Gå til innhold

Tror dere det blir veldig mye kaldere i år? Kjøpe boblebukse eller ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hittill i år har jeg klart meg fint med to ullstilongser under vanlige hverdagsbuksa/jeans, jeg bor i utkanten av Oslo hvor gradene på det meste har vært nede i ca 11 minus. Jeg har hund og går mye tur i skogen.

Hadde egentlig tenkt til å kjøpe boblebukse i år men siden jeg har klart meg fint så langt i vinter lurer jeg på om det kanskje ikke trengs? Tror dere det blir veldig mye kaldere i januar? 

Jeg er jojo-slanker, så går opp og ned i størrelse, derfor er det ikke noe poeng å kjøpe en for i år om den ikke blir brukt da den mest sannsynlig ikke vil passe meg om et år. 

Anonymkode: ece89...f2d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det blir mildt til jul så ikke kjøp før salg i januar.

Anonymkode: 66ed6...1ff

Skrevet

Lengre enn 10 dager umulig å spå.

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Det blir mildt til jul så ikke kjøp før salg i januar.

Tingen er at jeg allerede kjøpte en på Black friday på 50% og lurer på om den er verdt å beholde eller om jeg skal returnere. Har ikke betalt fakturaen enda og har ikke så veldig god råd (den kostet 1299 nedsatt fra 2499) 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Tingen er at jeg allerede kjøpte en på Black friday på 50% og lurer på om den er verdt å beholde eller om jeg skal returnere. Har ikke betalt fakturaen enda og har ikke så veldig god råd (den kostet 1299 nedsatt fra 2499) 

Da ville jeg returnert og gamblet på mild vinter.

Skrevet (endret)

.

Endret av Callista
Leste feil
Skrevet

Ville heller gått for en vind- og vannavstøtende bukse med plass til ekstra lag under, som kan brukes resten av året også. Jeg har aldri fått bruk for boblebukse på tur i skogen, er det mange minus bruker jeg ulltruse+nettingstilongs+ullstillongs under turbuksa og fryser ikke 

• Liker 1
Skrevet

Denne vinteren blir nok hard. Har allerede vært jævlig kaldt her i Oslo.

Anonymkode: aa1cc...eea

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Denne vinteren blir nok hard. Har allerede vært jævlig kaldt her i Oslo.

Jeg syns ikke det har vært for kaldt i forhold til hvordan jeg har kledd meg med ull. Men er det vanlig at januar måned er MYE kaldere enn desember ? 

Skrevet

Skjønner ikke hvordan folk greier seg uten en god utebukse/ boblebukse jeg da, hvorfor gidde å fryse. Bruker utebukse når det er over 5 minus. 

Anonymkode: d8d94...486

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Skjønner ikke hvordan folk greier seg uten en god utebukse/ boblebukse jeg da, hvorfor gidde å fryse. Bruker utebukse når det er over 5 minus. 

Anonymkode: d8d94...486

Som sagt så fryser jeg ikke når jeg har på to lag ullstilongs. Hadde jeg fryst hadde jeg såklart kledd meg med mere tøy men siden jeg ikke fryser lurer jeg på om jeg egentlig trenger den boblebuksa 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg syns ikke det har vært for kaldt i forhold til hvordan jeg har kledd meg med ull. Men er det vanlig at januar måned er MYE kaldere enn desember ? 

Januar er vanligvis kaldere enn desember. Men det er i snitt. I år har Norge vært kaldest i verden omtrent både i oktober og november. Jeg tror på mild januar.

Skrevet

Spør en meterolog.

Anonymkode: da224...111

Skrevet

Ville nok returnert den dyre og sett på f.eks. tights.no som har en del billigere vinterbukser? Eventuelt har vel Stormberg en del rabatter og outleten sin. 

Ville nok heller fått tak i en vinterbukse / utebukse i stor størrelse slik at den passer om du skulle gå opp i vekt (bedre at den er for stor enn for liten uansett) slik at du kan bruke med tanke på sludd/vind. Selv om det ikke er så kald temperatur kan det komme kjempesur vind, regn o.l. 

Anonymkode: 307ad...e56

Skrevet

Jeg fryser lett, og må ha vinterbukse. Hadde jeg vært deg ville jeg kjøpt en som passet på mitt største, og tenkt at det ikke er så farlig om den er litt stor. Gjerne med seler så den ikke sklir ned, det er spesielt praktisk når du er vekslende i størrelsen. Selv om det ikke blir så kaldt er det fint med en bukse som tåler snø.

Anonymkode: 7f950...aa3

• 3 uker senere...
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.12.2023 den 18.34):

Ja! Kulden kom mye tidligere i år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...