AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #1 Skrevet 11. desember 2023 Har en formidabel ektemann. Han har nå hatt pappaperm i hele 5 uker og er fullstendig utslitt, men innrømmer det ikke. Min kjære mann klarte å si, helt til siste dag på kontoret at det å være i jobb i spedbarnstiden var så utmattende at jeg kom til å få forståelse når det ble min tur. Han sa så mange ganger at han gledet seg til å senke skuldrene og være hjemme, bare hjemme. Jeg kom visst til å få en skikkelig a-ha opplevelse..... Jeg ser han er på randen til kollaps nå og jeg hjelper derfor til med alt jeg kan og tenker tilbake på da han nærmest brølte til meg at han var sliten etter en lang dag på jobb og måtte hente seg inn litt. Jeg visste at han kom til å få kjørt seg, og det stemte veldig bra. Selv har jeg mer overskudd enn noen gang. Jobb er rene ferien i forhold, og det verste av alt er at han slipper de fysiske plagene etter fødsel, brystbetennelse og plager mdd låsninger hos babyen. Anonymkode: 3fed1...46d 7 1 7
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #2 Skrevet 11. desember 2023 😂 Føler dette blir mannen min om noen mnd. Han er vant til å gjøre som han vil og at jeg fikser og planlegger. Anonymkode: 8350d...ea3 6
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #3 Skrevet 11. desember 2023 Tips! Ikke gjør noe mer for han enn hva han gjorde for deg i permisjonstiden. Synes absolutt du skal hjelpe til - dersom han spør! Men ikke før. Han er vel en voksen manm, og kan lære seg å si i fra når ting ikke gikk helt som han trodde. Anonymkode: 6819a...abc 17 3
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #4 Skrevet 11. desember 2023 4 minutter siden, AnonymBruker said: Tips! Ikke gjør noe mer for han enn hva han gjorde for deg i permisjonstiden. Synes absolutt du skal hjelpe til - dersom han spør! Men ikke før. Han er vel en voksen manm, og kan lære seg å si i fra når ting ikke gikk helt som han trodde. Anonymkode: 6819a...abc Nå har vi bare den ene siden av historien. Det kan godt hende at mannen har det helt fint og at han ikke på noen måte er utslitt. Anonymkode: 5dd16...d2a 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #5 Skrevet 11. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nå har vi bare den ene siden av historien. Det kan godt hende at mannen har det helt fint og at han ikke på noen måte er utslitt. Anonymkode: 5dd16...d2a Det kan godt hende! Men da gjør det heldigvis ingenting fra eller til om Ts ikke bidrar mer enn han gjorde Anonymkode: 6819a...abc 9 2
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #6 Skrevet 11. desember 2023 Ærlig talt, hvorfor i all verden hjelper du ham med alt du kan straks du kommer hjem fra jobb, når han kom hjem fra jobb og brølte til deg at han måtte få lov til å slappe av? Oppfører du deg alltid som ei dørmatte? Anonymkode: 34059...734 10
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #7 Skrevet 11. desember 2023 Fullstendig utslitt? Her koste både mannen og jeg oss skikkelig i permisjonen. Utrolig fin og deilig tid sammen med babyen 🙂 Anonymkode: 2d660...1cb 2
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #8 Skrevet 11. desember 2023 Ikke ta over jobben hans hjemme når du kommer hjem!!!!!!! La han få kjenne på det resten av pappapermen! Anonymkode: 27a64...5c3 4
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #9 Skrevet 11. desember 2023 Jeg ville ikke automatisk hjulpet til men jeg ville spurt om det var en tøff dag og om han følte det å bare være hjemme ble litt mye og trengte hjelp til noe. Og til deg som svarte at mannen er vant til at du ordner alt - ved å gjøre dette og la han få kjøre sitt løp legger du opp til at dette er OK også den dagen du går lei.. Anonymkode: 67d04...4cd 1
MildeMarie Skrevet 11. desember 2023 #10 Skrevet 11. desember 2023 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Har en formidabel ektemann. Han har nå hatt pappaperm i hele 5 uker og er fullstendig utslitt, men innrømmer det ikke. Min kjære mann klarte å si, helt til siste dag på kontoret at det å være i jobb i spedbarnstiden var så utmattende at jeg kom til å få forståelse når det ble min tur. Han sa så mange ganger at han gledet seg til å senke skuldrene og være hjemme, bare hjemme. Jeg kom visst til å få en skikkelig a-ha opplevelse..... Jeg ser han er på randen til kollaps nå og jeg hjelper derfor til med alt jeg kan og tenker tilbake på da han nærmest brølte til meg at han var sliten etter en lang dag på jobb og måtte hente seg inn litt. Jeg visste at han kom til å få kjørt seg, og det stemte veldig bra. Selv har jeg mer overskudd enn noen gang. Jobb er rene ferien i forhold, og det verste av alt er at han slipper de fysiske plagene etter fødsel, brystbetennelse og plager mdd låsninger hos babyen. Anonymkode: 3fed1...46d Nå lo jeg godt. Det er veldig gjengkjennelig. Ikke lett å vite alt før man står der med skoa på sjøl. Hadde det sånn selv også. Vi kan le av det nå, ti år etter😉 Du høres ut som en fin kjæreste som klarer å se ham. Kos deg på jobb☺️ 2
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #11 Skrevet 11. desember 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Fullstendig utslitt? Her koste både mannen og jeg oss skikkelig i permisjonen. Utrolig fin og deilig tid sammen med babyen 🙂 Anonymkode: 2d660...1cb Du vet kanskje at babyer er forskjellige, noen er mer krevende enn andre. Dere hadde en enkel baby, det var jo flaks. Andre er ikke så heldige. Anonymkode: 8e8c3...250 4
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #12 Skrevet 11. desember 2023 Vi delte den siste permisjonen 50/50. Det gjorde noe med familiedynamikken. Vi har begge blitt mer tolerante overfor hverandre. Samarbeidet har vært mye bedre etterpå og nå har vi "faste oppgaver" vi følger opp og har ansvaret for. Jeg var alene med ungene en uke, da far var på tur. JEG var helt utslitt av å være TO og følte jeg var kronisk forsinket hele uka. Anonymkode: 1abc6...228 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #13 Skrevet 11. desember 2023 Jeg gruer meg til jeg må tilbake på jobb. Har kost meg i permisjonen, og har en mann som elsker å være pappa. Så han tar baby etter 5 minutter fra han kommer inn døren, ut på tur så jeg får slappe av, hjem etter en time, jeg og baby koser mens pappa lager mat, jeg spiser varm mat mens pappan legger ungen. Etter 30 min bytter vi evt leggingen, men som regel har baby sovnet og vi ser på tv mens han spiser. Hvorfor lager dere barn med folk som ikke har lyst å være forelder?? Anonymkode: 26f25...c3f
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #14 Skrevet 11. desember 2023 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Du vet kanskje at babyer er forskjellige, noen er mer krevende enn andre. Dere hadde en enkel baby, det var jo flaks. Andre er ikke så heldige. Anonymkode: 8e8c3...250 Jeg har 3 barn, så joda, babyer er ulike. Men allikevel blir man vel ikke fullstendig utslitt om man ellers er frisk og rask selv? Ene ungen hadde kolikk, men jeg ble ikke _fullstendig utslitt_ Jeg synes hvertfall jobb er mye mer slitsomt enn permisjonslivet. Anonymkode: 2d660...1cb
AnonymBruker 42 Skrevet 11. desember 2023 #15 Skrevet 11. desember 2023 Du får ønske deg skjeggtrimmer til jul da, kanskje. Det å le igjennom ustriglet skjegg kler ikke selv de smukkeste. Damer med skjegg er jo ikke akkurat det "hÆitaste" det hæll, forresten... Når man er så smålige og skadefro som enkelte er her inne - så går jeg jo ut ifra at man ikke er i et forhold, men hvisomatte - og mot formodning man skulle være - hvordan vil man beskrive forholdet med sin partner da, lizm?
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #16 Skrevet 11. desember 2023 Å være raus er en fin ting når man er i et forhold med barn. Man skal prioritere barna, ikke egen bitterhet. Jeg har gjort og sagt dumme ting i løpet av tiden jeg var gravid og i permisjon, aldri har mannen holdt det mot meg. Selv når jeg er sur på han, kan jeg ta barnet så han kan sove ut. Hvis han er irritert på meg, tar han likevel barnet ut så jeg får et avbrekk. Man må ha stor takhøyde når man får barn. Man feiler. Man lærer. Man utfordrer hverandre på en helt annen måte. Og husk, det er veldig vanskelig å innrømme feil til noen som fremstår skadefro. Anonymkode: ffcd4...942 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #17 Skrevet 11. desember 2023 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Jeg gruer meg til jeg må tilbake på jobb. Har kost meg i permisjonen, og har en mann som elsker å være pappa. Så han tar baby etter 5 minutter fra han kommer inn døren, ut på tur så jeg får slappe av, hjem etter en time, jeg og baby koser mens pappa lager mat, jeg spiser varm mat mens pappan legger ungen. Etter 30 min bytter vi evt leggingen, men som regel har baby sovnet og vi ser på tv mens han spiser. Hvorfor lager dere barn med folk som ikke har lyst å være forelder?? Anonymkode: 26f25...c3f At mannen plutselig ikke hadde lyst til å være pappa likevel da barnet var her, etter å ha ønsket seg barn på forhånd, var ikke akkurat lett å forutse. (Ikke TS) Anonymkode: 935e6...e86 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå