AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #1 Skrevet 11. desember 2023 Hei, Må bare få lufte ut en frustrasjon, og spørre om noe jeg genuint lurer på. Jeg møtte en dame for ikke så lenge siden, og vi hadde svært god kjemi fra start. Vi la hverandre til på sosiale media, sendte snaps daglig, og hadde fine telefonsamtaler. Vi møttes på date, timene fløy og vi begge mistet tiden. Vi plukket opp tråden etter daten, og hadde like god tone både før og etter. På daten nevnte hun at hun var i en situasjon der hun fortsatt bodde med eksen, og forsøkte å selge leiligheten. De skulle flytte fra hverandre, noe som var bestemt siden sommeren. Dette var gjensidig bestemt, og det var visst ikke noe der lenger da han hadde fått ny dame, og hun nevnte at de hadde vokst fra hverandre og var for ulike som personer. Plutselig en dag var det ikke hjerter på snapene lenger og hun virket kald, og var sen med responsen. Tilslutt spurte jeg hva det var. Da fikk jeg til svar at hun egentlig ikke var klar for å date, at det var for mye nå med salg av leilighet, eksamen, og situasjonen med eksen. Dette hadde det selvføglelig vært ålreit å vite på forhånd for min del. Så nå sitter jeg her, en voksen mann og føler meg som en naiv dust. Jeg føler meg brukt. Jeg personlig kan ikke gå fra noe så intenst, til ingenting over natta. Som jeg har sagt tidligere, moderne dating er ikke for amatører! Har dere datet kun som et tidsfordriv når livet er for kaotisk, og egentlig ikke klar for det? Jeg sitter og lurer på om hun egentlig var oppriktig interessert, eller om jeg kun ble brukt som et tidsfordriv og at det var fantasien hun hadde forelsket seg i. Skal innrømme at jeg er litt bitter, men kommer meg nok videre som så mange ganger før. Det er bare ikke hver dag en møter noen en er genuint interessert i, og at det rakner såpass brutalt. Anonymkode: 366c4...dbe 3
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #2 Skrevet 11. desember 2023 Som 90% av menn, ja det hender at kvinner også dater og finner ut underveis at de ikke er klar allikevel. Nå vet du hvordan det er å være dame som dater menn. Anonymkode: 66e96...968 5
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #3 Skrevet 11. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Som 90% av menn, ja det hender at kvinner også dater og finner ut underveis at de ikke er klar allikevel. Nå vet du hvordan det er å være dame som dater menn. Anonymkode: 66e96...968 Nå handlet ikke innlegget om deg da, men personlig har jeg aldri datet noen når jeg har bodd med eksen. Anonymkode: 366c4...dbe
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #4 Skrevet 11. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nå handlet ikke innlegget om deg da, men personlig har jeg aldri datet noen når jeg har bodd med eksen. Anonymkode: 366c4...dbe Spørsmålet ditt var ikke om det var vanlig å date andre mens man bodde med eksen. Anonymkode: 66e96...968 2
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #5 Skrevet 11. desember 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Spørsmålet ditt var ikke om det var vanlig å date andre mens man bodde med eksen. Anonymkode: 66e96...968 Men forsåvidt er det jo haugetall av menn som gjør det også. Anonymkode: 66e96...968 2
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #6 Skrevet 11. desember 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Spørsmålet ditt var ikke om det var vanlig å date andre mens man bodde med eksen. Anonymkode: 66e96...968 Ja, men unødvendig å vri om innlegget til å handle om noe helt annet. La meg få ha denne opplevelsen selv. Da legger jeg til et nytt spørsmål da det mangler i selve innlegget. Er det vanlig å date andre mens en bor med eksen? Anonymkode: 366c4...dbe
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #7 Skrevet 11. desember 2023 Gå videre og glem hele greia. Anonymkode: 5af1b...c9a 1
Fjellmannover190 Skrevet 11. desember 2023 #8 Skrevet 11. desember 2023 Har aldri datet noen før jeg flyttet ut, men jeg startet dating før jeg var psykisk klar. Det var på mange måter en rebound og det hjelpte ikke. Tok en pause og gjorde .eg ferdig med forholdet. Har også chattet og datet tilsvarende damer, og sluttet tidlig med det 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #9 Skrevet 11. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men forsåvidt er det jo haugetall av menn som gjør det også. Anonymkode: 66e96...968 Godt mulig, men det var ikke det spørsmålet handlet om. Dater dere når det egentlig ikke er klar for det? Har dere datet noen mens dere bor med eksen? Anonymkode: 366c4...dbe
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #10 Skrevet 11. desember 2023 Fjellmannover190 skrev (Akkurat nå): Har aldri datet noen før jeg flyttet ut, men jeg startet dating før jeg var psykisk klar. Det var på mange måter en rebound og det hjelpte ikke. Tok en pause og gjorde .eg ferdig med forholdet. Har også chattet og datet tilsvarende damer, og sluttet tidlig med det Takk for første konstruktive svar i tråden! Anonymkode: 366c4...dbe
Fluefisker1 Skrevet 11. desember 2023 #11 Skrevet 11. desember 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Som 90% av menn, ja det hender at kvinner også dater og finner ut underveis at de ikke er klar allikevel. Nå vet du hvordan det er å være dame som dater menn. Anonymkode: 66e96...968 For alle menn holder på som kvinnen TS beskriver? Og hvorfor gjøre hver eneste tråd til en kjønnskamp? 2
hudorm1 Skrevet 11. desember 2023 #12 Skrevet 11. desember 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Så nå sitter jeg her, en voksen mann og føler meg som en naiv dust. Jeg føler meg brukt. Jeg personlig kan ikke gå fra noe så intenst, til ingenting over natta. Anonymkode: 366c4...dbe To ting som ikke gjør seg i samme setning. Hun mistet interessen for deg, enkelt og greit. Du har gjort et eller annet som gjør at hun ikke er tiltrukket av deg lengre. Hadde hun hatt uimotståelig tiltrekning til deg, så hadde ikke salg av leilighet "osv" vært for mye. Eneste du kan gjøre, er å skrive "Synd det ble sånn, men jeg skjønner. Du får si ifra hvis ting endrer seg, og du vil ta opp kontakten" Start "no contact", å gå videre. Onto the next! 6
Irak Skrevet 11. desember 2023 #13 Skrevet 11. desember 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Hei, Må bare få lufte ut en frustrasjon, og spørre om noe jeg genuint lurer på. Jeg møtte en dame for ikke så lenge siden, og vi hadde svært god kjemi fra start. Vi la hverandre til på sosiale media, sendte snaps daglig, og hadde fine telefonsamtaler. Vi møttes på date, timene fløy og vi begge mistet tiden. Vi plukket opp tråden etter daten, og hadde like god tone både før og etter. På daten nevnte hun at hun var i en situasjon der hun fortsatt bodde med eksen, og forsøkte å selge leiligheten. De skulle flytte fra hverandre, noe som var bestemt siden sommeren. Dette var gjensidig bestemt, og det var visst ikke noe der lenger da han hadde fått ny dame, og hun nevnte at de hadde vokst fra hverandre og var for ulike som personer. Plutselig en dag var det ikke hjerter på snapene lenger og hun virket kald, og var sen med responsen. Tilslutt spurte jeg hva det var. Da fikk jeg til svar at hun egentlig ikke var klar for å date, at det var for mye nå med salg av leilighet, eksamen, og situasjonen med eksen. Dette hadde det selvføglelig vært ålreit å vite på forhånd for min del. Så nå sitter jeg her, en voksen mann og føler meg som en naiv dust. Jeg føler meg brukt. Jeg personlig kan ikke gå fra noe så intenst, til ingenting over natta. Som jeg har sagt tidligere, moderne dating er ikke for amatører! Har dere datet kun som et tidsfordriv når livet er for kaotisk, og egentlig ikke klar for det? Jeg sitter og lurer på om hun egentlig var oppriktig interessert, eller om jeg kun ble brukt som et tidsfordriv og at det var fantasien hun hadde forelsket seg i. Skal innrømme at jeg er litt bitter, men kommer meg nok videre som så mange ganger før. Det er bare ikke hver dag en møter noen en er genuint interessert i, og at det rakner såpass brutalt. Anonymkode: 366c4...dbe For å si det sånn. Jeg er dame og jeg dater ikke for å bli kjent.... Jeg må nok føle en veldig god connection før jeg evt ønsker å treffe noen i det hele tatt. Så jeg holder rimelig hardt igjen kan du si 🤣. Høres ikke helt bra ut nei at relasjonen endrer seg så drastisk. Virka ikke som hadde helt orden i sysakene sine denna dama her, og det kan jo være litt kjekt. Skjønner at du gjerne skulle ønske å ha visst dette på forhånd. Å dra det så langt som bitterhet synes jeg nok var litt drøyt.... Hiv deg på dating igjen og vær glad for at denne dama viste sitt sanne ansikt først som sist, før du ble enda mer emosjonelt knytta til henne. Vær en mann. Rist det av deg og gå videre med hodet hevet 🙌🙌🙌. Heier på deg 🙌🙌🙌🙌 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #14 Skrevet 11. desember 2023 Irak skrev (3 minutter siden): For å si det sånn. Jeg er dame og jeg dater ikke for å bli kjent.... Jeg må nok føle en veldig god connection før jeg evt ønsker å treffe noen i det hele tatt. Så jeg holder rimelig hardt igjen kan du si 🤣. Høres ikke helt bra ut nei at relasjonen endrer seg så drastisk. Virka ikke som hadde helt orden i sysakene sine denna dama her, og det kan jo være litt kjekt. Skjønner at du gjerne skulle ønske å ha visst dette på forhånd. Å dra det så langt som bitterhet synes jeg nok var litt drøyt.... Hiv deg på dating igjen og vær glad for at denne dama viste sitt sanne ansikt først som sist, før du ble enda mer emosjonelt knytta til henne. Vær en mann. Rist det av deg og gå videre med hodet hevet 🙌🙌🙌. Heier på deg 🙌🙌🙌🙌 Takk for den! Det er ikke min første rodeo, så jeg kommer meg videre. Dette var bare min måte å lufte ut på😅 Kortvarig bitterhet da! Anonymkode: 366c4...dbe 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #15 Skrevet 11. desember 2023 hudorm1 skrev (5 minutter siden): To ting som ikke gjør seg i samme setning. Hun mistet interessen for deg, enkelt og greit. Du har gjort et eller annet som gjør at hun ikke er tiltrukket av deg lengre. Hadde hun hatt uimotståelig tiltrekning til deg, så hadde ikke salg av leilighet "osv" vært for mye. Eneste du kan gjøre, er å skrive "Synd det ble sånn, men jeg skjønner. Du får si ifra hvis ting endrer seg, og du vil ta opp kontakten" Start "no contact", å gå videre. Onto the next! Helt riktig. Det var bare noe med signalene, og handlingene som ikke passet. Jaja, om en kunne lest den andre sine tanker, osv. Det er ikke noe å henge seg opp i, men det er et problem og ukultur i den moderne datingen. Anonymkode: 366c4...dbe
Andro Skrevet 11. desember 2023 #16 Skrevet 11. desember 2023 Sårt 💔 å gå fra håp og flørt til å bare føle seg holdt for narr. Skikkelig dårlig oppførsel. Håper at det går bra med deg. Hun ble trolig beruset at tanken på at det finnes noe mer der ute, men så kom virkeligheten og beit henne i ræva. Samlivsbrudd er tøft på så mange måter, og man finner ofte ut at det ikke er kapasitet til å sverme. Hun fant det ut for sent... etter at hun hadde ledet deg an. Uansett: Forkast alle flørter som ikke er ferdig med eksen. Uansett hvor emosjonelt ferdig man føler seg med et menneske, så er det ikke lettvint når man fortsatt bor sammen. Mange forblir også boende sammen likevel... 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #17 Skrevet 11. desember 2023 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Godt mulig, men det var ikke det spørsmålet handlet om. Dater dere når det egentlig ikke er klar for det? Har dere datet noen mens dere bor med eksen? Anonymkode: 366c4...dbe Med «ikke klar for det» mener du at man fremdeles ikke er over eksen, eller at man et stykke ut i datingen plutselig sier «du, jeg var ikke klar for dette likevel»? Det kan høres ut som det samme men det er ikke det samme. Generelt så stoler jeg på folks handlinger, ikke deres ord. Når noen sier at de ikke var klar likevel så kan det bety alt og ingenting. På noen måter så kom jeg meg aldri over ungdomskjærligheten. Jeg har parkert det langt nede i en «skuff», og datet og etablert meg med en annen som jeg har vært sammen med i mange år etter det. Jeg har aldri nevnt dette for dem jeg har møtt etterpå. Anonymkode: bd2db...06c
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #18 Skrevet 11. desember 2023 Andro skrev (7 minutter siden): Sårt 💔 å gå fra håp og flørt til å bare føle seg holdt for narr. Skikkelig dårlig oppførsel. Håper at det går bra med deg. Hun ble trolig beruset at tanken på at det finnes noe mer der ute, men så kom virkeligheten og beit henne i ræva. Samlivsbrudd er tøft på så mange måter, og man finner ofte ut at det ikke er kapasitet til å sverme. Hun fant det ut for sent... etter at hun hadde ledet deg an. Uansett: Forkast alle flørter som ikke er ferdig med eksen. Uansett hvor emosjonelt ferdig man føler seg med et menneske, så er det ikke lettvint når man fortsatt bor sammen. Mange forblir også boende sammen likevel... Først og fremst, takk for tilsvar. Og godt poeng! Dette var urutinert fra min side. Jeg var nok bare for naiv og forhåpningsfull. Jeg vet egentlig at det er et rødt flagg, men en kan fort ignorere, ett eller to i håpet. Jaja, nok en opplevelse og lærdom rikere. Det går greit med meg. Jeg har heldigvis litt erfaring i datingverdenen, så avvisning er ikke noe jeg er ukjent med, eller noe jeg ikke har håndtert før. Anonymkode: 366c4...dbe 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #19 Skrevet 11. desember 2023 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Ja, men unødvendig å vri om innlegget til å handle om noe helt annet. La meg få ha denne opplevelsen selv. Da legger jeg til et nytt spørsmål da det mangler i selve innlegget. Er det vanlig å date andre mens en bor med eksen? Anonymkode: 366c4...dbe Kommentaren min handler om akkratt det innlegget ditt handler om. Nemlig folk som dater selvom de ikke er klare, og det er helt vanlig. Gjelder omtrent 90% menn. Damer er generelt flinkere på å bearbeide følelser og sette av tid til healing men klart det skjer at damer dater og finner ut underveis at de ikke er klare også. Anonymkode: 66e96...968
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #20 Skrevet 11. desember 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Med «ikke klar for det» mener du at man fremdeles ikke er over eksen, eller at man et stykke ut i datingen plutselig sier «du, jeg var ikke klar for dette likevel»? Det kan høres ut som det samme men det er ikke det samme. Generelt så stoler jeg på folks handlinger, ikke deres ord. Når noen sier at de ikke var klar likevel så kan det bety alt og ingenting. På noen måter så kom jeg meg aldri over ungdomskjærligheten. Jeg har parkert det langt nede i en «skuff», og datet og etablert meg med en annen som jeg har vært sammen med i mange år etter det. Jeg har aldri nevnt dette for dem jeg har møtt etterpå. Anonymkode: bd2db...06c Når det er sagt var situasjonen med eksen, hektisk eksamensperiode og flytting noe som var helt reellt og stemte. Så fant hun nok ut at dating var for heftig nå. Jeg tror ikke hun bevisst ønsket å være kjip mot meg. Jeg skulle vel bare ønske at situasjonen var annerledes. Dette med eksen ble nevnt helt på slutten av daten vår🤷♂️ Anonymkode: 366c4...dbe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå