Qwop Skrevet 11. desember 2023 #1 Skrevet 11. desember 2023 Hei, Jeg er en fortvilet sjel som alltid har fått munnsår (herpes simplex) rundt overgang fra høst/vår, så sånn ca én gang i året. Nå er jeg singel for første gang på 10 år, og har siden i sommer hatt utbrudd rundt 5 ganger, og det passer meg ganske dårlig når jeg prøver å date litt. Så spørsmålet mitt er, er det noen som har en mirakelkur for akkurat dette problemet? Jeg har prøvd alle kremer jeg har, også de direkte produsert mot herpes, og jeg testet også en gang ut tabletter mot "sykdommen" som jeg fikk kjøpt i Spania. Jeg har prøvd å ise det ned, og varme det opp. Ingenting hjelper, og utbruddene kommer som perler på en snor. #desperat
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #3 Skrevet 11. desember 2023 Jeg var også veldig plaget en-tre ganger i året før. Har prøvd mye, det som funker for meg er Antix salva. MEN! Jeg har alltid en ny uåpnet liggende og begynner med en eneste gang jeg kjenner antydning til prikking.. Noen ganger stopper det helt, noen få ganger har det utvikla seg bittelitt før det stopper. Men da er det sånn at det går greit å gå ut offentlig med det😅 Skikkelig munnsår har jeg ikke hatt på lenge nå 🤞 Bruk også høy faktor på leppene i sola! Anonymkode: 1c772...0d1
Qwop Skrevet 11. desember 2023 Forfatter #4 Skrevet 11. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg var også veldig plaget en-tre ganger i året før. Har prøvd mye, det som funker for meg er Antix salva. MEN! Jeg har alltid en ny uåpnet liggende og begynner med en eneste gang jeg kjenner antydning til prikking.. Noen ganger stopper det helt, noen få ganger har det utvikla seg bittelitt før det stopper. Men da er det sånn at det går greit å gå ut offentlig med det😅 Skikkelig munnsår har jeg ikke hatt på lenge nå 🤞 Bruk også høy faktor på leppene i sola! Anonymkode: 1c772...0d1 Takk for tips! Jeg har en tube Zoviduo liggende fra sist gang, og den har fungert om jeg rekker å smøre den på før det blir blemmer. En periode i høst hadde jeg tre utbrudd som overlappet hverandre på haken og leppa, og jeg føler meg skikkelig fresh da når jeg skal kline 🥰
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #5 Skrevet 11. desember 2023 Qwop skrev (1 minutt siden): Takk for tips! Jeg har en tube Zoviduo liggende fra sist gang, og den har fungert om jeg rekker å smøre den på før det blir blemmer. En periode i høst hadde jeg tre utbrudd som overlappet hverandre på haken og leppa, og jeg føler meg skikkelig fresh da når jeg skal kline 🥰 Grusomt med munnsår 🙉 Går faktisk med en tube i veska hele tida.. Skal ta det med en gang det er antydning! 😂 Det er gjerne den jeg brukte sist. Reiser jeg bort tar jeg ned en uåpna pakke. Håper disse tipsene vil hjelpe deg også 🤞❤️ Anonymkode: 1c772...0d1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #6 Skrevet 11. desember 2023 Du kan få Zoovirax-tabletter som du står på fast. Da hindres nye utbrudd. Anonymkode: ad4b8...74e
Qwop Skrevet 11. desember 2023 Forfatter #7 Skrevet 11. desember 2023 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Du kan få Zoovirax-tabletter som du står på fast. Da hindres nye utbrudd. Anonymkode: ad4b8...74e Stemmer det? Jeg spurte legen min om det fantes reseptbelagt behandling, men hun sa bare at det ikke var vits å få kremer på resept fordi de var akkurat samme type og mengde virkestoff.
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #8 Skrevet 11. desember 2023 Valtrex 1-2 runder.. Anonymkode: 77eda...e9e
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #9 Skrevet 11. desember 2023 Zovirax krem (føres på når du merker at du er på vei til å få utbrudd) God erfaring med den, men du har sikkert prøvd den kanskje.. Anonymkode: 79da3...917
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #10 Skrevet 12. desember 2023 Valtrex, definitivt. Og vær ekstreeemt nøye med hygiene. Smører du noe direkte på leppene med munnsår, da skal det kastes. Bruker man f.eks. La Roche-Posay Cicaplast lip balm (som får sårene til å gro på 2/3 av tiden), vasker man hendene godt først og tar på med en Q-tips. Jeg vasker hendene etter også. Tar man på munnsåret eller rundt munnen, eller på noe som har vært i nærheten av munnen, så vasker man hendene. Jeg snakker av erfaring, dette er IKKE noe du ønsker å få på øyet. Så hygiene, hygiene, hygiene. Og for guds skyld, ikke kyss noen. Ikke med munnsårplaster heller. Leppene dine skal aldri være i nærheten av noen fra det sekundet du kjenner at munnsåret er i anmarsj, og frem du ikke kan se antydning til det lenger. 100 % borte, ikke 99 %. Anonymkode: d8624...e3f
forkjølajente Skrevet 12. desember 2023 #11 Skrevet 12. desember 2023 Tidligere var jeg plaget med munnsår ofte og det stemmer det som folk her sier,salve må smøres på tidlig for å hindre utbrudd. Jeg får hovne/ømme lymfeknuter på halsen før jeg får utbrudd så jeg har begynt å kjenne på halsen hver morgen og kveld om lymfeknutene begynner å kjennes ømme ut. Er de det smøret jeg på salve. Jeg kjenner lettere/tidligere at de blir ømme,enn prikkingen på leppene. Funker veldig bra for meg,har sjeldneren utbrudd nå enn før jeg begynte å sjekke halsen daglig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå