AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #1 Skrevet 11. desember 2023 Min sønn startet i barnehagen i to års alder. Det var altså ingen tidlig barnehagestart. Likevel ble alle årene i barnehagen og første klasse preget av mye gråt og savn ved avskjed. Det er forferdelig å tenke på nå (man har jo ikke annet valg heller, kan ikke ta meg flere år fri fra jobb). Først nå i 3 klasse er han mer upåvirket ved avskjed. Men hvis jeg tar opp temaet eller spør om hvorfor han gråt sånn ved avskjed i barnehagen er dette enda et såpass sårt tema at han vil ikke snakke om det. Er redd han har ubearbeidet sorg rundt dette han er ukomfortabel å snakke om. Er det flere med lignende erfaringer? Anonymkode: 6afd7...80a
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #2 Skrevet 12. desember 2023 Huff. Hadde det selv slik med barnehage, men ikke med skole. Har han gode venner på skolen? Andre han kan ta følge med? Er han likedan med far? Anonymkode: c54b0...1be
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #3 Skrevet 12. desember 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Min sønn startet i barnehagen i to års alder. Det var altså ingen tidlig barnehagestart. Likevel ble alle årene i barnehagen og første klasse preget av mye gråt og savn ved avskjed. Det er forferdelig å tenke på nå (man har jo ikke annet valg heller, kan ikke ta meg flere år fri fra jobb). Først nå i 3 klasse er han mer upåvirket ved avskjed. Men hvis jeg tar opp temaet eller spør om hvorfor han gråt sånn ved avskjed i barnehagen er dette enda et såpass sårt tema at han vil ikke snakke om det. Er redd han har ubearbeidet sorg rundt dette han er ukomfortabel å snakke om. Er det flere med lignende erfaringer? Anonymkode: 6afd7...80a Sikker på at barnehagen var bra? Anonymkode: c17c5...214
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #4 Skrevet 12. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Huff. Hadde det selv slik med barnehage, men ikke med skole. Har han gode venner på skolen? Andre han kan ta følge med? Er han likedan med far? Anonymkode: c54b0...1be Alt går fint nå, mange venner på skolen og har ikke den samme seperasjonsangsten lenger. Men får vondt av å tenke på hva han gjennomgikk, hvor vi hadde ikke annet valg. Anonymkode: 6afd7...80a
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #5 Skrevet 12. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Sikker på at barnehagen var bra? Anonymkode: c17c5...214 Ja, akkurat det er jeg ganske sikker på at de var. Og han byttet barnehage fra en veldig god barnehage til en annen god barnehage pga flytting. Det var de samme problemene i begge barnehagene, med gråt og savn. Første barnehagen tok det spesielt på alvor iogmed at det var småbarnsavdeling, så jeg vet at han fikk mye omsorg og oppmerksomhet. Det var stabilt bemannet og var lite vikarer begge steder. Anonymkode: 6afd7...80a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå