Floater Skrevet 12. desember 2023 #1 Del Skrevet 12. desember 2023 Noen som vet hva som skjer hvis man ikke møter til eksamen (vanlig skoleeksamen på universitet) ? Mister man automatisk bare et forsøk og tar konten? Eller må man møte opp og skrive "jeg trekker meg fra eksamen". Vurderer droppe en eksamen i år pga har 2 stk helt oppi hverandre og rekker ikke lese godt nok til begge. Men er så redd for å "havne utfor systemet". Noen som har erfart noe eller tilfeldigvis vet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nymphadora Skrevet 12. desember 2023 #2 Del Skrevet 12. desember 2023 Du får automatisk stryk/ikke møtt og kan melde deg opp til konte. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #3 Del Skrevet 12. desember 2023 Du får karakteren "ikke møtt" som tilsvarer stryk, så må du snakke med studiekonsulenten og ordne konteeksamen. Jeg anbefaler deg å møte til begge eksamenene og heller se om det er nødvendig å konte etterpå, men her i livet er enhver sin egen herre, og må følgelig leve derefter. Men det er ikke noe stress med mindre studiekonsulenten er vrang. Anonymkode: adf88...7fe 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #4 Del Skrevet 12. desember 2023 Når jeg gikk på høyere utdanning så måtte man møte opp i person og trekke seg for å få lov til å konte noen uker senere (eller møte opp og gjennomføre). Uten gyldig fravær fra lege så måtte man vente ett år til neste gang det var ordinær eksamen. Anonymkode: 247f9...788 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nymphadora Skrevet 12. desember 2023 #5 Del Skrevet 12. desember 2023 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Når jeg gikk på høyere utdanning så måtte man møte opp i person og trekke seg for å få lov til å konte noen uker senere (eller møte opp og gjennomføre). Uten gyldig fravær fra lege så måtte man vente ett år til neste gang det var ordinær eksamen. Anonymkode: 247f9...788 Tror dette kan stemme en del steder fremdeles, så best å sjekke hva som gjelder for ditt studiested. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #6 Del Skrevet 12. desember 2023 Det kommer an på studie- og studiested. Det er sykdom og stryk som kvalifiserer til konteeksamen, dvs at det faktisk blir avholdt slik eksamen. Anonymkode: f00ae...e76 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #7 Del Skrevet 12. desember 2023 På det universitetet der jeg jobber har du brukt et forsøk, du får ikke ta konten og må ta ordinær eksamen neste år hvis du ikke møter på eksamen. I tillegg er det mange fag hvor arbeidskravene bare er gyldig et semester. Så neste år må du gjøre alle arbeidskrav på nytt før du kan ta eksamen. Med andre ord skikkelig dumt å ikke møte opp på eksamen. For å ta konten må du enten ha sykemelding eller faktisk gjøre et forsøk og så stryke. Hvis du bare skriver "jeg trekker meg fra eksamen" så tilsvarer det "ikke møtt" her jeg jobber. Men dette varierer nok mellom forskjellige universitet, så spør studierådgiver der du går. Eller bare ta eksamen og godta hvis det ikke går så bra. Anonymkode: 12c9d...282 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå