AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #1 Skrevet 11. desember 2023 Har hatt høy feber i flere dager, og skikkelig hodepine, feber, frysetokter om nettene osv. Har hatt så hodepine at paralgin forte + paracet kun har hjulpet litt. Har trodd det har vært kraftig forkjølelse inntil i dag hvor jeg mistet fullstendig luktesans og smaksans. Tok koronatest men den er negativ. Andre som har opplevd dette, i så fall - var det forkjølelse eller korona? Burde ikke i så fall koronatesten vært positiv i dag ettersom at jeg har vært dårlig siden torsdag? Anonymkode: 7c5d5...0ff
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #2 Skrevet 11. desember 2023 Du har vel influensa da siden testen er negativ. Anonymkode: 1075e...3cb
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #3 Skrevet 11. desember 2023 Det er høyst sannsynlig korona. Du kan jo prøve å ta en test til. Forkjølelse gir jo ikke høy feber i mange dager. Da måtte det isåfall være influensa.. Anonymkode: 13558...83f 5
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #4 Skrevet 11. desember 2023 Falsk negativ test kanskje. Ville testet på nytt. Eventuelt fått noen til å kjøpe noen nye tester for deg hvis de du har er gamle. Anonymkode: 29dcb...609 2 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #5 Skrevet 11. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du har vel influensa da siden testen er negativ. Anonymkode: 1075e...3cb Men kan man miste all luktesans og smaksans av influensa? Hilsen ts. Anonymkode: 7c5d5...0ff
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #6 Skrevet 11. desember 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Falsk negativ test kanskje. Ville testet på nytt. Eventuelt fått noen til å kjøpe noen nye tester for deg hvis de du har er gamle. Anonymkode: 29dcb...609 Takk for svar. Skal teste på nytt i morgen eller onsdag, må "spare" på de jeg har. Mannen måtte kjøre byen rundt for å få kjøpt en pakke, er utsolgt over alt. Derfor tenker jeg å gi det kanskje to dager til for å se om neste test slår ut.. Anonymkode: 7c5d5...0ff
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #7 Skrevet 11. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Falsk negativ test kanskje. Ville testet på nytt. Eventuelt fått noen til å kjøpe noen nye tester for deg hvis de du har er gamle. Anonymkode: 29dcb...609 Takk for svar. Skal teste om to dager, for å se om det vil bli mer utslagsgivende da. Anonymkode: 7c5d5...0ff
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #8 Skrevet 11. desember 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Har hatt høy feber i flere dager, og skikkelig hodepine, feber, frysetokter om nettene osv. Har hatt så hodepine at paralgin forte + paracet kun har hjulpet litt. Har trodd det har vært kraftig forkjølelse inntil i dag hvor jeg mistet fullstendig luktesans og smaksans. Tok koronatest men den er negativ. Andre som har opplevd dette, i så fall - var det forkjølelse eller korona? Burde ikke i så fall koronatesten vært positiv i dag ettersom at jeg har vært dårlig siden torsdag? Anonymkode: 7c5d5...0ff Jeg opplevde de samme symptomene som deg (unntatt frysetokter) da jeg var syk for noen uker siden. Jeg tok en tur til legen, men han sa at det var vanlig forkjølelse. Jeg tok til og med koronatest hos legen - den var negativ. Anonymkode: ebbff...b05
Cirkelin Skrevet 11. desember 2023 #9 Skrevet 11. desember 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Takk for svar. Skal teste om to dager, for å se om det vil bli mer utslagsgivende da. Anonymkode: 7c5d5...0ff Hvorfor stresse med å teste? Det er jo ikke andre råd for korona enn for annen forkjølelse med feber lenger. Er formen dårlig, vær hjemme. Er formen ok, gå på jobb/skole som normalt. Har akkurat hatt det samme som du beskriver, men jeg mistet lukt/smak en uke før feberen kom. 5 dager med hodepine og over 39 i feber. Deretter en uke med kortpust og trange lunger, men egentlig lite forkjølelsesymptomer. God bedring! 3
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #10 Skrevet 11. desember 2023 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Men kan man miste all luktesans og smaksans av influensa? Hilsen ts. Anonymkode: 7c5d5...0ff Ja! Anonymkode: b255e...026
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #11 Skrevet 11. desember 2023 Cirkelin skrev (43 minutter siden): Hvorfor stresse med å teste? Det er jo ikke andre råd for korona enn for annen forkjølelse med feber lenger. Er formen dårlig, vær hjemme. Er formen ok, gå på jobb/skole som normalt. Har akkurat hatt det samme som du beskriver, men jeg mistet lukt/smak en uke før feberen kom. 5 dager med hodepine og over 39 i feber. Deretter en uke med kortpust og trange lunger, men egentlig lite forkjølelsesymptomer. God bedring! Mange grunner til å teste seg, det kan du lese om her: https://www.nrk.no/nordland/bor-du-teste-deg-for-korona_-1.16654993 Anonymkode: 29dcb...609 1 2
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #12 Skrevet 11. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Takk for svar. Skal teste på nytt i morgen eller onsdag, må "spare" på de jeg har. Mannen måtte kjøre byen rundt for å få kjøpt en pakke, er utsolgt over alt. Derfor tenker jeg å gi det kanskje to dager til for å se om neste test slår ut.. Anonymkode: 7c5d5...0ff Jeg har hørt at de skulle slutte å produsere disse testene. Anonymkode: 6a35c...f0c
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #13 Skrevet 11. desember 2023 Husk at covid-testene ikke nødvendigvis er så nøyaktig på de nyeste variantene. Anonymkode: 367b8...66b
Nekinn@ Skrevet 11. desember 2023 #14 Skrevet 11. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har hatt høy feber i flere dager, og skikkelig hodepine, feber, frysetokter om nettene osv. Har hatt så hodepine at paralgin forte + paracet kun har hjulpet litt. Har trodd det har vært kraftig forkjølelse inntil i dag hvor jeg mistet fullstendig luktesans og smaksans. Tok koronatest men den er negativ. Andre som har opplevd dette, i så fall - var det forkjølelse eller korona? Burde ikke i så fall koronatesten vært positiv i dag ettersom at jeg har vært dårlig siden torsdag? Anonymkode: 7c5d5...0ff Hva er poenget? Du er uansett syk, er det ett poeng for deg hvilken bakterie- eller virusinfeksjon som ligger bak? Jeg for min del mister både lukt- og smakssans hver gang jeg har en luftveisinfeksjon, samme hvilken. 5
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #15 Skrevet 11. desember 2023 Ts her. Har hatt influensa mange ganger, men har da aldri mistet lukt og smak. Grunnen jeg tester meg er fordi at jeg har barn i bhg og skole, en ektemann som jobber på Radiumhospitalet, og foreldre som er svært utsatt for lungesykdom (de er vaksinert men har jeg korona vil jeg gi ekstra god tid før jeg møter de). Så bunn i grunn så er det mange som kan smittes videre av mine nærmeste. Vet at vi skal leve som vanlig, bortsett fra at jeg holder meg hjemme, men jeg håper likevel at færrest mulig smittes OM jeg skulle ha korona. Anonymkode: 7c5d5...0ff 1
Nekinn@ Skrevet 11. desember 2023 #16 Skrevet 11. desember 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ts her. Har hatt influensa mange ganger, men har da aldri mistet lukt og smak. Grunnen jeg tester meg er fordi at jeg har barn i bhg og skole, en ektemann som jobber på Radiumhospitalet, og foreldre som er svært utsatt for lungesykdom (de er vaksinert men har jeg korona vil jeg gi ekstra god tid før jeg møter de). Så bunn i grunn så er det mange som kan smittes videre av mine nærmeste. Vet at vi skal leve som vanlig, bortsett fra at jeg holder meg hjemme, men jeg håper likevel at færrest mulig smittes OM jeg skulle ha korona. Anonymkode: 7c5d5...0ff Luftveisinfeksjoner vil kunne gi ulike symptomer uavhengig av hva som ligger bak - har du familiemedlemmer som er sårbare og skal skjermes fra luftveisinfeksjoner så vil jeg påstå at de bør skjermes uavhengig av årsak. 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #17 Skrevet 11. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Har hatt høy feber i flere dager, og skikkelig hodepine, feber, frysetokter om nettene osv. Har hatt så hodepine at paralgin forte + paracet kun har hjulpet litt. Anonymkode: 7c5d5...0ff Hatt korona den siste uken, med helt like symptomer. Men man vet jo aldri 🤷♀️ Anonymkode: 27a3a...68e
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #18 Skrevet 12. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Men kan man miste all luktesans og smaksans av influensa? Hilsen ts. Anonymkode: 7c5d5...0ff Ja Anonymkode: d14c5...d2a 1
Hensatt Skrevet 12. desember 2023 #19 Skrevet 12. desember 2023 Skjønner heller ikke hva du skal bruke den informasjonen om du har korona eller ikke til. Om du tester deg selv vil det ikke bli registrert noe sted og det finnes heller ingen medisin, så hva forsøker du å finne ut ved å teste deg? Du er syk...hva mer trenger du å vite? 2
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #20 Skrevet 12. desember 2023 Hensatt skrev (8 timer siden): Skjønner heller ikke hva du skal bruke den informasjonen om du har korona eller ikke til. Om du tester deg selv vil det ikke bli registrert noe sted og det finnes heller ingen medisin, så hva forsøker du å finne ut ved å teste deg? Du er syk...hva mer trenger du å vite? Som artikkelen over viser - korona er en alvorlige sykdom. Det er verre for eldre med kols å bli smittet med korona enn kraftig forkjølelse. Derfor ønsker jeg å vite det, for hvis det er korona venter jeg noen dager ekstra før jeg går ut. Det blir ikke flere sykmeldingsdager for jeg er fulltidsstudent, men jeg tenker på andre som kan smittes. Og hvis det er korona bør feks min nærmeste familie være ekstra oppmerksom på symptomer grunnet sensitiv arbeidsplass, skole og bhg. Ts Anonymkode: 7c5d5...0ff 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå