AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #1 Skrevet 11. desember 2023 Jeg har bodd hele livet (35+) år på sørlandet. Misliker menneskene her, bortsett fra familien. Egentlig bare dem som holder meg tilbake, samt jobben. Skulle ønske jeg var modig og flyttet nord. Så langt vekk man kan komme i Norge. Men er det idiotisk å si opp jobben her for å flytte dit og bare satse på at jobb ordner seg? Det bor jo folk der også og man blir vel neppe kastet jobb etter? Og så er det sikkert forskjell på Bodø og Vardø. Jeg har bare et simpelt fagbrev og ingen spesifikke kvalifikasjoner. Kan noen komme med råd til hvordan jeg kan gå frem? Har et ønske om å gjøre dette til høsten. Jeg må virkelig bort herfra, og nordover er dit jeg vil. Føler meg kvelt her jeg bor og i jobben jeg går i. Anonymkode: 3f4af...eb9 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #2 Skrevet 11. desember 2023 Gjør det! Jeg hater også Sørlandet, men har bare bodd her tjue år. Jeg vil ikke nord, men vest ♥️ Anonymkode: 1f46b...a43 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #3 Skrevet 11. desember 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Gjør det! Jeg hater også Sørlandet, men har bare bodd her tjue år. Jeg vil ikke nord, men vest ♥️ Anonymkode: 1f46b...a43 Vest er det ultimate😎. Fjordene på Vestlandet😍 Anonymkode: 7dbe2...92a 2 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #4 Skrevet 11. desember 2023 Fagbrev og arbeidserfaring er jo gull! Kom til nord norge, fra Tromsø og nordover er det best! Anonymkode: 744de...a8d 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #5 Skrevet 11. desember 2023 Søk jobber før du flytter, og la det bestemme nøyaktig hvor du havner? Anonymkode: 5ce33...b19 10 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #6 Skrevet 11. desember 2023 Nei fy faen. Hold deg unna Anonymkode: 6e4f3...22e
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #7 Skrevet 11. desember 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Vest er det ultimate😎. Fjordene på Vestlandet😍 Anonymkode: 7dbe2...92a Ja, så kan jeg ta Ferjao! Anonymkode: 3f4af...eb9
Lea Skrevet 11. desember 2023 #8 Skrevet 11. desember 2023 Hva er galt med Sørlandet? Hjelper å flytte litt rundt og vekk fra der man bodde før. Gjort det selv for var så lei å bo akkurat der jeg bodde og jeg trengte forandring.
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #9 Skrevet 11. desember 2023 Mange av småplassene i nord skriker etter arbeidskraft, og gjestfriheten er noe helt annet enn lenger sør. I nord blir man tatt imot, og tatt vare på. Søk jobber, ta sjansen og sats. Om du ikke trives, kan du jo dra sørover igjen, en opplevelse rikere. Anonymkode: 0e5cf...6c2 2 1
Rucula Skrevet 11. desember 2023 #10 Skrevet 11. desember 2023 Er det fordi det er så mange relgiøse tullinger der?
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #11 Skrevet 11. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja, så kan jeg ta Ferjao! Anonymkode: 3f4af...eb9 Den tar jeg ukentlig😎 Anonymkode: 7dbe2...92a 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #12 Skrevet 11. desember 2023 Rucula skrev (2 minutter siden): Er det fordi det er så mange relgiøse tullinger der? Nei, kjenner ingen av den typen. Føler meg bare som et romvesen her nede. Anonymkode: 3f4af...eb9 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #13 Skrevet 11. desember 2023 Har du vært i nord? Sett deg ut steder du kunne tenke deg? Ellers blir vel rådet det samme som om man skal til Oslo: sjekk Finn/LinkedIn etter jobber og leiligheter i de områdene som blir aktuelle. De har helt sikkert også Facebook-sider for lokalsamfunnet som man kan skrive i og presentere seg og som kan sette deg i kontakt/tipse om aktuelle bedrifter eller bosteder. Anonymkode: 0c34d...e3f
powerpuffen Skrevet 11. desember 2023 #14 Skrevet 11. desember 2023 Det kan være mange fordeler med å flytte til tiltakssonen; lavere studielån, lavere skatt, gratis barnehage(?). Forbered deg på kulde og mørke. Hilsen ei som flyttet motsatt vei. MEN; jeg synes Finnmark er ekstremt fint på sommeren! Av og til så savner jeg faktisk et litt mindre hektisk liv. 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #15 Skrevet 11. desember 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Jeg har bodd hele livet (35+) år på sørlandet. Misliker menneskene her, bortsett fra familien. Egentlig bare dem som holder meg tilbake, samt jobben. Skulle ønske jeg var modig og flyttet nord. Så langt vekk man kan komme i Norge. Men er det idiotisk å si opp jobben her for å flytte dit og bare satse på at jobb ordner seg? Det bor jo folk der også og man blir vel neppe kastet jobb etter? Og så er det sikkert forskjell på Bodø og Vardø. Jeg har bare et simpelt fagbrev og ingen spesifikke kvalifikasjoner. Kan noen komme med råd til hvordan jeg kan gå frem? Har et ønske om å gjøre dette til høsten. Jeg må virkelig bort herfra, og nordover er dit jeg vil. Føler meg kvelt her jeg bor og i jobben jeg går i. Anonymkode: 3f4af...eb9 Hva hater du med sørlendinger ? Anonymkode: f2db0...6d8 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #16 Skrevet 11. desember 2023 Du får deg jobb, ja. Boligprisene i Tromsø er ville så jeg hadde prøvd noe annet enn det. Svolvær kanskje? Eller Alta, Harstad, Finnsnes..? Er sikker på du kommer til å like deg i nord. Og om ikke er det ingen skam å snu etter et år. Anonymkode: e7121...69d 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #17 Skrevet 11. desember 2023 Finnes mange plassa her oppe kor vi trenger folk med fagbrev! Og det er intet simpelt med et fagbrev! som en annen skrev, se fra Tromsø og nordover. Selve Tromsø e grisedyrt, men det finnes mange andre plasser å se på. Selv elsker æ øst-Finnmark Anonymkode: 3208b...9cc 3
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #18 Skrevet 11. desember 2023 Tipper at Øst-Finnmark er billigst å bosette seg i, og alle kommunene tar varmt imot tilflyttere. Tror ikke det skal bli noe problem å skaffe seg jobb heller. Anonymkode: 154a9...f22 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #19 Skrevet 11. desember 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hva hater du med sørlendinger ? Anonymkode: f2db0...6d8 Har ikke sagt ordet hate. Kan godt være problemet er meg, men føler meg ikke hjemme. Alle er båt og sjølivsmennesker, jeg er redd for vann. Utrolig mange er ekstremt opptatt av festing og fyll, selv om de er 40 pluss. Enten det, eller så er de religiøse. Jeg har bare fått hele plassen i vrangstrupen. Ønsker noe nytt. Anonymkode: 3f4af...eb9 2
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #20 Skrevet 11. desember 2023 Bare å kaste seg rundt og søke jobber det. Så finner du deg nok en bolig før du må starte i jobben. Anonymkode: 064ee...6f7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå