Gå til innhold

Syntes jeg så det var en gutt på tidlig ultralyd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ordinær ultralyd i morgen og skal spørre om å få vite kjønnet, og nå er jeg veldig spent. Begge deler er selvsagt like velkomment og ønsket, bare så det er sagt 😊 På tidlig ultralyd i uke 13 syntes jeg at jeg helt tydelig så penis og pung og tror mest at det er en gutt, men jeg har jo ikke akkurat et trent øye, så det kan jo selvsagt vise seg å ikke stemme.

Det er vel sånn at kjønnsorganene er relativt like på det stadiet, så det kan vise seg å være motsatt kjønn likevel? Eller er 13 uker såpass langt på vei at det ikke er vanskelig å skille? Noen erfaringer?

Anonymkode: c9cf9...b57

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fikk beskjed på forrige ultralyd at de burde klare å se kjønn på min neste ultralyd, og da er jeg 13+3. 

Anonymkode: 169a1...470

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Fikk beskjed på forrige ultralyd at de burde klare å se kjønn på min neste ultralyd, og da er jeg 13+3. 

Anonymkode: 169a1...470

Ja, de med trent øye klarer jo å se det da 😊 Det jeg lurer på er om det er så tydelig forskjell på kjønnsorganene rundt 13 uker at hvem som helst kan se det, eller om det bare er snakk om nyanser som skiller de fra hverandre, så man må se nøye etter og ha kunnskapen på plass?

Skrevet

Du kan se kjønn i uke 13, men kjønnsorganet ser ikke ut som et kjønnsorgan ennå. Både gutter og jenter har en utvekst, et litt trent øye kan skille mellom de. Google nub theory, så kan du se eksempler.

Anonymkode: 09b37...0a7

Skrevet

Nub theory er bare en teori - som ikke alltid stemmer men er gøy uansett. Den stemte her i hus. 

Ofte kan kjønnsleppene til jentene se større ut enn pung og penis på guttene på det stadiet. Just so u know :)

Anonymkode: 55ee5...5a3

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du kan se kjønn i uke 13, men kjønnsorganet ser ikke ut som et kjønnsorgan ennå. Både gutter og jenter har en utvekst, et litt trent øye kan skille mellom de. Google nub theory, så kan du se eksempler.

Anonymkode: 09b37...0a7

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nub theory er bare en teori - som ikke alltid stemmer men er gøy uansett. Den stemte her i hus. 

Ofte kan kjønnsleppene til jentene se større ut enn pung og penis på guttene på det stadiet. Just so u know :)

Anonymkode: 55ee5...5a3

Men vi fikk front view av kjønnsorganet (tror jeg i hvert fall!) et øyeblikk, så det var ikke en utstikker fra siden. Syntes jeg så en pung med to streker på eller hva jeg skal si, som i mitt hode må ha vært penis 😅 

Skrevet

Du får smøre deg med tålmodighet til i morgen!  Spennende og lykke til. 

Anonymkode: a5718...8ea

Skrevet

Min hadde en tydelig liten penis i uke 13, var veldig annerledes enn jenta på samme tid😅

Blir spennende å se i morgen!😊

Anonymkode: 792f9...269

Skrevet

Jeg syntes veldig jeg så det da sønnen vår var 13 uker på vei :) Fikk det bekreftet ved neste ultralyd :)

Anonymkode: 62260...d0a

Skrevet

Med første frøs hun et bilde sett nedenfra og opp mens hun tok målingene.

Samboer og jeg studerte det, uten å helt vite hva vi så på, og mente at vi så pung og penis. Det var hvert fall en strek. Jeg hadde hatt så sterk følelse på at det var jente at det føltes som om det var en fremmed baby i magen helt plutselig.

Da hun var ferdig så avslørte hun at det faktisk var kjønnslepper og klitoris vi så, og det var en jente likevel. 

Nummer to kom året etterpå, og med bildene fra førstemann i minnet prøvde jeg å se på skjermen før vi fikk vite det. Jeg kunne ikke veddet ei krone på det ene eller det andre, og det var også en jente😅

Anonymkode: 1573d...766

Skrevet

Med begge guttene mine var det helt klart fra uke 13 med begge. De vakke mye sjenerte og tydelig ploms og penis og gutter var det 🥰🤣🤣🤣

Anonymkode: 57e8d...b45

Skrevet

Var på ultralyd i uke 13 og fikk der beskjed om at det ofte tas feil på det stadiet, selv for de som jobber med dette. Men du kan jo ha rett, 50% mulighet er det jo uansett. 

Anonymkode: bb95e...ae9

Skrevet

Ts her, det viste seg å være en gutt! 🥰💙

• Hjerte 3
Skrevet

Gratulerer♥️

Anonymkode: b4de9...cbe

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Ts her, det viste seg å være en gutt! 🥰💙

Gratulerer 😍🩵

Anonymkode: 5c9c0...52c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...