AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #1 Skrevet 11. desember 2023 Jeg har datet en mann rundt et års tid og han "erklærte" at vi er sammen for et par mnd siden. Det ble spørsmål om nyttår der han sier at han ikke liker å feire nyttår, men at han tror han likevel skal på nyttårsfest med kompisene sine, selvom han ikke egentlig har lyst. Han vet at jeg blir sittende alene og ikke har noe å gjøre den dagen. Jeg sier jeg syns det er ganske sårende at jeg ikke blir invitert med på nyttårsfeiringen. Han sier at damer ikke er invitert... jeg syns det er utrolig spesielt når man er over 30 år. Det er spesielt uansett alder. Når jeg påpeker hvor kjipt jeg syns det er å måtte sitte alene på nyttårsaften når alle andre feirer med typene sine så sier han sånn "hvis jeg bestemmer meg for å ikke feire, så kan vi sikkert møtes.." Jeg ser ikke problemet hans. Han har ikke lyst til å feire nyttår. Jeg blir sittende alene. Er det ikke da mye bedre å være med meg da? "guttakvelder" kan man ta alle andre helger i året enn akkurat nyttårsaften vel.. Han skjønner ikke problemet mitt og leker bare dum. Det er sårende å bli ekskludert av en kjæreste på en sånn dag. Etter dette har det blitt helt stille mellom oss. Jeg orker faktisk ikke snakke mer med han før han i det minste kan skjønne hva jeg mener. Jeg anser nesten dette som dumpegrunn. Det sier mye om hans verdier i et forhold, gjør det ikke ? Høres jo kanskje ut som en bagatell, men det blir litt for barnslig og spesielt for meg. Hvem i alle dager vil ikke gå inn i det nye året med den man er sammen med.. og hvem i allverden slags gjeng ekskluderer damer i sin helhet 😂 ja jeg vil bare høre andres meninger om dette. Anonymkode: 6a6da...db1 4 20
katties Skrevet 11. desember 2023 #2 Skrevet 11. desember 2023 Om dét var hele samtalen så hadde jeg syntes han er barnslig, og jeg vet ikke om det er noe DU ville ha spart på, men jeg ville ikke. Er antakeligvis da også barnslig på andre måter, og tar kanskje ikke forholdet særlig seriøst 8 4
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #3 Skrevet 11. desember 2023 Jeg hadde nok revurdert hele forholdet, for det viser hvor lite han prioriterer deg og forholdet deres. Anonymkode: e9ac2...cf2 24 2 6
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #4 Skrevet 11. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): så sier han sånn "hvis jeg bestemmer meg for å ikke feire, så kan vi sikkert møtes.." Oversettelse til klarspråk: Du er min aller siste prioritering. Jeg har ikke lyst til å være sammen med deg, men hvis det ikke skjer noe annet så kan jeg sikkert henge med deg så slipper jeg å sitte hjemme alene. Men bare hvis du gir meg sex. Hvis du ikke gir meg sex så har jeg det bedre hjemme alene. Anonymkode: cbc12...02e 23 1 15
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #5 Skrevet 11. desember 2023 Høres ut som denne festen er en fest ikke alle kan være med på fordi der vil florere dop. Anonymkode: 03ad5...7ca 9 4
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #6 Skrevet 11. desember 2023 katties skrev (Akkurat nå): Om dét var hele samtalen så hadde jeg syntes han er barnslig, og jeg vet ikke om det er noe DU ville ha spart på, men jeg ville ikke. Er antakeligvis da også barnslig på andre måter, og tar kanskje ikke forholdet særlig seriøst Det basicly hele samtalen ja. Han ringte meg 3 dager etterpå.. noe jeg syns var lenge. Men jeg gadd ikke kontakte først. Da lekte han bare dum på telefon og sa sånn "skjønner ikke hva du lager et problem for" og jeg bare lager et problem? Det er jo et problem.. og han bare fortsatte å leke dum, så jeg la på. Ikke hørt noe mer siden, det er igjen 3 dager siden. Anonymkode: 6a6da...db1 7
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #7 Skrevet 11. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg hadde nok revurdert hele forholdet, for det viser hvor lite han prioriterer deg og forholdet deres. Anonymkode: e9ac2...cf2 Det som jeg glemte å nevne, som gjør det hele mer spesielt er at han inviterte meg hjem til familien sin på julaften. Jeg har ikke møtt noen i hans familie enda. For min del er det mer naturlig å møte venner først og feire nyttårsammen enn julaften. Så jeg skjønner ikke hva han driver med. Anonymkode: 6a6da...db1 8
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #8 Skrevet 11. desember 2023 2 minutter siden, AnonymBruker said: Det basicly hele samtalen ja. Han ringte meg 3 dager etterpå.. noe jeg syns var lenge. Men jeg gadd ikke kontakte først. Da lekte han bare dum på telefon og sa sånn "skjønner ikke hva du lager et problem for" og jeg bare lager et problem? Det er jo et problem.. og han bare fortsatte å leke dum, så jeg la på. Ikke hørt noe mer siden, det er igjen 3 dager siden. Anonymkode: 6a6da...db1 Velkommen til hver eneste nyttårsaften og andre spesielle dager for resten av livet. Han kommer alltid til å prioritere gutta over deg. Anonymkode: 0d8a1...8c6 18 8
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #9 Skrevet 11. desember 2023 Skjønner veldig godt at du blir såret, ts. Du blir jo ordentlig nedprioritert her. Det høres jo ut som han er 18 år og ikke tør å "svikte gutta" for dama. Jeg hadde også revurdert forholdet. Anonymkode: 52e26...26a 8 5
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #10 Skrevet 11. desember 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Velkommen til hver eneste nyttårsaften og andre spesielle dager for resten av livet. Han kommer alltid til å prioritere gutta over deg. Anonymkode: 0d8a1...8c6 Vet ikke, han er med meg nesten hver helg ellers. Og inviterte meg til familien sin på julaften. Som jeg glemte å nevne, men skrev som et svar til en annen her også.. skjønner ikke logikken i dette. Anonymkode: 6a6da...db1
petterm Skrevet 11. desember 2023 #11 Skrevet 11. desember 2023 Nyttårsaften er kjæresten sin dag, julaften er familiens dag. Jeg hadde blitt utrolig skuffet hvis kjæresten ikke tok det som en selvfølge at vi skulle være sammen nyttårsaften! Og ennå mer skuffet når han i utgangspunktet synes det er greit at jeg må feire alene. 5 3
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #12 Skrevet 11. desember 2023 petterm skrev (Akkurat nå): Nyttårsaften er kjæresten sin dag, julaften er familiens dag. Jeg hadde blitt utrolig skuffet hvis kjæresten ikke tok det som en selvfølge at vi skulle være sammen nyttårsaften! Og ennå mer skuffet når han i utgangspunktet synes det er greit at jeg må feire alene. Jepp! Det er helt jævlig at han faktisk driter I at jeg blir sittende alene. Anonymkode: 6a6da...db1 3 5 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #13 Skrevet 11. desember 2023 Enig i at det er merkelig oppførsel. Men hvorfor blir du sittende alene? Har du venner eller bekjente som skal samles du kan henge deg på? Anonymkode: a2997...9aa 7
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #14 Skrevet 11. desember 2023 TS her. Jeg legger til en ting til. Og det er at han tidligere har fortalt meg at han aldri feiret nyttår før for 4 år siden, da det ble slutt mellom han og eksen. Da feiret han alltid sammen med henne og hennes barn. Dette gjør så jeg føler meg enda mindre verdt, når han i tidligere forhold har prioritert kjæreste. Og bare det at han har tenkt tanken på å ekskludere meg den dagen er nok egentlig. Hvis han plutselig nå skulle ombestemme seg å si at han vil feire med meg, så hjelper det ikke. Det er ikke alt man kan ta tilbake.. og er heller ikke noe hyggelig å være med han den dagen når han i utgangspunktet tydeligvis ikke syns det er så viktig. Anonymkode: 6a6da...db1 3 5
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #15 Skrevet 11. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Enig i at det er merkelig oppførsel. Men hvorfor blir du sittende alene? Har du venner eller bekjente som skal samles du kan henge deg på? Anonymkode: a2997...9aa Noen venninner drar langt vekk. Jeg kan ikke det siden jeg jobber kvelden før nyttår og 2 nyttårsdag og har ikke egen bil lenger. Blir for tungvint. Har også flere venninner med barn som feirer med familie. Jeg har blitt invitert med på det, og det er hyggelig men blir jo liksom ikke det samme. Anonymkode: 6a6da...db1 1
Rødstrupa Skrevet 11. desember 2023 #16 Skrevet 11. desember 2023 (endret) AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Jeg har datet en mann rundt et års tid og han "erklærte" at vi er sammen for et par mnd siden. Det ble spørsmål om nyttår der han sier at han ikke liker å feire nyttår, men at han tror han likevel skal på nyttårsfest med kompisene sine, selvom han ikke egentlig har lyst. Han vet at jeg blir sittende alene og ikke har noe å gjøre den dagen. Jeg sier jeg syns det er ganske sårende at jeg ikke blir invitert med på nyttårsfeiringen. Han sier at damer ikke er invitert... jeg syns det er utrolig spesielt når man er over 30 år. Det er spesielt uansett alder. Når jeg påpeker hvor kjipt jeg syns det er å måtte sitte alene på nyttårsaften når alle andre feirer med typene sine så sier han sånn "hvis jeg bestemmer meg for å ikke feire, så kan vi sikkert møtes.." Jeg ser ikke problemet hans. Han har ikke lyst til å feire nyttår. Jeg blir sittende alene. Er det ikke da mye bedre å være med meg da? "guttakvelder" kan man ta alle andre helger i året enn akkurat nyttårsaften vel.. Han skjønner ikke problemet mitt og leker bare dum. Det er sårende å bli ekskludert av en kjæreste på en sånn dag. Etter dette har det blitt helt stille mellom oss. Jeg orker faktisk ikke snakke mer med han før han i det minste kan skjønne hva jeg mener. Jeg anser nesten dette som dumpegrunn. Det sier mye om hans verdier i et forhold, gjør det ikke ? Høres jo kanskje ut som en bagatell, men det blir litt for barnslig og spesielt for meg. Hvem i alle dager vil ikke gå inn i det nye året med den man er sammen med.. og hvem i allverden slags gjeng ekskluderer damer i sin helhet 😂 ja jeg vil bare høre andres meninger om dette. Anonymkode: 6a6da...db1 Skjønner deg godt. Merkelig/ego prioritering fra hans side.. Han viser ingen forståelse/empati ovenfor deg. Hadde vurdert forholdet. Endret 12. desember 2023 av Rødstrupa 2 2
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #17 Skrevet 11. desember 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Noen venninner drar langt vekk. Jeg kan ikke det siden jeg jobber kvelden før nyttår og 2 nyttårsdag og har ikke egen bil lenger. Blir for tungvint. Har også flere venninner med barn som feirer med familie. Jeg har blitt invitert med på det, og det er hyggelig men blir jo liksom ikke det samme. Anonymkode: 6a6da...db1 Ser den. Jeg ville prøvd å snakke med ham igjen. Mulig nyttårsaften ikke betyr for han det det betyr for deg? Prøv å ha en åpen samtale om det neste gang dere treffes, ville ikke tatt det på telefon. Prøv å vær sårbar og forklar hvordan det føles for deg når han velger deg bort. Anonymkode: a2997...9aa
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #18 Skrevet 11. desember 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ser den. Jeg ville prøvd å snakke med ham igjen. Mulig nyttårsaften ikke betyr for han det det betyr for deg? Prøv å ha en åpen samtale om det neste gang dere treffes, ville ikke tatt det på telefon. Prøv å vær sårbar og forklar hvordan det føles for deg når han velger deg bort. Anonymkode: a2997...9aa Jeg har prøvd.. men han nekter å ta det innover seg. Han vet at det er viktig for meg, og da burde det ha vært viktig for han også. Anonymkode: 6a6da...db1 8
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #19 Skrevet 11. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har prøvd.. men han nekter å ta det innover seg. Han vet at det er viktig for meg, og da burde det ha vært viktig for han også. Anonymkode: 6a6da...db1 Det er godt mulig han aldri vil forstå det, men om man klarer å være helt sårbar og fokusere på seg selv er det ofte lettere for den andre å ta det inn. Jeg sier ikke at du ikke har prøvd det, men mulig det skjer noe i kommunikasjonen dere i mellom som gjør at dere ikke hører hverandre? Hvis han er en god kjæreste utenom dette og dere har et godt forhold er det synd å la en dag ødelegge det. Anonymkode: a2997...9aa
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #20 Skrevet 12. desember 2023 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Har også flere venninner med barn som feirer med familie. Jeg har blitt invitert med på det, og det er hyggelig men blir jo liksom ikke det samme. Anonymkode: 6a6da...db1 Vet du hva. Si ja til denne invitasjonen. Da slipper du å sitte alene hjemme og være irritert på typen/eksen som er på guttefest. Og skulle han bli ledig, så er det for sent, da du har andre planer! Anonymkode: 464b9...ed0 7 11
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå