AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #1 Skrevet 11. desember 2023 Hei, Har en mannlig kollega på jobben, som har mistet mye av gnisten de siste årene. Det virker som alt i livet er tungt, leit, og at han og kona har begynt å mislike hverandre. Men, det virker som det praktiske fungerer. Hver kveld går han opp i loftstuen og sitter der alene. De snakker ikke sammen om utfordringene. Han sier at han ikke orker å tenke, og bare la ting gå i rutiner. Jeg skal ikke gi noe råd (har ikke barn selv), men er det slik at man skal bli for barna, og sette sitt eget liv og lykke bort? (Han har 3 barn, den minste er 4 år) Virker bare så stusselig å ha et slikt liv.. Anonymkode: 40821...c61
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #2 Skrevet 11. desember 2023 Nei jeg syns det derre bli for barna bare er å lure seg selv. Barna klarer seg og har mye bedre av å lære at det er greit å gå fra forhold som ikke er bra eller kjærlighetsfulle enn å bli i forhold man ikke er lykkelig i. Det sagt så skal du ikke stole blindt på at forholdet er så ille som kollegaen din sier. Det er akkratt sånn kynisk utroskap starter og unnskyldningen er den typiske elskerinnetalen hvor hun blir manipulert til å tro på elendigheten og få sympati med mannen mens forholdet egentlig er flott og fint hjemme og han elsker kona, men påstår at det bare er pga barna han blir for å kunne få fortsette utroskapen og ha pose og sekk Anonymkode: aebbc...d53 4 5
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #3 Skrevet 11. desember 2023 Han er en tøffel. Nei det er ikke normalt å ha det slik. Men mange gjør det fordi «man skal holde sammen for barnas skyld» NEI!!! skill deg for barnas skyld! makan til tafatt🤯 Anonymkode: 55104...c76 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #4 Skrevet 11. desember 2023 Ts her. Enig med dere to over her! Skal nok ikke tro på alt nei, men virker faktisk som han sitter alene hver kveld. Samt gruer seg fælt til jul. Og jeg tenker.. du som har alt! Men, mange som har skilt seg, og det går oftest bra. Så ja.. kanskje feigt. Har selv brutt ut av et dårlig forhold, var jo vanskelig, men sto da i det.. men viktig å si at det var uten barn. Anonymkode: 40821...c61 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #5 Skrevet 11. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ts her. Enig med dere to over her! Skal nok ikke tro på alt nei, men virker faktisk som han sitter alene hver kveld. Samt gruer seg fælt til jul. Og jeg tenker.. du som har alt! Men, mange som har skilt seg, og det går oftest bra. Så ja.. kanskje feigt. Har selv brutt ut av et dårlig forhold, var jo vanskelig, men sto da i det.. men viktig å si at det var uten barn. Anonymkode: 40821...c61 Hva mener du med at det virker som at han sitter alene hver kveld? Er ikke få menn i parforhold som sitter å chatter med elskerinna si mens kona står på kjøkkenet å lager mat, legger ungene, sitter i andre enden av sofaen å tror at alt er fint eller ligger i fanget hans å ser tv mens han koser med håret hennes med den ene hånda og er digitalt utro med den andre hånda Anonymkode: aebbc...d53 3
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #6 Skrevet 11. desember 2023 Ts her. Nei, altså, det er dette han forteller meg. (Som en kollega/venn) Men tenk det er slik ja.. kan aldri stole på noen. Anonymkode: 40821...c61
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #7 Skrevet 11. desember 2023 Det yngste barnet er lite og krever mye nå, men om 2 år er det begynt på skolen og SFO. Da får kollegaen din en helt annen frihet. Dette er uavhengig av om han og kona holder sammen. Mange har det trått til tider når barna er små, fordi det er mye å ha ansvaret for små barn. Anonymkode: 9d7e2...e95 3
Andro Skrevet 11. desember 2023 #8 Skrevet 11. desember 2023 Nei, virkelig ikke. Man skal lære barna at man kan stå opp for seg selv, og skape gode liv - også når forhold ryker. 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #9 Skrevet 11. desember 2023 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Hva mener du med at det virker som at han sitter alene hver kveld? Er ikke få menn i parforhold som sitter å chatter med elskerinna si mens kona står på kjøkkenet å lager mat, legger ungene, sitter i andre enden av sofaen å tror at alt er fint eller ligger i fanget hans å ser tv mens han koser med håret hennes med den ene hånda og er digitalt utro med den andre hånda Anonymkode: aebbc...d53 Regner med du har troverdig statistikk på denne påstanden… Anonymkode: 647e9...576
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #10 Skrevet 11. desember 2023 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Ts her. Nei, altså, det er dette han forteller meg. (Som en kollega/venn) Men tenk det er slik ja.. kan aldri stole på noen. Anonymkode: 40821...c61 Nettopp, du vet kun det han forteller og det behøver ikke være sant. Om dere ikke allerede har en flørt så er det nok det han prøver å groome deg til, for å snakke om forholdet sitt på den måten er ikke normalt med en kollegavenn, selv ikke om det er sant det han sier. Anonymkode: aebbc...d53 3
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #11 Skrevet 11. desember 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Regner med du har troverdig statistikk på denne påstanden… Anonymkode: 647e9...576 Det er helt vanlig! Anonymkode: 55104...c76 2
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #12 Skrevet 11. desember 2023 Man skal ikke holde sammen kun pga barna, men mange kan nok jobbe enda litt mer og prøve å komme igjennom stormen, så blir det kanskje noe fint igjen om en stund. En jeg kjenner har foreldre der særlig pappaen har «holdt ut» for barnas skyld. Nå er barna voksne og har også fått egne barn. De holder fortsatt sammen og nå med en holdning om at «hvis ikke vi har skilt oss før så er det iallfall ikke vits å gjøre det nå». Nå er de pensjonister, og har det godt sammen. Anonymkode: f6b4b...9db 5
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #13 Skrevet 12. desember 2023 Eksmannen min gikk rundt og sa til damer at vi ikke hadde hatt sex på månedsvis, og bare bodde sammen pga ungene. Sannheten var at vi hadde sex flere ganger i uken, og at han hadde glemt å fortelle meg at vi var sammen pga ungene 🙄 Anonymkode: e707e...346 6
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #14 Skrevet 12. desember 2023 Tenk at egentlig alle kan sitte i et ekteskap/forhold og tro alt er bra. Men så vet man søren meg aldri hva den andre holder på med. Så trist 🙄 Men ja, skal faktisk ta opp med han kollegaen min om det er så ille som han sier. Og hvis det er det, så får han ta ansvar for eget liv og lykke. Han har det ikke anderledes enn andre som har gått, og bygd seg opp et nytt og bedre liv. Kjenner jo mange av de. TS Anonymkode: 40821...c61 2
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #15 Skrevet 12. desember 2023 15 hours ago, AnonymBruker said: Hei, Har en mannlig kollega på jobben, som har mistet mye av gnisten de siste årene. Det virker som alt i livet er tungt, leit, og at han og kona har begynt å mislike hverandre. Men, det virker som det praktiske fungerer. Hver kveld går han opp i loftstuen og sitter der alene. De snakker ikke sammen om utfordringene. Han sier at han ikke orker å tenke, og bare la ting gå i rutiner. Jeg skal ikke gi noe råd (har ikke barn selv), men er det slik at man skal bli for barna, og sette sitt eget liv og lykke bort? (Han har 3 barn, den minste er 4 år) Virker bare så stusselig å ha et slikt liv.. Anonymkode: 40821...c61 Vet du TS, at du sitter og snakker om slik ting med en kollega kan bare bety en ting. Dere driver og starter et forhold. Dette er ett av stegene på veien. Enten så groomer han deg, eller så driver du og pusher han - eller begge deler. Jeg fatter ikke at folk skjønner dette 😵💫 Dette står i læreboken om utroskap. Punkt 1. Anonymkode: a4a99...38f 5 2
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #16 Skrevet 12. desember 2023 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Hver kveld går han opp i loftstuen og sitter der alene. De snakker ikke sammen om utfordringene. Han sier at han ikke orker å tenke, og bare la ting gå i rutiner. Det er jo da hans valg. Jeg hadde spurt om hvorfor han da sitter og klager til meg når han ikke ønsker å gjøre endring i sitt eget liv og ekteskap. Anonymkode: 8adda...9d5 3
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #17 Skrevet 12. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Vet du TS, at du sitter og snakker om slik ting med en kollega kan bare bety en ting. Dere driver og starter et forhold. Dette er ett av stegene på veien. Enten så groomer han deg, eller så driver du og pusher han - eller begge deler. Jeg fatter ikke at folk skjønner dette 😵💫 Dette står i læreboken om utroskap. Punkt 1. Anonymkode: a4a99...38f For noe tull Anonymkode: d0f96...250 1
Gjest CamillaCollett Skrevet 12. desember 2023 #18 Skrevet 12. desember 2023 Nei, man skal ikke bli et forhold når man har det vondt. Det gjelder enten man har barn eller ikke. Når det er sagt blinker varsellampene litt av at en mannlig kollega forteller deg dette, og at du som barnløs skal involvere deg og gi ham råd. Dette burde han finne ut av selv, og du burde trå litt forsiktig, for det er godt mulig at han er ute etter noen å hoppe over til mens han bryter ut. Dette er en gammel, gammel historie.
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #19 Skrevet 12. desember 2023 Oi, her gikk vi rett til konklusjonen at vi enten har et forhold, eller at han lyver til meg fordi han vil ha meg til sengs. Jaja.. så man kan ikke være kollegaer og venner da forstår jeg 😅 TS. Anonymkode: 40821...c61
Gjest CamillaCollett Skrevet 12. desember 2023 #20 Skrevet 12. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Oi, her gikk vi rett til konklusjonen at vi enten har et forhold, eller at han lyver til meg fordi han vil ha meg til sengs. Jaja.. så man kan ikke være kollegaer og venner da forstår jeg 😅 TS. Anonymkode: 40821...c61 Neida. "Godt mulig" var uttrykket jeg brukte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå