AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #1 Skrevet 11. desember 2023 Jeg vurderer å reise til varmere strøk i 1 uke med en venninne. Det frister så vannvittig med en skikkelig avslappende ferie...lese, spise god mat og shoppe. Har fått mannens velsignelse, men eldste barnet ble litt snurt for at jeg skal dra uten at hun får være med. Jeg får litt dårlig samvittighet, men samtidig så får de jo sommerferie og andre helgeturer sammen med oss foreldre. Hadde dere kunnet reise bort en uke og bare fokusert på dere selv? Anonymkode: 90c4d...cca
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #2 Skrevet 11. desember 2023 Det kunne jeg gjort hvis pengebruken på ferie ikke gikk utover familieferie eller andre ting og hvis barna var gamle nok (synes ikke man skal være en uke borte fra barn under skolealder). Anonymkode: ae279...6d6 2
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #3 Skrevet 11. desember 2023 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Jeg vurderer å reise til varmere strøk i 1 uke med en venninne. Det frister så vannvittig med en skikkelig avslappende ferie...lese, spise god mat og shoppe. Har fått mannens velsignelse, men eldste barnet ble litt snurt for at jeg skal dra uten at hun får være med. Jeg får litt dårlig samvittighet, men samtidig så får de jo sommerferie og andre helgeturer sammen med oss foreldre. Hadde dere kunnet reise bort en uke og bare fokusert på dere selv? Anonymkode: 90c4d...cca Reis med god samvittighet, vi foreldre trenger en pause og koble av innimellom. Lade batteriene. Her har vi ikke barnepass, så en veldig sjelden gang gjør jeg det. Anonymkode: cc275...369 6 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #4 Skrevet 11. desember 2023 Ja, om det ikke betydde endringer i familieferien. Om den ene uka betyr at det bare ville blitt helgeturer på barnet (får inntrykk av det fra det du skriver) da hadde jeg droppet det. Hvorfor må du være borte en hel uke? Hvorfor ikke langhelg? Anonymkode: 491bb...f46
Sofakona Skrevet 11. desember 2023 #5 Skrevet 11. desember 2023 Kan jeg bli med...kan være klar på 10 minutter 🤣 4
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #6 Skrevet 11. desember 2023 Når barna var 4 og 7 reiste jeg på storbyferie med en venninne i 5 dager. Det gikk veldig fint. Brukte avspaseringstimer. Det har derfor ikke gått utover ferien med familien. Har fortsatt 5 uker ferie med familien i løpet av et år. Anonymkode: 32034...dd6 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #7 Skrevet 11. desember 2023 Tviler på at venninnen synes det er så stas med en unge på slep. Anonymkode: a07ed...deb 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #8 Skrevet 11. desember 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg vurderer å reise til varmere strøk i 1 uke med en venninne. Det frister så vannvittig med en skikkelig avslappende ferie...lese, spise god mat og shoppe. Har fått mannens velsignelse, men eldste barnet ble litt snurt for at jeg skal dra uten at hun får være med. Jeg får litt dårlig samvittighet, men samtidig så får de jo sommerferie og andre helgeturer sammen med oss foreldre. Hadde dere kunnet reise bort en uke og bare fokusert på dere selv? Anonymkode: 90c4d...cca Enkle svaret er JA. Anonymkode: 316a8...4a6 2 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #9 Skrevet 11. desember 2023 Ja selvfølgelig. Barn trenger ikke å være med på alt. Anonymkode: 8801b...40c 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #10 Skrevet 11. desember 2023 Jeg reiser annenhvert år med venninner 1 uke til syden. Min mann vippser alltid til meg lommepenger;) Nydelige turer, dyrker gamle vennskap, drikker vin på verandaen og kommer hjem med masse energi. Tar ut ferie-avspasering-alt etter som og som mamma til 3 lærer jeg de en viktig ting her i livet å det er å ta vare på seg selv og sine venner❤️ Reis, kos deg, kjøpe med gaver hjem og slutt å gi deg selv dårlig samvittighet for filleting! Anonymkode: 3c1d4...31f 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #11 Skrevet 11. desember 2023 Reis for all del! Bare sunt for alle. Unger MÅ ikke være med på alt og partnere kan gjøre ting uten hverandre. God tur! Anonymkode: b67f3...3b3 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #12 Skrevet 11. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja, om det ikke betydde endringer i familieferien. Om den ene uka betyr at det bare ville blitt helgeturer på barnet (får inntrykk av det fra det du skriver) da hadde jeg droppet det. Hvorfor må du være borte en hel uke? Hvorfor ikke langhelg? Anonymkode: 491bb...f46 Da har jeg uttrykt meg litt feil. Det blir utenlandsreise i sommerferien med ungene selvsagt. Helgeturer, hytteturer kommer utenom. Barna er i skolealder og eldste er tenåring. Anonymkode: 90c4d...cca
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #13 Skrevet 11. desember 2023 Jeg har reist flere ganger uten barn og mann jeg. Ingen dårlig samvittighet over hode. Anonymkode: 74125...81c 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #14 Skrevet 11. desember 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Da har jeg uttrykt meg litt feil. Det blir utenlandsreise i sommerferien med ungene selvsagt. Helgeturer, hytteturer kommer utenom. Barna er i skolealder og eldste er tenåring. Anonymkode: 90c4d...cca Da misforstod jeg deg. Om barna uansett får reise bort (trenger ikke være langt eller til utlandet) og dere får tid som familie i ferien, er det bare å reise. 😊 Anonymkode: 491bb...f46 1
fru Alving Skrevet 11. desember 2023 #15 Skrevet 11. desember 2023 Ja selvfølgelig skal du reise. Du har godt av tid for deg selv og det er også viktig å huske at man er mer enn forelder. Barn har godt av å se at foreldrene kan ta vare på seg selv. 1
Tjoheiii Skrevet 11. desember 2023 #16 Skrevet 11. desember 2023 Sofakona skrev (3 timer siden): Kan jeg bli med...kan være klar på 10 minutter 🤣 Jeg slenger meg på😁
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #17 Skrevet 11. desember 2023 Det har jeg gjort flere ganger. Barna har godt av å lære seg til, at ikke alt dreier rundt deres akse. Hun kommer over det. Anonymkode: 32af7...585 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #18 Skrevet 11. desember 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg vurderer å reise til varmere strøk i 1 uke med en venninne. Det frister så vannvittig med en skikkelig avslappende ferie...lese, spise god mat og shoppe. Har fått mannens velsignelse, men eldste barnet ble litt snurt for at jeg skal dra uten at hun får være med. Jeg får litt dårlig samvittighet, men samtidig så får de jo sommerferie og andre helgeturer sammen med oss foreldre. Hadde dere kunnet reise bort en uke og bare fokusert på dere selv? Anonymkode: 90c4d...cca Jeg tar en tur hvert år med kompiser mens kona og barna er hjemme. Jeg var nylig på årets tur. 8 dager i USA med kompiser. Kona tar også en tur stort sett hvert år med venninner mens jeg er hjemme med barna. Det er det minste vi unner hverandre for å si det sånn. Skulle bare mangle. Anonymkode: 90262...30a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå