Gjest Gjest Skrevet 28. januar 2006 #1 Skrevet 28. januar 2006 Så Closer med bl.a. Julia Roberts, Jude Law og Nathalie Portman i kveld - ganske bra film, men er det noen som kan si meg hvordan dere tolket slutten? Det med navnet på den minnesteinen...
Gjest camillo Skrevet 29. januar 2006 #2 Skrevet 29. januar 2006 Så Closer med bl.a. Julia Roberts, Jude Law og Nathalie Portman i kveld - ganske bra film, men er det noen som kan si meg hvordan dere tolket slutten? Det med navnet på den minnesteinen... ← Jeg elsker den filmen! :-D Navnet på minnesteinen så vi i en scene helt i begynnelsen av filmen også; da de møttes i den parken. Da han spurte hva hun het, så hun på minnesteinen bak ham, og sa hun het det som stod der. Det gjorde hun jo ikke, for hun het det hun fortalte mannen til Julia Roberts' rollefigur... Var det det du lurte på, eller hvorfor det var slik? For det er ikke jeg heller sikker på.
Gjest Gjest Skrevet 29. januar 2006 #4 Skrevet 29. januar 2006 Navnet på minnesteinen så vi i en scene helt i begynnelsen av filmen også; da de møttes i den parken. Da han spurte hva hun het, så hun på minnesteinen bak ham, og sa hun het det som stod der. Det gjorde hun jo ikke, for hun het det hun fortalte mannen til Julia Roberts' rollefigur... ← Tusen takk, det var akkurat det jeg lurte på Og det var den første forklaringen jeg tenkte på også, men venninna mi mente hun presenterte seg med navnet før de var i den parken, derfor skjønte vi ingenting... Godt å få det avklart!
Gjest Gjest Skrevet 29. januar 2006 #5 Skrevet 29. januar 2006 Hva stod det på minnesteinen igjen? ← Mener det sto at Alice .... reddet 3 barn fra et brennende hus.
Gjest camillo Skrevet 29. januar 2006 #6 Skrevet 29. januar 2006 Vi lurte også, så vi spolte tilbake og sjekka. Mener det sto at Alice .... reddet 3 barn fra et brennende hus. ← Ja, og noe med "ga sitt liv..." eller slik, tror jeg? Han jeg så filmen med mente det symboliserte at hun var villig til å gi opp sin egen identitet (navnet sitt, blant annet) for "Jude Law", men at han ødela det ved å kreve sannheten... Jeg synes ikke det var noen god forklaring, men har ingen bedre selv heller.
Gjest Gjest Skrevet 29. januar 2006 #7 Skrevet 29. januar 2006 Ja, og noe med "ga sitt liv..." eller slik, tror jeg? Han jeg så filmen med mente det symboliserte at hun var villig til å gi opp sin egen identitet (navnet sitt, blant annet) for "Jude Law", men at han ødela det ved å kreve sannheten... Jeg synes ikke det var noen god forklaring, men har ingen bedre selv heller. ← Kanskje... De minnesteinene var jo iallefall over mennesker som hadde ofret sitt liv for å redde andre. Jeg er ikke så god på å tolke så mye utover det vi får se... skulle gjerne vært det, men Likte filmen ihvertfall!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå