AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #1 Del Skrevet 11. desember 2023 I bibelen lærer vi at alle havner i himmelriket når vi dør, og jeg tenker da at alle døde er sammen og møter hverandre igjen. Hvordan vet vi om dette stemmer? Anonymkode: 63db8...afc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #2 Del Skrevet 11. desember 2023 Om det er Kristendommen/Islam/Jødedom som ligger til grunn, så er det jo så mye man ikke skal gjøre, så etter den boken er vel alle i helvete? Anonymkode: 3ec60...331 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #3 Del Skrevet 11. desember 2023 Nei, alle som dør er ikke i himmelen sammen. Hvorfor skal en god person og en morder (eksempel), få det samme paradis? Det hjelper ikke å bare Tro, man på act on it, du må ha levd et religiøst og vært et bra menneske for å komme til paradis. Helvette er for alle de dårlige personene som ikke har bestått testen sin på denne jord. Det er derfor Gud har gitt oss fri vilje. Vi har fått budskapet, og fri vilje, do what you want with that liksom. Anonymkode: 56541...223 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 11. desember 2023 #4 Del Skrevet 11. desember 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): I bibelen lærer vi at alle havner i himmelriket når vi dør, og jeg tenker da at alle døde er sammen og møter hverandre igjen. Hvordan vet vi om dette stemmer? Anonymkode: 63db8...afc Vi lærer de døde er i dødsriket og sover i Bibelen bortsett fra noen få vi leser om som f.eks den ene som hang på korset og kom til Paradis, som ikke er himmelen, Moses, Eliah er tydelig heller ikke i dødsriket, så enten i Paradis eller Himmelen. Resten vekkes opp på den siste dagen - de kommer for Domstolen om de ikke er frelst, deres videre skjebne avgjøres der, mens de som er frelst ikke skal foran dommeren og går rett inn i Himmelen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #5 Del Skrevet 11. desember 2023 De fleste er på kirkegården. Anonymkode: c8718...d86 8 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ennivk Skrevet 11. desember 2023 #6 Del Skrevet 11. desember 2023 Vi kan ikke vite om det stemmer. Det er akkurat det som er spennende med å være her. Stor sannsynlighet for at vi nå befinner oss i det noen vil kalle helvete, der vi kan oppleve å kjenne hvordan lidelse oppleves. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #7 Del Skrevet 11. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nei, alle som dør er ikke i himmelen sammen. Hvorfor skal en god person og en morder (eksempel), få det samme paradis? Det hjelper ikke å bare Tro, man på act on it, du må ha levd et religiøst og vært et bra menneske for å komme til paradis. Helvette er for alle de dårlige personene som ikke har bestått testen sin på denne jord. Det er derfor Gud har gitt oss fri vilje. Vi har fått budskapet, og fri vilje, do what you want with that liksom. Anonymkode: 56541...223 Jeg mente gode mennesker selvfølgelig. Håper at drittsekker ikke kommer inn perleporten Ts Anonymkode: 63db8...afc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #8 Del Skrevet 12. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg mente gode mennesker selvfølgelig. Håper at drittsekker ikke kommer inn perleporten Ts Anonymkode: 63db8...afc Hvis du aldri har vært så glad i han som i dag, regner jeg med at du ikke går fra han? Anonymkode: 63db8...afc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sannhetsøkende Skrevet 12. desember 2023 #9 Del Skrevet 12. desember 2023 Jeg tror på reinkarnasjon. At bevisstheten tar bolig i en ny kropp når vi dør. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #10 Del Skrevet 12. desember 2023 Det er ganske uvirkelig at vi ikke vet noen ting om hva som venter etter man dør og hvorfor vi er her. Er jo som i en film eller annen fantasi. Ganske syke greier. Anonymkode: 99549...7b9 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #11 Del Skrevet 12. desember 2023 7 hours ago, AnonymBruker said: Nei, alle som dør er ikke i himmelen sammen. Hvorfor skal en god person og en morder (eksempel), få det samme paradis? Det hjelper ikke å bare Tro, man på act on it, du må ha levd et religiøst og vært et bra menneske for å komme til paradis. Helvette er for alle de dårlige personene som ikke har bestått testen sin på denne jord. Det er derfor Gud har gitt oss fri vilje. Vi har fått budskapet, og fri vilje, do what you want with that liksom. Anonymkode: 56541...223 Det er mange som lever et religiøst liv, men er drittsekker. For eksempel homofober og en hel del rekke medlemmer av religøse organisasjoner som lever og ånder for å redusere skeive mennesker til annen rangs. Anonymkode: eef87...65a 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #12 Del Skrevet 12. desember 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg mente gode mennesker selvfølgelig. Håper at drittsekker ikke kommer inn perleporten Ts Anonymkode: 63db8...afc Ifølge flere av de som har vippet over på andre siden, så er det tydelig fint å komme til himmelen. De har fått hilse på sine igjen og sier det at døden ikke er noe å grue seg til. Jeg tror på dette, så får andre tro hva de vil. Anonymkode: 72767...d7c 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #13 Del Skrevet 12. desember 2023 Tror på reinkarnasjon og at sjelen lever flere liv, tror også på høyere dimensjoner og at vi oppgradere når vi har lært det vi skal i denne dimensjonen. Tror vi har sjeler vi møter i flere liv, og at i høyere dimensjoner så blir vi også forbundet med disse Anonymkode: 547ba...743 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #14 Del Skrevet 12. desember 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hvis du aldri har vært så glad i han som i dag, regner jeg med at du ikke går fra han? Anonymkode: 63db8...afc Jeg har ikke gått fra han, det var han som dro fra meg da han døde. Kommentaren om drittsekker var ikke ment om han. Ts Anonymkode: 63db8...afc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #15 Del Skrevet 12. desember 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Nei, alle som dør er ikke i himmelen sammen. Hvorfor skal en god person og en morder (eksempel), få det samme paradis? Det hjelper ikke å bare Tro, man på act on it, du må ha levd et religiøst og vært et bra menneske for å komme til paradis. Helvette er for alle de dårlige personene som ikke har bestått testen sin på denne jord. Det er derfor Gud har gitt oss fri vilje. Vi har fått budskapet, og fri vilje, do what you want with that liksom. Anonymkode: 56541...223 Hva er et godt menneske? Anonymkode: 43a2b...601 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #16 Del Skrevet 12. desember 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Hvordan vet vi om dette stemmer? Anonymkode: 63db8...afc Det stemmer selvfølgelig ikke. Anonymkode: 9907d...e9c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sicario Skrevet 12. desember 2023 #17 Del Skrevet 12. desember 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det er ganske uvirkelig at vi ikke vet noen ting om hva som venter etter man dør og hvorfor vi er her. Er jo som i en film eller annen fantasi. Ganske syke greier. Anonymkode: 99549...7b9 Når du dør, så blir det som før du ble født… Hvordan var det for deg før du ble født? 1 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sannhetsøkende Skrevet 12. desember 2023 #18 Del Skrevet 12. desember 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hva er et godt menneske? Anonymkode: 43a2b...601 I følge kristne jeg kjenner så er det ingen som er gode. Men de blir frelst de som holder ut til enden. Og hvem holder ut til enden? Jo, de som tror på Jesus og holder de 10 bud. Da tar de ikke med at de kan være litt nedlatende, påståelige, mener de bastant sitter på sannheten, kontrollerende, forteller andre at de aldri gjør godt nok da de syns du godt kunne gjort mer sånn eller sånn osv. Må bare legge til at ikke alle kristne er sånn da. Mange av dem er laidbacke og lite dømmende. Men jeg kjenner noen av førstnevnte. Jeg var kristen selv i nesten 20 år. Men mye tanker om livet gjorde at jeg ble mer selvstendig. Tror som sagt på reinkarnasjon, men tror ikke helt på de religionene som bekjenner reinkarnasjon. De mener jo ikke helt det samme de heller. Ingen vet alt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #19 Del Skrevet 12. desember 2023 Når man dør så forsvinner man for alltid. Så nyt livet ditt mens du har det Anonymkode: baf71...4d6 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #20 Del Skrevet 12. desember 2023 https://www.forskning.no/teknologi-data-filosofiske-fag/elon-musks-ville-id-vi-lever-i-en-simulering/267640 Anonymkode: 33906...638 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå