Gå til innhold

Snacks til fødebagen (hva pakker du?)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Hva har du hatt med tidligere, pakket allerede eller tenker å ha med i fødebagen av snacks?

:):popcorn:

Anonymkode: 8a71c...ed1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde med druer, en pakke kjeks og chips. 

Spiste ikke noe da jeg hadde stormrier. Men noe ble spist etter fødsel. 

Hadde lavt blodsukker da jeg ikke hadde spist siden dagen før. Skulle jeg valgt på nytt ville jeg tatt med noe som er lettere å spise. Bendit smoothie, sjokolademelk, yoghurt i klemmepose. Jeg fikk drikke på sugerør da jeg ikke orket holde glasset selv. Da hadde det vært ok med noe annet enn vann/saft som metter litt mer. 

Anonymkode: bb937...e32

• Nyttig 2
Skrevet

Mitt heteste tips er å ta noe du liker, som du ser for deg du kunne spist uansett hva. Jeg var 30 timer i fødsel og orket ikke å spise noe, men det var fordi jeg ikke hadde pakket med noe godt og måtte ta til takke med tørre brødskiver med syltetøy og brelett på sykehuset. Det gikk ikke ned 😅

Anonymkode: 0e3cb...177

• Nyttig 1
Skrevet

Hadde nøtter, frukt, tørket frukt, juice, sjokolade. Ble værende noen dager pga KS så var glad jeg hadde med en del. Var ikke mulig å spise under fødsel klarte ikke å drikke engang og ble dehydrert.

Anonymkode: f1fcf...b24

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hadde nøtter, frukt, tørket frukt, juice, sjokolade. Ble værende noen dager pga KS så var glad jeg hadde med en del. Var ikke mulig å spise under fødsel klarte ikke å drikke engang og ble dehydrert.

Fikk du ikke intravenøs væske da?

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Fikk du ikke intravenøs væske da?

Ja det gjorde jeg.

Hadde forøvrig også med meg chips😄

Skrevet

Sjokolade, noe frukt, nøtter og kjeks. Spiste ingenting under fødsel, men litt etterpå. Var for opptatt med baby og egne smerter (Katastrofesnitt). Skulle droppet snacksen og heller tatt med juice. 

Anonymkode: 553cf...223

• Nyttig 1
Skrevet

Spiste ingenting de 17 timene det sto på, men mannen kjøpte en baguett i kiosken på sykehuset som han fikk lurt i meg noen smuler av.

Det brødet og saften de kom med etterpå var derimot et av de beste måltidene jeg har hatt 🤩

Anonymkode: 68f1b...bcc

Skrevet

Jeg var ganske flink til å få i litt og litt næring, og masse drikke. Hadde med noen barer og sjokolade. Men gikk mest i yougurt som de hadde på sykehuset, den var med sitron og lime. Drakk flere liter med saft, syrlig iskald saft. Var syrlig og salt jeg likte best, neste gang tar jeg med bacon chips.

Skrevet

Jeg tok med snackbar, Cola, nudler, rett-i-koppen, banan... visste at det kom til å være sunne alternativer der borte uansett, men at jeg kanskje fikk lyst på noe raskt og usunt. Er ikke slik jeg spiser til vanlig, men det er lett å frskte og trenger ikke noe spesiell oppbevaring. Ble nyttig til senere, når jeg ble liggende inne i en uke...

Skrevet

Lakris, til etter fødselen!

Anonymkode: f9d13...2d8

• Liker 1
Skrevet

Var på sykehuset i ganske mange timer før ungen kom, fødeavd tilbydde brødskiver og middag, men det var jeg ikke i humør til. Prøvde med brus og noe baguett greier også fra kiosken men det orket jeg bare ikke.

Pringles og iste var det vi hadde rukket å pakke hjemmefra, som faktisk gikk ned, og litt vann med isbiter innimellom.

Anonymkode: aaccc...ec4

Skrevet

Pakket kjeks og proteinbar. Spiste et par kjeks mens riene tok seg opp, og fikk en ristet brødskive med ost på føden. Det beste var nok rød saft da. Helte i meg 2,5 liter på 5 timer. 

Anonymkode: b3174...ed7

Skrevet

Tyrkisk pepper, pringles, nøtter ❤️

Anonymkode: a2987...dea

Skrevet

Jeg tok med en enorm pose med smågodt, Sibas havrekjeks og sjokolade. 

Anonymkode: ef0ab...365

Skrevet

Fødselen gikk så fort at jeg rakk ikke ta med mer enn pengbok, mobil og en bok. Men kiosken var åpen etter fødsel så jeg kjøpte noe snacks der :)

Anonymkode: a75a7...e69

Skrevet

Jeg hadde med noe salte stenger, en sjokolade og cola. Men jeg ville ikke ha noe. Bare litt saft. Ellers var det kiosk der så det ble toast :D 

Anonymkode: aebf7...2e8

Skrevet (endret)

Var mesteparten av tiden hjemme, fikk ikke komme til sykehuset før etter rundt 30 timer. Fikk kun i meg smoothie og banan hjemme. Drakk saft jeg fikk på sykehuset, og etter epidural klarte jeg å spise noe brødmat de ga meg. Hadde kun med matpakke til mannen i sekken, da fedrene egentlig ikke får mat på sykehuset, men de var greie og lot ham også få mat. På sykehuset var det mat til meg, så så ikke vitsen med å ta med noe. 

Endret av IkkeStudentLenger
Skrevet

For min del har det vært helt umulig å få i meg noe som helst under fødsel. For det første frister det ikke, og for det andre så har jeg bare katstet opp alt som går inn -vann også! 

Så mitt tips er å ha med noe med tanke på etter fødsel. Jeg fikk råd fra en venninne om å ha med cola for å få i seg energi, og det var helt supert! Også lurt å tenke på at maten du spiser er noe som er lett å fordøye. Mange blir dehydrert under fødsel og i kombinasjon med smertestillende så er det oppskrift på hard mage. Ikke veldig behagelig når man føler seg helt "mørbanket" der nede 🙈

Anonymkode: 62e32...935

Skrevet

Første gangen kom 4 besøkende med sjokolademelk, da jeg hadde mumlet noe om det rett etter fødsel, og kjæresten min sa det videre🙈  Andre gangen hadde vi dårlig tid så tok det jeg fant på vei ut døra, og da ble det en pose med seigmenn, som jeg egentlig ikke liker😅 men hele gikk ned etter fødselen, og seigmenn har aldri smakt så godt. 

Kunne jeg prøvd igjen ville jeg nok tatt godt i, med smoothier, bananer, cashew nøtter, melkesjokolade, og/eller sånne sjokoladetrøfler. Var helt ekstremt sulten/fysen begge gangene etter fødsel.

Anonymkode: 9d51a...a9b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...