Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble dumpa på slutten av fjoråret, bodde sammen til mai. Jeg møtte en ny fyr i sommer, hadde null kontakt med eksen. I starten var jeg bitter fordi vi var sammen i 6 år, han sa han ville ha barn - men det var det som gjorde at han dumpa meg, han ønsket ikke barn likevel. Fair, skulle bare ønske han sa det før, men glad jeg ikke fikk barn med en som ikke ønsker barn. 

Nå er jeg happy, fortsatt sammen med han jeg møtte i sommer, selv om vi møttes forholdsvis tidlig etter bruddet. Eksen gleda seg sånn til å være fri, ha nach hver helg osv(30 år). Så plutselig på fb i dag at han har ny dame, tenkte: så bra for han! Så ser jeg at dama har to barn, bor i en annen by to timer unna og har et yrke han sa til meg at han så ned på. Er det lov å le litt da? Jeg skjønner virkelig ingenting 😂 Måtte bare lufte tankene.

Anonymkode: 2bd9d...5d8

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du ser ikke selv at det er spesielt å være opphengt i eksen når du er lykkelig sammen med ny mann?

Anonymkode: f1e80...fe8

• Liker 10
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Du ser ikke selv at det er spesielt å være opphengt i eksen når du er lykkelig sammen med ny mann?

Jeg har knapt tenkt på han, så det bare fordi vi fortsatt er venner på fb. Så nei. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg har knapt tenkt på han, så det bare fordi vi fortsatt er venner på fb. Så nei. 

Men hvorfor bryr du deg da?

Anonymkode: 740b7...735

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet

Slike innlegg får alltid pepper, ja tenk det at man reflekterer rundt fortiden? Nei da er du opphengt i eksen ja.

Er enig i deg, det er jo nesten fascinerende. Alt det han sa nei til før gjør han i sitt nye forhold. Tja, det er jo litt sånn vi mennesker er. Følelsesstyrt og lute rasjonelle. Plutselig endrer konteksten seg, og det vi trodde så hardt vi ikke likte, viste seg å være ok likevel. 

Det er vel bare å håpe og ønske han lykke til. Høres ut som han er på søken til å finne lykken, prøve noe han ikke har prøvd før. Og det er jo for all del en positiv ting. Tenker det ikke sier noe om deg, men en prosess han er i.

Anonymkode: bdfd8...d50

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ble dumpa på slutten av fjoråret, bodde sammen til mai. Jeg møtte en ny fyr i sommer, hadde null kontakt med eksen. I starten var jeg bitter fordi vi var sammen i 6 år, han sa han ville ha barn - men det var det som gjorde at han dumpa meg, han ønsket ikke barn likevel. Fair, skulle bare ønske han sa det før, men glad jeg ikke fikk barn med en som ikke ønsker barn. 

Nå er jeg happy, fortsatt sammen med han jeg møtte i sommer, selv om vi møttes forholdsvis tidlig etter bruddet. Eksen gleda seg sånn til å være fri, ha nach hver helg osv(30 år). Så plutselig på fb i dag at han har ny dame, tenkte: så bra for han! Så ser jeg at dama har to barn, bor i en annen by to timer unna og har et yrke han sa til meg at han så ned på. Er det lov å le litt da? Jeg skjønner virkelig ingenting 😂 Måtte bare lufte tankene.

Skjønner hvor du vil,men bare vær glad til 😅👍 Nyt den nye kjæresten❤️

Anonymkode: 144cf...a59

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Gi deg da. 

Jeg er meget lykkelig med mannen min, men det hender likevel jeg blir nysgjerrig på hva eksene driver med, og noen ganger er det jo fascinerende å f.eks se at de er sammen med noen som er rake motsetningen av alt de har sagt de vil ha. 🤷🏻‍♀️ 

De fleste jeg kjenner følger også med på eksene sine innimellom - det er jo en del av fortiden vår - mennesker man har delt masse med, av både følelser, opplevelser og intimitet, og ofte har det også vært vonde brudd, så man har noe sinne igjen selv om man har gått videre og har det bra.

Selv om følelsene er borte/endret, så har alle mine ekser vært med på å forme meg, og de er en del av min livshistorie. Bare sunt å ha en viss nysgjerrighet på hvordan det går med dem - også er det jo ulikt hva man ønsker å finne ut av - noen av dem ler jeg av dersom de har forfalt og er alene, mens andre ønsker jeg alt godt så lenge det ikke er med meg. 

Det er forskjell på å stusse over et fb-innlegg som popper opp i feeden i ny og ne, eller å kikke innom profilen en gang i året, og å være opphengt. 

Jeg kikker forøvrig også innom tidligere venners profiler innimellom, uten at jeg er opphengt i dem heller. 

Ts: Ja, det er lov å le litt. 😂 Og ikke hør på sånne idiotiske kommentarer. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Men hvorfor bryr du deg da?

Anonymkode: 740b7...735

Fordi det er gøy å se hvordan folk forandrer seg for andre men aldri gjorde det for deg? Vi var jo helt tydelig ikke riktig for hverandre når begge har det bedre under et år etterpå.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Slike innlegg får alltid pepper, ja tenk det at man reflekterer rundt fortiden? Nei da er du opphengt i eksen ja.

Er enig i deg, det er jo nesten fascinerende. Alt det han sa nei til før gjør han i sitt nye forhold. Tja, det er jo litt sånn vi mennesker er. Følelsesstyrt og lute rasjonelle. Plutselig endrer konteksten seg, og det vi trodde så hardt vi ikke likte, viste seg å være ok likevel. 

Det er vel bare å håpe og ønske han lykke til. Høres ut som han er på søken til å finne lykken, prøve noe han ikke har prøvd før. Og det er jo for all del en positiv ting. Tenker det ikke sier noe om deg, men en prosess han er i.

Anonymkode: bdfd8...d50

Ikke sant, akkurat dette jeg mener. 

Skrevet
MariaIsabel skrev (9 timer siden):

Gi deg da. 

Jeg er meget lykkelig med mannen min, men det hender likevel jeg blir nysgjerrig på hva eksene driver med, og noen ganger er det jo fascinerende å f.eks se at de er sammen med noen som er rake motsetningen av alt de har sagt de vil ha. 🤷🏻‍♀️ 

De fleste jeg kjenner følger også med på eksene sine innimellom - det er jo en del av fortiden vår - mennesker man har delt masse med, av både følelser, opplevelser og intimitet, og ofte har det også vært vonde brudd, så man har noe sinne igjen selv om man har gått videre og har det bra.

Selv om følelsene er borte/endret, så har alle mine ekser vært med på å forme meg, og de er en del av min livshistorie. Bare sunt å ha en viss nysgjerrighet på hvordan det går med dem - også er det jo ulikt hva man ønsker å finne ut av - noen av dem ler jeg av dersom de har forfalt og er alene, mens andre ønsker jeg alt godt så lenge det ikke er med meg. 

Det er forskjell på å stusse over et fb-innlegg som popper opp i feeden i ny og ne, eller å kikke innom profilen en gang i året, og å være opphengt. 

Jeg kikker forøvrig også innom tidligere venners profiler innimellom, uten at jeg er opphengt i dem heller. 

Ts: Ja, det er lov å le litt. 😂 Og ikke hør på sånne idiotiske kommentarer. 

Takk, bra svar. Er dette jeg også mener, jeg har ledd i hele dag jeg. Morsomt å se at noen kan forandre folk på minuttet når jeg ikke fikk det til på så mange år 😂 Helt tydelig at begge har det bedre nå. 

• Liker 2
Skrevet

Han fant kjærligheten, og kjærlighetens veier er uransakelige. 

Anonymkode: aceac...b3b

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Så ser jeg at dama har to barn, bor i en annen by to timer unna og har et yrke han sa til meg at han så ned på

kan jo høres ut som en "nødløsning". Når hun bor såpass langt unna, trenger han jo ikke å bruke massevis av tid på henne og barna hennes. Der er det kanskje heller ikke noen som kjenner ham, så han trenger ikke "skjemmes" over å være sammen med noen som har et yrke som han ser ned på. 

..men han har dame! Det er det som er viktig for ham å fortelle kompisene

Anonymkode: 905e7...07a

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Fordi det er gøy å se hvordan folk forandrer seg for andre men aldri gjorde det for deg? Vi var jo helt tydelig ikke riktig for hverandre når begge har det bedre under et år etterpå.

Men hva betyr det når du ikke var riktig person til å begynne med? Folk kan endre seg over tid og for den riktige kan man strekke seg langt.

Anonymkode: a072b...0fc

• Liker 2
Skrevet

Fint å høre at du er lykkelig i nytt forhold.

Vet det ikke er politisk korrekt, men vi har "lov" til å godte oss litt når eksen plutselig slår helt om, og skryter og er happy over et liv de tidligere ikke ønsket. Jeg ønsker egentlig at eksen min skal være lykkelig. Da har ungene det bedre også. Men når nye dama får se glimt av mannen bak masken... Grunnen til at jeg "bare var sur", så er det lov å flire litt for meg selv. Litt av et "kupp" hun stjal fra meg. Slitan! 🤣 Latsabb, sinnatagg, og utro dritt. Jeg vil IKKE ha han tilbake. Nå er jeg endelig mitt blide jeg igjen. Og ikke den sure dama han klager over. Hun blir nok tidsnok sur hun også når hun blir lei av oppførselen hans!

Anonymkode: 739e7...55b

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.12.2023 den 3.02):

Velfortjent pepper. Å reflektere rundt fortiden, er ikke å stalke eksen og finne ut hva han holder på med. Det er kun manisk selvopptatte mennesker som følger eksen på sosiale medier, og som finner det interessant. 

Anonymkode: 76d00...cf3

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Velfortjent pepper. Å reflektere rundt fortiden, er ikke å stalke eksen og finne ut hva han holder på med. Det er kun manisk selvopptatte mennesker som følger eksen på sosiale medier, og som finner det interessant. 

Anonymkode: 76d00...cf3

Det er idealet ja, og du har rett i at vi bør strekke oss etter å gå videre i livene våre.

Men så er vi mennesker da, på godt og vondt, med svakheter. Noen ganger er vi bare nysgjerrige, noen ganger leter vi etter forklaringer og noen ganger klarer vi ikke å glemme. 

Selv opplevde jeg at min samboer gjennom 9 år, gjorde narr av meg da jeg stadig spurte om den mannlige kollegaen hun stadig snakket med utenom arbeidstid. Det var stadige forsikringer om at det bare var en god venn, og venner må vi jo ha...tre måneder etter at hun flyttet fra oss (jeg og ungene), så flyttet hun inn hos han. Ytterligere et halvår senere poster hun bilde hvor han holder rundt den gravide magen hennes (hun som synes det var perfekt med 2 barn). Det gjør meg ikke godt å se det. Jeg burde la være. Det er selvplaging. Men jeg er altså ikke et bedre menneske enn at jeg ikke klarer å holde meg borte fra å følge med. Ja, jeg er svak, men det er også noe menneskelig i det. 

Anonymkode: 1f706...639

• Hjerte 3
Skrevet

Exn min kalte de nye ungene sine med neste dame "de styggeste navnene på planeten" når jeg foreslo dem til våre 🤪 Jeg tror det er den følelsen av twilight zone som oppstår når man plutselig oppdager at den man trodde man kjente viste seg å ikke ha en "fast kjerne" i det hele tatt. Det var faktisk derfor han valgte meg til å starte med, jeg er veldig sterk og stabil. Men ikke superwoman. I det øyeblikket han oppdaget at jeg ikke var fjellet hans 110% døgnet rundt (særlig når vi fikk barn) så løp han bak ryggen min og fant en ny dame som passet på han før alt annet. 

Anonymkode: 44fd0...ada

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.12.2023 den 2.06):

Hvis du er så lykkelig med ny mann, hvorfor bryr du deg? 
Hvorfor bryr du deg så mye at du må lage et innlegg om det? 

Anonymkode: e90d2...1e2

• Nyttig 1
Skrevet

Når man blir virkelig forelsket, så kan man fort finne ut at de tingene man trodde var så viktig, ikke betyr noe likevel. 

Anonymkode: 01b4a...2e4

Skrevet

La merke til en kar her i byen som ble sammen med ei han tidligere har sagt at han hater. Skjønner meg ikke på slike. 

Anonymkode: 8211f...aa3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...