AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #1 Skrevet 11. desember 2023 På barnets skole har vi en rektor som er mer eller mindre kvotert inn. Det var ingen andre søkere. Utfordringen er at hun er mindre intelligent. Og hun vet det selvsagt ikke selv. På grunn av sin nå høye posisjon overvurderer hun til og med egne evner. Hun er helt umulig å diskutere med, relativt høy på seg selv og totalt ute av stand til å resonnere på et høyere nivå enn en gjennomsnittlig tiåring. Jeg prøver å se på det som en slags funksjonsnedsettelse når jeg diskuterer med henne, men det er så utmattende å samarbeide. Kjenner også at jeg blir ekstremt irritabel. Jeg kjenner andre mennesker som ikke akkurat fant opp kruttet, men de er ofte mer samarbeidsorientert, klokere og mer åpen for andre menneskers innspill. Disse kan det være flott å samarbeide med, fordi de gjør seg nytte av andre menneskers intelligens i planlegging og samarbeid samtidig som de bidrar med sine tanker. Jeg river meg i håret over hennes kreative tolkninger av opplæringsloven. Ofte må saker innom både jurist og statsforvalter, de greier heller ikke den pedagogiske utfordringen å forklare henne regelverket men de har makt så hun hører på dem. Medarbeidere, lærere, foreldre og barn derimot kan bare prøve seg på å rokke ved hennes virkelighetsbilde. IQ betyr virkelig noe i mellommenneskelig samspill, spesielt i ledelse av kunnskapsorganisasjoner. Jeg er helt rådvill nå. Hun kommer nok aldri til å gi fra seg ledervervet, her er hun virkelig forfremmet til sitt absolutte innkompetansenivå. Anonymkode: 560a4...d57 1 3
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #3 Skrevet 11. desember 2023 Det må være slitsomt. Ikke greit! Kan du klage til de over rektor? Hun fungerer jo ikke og skaper garantert mye krøll både her og der. Anonymkode: 89906...f75 3 2
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #4 Skrevet 11. desember 2023 🤣 Det er temmelig mange av de der. Anonymkode: b4634...e45 1 1
Tiuren Skrevet 11. desember 2023 #5 Skrevet 11. desember 2023 Ut fra det jeg leser er det mer en en person som er litt høy på seg selv når du er i møte med denne rektoren, om det stemmer at hun er det og. 3 5
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #6 Skrevet 11. desember 2023 Hvordan kan hun være kvotert inn hvis hun var eneste søker? Jeg bare spør siden du tydeligvis anser deg for å være mer intelligent enn rektor. Anonymkode: 2d740...aa4 7 2
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #7 Skrevet 11. desember 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): På barnets skole har vi en rektor som er mer eller mindre kvotert inn. Det var ingen andre søkere. Utfordringen er at hun er mindre intelligent. Og hun vet det selvsagt ikke selv. På grunn av sin nå høye posisjon overvurderer hun til og med egne evner. Hun er helt umulig å diskutere med, relativt høy på seg selv og totalt ute av stand til å resonnere på et høyere nivå enn en gjennomsnittlig tiåring. Jeg prøver å se på det som en slags funksjonsnedsettelse når jeg diskuterer med henne, men det er så utmattende å samarbeide. Kjenner også at jeg blir ekstremt irritabel. Jeg kjenner andre mennesker som ikke akkurat fant opp kruttet, men de er ofte mer samarbeidsorientert, klokere og mer åpen for andre menneskers innspill. Disse kan det være flott å samarbeide med, fordi de gjør seg nytte av andre menneskers intelligens i planlegging og samarbeid samtidig som de bidrar med sine tanker. Jeg river meg i håret over hennes kreative tolkninger av opplæringsloven. Ofte må saker innom både jurist og statsforvalter, de greier heller ikke den pedagogiske utfordringen å forklare henne regelverket men de har makt så hun hører på dem. Medarbeidere, lærere, foreldre og barn derimot kan bare prøve seg på å rokke ved hennes virkelighetsbilde. IQ betyr virkelig noe i mellommenneskelig samspill, spesielt i ledelse av kunnskapsorganisasjoner. Jeg er helt rådvill nå. Hun kommer nok aldri til å gi fra seg ledervervet, her er hun virkelig forfremmet til sitt absolutte innkompetansenivå. Anonymkode: 560a4...d57 Så bra at du er så smart og oppegående, da Du har jo total oversikt over arbeidsmiljøet på skolen også, virker det som. Kanskje du burde søke på stillingen som rektor der neste gang den utlyses? PS: Inkompetanse skrives "inkompetanse". Anonymkode: d577b...9b7 7
Daria Skrevet 11. desember 2023 #8 Skrevet 11. desember 2023 Hvor ofte er du i direkte kontakt med rektor, attpåtil i saker som ofte (sic) involverer både jurist og statsforvalter, hvis du bare er forelder til et barn på skolen? Det umiddelbare inntrykket er jo at dette ikke bare handler om rektors manglende kompetanse... 5
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #9 Skrevet 11. desember 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): På barnets skole har vi en rektor som er mer eller mindre kvotert inn. Det var ingen andre søkere. Utfordringen er at hun er mindre intelligent. Og hun vet det selvsagt ikke selv. På grunn av sin nå høye posisjon overvurderer hun til og med egne evner. Hun er helt umulig å diskutere med, relativt høy på seg selv og totalt ute av stand til å resonnere på et høyere nivå enn en gjennomsnittlig tiåring. Jeg prøver å se på det som en slags funksjonsnedsettelse når jeg diskuterer med henne, men det er så utmattende å samarbeide. Kjenner også at jeg blir ekstremt irritabel. Jeg kjenner andre mennesker som ikke akkurat fant opp kruttet, men de er ofte mer samarbeidsorientert, klokere og mer åpen for andre menneskers innspill. Disse kan det være flott å samarbeide med, fordi de gjør seg nytte av andre menneskers intelligens i planlegging og samarbeid samtidig som de bidrar med sine tanker. Jeg river meg i håret over hennes kreative tolkninger av opplæringsloven. Ofte må saker innom både jurist og statsforvalter, de greier heller ikke den pedagogiske utfordringen å forklare henne regelverket men de har makt så hun hører på dem. Medarbeidere, lærere, foreldre og barn derimot kan bare prøve seg på å rokke ved hennes virkelighetsbilde. IQ betyr virkelig noe i mellommenneskelig samspill, spesielt i ledelse av kunnskapsorganisasjoner. Jeg er helt rådvill nå. Hun kommer nok aldri til å gi fra seg ledervervet, her er hun virkelig forfremmet til sitt absolutte innkompetansenivå. Anonymkode: 560a4...d57 Eeeh oookej.. jeg stiller heller spørsmål ved din intelligens.. men la gå... Anonymkode: 1fd11...c2e 2
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #10 Skrevet 11. desember 2023 Så her i landet skal bare de med høy iq jobbe? Vi andre må bare ta til takke og smile? Anonymkode: afd79...239
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #11 Skrevet 11. desember 2023 Å stille spørsmål ved andres intelligens og omtale dem som du gjør, fordi man er uenig eller ikke får ting som man vil, får meg til å tvile på deg, og sannheten i denne historien. Det er alltid to sider av en sak. Anonymkode: 65dde...4a2
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #12 Skrevet 11. desember 2023 Denne saken har minst to sider, det føler jeg på meg. Har forøvrig aldri hatt så veldig tett kontakt med rektor på skolen her, kan ikke skjønne at du vet hvor mange som søkte på stillingen eller hvor intelligent rektor er. Da er du over snittet interessert i et menneske du tydeligvis ikke liker særlig godt.. Anonymkode: 4508f...846
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #13 Skrevet 11. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Så her i landet skal bare de med høy iq jobbe? Vi andre må bare ta til takke og smile? Anonymkode: afd79...239 Hæ? Det er en fordel at folk har kunnskap om jobben de skal utføre for å klare å utføre den. En rektor som ikke forstår oppringsloven gjør ingen god jobb. Anonymkode: 12892...bdf 2 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #14 Skrevet 11. desember 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Hvordan kan hun være kvotert inn hvis hun var eneste søker? Jeg bare spør siden du tydeligvis anser deg for å være mer intelligent enn rektor. Anonymkode: 2d740...aa4 Hun søkte egentlig ikke, de måtte bare plukke ut noen fordi de ikke fikk andre. Anonymkode: 560a4...d57
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #15 Skrevet 11. desember 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Denne saken har minst to sider, det føler jeg på meg. Har forøvrig aldri hatt så veldig tett kontakt med rektor på skolen her, kan ikke skjønne at du vet hvor mange som søkte på stillingen eller hvor intelligent rektor er. Da er du over snittet interessert i et menneske du tydeligvis ikke liker særlig godt.. Anonymkode: 4508f...846 Sitter i FaU og må nødvendigvis diskutere litt med henne. Kvoteringen har vært omtalt i lokalavisa og på FaU-møtene. Det er vel ikke snakk om å like eller mislike. Mer om å få noe som helst gjort. Anonymkode: 560a4...d57 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #16 Skrevet 11. desember 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Å stille spørsmål ved andres intelligens og omtale dem som du gjør, fordi man er uenig eller ikke får ting som man vil, får meg til å tvile på deg, og sannheten i denne historien. Det er alltid to sider av en sak. Anonymkode: 65dde...4a2 Det er sikkert 100 sider av denne saken, men det er en stor fordel om du kan opplæringsloven når du er rektor. Tro meg. Jeg prøver å være litt humoristisk, dette er noe vi i FaU har ledd en del av i smug. Men enkelt er det ikke. Anonymkode: 560a4...d57 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #17 Skrevet 11. desember 2023 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Det må være slitsomt. Ikke greit! Kan du klage til de over rektor? Hun fungerer jo ikke og skaper garantert mye krøll både her og der. Anonymkode: 89906...f75 Vi prøver å ikke klage, men å veilede og hjelpe til. Det nytter ikke hva andre lærere eller foreldre sier, altså må vi be noen hun stoler på om å rettlede i lovtolkninger etc. Hun blir ikke akkurat takknemlig for det, men ting blir i det minste gjort omtrent slik retningslinjene tilsier. Anonymkode: 560a4...d57 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #18 Skrevet 11. desember 2023 Rektor er en svært lite ettertraktet jobb, og det er helt vanlig at det er få søkere dessverre. Den er ikke spesielt godt betalt, og det er jobb nok til å jobbe døgnet rundt, året rundt. I tillegg må man kunne alt om økonomi, hms, personal og arbeidsrett, forvaltning, opplæringsloven, spesialpedagogiske emner og diagnoser. Man må håndtere lærermangel, høyt sykefravær, ostehøvelkutt i trange budsjett og foreldre med sterke følelser og kun sitt eget barn i sikte. Ja og i tillegg må man samarbeide godt med foreldre som er eksperter på skole fordi de har barn. Og som ler av deg når du ikke er til stede. Som om ikke håndtering av mobbeproblematikk blant barna deres var nok. Ja, jeg jobber i skole. Nei, jeg er ikke rektor, og vil aldri takke ja til slik selvplaging. Anonymkode: 4508f...846 3 1
Tiuren Skrevet 11. desember 2023 #19 Skrevet 11. desember 2023 23 minutter siden, AnonymBruker said: Det er sikkert 100 sider av denne saken, men det er en stor fordel om du kan opplæringsloven når du er rektor. Tro meg. Jeg prøver å være litt humoristisk, dette er noe vi i FaU har ledd en del av i smug. Men enkelt er det ikke. Anonymkode: 560a4...d57 Hvor godt kan du loven, og hvorfor? Har du juridisk bakgrunn, eller annen relevant utdanning? 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #20 Skrevet 11. desember 2023 25 minutter siden, AnonymBruker said: Det er sikkert 100 sider av denne saken, men det er en stor fordel om du kan opplæringsloven når du er rektor. Tro meg. Jeg prøver å være litt humoristisk, dette er noe vi i FaU har ledd en del av i smug. Men enkelt er det ikke. Anonymkode: 560a4...d57 Så du mobber rektor også blant FaU? Spesielt. Anonymkode: 65dde...4a2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå