AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #1 Skrevet 11. desember 2023 Hva i alle dager har gått gale her? 😂 tar imot innspill med stor takknemlighet 😊 nb skal sies at herligheten ikke er helt ferdig likevel, men ingen ting kan redde den svoren 🥲 Anonymkode: 8fac2...1c2
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #2 Skrevet 11. desember 2023 Oi 😂😂 Skal lage dette selv for første gang snart, så jeg følger gjerne med her for tips kjenner jeg 😅 Anonymkode: 15189...1c6
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #3 Skrevet 11. desember 2023 et lite tips fra meg, du må ha en SPISS kniv.. mine 5 år gamle kniver taklet ikke denne utfordringen 🙈 blir nok nye kniver til jul Anonymkode: 8fac2...1c2
visp Skrevet 11. desember 2023 #4 Skrevet 11. desember 2023 Men har du pelt av svoren underveis og spist? 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #5 Skrevet 11. desember 2023 Neii meen pga knivene var så dårlig så skjærte jeg veldig langt ned i svoren, man skal kanskje ikke det. Altså jeg skjærte gjennom svoren 🫢 Anonymkode: 8fac2...1c2 1
visp Skrevet 11. desember 2023 #6 Skrevet 11. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Neii meen pga knivene var så dårlig så skjærte jeg veldig langt ned i svoren, man skal kanskje ikke det. Altså jeg skjærte gjennom svoren 🫢 Anonymkode: 8fac2...1c2 Det går nok bra, selvom kjøttet kan bli litt tørrere om du skjærer for langt. Kjøp deg en knivsliper (en sånn enkel), men det beste er jo en tapetkniv (kjøp på obs bygg eller noe). 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #7 Skrevet 11. desember 2023 Må ikke skjære så langt ned i svoren. Ikke ned i fettet! Tapetkniv f.eks er ypperlig til å bruke når en snitter i svoren. Anonymkode: 79894...f3b 1
Sunshade83 Skrevet 11. desember 2023 #8 Skrevet 11. desember 2023 Her var det et par greier. Første er at du har fuktighet på toppen i form av epler og svisker. Slikt skal enten under eller inni- ikke oppå. Neste er å merke svoren, men det må ikke gå helt ned i kjøttet. Har du først bomma kan du kanskje bruke en brenner og poppe svoren, men generelt sett så skjærer man gjerne av svoren på skinkesteker. 3 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #9 Skrevet 11. desember 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Må ikke skjære så langt ned i svoren. Ikke ned i fettet! Tapetkniv f.eks er ypperlig til å bruke når en snitter i svoren. Anonymkode: 79894...f3b visp skrev (1 minutt siden): Det går nok bra, selvom kjøttet kan bli litt tørrere om du skjærer for langt. Kjøp deg en knivsliper (en sånn enkel), men det beste er jo en tapetkniv (kjøp på obs bygg eller noe). Tusen takk🤗 Anonymkode: 8fac2...1c2
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #10 Skrevet 11. desember 2023 Sunshade83 skrev (58 minutter siden): Her var det et par greier. Første er at du har fuktighet på toppen i form av epler og svisker. Slikt skal enten under eller inni- ikke oppå. Neste er å merke svoren, men det må ikke gå helt ned i kjøttet. Har du først bomma kan du kanskje bruke en brenner og poppe svoren, men generelt sett så skjærer man gjerne av svoren på skinkesteker. Tusen takk for veldig mange gode tips, skal prøve det en dag neste uke også så kanskje det blir suksess 😅🙏 Anonymkode: 8fac2...1c2
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #11 Skrevet 11. desember 2023 Neste gang kan du dampe steika først (i en form med vann i bunn, og steika på rist over med alufoil over (pass på at den ikke kommer borti svoren). Ha gjerne noen gode grønnsaker i vannet sånn at du får basis for en god saus. Når steika har dampet i tre kvarter, tar du den ut og ruter opp svoren med en skarp kniv. Mye enklere når svoren er dampkokt. Så setter du steika inn igjen uten folien (men fortsatt på rista), og steker den ferdig. Epler og svisker kan du varme i ovnen når steika hviler før servering (viktig, ellers blir den tørr). Gjør du det på denne måten blir resultatet en veldig mør (tenk forstadiet til pulled pork) middag med sprø svor. Anonymkode: 126a5...e99 1
Hegemor32 Skrevet 11. desember 2023 #12 Skrevet 11. desember 2023 visp skrev (1 time siden): Men har du pelt av svoren underveis og spist? hahah her flirte jeg godt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå