innkjøpsposer og masse mat, men vedkommende hentet også mat fra matkøen. Av og til har jeg bare lyst å stjele og selge de bilene for å så donere pengene til matkøen. Bare å komme. Ingen sjekk. Bare trist det. Det er som sagt ren idioti at de ikke behovsprøver ordningen. For min del handler det om å gjøre oppmerksom på samfunnsproblemene matkøene medfører. Du kan tolke det som en slags protest. Penger fra NAV bør være nok. Vi har ikke behov for køene. Er det generelt for lite så må satsene økes. Har tullingen spillet bort alt så kan han gjerne sulte litt. I det minste bør matkøen være behovsprøvd for å begynne med. Frem til det er løst på en skikkelig måte, så er matkøen et tilbud samfunnet gir til alle uansett om du har reell behov eller ikke. Jeg synes uansett at matbutikkene bør være gratis opp mot 4000kr per måned per person og at en kun betaler for forbruket over det. Det hele kan finansieres ved økt skatt. Turister og andre som ikke lever i Norge holdes selvsagt utenfor ordningen. Så nei, dette handler ikke om å stjele fra de fattige. Det handler om å vise at samfunnet ikke gir skikkelig og nok til de fattige. Du også! Anonymkode: 81d72...172 Skulle nesten håpet at all maten du fikk utlevert var både råtten, utgått på dato og så dårlig at du ble skikkelig syk… Det er nettopp slike som deg som gjør at de fattige barnefamiliene ikke får det de trenger. Fy skam deg! Anonymkode: fec5d...f22 4 2
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #16 Skrevet 12. desember 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Skulle nesten håpet at all maten du fikk utlevert var både råtten, utgått på dato og så dårlig at du ble skikkelig syk… Det er nettopp slike som deg som gjør at de fattige barnefamiliene ikke får det de trenger. Fy skam deg! Anonymkode: fec5d...f22 Hver ekte barnefamilie og som faktisk sliter på ekte som jeg kommer i kontakt med får 10.000kr av min fondsavkastning, hjelp til budsjett av en økonomiekspert og videre hjelp til selvhjelp samt frivillig oppfølging i ett år. Fra desember i fjor til desember i år hjalp det rundt 70 barnefamilie ut av det som mediene omtaler fattigdom. Rundt 20 foreldre avruset i løpet av året. Rundt 30 folk begynte på kurs og studie for å heve humankapital. Barnevern er gjerne en sterk motstander. Det var kun en familie der barna ble tatt ut men de kom tilbake på plass igjen etter at foreldrene innså alvoret i sin bil-avhengighet. De trenger ikke matkøen. De er i luksusfellen. Skulle ønske du klarer å tenke før du svarer. Anonymkode: 81d72...172
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #17 Skrevet 12. desember 2023 Vikarsykepleier skrev (2 timer siden): Vil du være litt mer spesifikk når du sier dårlig? Er det utgått på dato, dvaske grønnsaker, hull i melpose, eller er det mye sukker og lite proteiner du mener? Var feks en som fikk masse ketchuposer fra burger king. Husk at dette er mat som girs bort, det kan være mye bra, ofte ting som snart går ut på dato - men det skal jo spises. Problemet er at køene øker og at de ikke har nok, dermed kan en risikere og få noe tull eller ingenting. Anonymkode: b4537...00a 1 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #18 Skrevet 12. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvor henter du matposer? Er det samtale og inntekstsjekk på forhånd eller er det bare å komme? Anonymkode: 8c9c7...180 Det er vel bare og komme, men feks i Oslo hvor folk står i køen halve natten for og sikre seg en pose, skal du være bra ivrig på og spare et par hundre kroner på mat du ikke vet om du liker engang for og spare pengene i aksjer. Kan umulig være god på investering om en ikke finner bedre måter og tjene penger på om en er frisk. Tror sånne innlegg er tull, men det kan jo være posene er mer lukrative og køene mindre på småsteder. Anonymkode: b4537...00a 7 1
Schmuhu Skrevet 12. desember 2023 #19 Skrevet 12. desember 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Kan umulig være god på investering om en ikke finner bedre måter og tjene penger på om en er frisk. Tror sånne innlegg er tull, men det kan jo være posene er mer lukrative og køene mindre på småsteder. Jeg tror heller ikke at det er mye kapital å hente, samtidig skalerer det dårlig fra et brukerperspektiv. Men jeg er også for at køene burde behovsprøves. Til og med avisene har jo hatt mange innlegg om folk med millionlønn og hus som står i matkøen. Har blitt litt rart dette. Og så bør det gis skikkelig mat. Ikke bare det som har utgått på dato. Hva er poenget når du ikke får noko spiselig til slutt uansett? Schmuhu 2 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #20 Skrevet 12. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Nei absolutt ikke. Det er leit og trist at det er slik. På grunn av sukkeravgiften er det heller ikke mye godis og brus å få. Kanskje ikke det viktigste, men for barnefamilier i høytiden er det trist at fabrikkene må helle ut brusen heller enn å gi den bort. Anonymkode: 356bb...e7d Det burde være mulig å se bort fra sukkeravgiften når varen gis bort. På samme måte som man tydeligvis ser bort fra avgiften når den helles ut. Anonymkode: 30cc9...d64 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå