Gå til innhold

Hva slags type menneske er dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han er dement.

Jeg har oppdaget over tid nå at han ofte sier en ting til en annen person og så sier han noe helt annet til meg. Han er ikke akurat en people-pleaser heller for han kan fint prate skikkelig stygt om noen til meg men når han snakker med denne personen så er han så elskverdig mot den personen.

Skyldes dette demensen? Jeg tror han alltid har vært slik men det har blitt mye verre i det siste.

Han snur seg alt ettersom hvordan vinden blåser og jeg blir gal av det.

Han fremstiller en virkelighet for noen og så en annen virkelighet for noen andre igjen...

Hva kalles denne mennesketypen?

Anonymkode: ebb1d...6c7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Denne mennesketypen kalles «vanskelig å forholde seg til». Er usikker på hva du mener med demens her.. Det ville jo forklart en del, hvis vedkommende faktisk er dement.

Anonymkode: 2a4cf...866

Skrevet

Demens kan påvirke personer på veldig mange forskjellige måter. Hvis du ser personlighetsendring hos en person som har demens så er det veldig rimelig å tro at det har med demensen å gjøre. Trekk man hadde fra før kan bli mer fremtredende fordi man mister filteret man hadde tidligere. Virkelighetsoppfatningen kan endre seg nesten fra minutt til minutt, så det er heller ikke umulig at det er sant for den det gjelder når det blir sagt. Eventuelt husker man rett og slett ikke hvordan ting var og tar bare en sjans i et forsøkt på å dekke over at man ikke vet noe man burde visst.

Anonymkode: 5a1bc...6d8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...