Hareena Skrevet 11. desember 2023 #1 Del Skrevet 11. desember 2023 Jeg synes dette var smått utrolig! Kjenner ikke familiefolk under høyere utdanning til nødvendigheten av forsikring? Har de ikke råd? Har de ikke hørt om innboforsikring? Hva kan gjøres med slikt? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest5656 Skrevet 11. desember 2023 #2 Del Skrevet 11. desember 2023 Mange studenter sparer penger på å ikke tegne innboforsikring... De tenker vel at de har så lite av verdier. Eller så har de for lite livserfaring og vet ikke hva det er for noe. Selv benyttet jeg mamma sin innboforsikring, studenthybelen min på 10kvm var regnet som "midelrtidig oppholdssted" med svært begrenset dekning, men nok for meg, så lenge jeg ikke meldte flytting. Så da benyttet jeg meg av det og etter 2 år ordnet jeg forsikring selv. Studentsamskipnaden krevde ikke forsikring, men anbefalte alle å tegne egen innbofosrikring da deres forsikring kun dekker deres bygninger. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #3 Del Skrevet 11. desember 2023 Den hundrelappen i måneden bør alle ta seg råd til. Anse det som endel av husleieutgiftene Anonymkode: 27cbd...57b 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #4 Del Skrevet 11. desember 2023 Kan være at de har hatt forsikring gjennom foreldrene som utgår etter et viss tidspunkt (en grunn til hvorfor mange studenter ikke endrer sin folkeregistrerte boadresse selv om de flytter ut). Selv gikk jeg ett år uten forsikringer fordi pappa trodde at forsikringen via ham varte til jeg var 25 og ikke 22, vi fant det ut tilfeldig. Anonymkode: 89a73...5ad 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #5 Del Skrevet 11. desember 2023 Vi fikk besøk fra Fagforbundet da vi utdannet oss yrkesfaglig. De fortalte om viktigheten med det å være organisert og ha forsikring.. når man gikk i lære så var også medlemskapet betraktelig billigere enn hos en i arbeid.. rart at disse kloke hodene på høyskole ikke booker inn slike besøkende.. Anonymkode: 882f1...722 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #6 Del Skrevet 11. desember 2023 Tror ikke jeg heller hadde innboforsikring da jeg var student. Jeg hadde ikke noe videre av verdi, så tenkte ikke på det en gang. Hvis man har en familiebolig, har man sikkert flere ting og sånn, men det overrasker meg ikke at mange ikke hadde. Hvis pengene knapt rekker til mat og husleie, og alt man eier og har er fra Gis bort på Finn er det ikke så rart at man ikke prioriterer forsikring. Anonymkode: 94de1...bf4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
katties Skrevet 11. desember 2023 #7 Del Skrevet 11. desember 2023 Gjest5656 skrev (4 minutter siden): Mange studenter sparer penger på å ikke tegne innboforsikring... De tenker vel at de har så lite av verdier. Eller så har de for lite livserfaring og vet ikke hva det er for noe. Selv benyttet jeg mamma sin innboforsikring, studenthybelen min på 10kvm var regnet som "midelrtidig oppholdssted" med svært begrenset dekning, men nok for meg, så lenge jeg ikke meldte flytting. Så da benyttet jeg meg av det og etter 2 år ordnet jeg forsikring selv. Studentsamskipnaden krevde ikke forsikring, men anbefalte alle å tegne egen innbofosrikring da deres forsikring kun dekker deres bygninger. Man får ofte GRATIS forsikring ved å være medlem i en forening. Jeg valgte gratis innboforsikring som Tekna-medlem 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #8 Del Skrevet 11. desember 2023 Her er NRK-saken om brannen: Quote Flesteparten av beboerne er internasjonale studenter som ikke har innboforsikring. – Vi har ikke forsikring, og jeg har ikke hørt om at jeg trengte det før brannen, sier Nweihi. Administrerende direktør for studentsamskipnaden ved Universitetet i Stavanger, Elisabeth Faret, sier dette er en utfordring. – Internasjonale studenter har ikke det samme forholdet til forsikring som vi har i Norge. De får beskjed om at de skal ha innboforsikring når de kommer til landet, og dette står også i våre retningslinjer, men det er vanskelig for oss å kontrollere. https://www.nrk.no/rogaland/familier-ma-fa-nytt-hjem-etter-dramatisk-brann-i-studentboliger_-_-det-er-veldig-traumatisk-1.16673621 Anonymkode: 96691...af3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest5656 Skrevet 11. desember 2023 #9 Del Skrevet 11. desember 2023 (endret) AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Vi fikk besøk fra Fagforbundet da vi utdannet oss yrkesfaglig. De fortalte om viktigheten med det å være organisert og ha forsikring.. når man gikk i lære så var også medlemskapet betraktelig billigere enn hos en i arbeid.. rart at disse kloke hodene på høyskole ikke booker inn slike besøkende.. Anonymkode: 882f1...722 Det står ofte fagforeninger på stand på campus som forteller om tilbudet, de kan også forsøke å reklamere for dette mellom forelesninger og folk forteller det til hverandre at man får gratis/billig innboforsikring fra fagforeninger etter å ha vært på stand. katties skrev (21 minutter siden): Man får ofte GRATIS forsikring ved å være medlem i en forening. Jeg valgte gratis innboforsikring som Tekna-medlem Ja, og yrkesfag får dette via f.eks. et LO-forbund, og Nito er også et alternativ for de som tar bachelor. AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Her er NRK-saken om brannen: https://www.nrk.no/rogaland/familier-ma-fa-nytt-hjem-etter-dramatisk-brann-i-studentboliger_-_-det-er-veldig-traumatisk-1.16673621 Anonymkode: 96691...af3 Det høres ut som om de har fått for dårlig informasjon om det, men det står vel i kontrakten til studentsamskipnad at man burde tegne innboforsikring? Uansett så har de kun mistet egne ting som var inne i boenheten og huset til studentsamskipnaden er forsikret, så det er ikke slik at de går konkurs. Endret 11. desember 2023 av Gjest5656 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
_popcorn_ Skrevet 11. desember 2023 #10 Del Skrevet 11. desember 2023 Ryddet for reklame og svar til det. _popcorn_, adm 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hareena Skrevet 12. desember 2023 Forfatter #11 Del Skrevet 12. desember 2023 Kanskje ikke nødvendig med forsikring for de "internasjonale". Det blir nok kommunens jobb å skaffe til veie nytt innbo. Ikke en dag for seint at det blir innført studentavgift for studenter utenfor EU. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå