AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #1 Skrevet 11. desember 2023 Vår gutt på 2.5 år har et spesielt bånd til en av de ansatte i barnehagen. Vi har diskutert litt om det er innafor å kjøpe en liten julegave/oppmerksomhet til jul til bare henne. Hva syns du? Er det feil ovenfor de andre ansatte? Er det rart? Anonymkode: 6f343...401
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #2 Skrevet 11. desember 2023 Dropp det, skriv heller et kort og la gutten tegne! Anonymkode: c5e6a...8fa 6 3
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #3 Skrevet 11. desember 2023 Det er vel kun ok om hun er barnets assistent (om barnet har spesielle behov osv). Hvis hun «kun» er vanlig ansatt, så er det bedre å kjøpe noe til alle på avdelingen (noe de kan dele på pauserommet f.eks). Anonymkode: 2650b...846 12 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #4 Skrevet 11. desember 2023 Vi har gitt julekort Anonymkode: 2da3a...7a4
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #6 Skrevet 11. desember 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Vi har gitt julekort Anonymkode: 2da3a...7a4 Med bilde av gullungen deres? Anonymkode: 04509...ae6 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #7 Skrevet 11. desember 2023 Ikke innafor. Kjøp noe til hele avdelingen Anonymkode: efe3a...4fd 1 4
snøsame Skrevet 11. desember 2023 #8 Skrevet 11. desember 2023 Jeg lager kort til alle ansatte. Men ikke med bilde av han da. Men fordi guttungen ikke vil tegne på kortet, så skriver jeg ut et vinterbilde, så skal han få male glitter på kortet. Også fant jeg en strofe på internett som passer til. Også er han med å fikse kortet. Men jeg er scrapper, så jeg har litt stanseutstyr som han er med å bruke, så det ser likevel litt proft ut, og ikke dårlig klippet rundt. Mest fordi han ikke ønsker å klippe normalt. Men han liker jo å være med å bruke utstyret jeg har. Men vi gir også til de voksne som han ikke husket på selv når jeg spurte hvem vi skulle gi til. Men hun ene har feks liten stilling, ei annen er bare vikar å sånt. Men jeg vet jeg satte veldig stor pris på å få gave av barna da jeg jobbet i barnehage. Og hadde jeg hatt råd, så hadde jeg villet kjøt et par kari traa sokker eller andre ullsokker til hver av de ansatte. Fordi det var noe jeg elsket når jeg jobba i barnehage. Det å ha gode ullklær var fantastisk. 2
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #10 Skrevet 11. desember 2023 Det syns jeg ikke du bør gjøre. Jeg jobber i barnehage og hadde følt det ubehagelig hvis jeg var den eneste som fikk og ikke kollegaene mine. Veldig koselig å bli satt pris på, men med en bismak dersom det var tydelig forskjellsbehandling. Det sender også noen uheldige signaler til de som ikke får. Anonymkode: d31de...af7 7 2
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #11 Skrevet 11. desember 2023 Jeg tenker som resten: kjøp heller noe godt til alle som de kan kose deg med på pauserommet. Anonymkode: ef6b9...624 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #12 Skrevet 11. desember 2023 Da mine gikk i bhg så kjøpte vi når de sluttet i bhg til noen ansatte Pga de hadde hatt mye 1 til 1 Pga de hadde diagnoser og fikk veldig tett kontakt, de har fortsatt kontakt i dag som mine er 19 og 20 år Men hver jul gikk foreldre gruppen å kjøpte fellesgave til ansatte ofte blomster, matkurs og en gave til bhg som var ofte leke eller støtte til innkjøp av noe Anonymkode: 30cb3...f90 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #13 Skrevet 11. desember 2023 Ikke innafor i det hele tatt. Ingen eller til alle. Jeg hadde blitt brydd, og hadde syns det hadde vært kleint. Ordentlig "jeg smisker med deg slik at du skal like ungen min bedre enn det andre ungene"-gest. Grusomt. Anonymkode: 33bb9...7bc 7 3
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #14 Skrevet 11. desember 2023 Superkleint... Anonymkode: 75bfb...b67
svartkatt Skrevet 11. desember 2023 #15 Skrevet 11. desember 2023 Hm.. jeg er ikke så skeptisk. Har fått en liten gave en gang. Det var bare en liten flettet stråkurv som trolig ikke kostet noe særlig der de kom fra. Vet ikke om kollegene mine fikk det med seg. Det er ikke som om gaven må gis i alles åsyn, eller at den som får gave viser og forteller til alle. Det er noe jeg sjelden har opplevd, og satte utrolig pris på det. Men jeg er kanskje dårlig vant altså. Samme foreldre spurte om jeg ville komme hjem på middag til dem, men det avslo jeg. Det hadde vært kleint. Og jeg foreslo at de kunne lage noe og ha med i barnehagen så alle kunne smake. Jeg var forresten bare en vanlig assistentvikar. Jeg og barnet hadde et nært forhold, men det var ikke egentlig så nært for min del. Jeg er bare en rolig, avslappet og tålmodig person som kommer godt overens med stille og smårare unger. Kan ikke huske at det barnet sa et eneste ord. 2
Lorieen Skrevet 11. desember 2023 #16 Skrevet 11. desember 2023 Gi en felles oppmerksomhet til avdelingen. En dekorasjon og litt godt de kan kose seg med på pauserommet.
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #17 Skrevet 12. desember 2023 Jeg forstår behovet dere har for å gi en liten ros til den voksne som barnet deres liker ekstra godt, men dette kommer de andre ansatte til oppdage og da blir det misnöje. Jeg har erfart at foreldre har gitt forskjellige gaver alt ettersom hvor godt de likte de ansatte, og det var ikke noe kjekt. Enten må dere gi en gave til alle sammen eller ingen gave. Anonymkode: 9602c...a53 1
Gjest Sprite Skrevet 12. desember 2023 #18 Skrevet 12. desember 2023 Eh nei. Det er ikke innafor. Alle eller ingen. Herregud
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #19 Skrevet 12. desember 2023 Min yngstemann fikk ei i bhg han var så glad i..og han kjøpte noe til henne hvert år. Vi dro hjem til henne og tok med gaven. Nå er han 9, og forsikrer seg hvert år om at vi må huske på å kjøpe til henne❤️så da gjør vi de da. Anonymkode: 14374...5f8 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #20 Skrevet 12. desember 2023 De offentlig ansatte har ikke lov til å ta imot gaver. Anonymkode: 0a4cf...af3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå