Gjest Lizbet Skrevet 7. november 2002 #1 Skrevet 7. november 2002 Har sittet i tre dager og kikka på en konvolutt jeg vet inneholder telefonregninga mi. Har ikke så innmari lyst tili å åpne... Og vet og at det er en to ukers tid til terminen er over så den blir nok liggende litt til. HATER! regninger....kan du tenke deg noe mer irriterende og frustrerende enn og betale slikt...? Isj og fysj!
*Lillian* Skrevet 7. november 2002 #2 Skrevet 7. november 2002 JA, jeg vet noe mer irriterende og frustrerende å betale enn den telefonregninga...!! Purringa med purregebyr er mer bedritent å betale.... Men man må betale den fordi man ikke hadde råd til å betale den opprinnelige regningen før betalingsfristen gikk ut, og dermed er man inne i en ond sirkel.... (Ja, jeg kjenner til den situasjonen godt.. Been there... Gjett hva jeg brukte feriepengene mine på i sommer....)
RoadQueen Skrevet 7. november 2002 #3 Skrevet 7. november 2002 Telefonregningen er nå en ting, den kan man faktisk til en viss grad bestemme størrelsen på selv. Mer ergelig er f.eks årsavgift på bil og MC, NRK-lisens som man må betale fullt enda man ikke får inn hele deres utvalg, og ørten kommunale avgifter i tilleg til skatt! Hva med 12 000,- i forsikring på en motorsykkel enda jeg har topp bonus og aldri har brukt forsikringen?
Gjest Starya Skrevet 7. november 2002 #4 Skrevet 7. november 2002 For et deprimerende tema..! Ble sittende å skotte bort på regningsbunken som står i en holder foran meg. På noen står det notert "haster", på andre står det "haster noe sånn inni h..." Men hva hjelper det, pengene kommer uanset når de kommer. Og nok blir det aldri... :evil:
Gjest Lizbet Skrevet 7. november 2002 #5 Skrevet 7. november 2002 Den er åpna og betalt - vel satt på forfall i banken i alle fall. Var ikke så ille som frykta. Skjerpings Lizbet! :evil: Hmm...angående lisensen - tror jeg leste en vei at den egentlig ikke bør kalles NRK-lisens fordi det spiller ingen rolle med NRK. Det er det å ha TV du faktisk betaler for. Mulig jeg misforstod, men det er alikevel sure penger.
Gjest Starya Skrevet 7. november 2002 #6 Skrevet 7. november 2002 Lisensen: Du betaler penger som går direkte til NRK for å få lov å ha en tv i huset. Psycho spør du meg...
xeyes Skrevet 7. november 2002 #7 Skrevet 7. november 2002 :evil: Har akkurat betalt regninger for mangfoldige tusen... Nå er det nesten skrapet.. NRK er HAT! Samme med årsavgift og drit! Ikke bare bare å ha hus og biler ++ xeyes
Madison Skrevet 8. november 2002 #8 Skrevet 8. november 2002 Fått purring på de 2 siste mob reginingene jeg nå. Dumma :oops:
Gjest Ola Dunk Skrevet 8. november 2002 #9 Skrevet 8. november 2002 Man kan bli krevd for NRK(ARK) lisens selv om man IKKE har TV. Det er nok at man har en video m/tuner. Når det gjelder inkasso/inkreving så er offentlig etater de verste: -restskatt -studielån -NRK (ARK) lisens "Verdens rikeste land" - ja det er noe vi har fått tredd nedover ørene av Arbeiderpartiet. Dette er ikke annet enn indoktrinering. Hvor mye må vi egentlig bruke av lønna vår på mat, hus og bil ? Jo, mye mere enn i våre naboland. He, he - vi vet jo alle hvilke partier som er i vinden nå og hvilke som ikke er!!!
Gjest Diva Skrevet 8. november 2002 #10 Skrevet 8. november 2002 ÅÅÅÅÅÅ, DET ABSOLUTT VÆRSTE AKKURAT NÅ JA.... Det ER ille med regninger som hoper seg opp og det blir verre. Tenk når jeg kjøper bil, når vi får oss en annen leilighet en gang, (vi bor heller billig nå), når vi kjøper oss en ORDENTLIG sofa (har den gamle møllspiste madrassen av en rosa sovesofa ennå fra tidligere Ligo Møbelland på Bjerke), når jeg tar lappen........OSV. Jeg må få meg en jobb snaaaaaaaaaaaaaaaaart...... :x Jaja,- sorry, skal slutte å sutre.... Får nyte tiden som er igjen med bare litt dårlig økonomi. Kanskje det var legeutdanning det ble i stedet Sympati fra meg til alle som HATER dette....... (vi skulle samlet oss og alle regningene og laget et stort bål og BRENT f...skapen og FEIRET etterpå......)
Gjest Jen. Skrevet 8. november 2002 #11 Skrevet 8. november 2002 Ring til telefonselskapet og få utsatt eller delt opp regningen. De pleier å være greie der (har tatt den telefonen selv noen ganger, ja ) Det hjelper ikke å kikke på konvolutten, de glemmer deg ikke likevel. Men ring NÅ, før de kutter linja.
Fakse Skrevet 8. november 2002 #12 Skrevet 8. november 2002 Synes det høres ut som en dårlig taktikk å la regninga bli liggende uåpnet, slik at den kan plage deg i mange dager!! Jeg legger regningene inn i nettbanken med en gang jeg får dem, så er de "ute av syne, ute av sinn". Dermed får jeg aldri purregebyr, med mindre jeg er så blakk at det ikke er penger på konto til å betale regninga (heldigvis lenge siden sist!).
Gjest Chica Skrevet 9. november 2002 #13 Skrevet 9. november 2002 Jeg har samme taktikken som Ragnhild. Har dessuten ordnet med autogiro på en del av regningen, så slipper jeg å tenke på de i hele tatt. Nå som jeg jobber er det greit, for da kommer det penger inn på kontoen hver måned!!! Godt å ikke leve på studielån( men ikke godt å betale på studielån heller da...)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå