AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #1 Del Skrevet 12. desember 2023 Hei, Jeg har vært gjennom 2 SA'er og en kjemisk dette året. Har ett barn fra før som satt på første forsøk, men dette var 7 år siden ... Nå er jeg 38 år gammel, min mann og jeg ønsker barn sammen (har ett barn på hver vår kant), men så langt har det ikke gått. Jeg har ikke akkurat alderen med på laget og begynner nå å lure på om det er enkelte vaner mtp mat og drikke som bør endres mens vi prøver... Kan koffein/kaffe "ødelegge"/gjøre det vanskeligere for egg å feste seg, eller gjøre at det ikke utvikler seg? Ellers drikker jeg sjelden alkohol, spiser helt vanlig (kanskje litt mye sukker i perioder), jeg har normal bmi, men trener lite (men mye bevegelse på jobb, pluss går tur med hunden). Føler jeg leter etter grunner til at spirene ikke vil sitte. Vi har egentlig sagt at å gå så langt som store utredninger osv er noe vi vil unngå. Skjer det, så skjer det, men skjer det ikke så går det også bra. Allikevel kjenner jeg på en sorg hver gang mensen kommer, og så klart enda mer når en positiv test er etterfulgt av å miste. Jeg ønsker så veldig, selv om mannen og de barna vi har fra før også er mer enn nok. Er det noe spesielt noen her gjør mens de prøver? Jeg tar vitaminer for gravide, det er vel det eneste jeg har gjort så langt. Anonymkode: 87d89...f9a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #2 Del Skrevet 12. desember 2023 Jeg var yngre ved mine svangerskap (28 og 30), men jeg gjorde vel så og si ingenting for at det skulle være optimale forhold. Drakk alkohol, energidrikke, spiste usunt og sunt om hverandre og ble begge ganger gravid i forbindelse med juletiden - altså mer alkohol og sukker enn vanlig. Det jeg prøver å si er DET ER IKKE DIN FEIL ❤️ Lykke til videre med prøving, håper den sitter snart! Anonymkode: 946f0...3f3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HeleneHS Skrevet 12. desember 2023 #3 Del Skrevet 12. desember 2023 For det første, nei du har ikke gjort noe galt for å forårsake abortene eller for at du ikke blir gravid. Selvfølgelig kan man alltid gjøre litt bedre valg, jeg begynte for eksempel med styrketrening som er godt for kroppen uansett om det hjelper med å bli gravid eller ikke. Trappet også ned kaffeforbruket, men du må fortsatt kunne leve et godt liv - prøvetiden kan jo være lenge, så du kna ikke begrense deg sånn det går utover livskvaliteten. Tenker du du allerede gjør veldig mye riktig, bare fortsett med det! Og hvis du føler du har lyst å prøve å droppe kaffe, prøv en uke med bare en kopp per dag for eksempel og se hvordan det er, så kan du alltid droppe det helt, eller bare drikke mindre hvis det er noe som er mulig for deg 😊 Men det mentale er ikke tilå glemme! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #4 Del Skrevet 12. desember 2023 Tusen takk for hyggelige svar, begge to ❤️ Anonymkode: 87d89...f9a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #5 Del Skrevet 12. desember 2023 Ja det gjorde jeg, var prøver i nesten fem år så måtte til slutt bare leve som normalt. Anonymkode: ff033...f01 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #6 Del Skrevet 12. desember 2023 Ja, jeg drakk kaffe. Både med IVF og når vi spontant ble gravide uplanlagt. Da drakk jeg alkohol også… så jeg tenker alltid: det er ikke din feil eller noe du gjør som gjør at det ikke sitter. Det er utrolig nok veldig mye som skal klaffe, på riktig tid. Prøv å leve normalt; prøv å senke skuldrene. Ikke minst, prøv å ta vare på deg selv og gjør fine ting for deg selv i denne tiden Anonymkode: e3a7a...abd 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2023 #7 Del Skrevet 13. desember 2023 Drikker både kaffe og energidrikk. Sykepleier ga ok til energidrikk så lenge eg holdt meg innenfor koffein grensen. Anonymkode: 7c7c4...7b4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå