AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #1 Skrevet 11. desember 2023 Jeg kjøpte meg hus i april, med hjelp av foreldrene mine siden jeg er ufør. Fikk nok til enn god egenkapital i forskudd på arv samtidig som de er medlåntakere. Jeg har nå flyttet sammen med en mann og skal leie ut huset mitt. Han leier, men planen er at han skal kjøpe hus til neste år. Ingen av oss har noen egenkapital, men han skal jobbe masse for å bygge opp. Jeg har lyst til å stå på huset sammen med han, men tviler på at jeg får lån i banken. Spørsmålet mitt er egentlig om banken kan regne leieinntekt som inntekt, slik at jeg kanskje får mer lån? Å er det "urettferdig" at begge står på ett hus, mens bare jeg står på jeg eier nå, så lenge jeg betaler alt på det? Anonymkode: 2672f...a4e 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #2 Skrevet 11. desember 2023 Du vil selvfølgelig aldri få noe lån, så den tanken kan du slå ifra deg. Bor du gratis hos han nå? Eller er planen at du skal betale leie? Det virker ikke til at du har kontroll, og det er meget respektløst ovenfor foreldrene dine som faktisk er ansvarlig for lånet ditt. Anonymkode: 0027c...2a5 1 4
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #3 Skrevet 11. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du vil selvfølgelig aldri få noe lån, så den tanken kan du slå ifra deg. Bor du gratis hos han nå? Eller er planen at du skal betale leie? Det virker ikke til at du har kontroll, og det er meget respektløst ovenfor foreldrene dine som faktisk er ansvarlig for lånet ditt. Anonymkode: 0027c...2a5 En kan få låne som ufør hvis en har egenkapital og medlåner. Men da må nok det andre huset selges muligens En kan og søke via husbanken. Husbanken er for de med lav inntekt. Anonymkode: 6d2a6...6bf 1
Gjest jegerrinne Skrevet 11. desember 2023 #4 Skrevet 11. desember 2023 (endret) Ville sett litt ann før jeg gjorde noe Endret 11. desember 2023 av jegerrinne
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #5 Skrevet 11. desember 2023 Du må ikke finne på å selge huset ditt. Blir det slutt med mannen, får du nok aldri mulighet til å eie eget hus igjen. Anonymkode: e501c...0e6 1 6
Trolltunge Skrevet 11. desember 2023 #6 Skrevet 11. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du må ikke finne på å selge huset ditt. Blir det slutt med mannen, får du nok aldri mulighet til å eie eget hus igjen. Anonymkode: e501c...0e6 Dette! Dine foreldre har vært svært så behjelpelige og greie, og rause ikke minst. Ikke takk dem ved å rote til dette! 6
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #7 Skrevet 11. desember 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): En kan få låne som ufør hvis en har egenkapital og medlåner. Men da må nok det andre huset selges muligens En kan og søke via husbanken. Husbanken er for de med lav inntekt. Anonymkode: 6d2a6...6bf Hvis du leser hovedinnlegget, så spør ts om leieinntekter kan regnes som inntekt. Ergo ønsker hun å sitte med to hus. Det vitner om så elendig forståelse for økonomi, at jeg synes synd i foreldrene oppi dette rotet. Anonymkode: 0027c...2a5 2
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #8 Skrevet 11. desember 2023 Hvorfor bor dere ikke i boligen du eier? Anonymkode: 3fe5d...267 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #10 Skrevet 11. desember 2023 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Jeg kjøpte meg hus i april, med hjelp av foreldrene mine siden jeg er ufør. Fikk nok til enn god egenkapital i forskudd på arv samtidig som de er medlåntakere. Jeg har nå flyttet sammen med en mann og skal leie ut huset mitt. Han leier, men planen er at han skal kjøpe hus til neste år. Ingen av oss har noen egenkapital, men han skal jobbe masse for å bygge opp. Jeg har lyst til å stå på huset sammen med han, men tviler på at jeg får lån i banken. Spørsmålet mitt er egentlig om banken kan regne leieinntekt som inntekt, slik at jeg kanskje får mer lån? Å er det "urettferdig" at begge står på ett hus, mens bare jeg står på jeg eier nå, så lenge jeg betaler alt på det? Anonymkode: 2672f...a4e Inntekt på utleie vil ikke påvirke din uføretrygd eller inntektsgrense så jeg ville leid ut huset Og brukt det til å betale ned lån du må mest sannsynlig søke husbanken da jeg tror ikke du vil ha sjanse i en annen bank . Anonymkode: 4fa15...e5b
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #11 Skrevet 11. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Inntekt på utleie vil ikke påvirke din uføretrygd eller inntektsgrense så jeg ville leid ut huset Og brukt det til å betale ned lån du må mest sannsynlig søke husbanken da jeg tror ikke du vil ha sjanse i en annen bank . Anonymkode: 4fa15...e5b Edit . Dette er forutsatt nedbetalt lån på bolig 1. sitte med to boliger med lån på er dum idé. Anonymkode: 4fa15...e5b
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #12 Skrevet 11. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Inntekt på utleie vil ikke påvirke din uføretrygd eller inntektsgrense så jeg ville leid ut huset Og brukt det til å betale ned lån du må mest sannsynlig søke husbanken da jeg tror ikke du vil ha sjanse i en annen bank . Anonymkode: 4fa15...e5b Nei, ts vil ikke få noe lån i Husbanken når hun allerede har boliglån. Forstår dere ikke enkel økonomi? Anonymkode: 0027c...2a5 2
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #13 Skrevet 11. desember 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Edit . Dette er forutsatt nedbetalt lån på bolig 1. sitte med to boliger med lån på er dum idé. Anonymkode: 4fa15...e5b Men det innvilges jo ikke lån fra Husbanken når ts har nedbetalt bolig. Herlighet 😅 Anonymkode: 0027c...2a5 2 1
BobbySocks Skrevet 11. desember 2023 #14 Skrevet 11. desember 2023 Hvordan har du rukket å kjøpe deg hus i april og flyttet sammen med noen i november?! 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #15 Skrevet 11. desember 2023 Skjønner ikke hvorfor dere ikke kan bo i ditt hus? Jeg er nok litt enig med de andre her, i at det virker som du ikke helt forstår økonomi og livsvalg, og du virker i tillegg litt utakknemlig. Ikke sikkert du er det altså, men hadde du vært min datter hadde jeg nok blitt bekymret for hvordan du håndterer huset ditt og er potensielt nytt lån hvis jeg hadde gitt deg arv (som du på ingen måte har noe krav på, selv om mange føler seg berettiget til forskudd på arv) OG er medlåntaker! Ville blitt skuffet. Anonymkode: e6730...995 1 1
Brunello Skrevet 11. desember 2023 #16 Skrevet 11. desember 2023 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): En kan få låne som ufør hvis en har egenkapital og medlåner. Men da må nok det andre huset selges muligens En kan og søke via husbanken. Husbanken er for de med lav inntekt. Anonymkode: 6d2a6...6bf Man får selvsagt ikke lån gjennom husbanken for å kunne kjøpe seg ett hus til. 1
Brunello Skrevet 11. desember 2023 #17 Skrevet 11. desember 2023 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Du vil selvfølgelig aldri få noe lån, så den tanken kan du slå ifra deg. Bor du gratis hos han nå? Eller er planen at du skal betale leie? Det virker ikke til at du har kontroll, og det er meget respektløst ovenfor foreldrene dine som faktisk er ansvarlig for lånet ditt. Anonymkode: 0027c...2a5 Enig, null respekt for foreldrene. 1
exictence Skrevet 11. desember 2023 #18 Skrevet 11. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg kjøpte meg hus i april, med hjelp av foreldrene mine siden jeg er ufør. Fikk nok til enn god egenkapital i forskudd på arv samtidig som de er medlåntakere. Jeg har nå flyttet sammen med en mann og skal leie ut huset mitt. Han leier, men planen er at han skal kjøpe hus til neste år. Ingen av oss har noen egenkapital, men han skal jobbe masse for å bygge opp. Jeg har lyst til å stå på huset sammen med han, men tviler på at jeg får lån i banken. Spørsmålet mitt er egentlig om banken kan regne leieinntekt som inntekt, slik at jeg kanskje får mer lån? Å er det "urettferdig" at begge står på ett hus, mens bare jeg står på jeg eier nå, så lenge jeg betaler alt på det? Anonymkode: 2672f...a4e Ville absolutt ikke solgt huset ditt. Men lurt av deg å leie det ut. Selv om forholdet deres virker sterkt, så er det ganske nytt virker det som. Vent å se. Snakk med din kommende kjæreste, hva mener han? Flytter du inn til mannen i hans hus? 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #19 Skrevet 11. desember 2023 Jeg har full kontroll på økonomien, så det er ikke noe problem. Greia er at vi ikke har nok soverom i det huset jeg eier, da samboeren min har ett barn. Jeg kommer ikke til å selge huset mitt, men lurer på om leieinntekt kan regnes som inntekt. Å spørsmålet er selvfølgelig med forbehold at vi klarer å spare nok egentlig. Ts Anonymkode: 2672f...a4e
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #20 Skrevet 11. desember 2023 Egenkapital* ts Anonymkode: 2672f...a4e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå