Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
pøbelsara skrev (1 time siden):

Jeg blir skikkelig bekymret for hvordan hun har det i det forholdet når jeg ser hvordan han holder på. han distanserer henne fra familien, fra tidligere venner og fra hele kulturen hun er oppvokst i. Skikkelig skummelt å være vitne til - i full offentlighet. 

Tenker det samme. 

• Liker 9
Videoannonse
Annonse
Skrevet
FruR skrev (1 time siden):

Virker ganske «Amerikansk» i tankegangen også. Her i Norge skal det mye til å kunne felle noen i PFU. Selv jeg som verken er journalist eller jurist vet det. De vil nok ikke kunne regne med at personen de ansetter finner mange saker som de faktisk kan få igjennom og vinne så det er nok å kaste penger ut av vindu dette. Hvertfall hvis de tenker å ansette noen på full tid (Mulig det er et oppdrag  i en  begrenset oppdrag i en kort periode altså jeg vet ikke). 

Enig, det her er veldig ikke-norsk og i hvert fall ikke kongelig oppførsel.

• Liker 16
  • Nyttig 1
Skrevet
blvck skrev (3 timer siden):

Jeg syns det er ganske spesielt å hyre noen for å saumfare nettet etter artikler som kan klages inn til pfu. 

https://www.vg.no/rampelys/i/pP07VW/prinsesse-martha-louise-jakter-paa-problematiske-mediesaker-til-pfu-klager

For det første har det vel vært relativt stille siste halve året, bortsett fra dokumentaren, som egentlig floppa og førte til at hele norge syntes synd på Kongen. 

Ja, og det er jo ikke akkurat gratis å ansette folk til å gjøre helt unødvendige jobber, jf at formuen til ML har gått nedover. Hun har vel også en manager som har en rimelig hjernedød jobb. 

• Liker 13
  • Nyttig 3
Skrevet
Mmmwhatever skrev (5 minutter siden):

Ja, og det er jo ikke akkurat gratis å ansette folk til å gjøre helt unødvendige jobber, jf at formuen til ML har gått nedover. Hun har vel også en manager som har en rimelig hjernedød jobb. 

Ja, eneste hun svarer er ingen kommentar, uansett, så det må være verdens enkleste jobb

• Liker 13
  • Nyttig 3
Skrevet
blvck skrev (1 time siden):

Ja, eneste hun svarer er ingen kommentar, uansett, så det må være verdens enkleste jobb

Ja, bør ikke få så mye lønn for det (men det gjør hun nok). 

• Liker 3
Skrevet
Mmmwhatever skrev (2 timer siden):

CSC (manager til ML) hadde i 2023 en inntekt på vel kr 1,14 millioner.

Valvik (manager til DV) hadde en inntekt på kr 177 000 kroner.

https://www.nettavisen.no/kjendis/kongelige-lonninger-dette-tjente-de-ansatte-rundt-kongefamilien/s/5-95-2166344

Nå som to av selskapene til ML, som CSC har hatt ansvar i også, ikke lenger eksisterer, så burde vel hun gå ned i lønn pga. mindre arbeid. Eller er hun ansatt på fastlønn?

Denne er også ganske interessant ang. inntekt til ML: https://www.tv2.no/underholdning/skulle-drive-omfattende-virsomhet-null-inntekt/18013553/

Bortsett fra klesfirmaet har det meste gått i minus eller omtrent ikke tjent penger. Firmaet Cano AS, som ML er medeier i gjennom PML-firmaet sitt, går også i minus, ser det ut som:

https://www.proff.no/selskap/cano-as/oslo/dataprogramvare-og-utvikling/IFDV0HZ009O

Og i 2024 hadde også Hést et dramatisk fall i lønnsomheten: https://www.tv2.no/underholdning/hest-as-dramatisk-fall-i-lonnsomhet/17718101/

Det fremstår med dette mer og mer som om ML (og DV) lever over evne.

Det virker som om det meste går over styr for for ML etter at hun ble sammen med DV...

• Liker 10
  • Nyttig 6
Skrevet (endret)

ML/DV gjør det virkelig ikke bra på noen som helst arenaer. Det er bare konflikter og bråk  - og økonomiske mageplask.  

Har inntrykk av at de ser på seg selv som et skikkelig powercouple - og at de har en sterk tro på at de er noe mer og høyerestående enn vanlige mennesker. 

Hvis de virkelig mener det, så er det jo veldig rart at de ikke får til noe som helst annet enn provokasjoner og problemer. De blir ikke tatt på alvor et eneste sted.

Stusselig til å være herr og fru messias må jeg si. 

Det er det mest skrullete jeg har vært vitne til egentlig. Håper virkelig ML lander på beina etter dette, for at det blir et "etter" i dette her, det er jeg ganske sikker på. Det er nok bare et tidsspørsmål før han syns det er gørr å bo med en middelaldrende dame som egentlig er avskiltet som prinsesse hos folket sitt. Det var jo det kongelige han var ute etter. 

Endret av Isild
  • Liker 20
  • Nyttig 6
Skrevet
Frisk Frosk skrev (17 timer siden):

Det virker som om det meste går over styr for for ML etter at hun ble sammen med DV...

Tror det er det som er hensikten hans også. Og når han har melket henne tørr og fått ny nyre, så stikker han vel til L.A. og glemmer hele greiene.

• Liker 14
Skrevet
Maia70 skrev (3 minutter siden):

Tror det er det som er hensikten hans også. Og når han har melket henne tørr og fått ny nyre, så stikker han vel til L.A. og glemmer hele greiene.

Ja, det er det inntrykket han har gitt hele veien, at han er i dette for hva "royal" kan gjøre for ham. 

• Liker 14
Skrevet
Frisk Frosk skrev (12 minutter siden):

Ja, det er det inntrykket han har gitt hele veien, at han er i dette for hva "royal" kan gjøre for ham. 

Ja… må si jeg synes synd på ML, selv om hun har gravd sin egen grav her. 

• Liker 5
Skrevet
Mmmwhatever skrev (41 minutter siden):

Ja… må si jeg synes synd på ML, selv om hun har gravd sin egen grav her. 

Jeg klarer ikke synes synd på ML lenger. Hun har lest media og mange advarsler enda så gifter hun seg med det spetakkelet.

• Liker 10
  • Nyttig 14
Skrevet

https://www.nettavisen.no/kjendis/prinsesse-m-rtha-louise-far-kritikk-noe-trump-aktig-over-det/s/5-95-2734045

Denne er også interessant.

Husker ikke om det kom tydelig frem i en tidligere artikkel i tråden, men det er altså ML som har hyret Valvik for å finne noe pressedekning de kan klage inn til PFU.

Ekspert mener det er noe "trump'sk" ved det, og sier også at bare priveligerte og ressurssterke mennesker har mulighet til å gjøre dette. Gunnar Brodahl-Johansen sier også at ML og DV må tåle mer kritikk enn andre all den tid de har har de posisjonene de har i samfunnet og fordi de selv har skapt så mange kontroverser de siste årene.

GBJ regnes forøvrig å være ekspert på presseetikk.

(Midt i artikkelen ligger også en video hvor ML blir intervjuet og spurt om det firmaet som nå er avsluttet, hun virker ganske merkelig der, merkelig måte å snakke på.)

• Liker 3
  • Nyttig 12
Skrevet
Eva-Lena skrev (11 timer siden):

Jeg klarer ikke synes synd på ML lenger. Hun har lest media og mange advarsler enda så gifter hun seg med det spetakkelet.

Jeg ser den, altså. Men jeg tror hun har blitt lurt trill rundt av en narsissist. Hun har nok vært sårbar hele livet, og var ekstra sårbar i den perioden - ganske nyskilt, med tre barn og Ari var syk. Jeg vet det ikke er noen unnskyldning, men det kan være en forklaring. Typisk at narsissisten isolerer offeret sitt fra den personen tidligere var nær, og som kunne hjulpet hen ut av det. 

• Liker 9
Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner.

Sol, admin.

Skrevet
Eva-Lena skrev (21 timer siden):

Når man ikke har blitt offer for manipulering selv, så skjønner man ikke at andre kan bli det.

• Liker 4
Skrevet
Mmmwhatever skrev (10 timer siden):

Jeg ser den, altså. Men jeg tror hun har blitt lurt trill rundt av en narsissist. Hun har nok vært sårbar hele livet, og var ekstra sårbar i den perioden - ganske nyskilt, med tre barn og Ari var syk. Jeg vet det ikke er noen unnskyldning, men det kan være en forklaring. Typisk at narsissisten isolerer offeret sitt fra den personen tidligere var nær, og som kunne hjulpet hen ut av det. 

Helt enig. Dette er hans verk.

• Liker 6
Skrevet
Mmmwhatever skrev (På 19.11.2025 den 7.48):

Hun har gått rett i garnet til en narscissist. 

Det jeg syns er vanskelig å forstå er at hun tror på alt vissvasset hans, for tilsynelatende så gjør hun det. Hun tror på at han er en mektig sjaman, mens vi andre kun ser en sint mann som ikke sprer hverken kjærlighet, healing til verden -  eller som får til noe eller imponerer med noe. Hun ser en som imponerer, vi ser en skrytepave som ofte tar feil, og som kun provoserer. 

Han er keiseren uten klær, men hun ser heller ikke at han ikke har på klær. Veldig merkelig. 

Nå som hun har ødelagt sitt gode omdømme veldig (for desverre så har hun jo det) så spørs det hvor lenge hun er interessant for han. 

HAN vil jo kunne gi ut masse om "min tid som kongelig", "jeg vant over kongelig rasisme" osv. Hun vil sitte igjen med en flau ettersmak tror jeg. 

Har alltid sett på ML som en reflektert, kul og oppegående dame, jeg forstår virkelig ikke hva hun ser i han. Det må være noe ved han vi ikke ser? Han MÅ jo være både morsom, interessant og intelligent? Ellers hadde hun vel ikke fallt for han. 

• Liker 2
  • Nyttig 9
Skrevet
Isild skrev (14 minutter siden):

Det jeg syns er vanskelig å forstå er at hun tror på alt vissvasset hans, for tilsynelatende så gjør hun det. Hun tror på at han er en mektig sjaman, mens vi andre kun ser en sint mann som ikke sprer hverken kjærlighet, healing til verden -  eller som får til noe eller imponerer med noe. Hun ser en som imponerer, vi ser en skrytepave som ofte tar feil, og som kun provoserer. 

Han er keiseren uten klær, men hun ser heller ikke at han ikke har på klær. Veldig merkelig. 

Nå som hun har ødelagt sitt gode omdømme veldig (for desverre så har hun jo det) så spørs det hvor lenge hun er interessant for han. 

HAN vil jo kunne gi ut masse om "min tid som kongelig", "jeg vant over kongelig rasisme" osv. Hun vil sitte igjen med en flau ettersmak tror jeg. 

Har alltid sett på ML som en reflektert, kul og oppegående dame, jeg forstår virkelig ikke hva hun ser i han. Det må være noe ved han vi ikke ser? Han MÅ jo være både morsom, interessant og intelligent? Ellers hadde hun vel ikke fallt for han. 

Enig i dette. Bl.a kongen sa jo noe sånt som at de står nærmere hverandre enn det egentlig kan se ut som (eller noe, når vi snakker om avtalen de har med kongehuset). Hvis det stemmer, er de (hvertfall Durek) ekstremt dårlig på å vise det utad. Jeg klarer heller ikke se hva det er som gjør at hun valgte han. Det er jo ikke bare en eller to blemmer - det er jo massevis her. Bare disse seksuelle avsløringene med klienter hadde vært nok for at jeg hadde skydd banen. Og ikke minst, måten han snakker om kongelige, og hennes egen familie på. Ikke greit. Hvert fall ikke sjarmerende på noe vis.

• Liker 6
  • Nyttig 10
Skrevet
Isild skrev (2 timer siden):

Hun er ikke enig i alle hans syn når det gjelder spiritualitet, det har hun sagt. Hun ser han jo også hovedsakelig privat, mens vi kun ser den offentlige og pressesiden.

• Liker 1
Skrevet
-Pusheen- skrev (2 timer siden):

Enig i dette. Bl.a kongen sa jo noe sånt som at de står nærmere hverandre enn det egentlig kan se ut som (eller noe, når vi snakker om avtalen de har med kongehuset). Hvis det stemmer, er de (hvertfall Durek) ekstremt dårlig på å vise det utad. Jeg klarer heller ikke se hva det er som gjør at hun valgte han. Det er jo ikke bare en eller to blemmer - det er jo massevis her. Bare disse seksuelle avsløringene med klienter hadde vært nok for at jeg hadde skydd banen. Og ikke minst, måten han snakker om kongelige, og hennes egen familie på. Ikke greit. Hvert fall ikke sjarmerende på noe vis.

Avsløringene om overgrepene kom vel etter ekteskapet? Etter det sitter hun jo dypere enn noen sinne i dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...