AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #1 Skrevet 11. desember 2023 Jeg synes det er så utfordrende når toåringen våkner på kveldene og gråter og jeg ikke aner hva som er galt. Jeg merker når det er mareritt eller nattskrekk eller bare at han trenger kos. Men nå var det noe annet, kanskje tenner.. han våknet og gråt, var ikke varm men mer klam. Pekte på munnen sin. Jeg kunne ikke se noen men skjønte at han hadde vondt. Jeg spurte om han hadde vondt , han sa ja. Tenner, vondt i halsen, beit seg i kinnet, lå feil.. håper bare det er uskyldig og ikke noe mer som øreverk eller noe. Han roet seg på øyeblikket da han fikk paracet .. men idk.. Paracet bør jo ikke være løsningen for alt, men vil ikke at han skal ha vondt.. Trenger tips i slike øyeblikk. Hva gjør dere for å avgjøre valg ift gråt som dere ikke vet hva er ? Anonymkode: 5c77e...5dd
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #2 Skrevet 11. desember 2023 Hvis plagene ikke gir seg så tar man da barnet med til lege/tannlege. Og får svar. Anonymkode: 22a33...e1d
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #3 Skrevet 11. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvis plagene ikke gir seg så tar man da barnet med til lege/tannlege. Og får svar. Anonymkode: 22a33...e1d Ja fant ut hva det var , var visst øreverk. Anonymkode: 5c77e...5dd
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #4 Skrevet 12. desember 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg synes det er så utfordrende når toåringen våkner på kveldene og gråter og jeg ikke aner hva som er galt. Jeg merker når det er mareritt eller nattskrekk eller bare at han trenger kos. Men nå var det noe annet, kanskje tenner.. han våknet og gråt, var ikke varm men mer klam. Pekte på munnen sin. Jeg kunne ikke se noen men skjønte at han hadde vondt. Jeg spurte om han hadde vondt , han sa ja. Tenner, vondt i halsen, beit seg i kinnet, lå feil.. håper bare det er uskyldig og ikke noe mer som øreverk eller noe. Han roet seg på øyeblikket da han fikk paracet .. men idk.. Paracet bør jo ikke være løsningen for alt, men vil ikke at han skal ha vondt.. Trenger tips i slike øyeblikk. Hva gjør dere for å avgjøre valg ift gråt som dere ikke vet hva er ? Anonymkode: 5c77e...5dd Først tilbyr vann, mat (melk), skifter bleie og trøster. Går det ikke over gir vi Paracet (nå våkner ikke barnet vårt ofte, er stort sett pga sykdom / magevondt). Sjekker alltid tempen om han våkner og gråter uten å roe seg kjapt. Er det magevondt så masserer vi magen og prøver å få barnet til å presse ut luften, luftsmerter kan være helt forferdelig vondt 😩 Sist ga jeg faktisk coca cola (uten kullsyre) for å få roet ned magen litt. Anonymkode: efae2...233
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #5 Skrevet 12. desember 2023 Har svært sjeldent gitt Paracet, kun ved sykdom og noen ganger ved voksesmerter (tull at disse alltid gir seg etter 15 min?!). Når barnet våkner og gråter og jeg ikke helt skjønner hva som er feil, så tar jeg henne på fanget og sitter med henne. Gråten gir seg som regel relativt fort, men hvis ikke så slår vi på litt lys og prøver å «vekke» litt mer for å finne ut av det, og gir evt Paracet om vi tror hun trenger det. Men det er utallige netter vi har sittet der i flere timer, ikke med gråt, men med et barn som ikke får sove. Tenker det er normalt - det er jo netter vi voksne sliter med å sove også. Anonymkode: 47f2a...094
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå