AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #1 Skrevet 11. desember 2023 Jeg har ei venninne som holder på å selge leiligheten sin. Hun hadde visninger Onsdag og torsdag i forrige uke. På lørdag sendte jeg henne melding og spurte om hvordan det gikk med henne. Fikk til svar: Det går bra. Trodde kanskje du kontaktet meg etter visninger for å spørre om hvordan det gikk. Men jeg hørte ikke fra deg... Er det grunn til å bli sur?. Jeg orket ikke å forklare at jeg har vært opptatt på jobb og har hatt syke barn og mann. Jeg har hatt nok å tenke på. Anonymkode: cb2e1...5c6
lysestake Skrevet 11. desember 2023 #2 Skrevet 11. desember 2023 For en slitsom venninne du har. Nei hun har ingen grunn til å bli sur. 15 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #3 Skrevet 11. desember 2023 Herregud det der er så lavmål av henne🙄Har dessverre opplevd mye lignende situasjoner selv🥱 Anonymkode: 99dbe...69c
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #4 Skrevet 11. desember 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Herregud det der er så lavmål av henne🙄Har dessverre opplevd mye lignende situasjoner selv🥱 Anonymkode: 99dbe...69c Er dere venner ennå? Vet ikke om jeg orker sånne venner Anonymkode: cb2e1...5c6
Alice123 Skrevet 11. desember 2023 #5 Skrevet 11. desember 2023 Det et sånt svar jeg ville forventet av en ung tenåring.
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #6 Skrevet 11. desember 2023 Nei. Ingen grunn til det. Hun høres ut som en energivampyr. Anonymkode: 70c4a...676 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #7 Skrevet 11. desember 2023 Herlighet for en dramaqueen. Sånne folk suger energien ut av deg. Sånne folk orker jeg ikke Anonymkode: 290d9...f6f 1
ennivk Skrevet 11. desember 2023 #8 Skrevet 11. desember 2023 Du har absolutt ikke gjort noe galt og det er en en litt aggressiv undertone i hennes melding. Du har vært en god venninne. Mest sannsynlig er hun såret. Kanskje hun stod i dette helt alene og hadde håpet at noen tenkte på henne og brydde seg. Det hun føler er reelt for henne. Hun har sikkert opplevd å bli ignorert eller ikke brydd seg om mange ganger tidligere i livet, og er nok derfor mer sensitiv på slikt enn andre. Kan du snakke med henne om det? 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #9 Skrevet 11. desember 2023 At en voksen person kan svare så furtent og barnslig sjokkerer meg. Det er gjerne slik man kan tenke for seg selv, men man sier det jo ikke ut til noen 🙈 Anonymkode: 2778b...fed 3
BobbySocks Skrevet 11. desember 2023 #10 Skrevet 11. desember 2023 Du spurte jo? Fy søren, hun oppfører seg som er barn. 2
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #11 Skrevet 11. desember 2023 Herregud, sånne mennesker hadde jeg ikke taklet å ha i livet mitt. Så lang lunte har jeg ikke. Anonymkode: 6e7c5...839
Anonymbruker*** Skrevet 11. desember 2023 #12 Skrevet 11. desember 2023 Neimen, i alle dager. Er visning en sånn situasjon hvor man skal forvente "bekymringsmeldinger" fra venner og familie rett etterpå? Jeg tror ikke engang jeg hadde reagert på å å ikke få det spørsmålet fra en kjæreste (rent hypotetisk, har verken kjæreste eller bolig for salg for øyeblikket). 2
Alice123 Skrevet 11. desember 2023 #13 Skrevet 11. desember 2023 ennivk skrev (17 minutter siden): Du har absolutt ikke gjort noe galt og det er en en litt aggressiv undertone i hennes melding. Du har vært en god venninne. Mest sannsynlig er hun såret. Kanskje hun stod i dette helt alene og hadde håpet at noen tenkte på henne og brydde seg. Det hun føler er reelt for henne. Hun har sikkert opplevd å bli ignorert eller ikke brydd seg om mange ganger tidligere i livet, og er nok derfor mer sensitiv på slikt enn andre. Kan du snakke med henne om det? Hun er et vokset menneske og har lov til å føle det hun føler, men må ta ansvar for hvordan hun reagerer på følelsene, spesielt i møte med andre mennesker. I denne situasjonen reagerte hun på følelsene på en måte som gjorde TS lei seg og usikker, selv om TS ikke har gjort noe feil. Det er ikke greit gjort av venninnen. 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #14 Skrevet 11. desember 2023 Det vanlige ville jo vært at HUN sendte en snap for å feire salget. Eller ikke-salget alt ettersom Anonymkode: 7d82d...244 1
ennivk Skrevet 11. desember 2023 #15 Skrevet 11. desember 2023 Alice123 skrev (6 minutter siden): Hun er et vokset menneske og har lov til å føle det hun føler, men må ta ansvar for hvordan hun reagerer på følelsene, spesielt i møte med andre mennesker. I denne situasjonen reagerte hun på følelsene på en måte som gjorde TS lei seg og usikker, selv om TS ikke har gjort noe feil. Det er ikke greit gjort av venninnen. Helt sant. Og som menneske handler man noen ganger feil på følelsene. Hvis de er gode venner og dette ikke er et mønster, så kan TS fortelle henne at hun ble skuffet over å få den meldingen.
Hannabanna Skrevet 11. desember 2023 #16 Skrevet 11. desember 2023 Nei hun har overhodet ingen grunn til å være sur! Alle har perioder i livet hvor man har mye å gjøre. De fleste av mine venniner er småbarnsforeldre eller har jobb eller andre forpliktelser og hverdagen er stressende. Da prøver man jo så godt man kan å ha det koselig sammen og pleie vennskapet når man kan og viser tålmodighet med hverandre. Synes hun høres ut som dramaqueen og hun behandler deg ikke som venn.
Alice123 Skrevet 11. desember 2023 #17 Skrevet 11. desember 2023 ennivk skrev (5 minutter siden): Helt sant. Og som menneske handler man noen ganger feil på følelsene. Hvis de er gode venner og dette ikke er et mønster, så kan TS fortelle henne at hun ble skuffet over å få den meldingen. Enig, men tenker det er viktig at TS vurderer om en slik samtale vil føre til noe konstruktivt eller mer konflikt, men på det punktet er vi jo enige 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #18 Skrevet 11. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er dere venner ennå? Vet ikke om jeg orker sånne venner Anonymkode: cb2e1...5c6 Nope. Jeg trenger ikke lykkeønskninger før en tannlegetime, frisør eller whatever. (Men fikk det). Og sutring da jeg aldri sendte sånne meldinger. Jeg sliter med hukommelsen, og hadde uansett aldri husket sånne bagateller. Skjønner ikke greia med sånne kjerringer, og i dag skygger jeg banen om jeg øyner noen slike nærme🥱 Anonymkode: 99dbe...69c
Aragon Skrevet 11. desember 2023 #19 Skrevet 11. desember 2023 Dette hørtes ut som en slitsom venninne…,nei hun har ikke grunn til å bli sur for dette. Snakk om være nærtagende 😅
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #20 Skrevet 12. desember 2023 Tipper at dette bare er en av mange svikter fra deg med at du er dårlig til å engasjere deg i hennes liv når det skjer noe viktig for henne og at dette ble dråpen der hun sa fra Anonymkode: 159dd...264
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå