AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #1 Del Skrevet 11. desember 2023 Ikke Tilstede. Hvor vanlig er det? Har nylig fått mange utfordringer som kunne vært løst bedre ved bedre overtakelse. Anonymkode: 78076...736 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schmuhu Skrevet 12. desember 2023 #2 Del Skrevet 12. desember 2023 10 hours ago, AnonymBruker said: Ikke Tilstede. Hvor vanlig er det? Har nylig fått mange utfordringer som kunne vært løst bedre ved bedre overtakelse. Anonymkode: 78076...736 Den skjønte jeg ikke. Hva skjedde med overtakelsesprotokoll? Har du som kjøper signert på den uten at selger ga deg nøklene og en felles gjennomgang av boligen? Schmuju 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #3 Del Skrevet 12. desember 2023 Har gått helt fint de to gangene jeg har overtatt leilighet uten at selger var med. Den ene gangen fikk jeg bare nøkkel fra megler. Man har jo klagerett likevel, hvis det er noe. Jeg klagde på dårlig utvasking og fikk penger for å fikse det selv, i det tilfellet der jeg bare fikk nøkkelen. Anonymkode: 29810...7f0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest5656 Skrevet 12. desember 2023 #4 Del Skrevet 12. desember 2023 Helt normalt? Hvis selger har noe annet å gjøre. Boligen er godt dokumentert med grundig takstrapport og bilder. Hvis du likevel oppdager noe helt galt som f.eks. at eier har klart å lage et digert hull i veggen mellom visning og overtakelse uten å ha informert om det eller lignende absurd, så klag til den som er med og hvis ikke kan du gjøre det snarest skriftlig. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #5 Del Skrevet 12. desember 2023 Helt vanlig. Man har en liste man skal følge. Man skal gå gjennom huset sammen. Hva er feilene? Anonymkode: 60bf2...9e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Myrmica Skrevet 13. desember 2023 #6 Del Skrevet 13. desember 2023 Jeg var ikke til stede ved overtagelse sist jeg solgte leilighet. Megler tok seg av alt. Tror ikke det hadde vært noen særlig forskjell om jeg hadde vært der i stedet for megler? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2023 #7 Del Skrevet 13. desember 2023 Vet om en som leide leilighet gjennom et firma og bare firmaet møtte opp. Det gikk helt fint det. Anonymkode: 8e58e...2cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2023 #8 Del Skrevet 13. desember 2023 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Helt vanlig. Man har en liste man skal følge. Man skal gå gjennom huset sammen. Hva er feilene? Anonymkode: 60bf2...9e6 Ved salg av bolig så skal alle feil være dokumentert.Tror det kom noen nye regler for en stund siden ved salg. Anonymkode: 8e58e...2cf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest5656 Skrevet 13. desember 2023 #9 Del Skrevet 13. desember 2023 Myrmica skrev (10 timer siden): Jeg var ikke til stede ved overtagelse sist jeg solgte leilighet. Megler tok seg av alt. Tror ikke det hadde vært noen særlig forskjell om jeg hadde vært der i stedet for megler? Nei, alt er jo dokumentert i salgsoppgaven. Det er utrolig strenge krav til dokumentasjon nå og takstmann går igjennom alt. Du har også en undersøkelsesplikt. Hvis du kunne se det på visning, så er det mistenkelig om du oppdager noe du ikke liker på overtakelse. Det man gjør på overtakelse er å sjekke at alt er i orden med det du kjøper. Man sjekker hvor mye strøm og vann som er brukt, og skriver dette ned. Man sjekker om det er vasket godt nok, hvis ikke skriver man dette ned at man er uenig rundt vask... Ellers blir det vanskelig å klage på senere. Så får man nøklene. Så kan det jo hende at selger har gjort noe dumt i mellomtiden, dette kan man påpeke. Det er veldig sjeldent at noe endrer seg siden visning, men man vet jo aldri Uansett, alt dette kan man gjøre uten selger til stede... Hva skal selger liksom gjøre annerledes? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2023 #10 Del Skrevet 13. desember 2023 7 hours ago, AnonymBruker said: Ved salg av bolig så skal alle feil være dokumentert.Tror det kom noen nye regler for en stund siden ved salg. Anonymkode: 8e58e...2cf Alt skal være dokumentert, men det kan oppstå ting som man må håndtere. Derfor lurer jeg på hva som skjedde spesifikt som gjorde at det ikke ble løst på overtakelsen. Man går jo gjennom alt sammen. Anonymkode: 60bf2...9e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #11 Del Skrevet 14. desember 2023 Jeg var ikke med på overtagelsen da jeg solgte sist. Fikk noen andre til å steppe inn for meg. Ser ikke helt problemet her. Det skal temmelig dyre feil til før man får noe igjen på boligkjøperforsikringen, ligger vel på 5-10% av kjøpesum i feil før den blir aktuell. Små ting som kommer frem i ettertid er opp til kjøper's undersøkelsesplikt å kunne stå til ansvar for. Anonymkode: 2c505...758 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå