Mmmwhatever Skrevet 1. november #17741 Skrevet 1. november 42. skrev (1 time siden): Prins Andrew fikk tittelen inndratt av kongen, se der du Marta, det går faktisk an å miste tittelen Ja, der viste Charles faktisk at han har ryggrad. Tror nok William har presset på også. Det burde selvsagt kommet tidligere, men det er bra det kom. ML, derimot… det har jeg ikke mye tro på. Det er nok mindre tak i HM enn det er i Charles, for ikke å snakke om William. (Dessuten tipper jeg at kongehuset vet mye mer om Andrew enn det som har kommet frem i mediene. De har nok tilgang på MYE informasjon. På tide å distansere seg fra Andrew mest mulig.) 7 3
Frisk Frosk Skrevet 1. november #17742 Skrevet 1. november På IG-kontoene viser DV og ML sine sanne ansikt. DV blander masse stories med festebilder hvor de har brukt penger på gjennomførte kostymer ved siden av én liten påminnelse om å holde øynene på Sudan før neste story er en umerket reklame for eget arrangement sammen med ML og flere andre. Så lenge han er bosatt i Norge, og arrangementet i tillegg holdes i Norge, så er det norsk lov som gjelder. ML blander masse stories av samme festing/kostymer iblandet reklamestories for H-klær o.a. som ikke er merket reklame. Begge to fortsetter som før - de gir blanke f... i Norges lover. Det viktigste er å få oppmerksomhet og penger selv - som vanlig. 14 7
Ninaen Skrevet 1. november #17743 Skrevet 1. november Mmmwhatever skrev (56 minutter siden): Ja, der viste Charles faktisk at han har ryggrad. Tror nok William har presset på også. Det burde selvsagt kommet tidligere, men det er bra det kom. ML, derimot… det har jeg ikke mye tro på. Det er nok mindre tak i HM enn det er i Charles, for ikke å snakke om William. (Dessuten tipper jeg at kongehuset vet mye mer om Andrew enn det som har kommet frem i mediene. De har nok tilgang på MYE informasjon. På tide å distansere seg fra Andrew mest mulig.) Det Andrew beviselig har gjort (og det man kan anta) er så grovt at ML framstår som en søndagsskolejente i forhold… Det er jaggu godt at Charles har ryggrad og at dronning Elisabeth sin beskyttende hånd er borte. Man kan jo undre seg over Andrew sine kognitive evner også når han er så dum å lyve om ting som enkelt kan bevises og ikke minst sende mailer etter ting er kjent som setter han i enda verre lys. Det han og ML åpenbart har til felles er det å være privilegieblinde og entitled, og det å anta at man er beskyttet fra normale regler og normer fordi man er født som den man er. ML har vel bikka fullstendig på det punktet først etter DV kom inn i bildet, selv om hun absolutt viste tendenser før det. Andrew framstår som å ha vært et komplett rasshøl uten moralsk kompass store deler av livet… 17
Cookie123 Skrevet 1. november #17744 Skrevet 1. november Aricia skrev (3 timer siden): Jeg leste på BBC News på Instagram i morges at Andrew ikke fjernes fra arverekken til tronen i Storbritannia, fordi det da må et parlamentsvedtak og en lovendring til, og statsminister Keir Starmers regjering ikke har noen planer om å iverksette dette. https://www.bbc.com/news/live/cnveqgj957dt?page=2 Så selv om Andrew ikke lenger er prins kan han teoretisk sett fremdeles bli konge. Ja, men det må dø ganske så mange flere om han skal bli konge enn om ML skal bli dronning. Andrew er vel yngst av Dronning Elizabeths barn, såvidt jeg husker? Da er vel Charles sine barn og barnebarn først i arverekken, og deretter Prinsesse Anne og Prins Edward, og deres barn og barnebarn?
Aricia Skrevet 2. november #17745 Skrevet 2. november (endret) Cookie123 skrev (8 timer siden): Ja, men det må dø ganske så mange flere om han skal bli konge enn om ML skal bli dronning. Andrew er vel yngst av Dronning Elizabeths barn, såvidt jeg husker? Da er vel Charles sine barn og barnebarn først i arverekken, og deretter Prinsesse Anne og Prins Edward, og deres barn og barnebarn? Ja, heldigvis. Han er nummer 8 i arverekken etter det jeg har fått med meg. Men Andrew er ikke yngst, det er Edward (nr 15 i arverekken: https://en.wikipedia.org/wiki/Prince_Edward,_Duke_of_Edinburgh). Likevel synes jeg det er et tankekors at selv ikke Andrews skandale og "fall from grace" får som konsekvens at han mister retten til å arve tronen, og at dette i siste instans er en politisk beslutning. I lenken jeg postet sto det også at parlamentsmedlemmene i UK er redde for å ta dette skrittet fordi det da kan åpne for krav om at også prins Harry må fjernes fra arverekken, og dit vil de ikke. Dessuten er monarkiet limet som holder den siste resten av imperiet, dvs nåværende Commonwealth, sammen, så her handler det nok om å ofre Andrew akkurat passe mye til å redde resten, og slik forhindre at alt raser. Videre må Andrew flytte ut av Royal Lodge i Windsor, men han skal bo på Sandringham, som er i kongefamiliens private eie. Så i praksis fortsetter han jo også å leve indirekte på midlene som overføres til kongehuset (eller på/av deres store private formue). Men det sosiale og moralske fallet er jo massivt og ugjenkallelig. Derfor er det heller ikke sammenlignbart med ML tenker jeg. For hun har i forhold ikke gjort seg skyldig i noe som helst, og kan dersom hennes prinsessetittel skulle bli fjernet fint fortsette å kalle seg prinsesse for egen vinning særlig i utlandet, der ingen vil vite nok om detaljene til å bry seg. Endret 2. november av Aricia 5 5
-Pusheen- Skrevet 2. november #17746 Skrevet 2. november Sebastian Solberg kom som Durek og Märtha på Halloweenfesten til Alexandra Joner😆 Synes det var kreativt. 11 1
Cookie123 Skrevet 2. november #17747 Skrevet 2. november Aricia skrev (2 timer siden): Ja, heldigvis. Han er nummer 8 i arverekken etter det jeg har fått med meg. Men Andrew er ikke yngst, det er Edward (nr 15 i arverekken: https://en.wikipedia.org/wiki/Prince_Edward,_Duke_of_Edinburgh). Ok, da husket jeg feil. Hadde full oversikt over slikt for maaaange år siden. Følger ikke så veldig med lengre. 😉
Honey Dew Skrevet 2. november #17748 Skrevet 2. november Cookie123 skrev (10 timer siden): Ja, men det må dø ganske så mange flere om han skal bli konge enn om ML skal bli dronning. Andrew er vel yngst av Dronning Elizabeths barn, såvidt jeg husker? Da er vel Charles sine barn og barnebarn først i arverekken, og deretter Prinsesse Anne og Prins Edward, og deres barn og barnebarn? Nei, prins Edward er yngst. 2
Mmmwhatever Skrevet 2. november #17749 Skrevet 2. november Ninaen skrev (18 timer siden): Det Andrew beviselig har gjort (og det man kan anta) er så grovt at ML framstår som en søndagsskolejente i forhold… Det er jaggu godt at Charles har ryggrad og at dronning Elisabeth sin beskyttende hånd er borte. Man kan jo undre seg over Andrew sine kognitive evner også når han er så dum å lyve om ting som enkelt kan bevises og ikke minst sende mailer etter ting er kjent som setter han i enda verre lys. Det han og ML åpenbart har til felles er det å være privilegieblinde og entitled, og det å anta at man er beskyttet fra normale regler og normer fordi man er født som den man er. ML har vel bikka fullstendig på det punktet først etter DV kom inn i bildet, selv om hun absolutt viste tendenser før det. Andrew framstår som å ha vært et komplett rasshøl uten moralsk kompass store deler av livet… Jeg sammenligner ikke Andrew med ML, men med DV. DV har også en dårlig historikk når det gjelder seksuelle overtredelser, det må vi ikke glemme. Ingen av dem er dømt, men det er vel liten grunn til å tro at noen av dem er uskyldige, basert på det som har kommet fram av bevis i media. Når det gjelder Andrew tipper jeg det er flere skandaler/bevis på vei, og at det vi har sett nå bare er begynnelsen. Og at kongehuset vet hva som har skjedd og hva som vil komme fram i lyset snart, og at det er derfor de distanserer seg fra ham nå. ML beskytter DV og mener han ikke har gjort noe galt (for hun tror vel på alt det han sier), DV får privilegier gjennom ekteskapet sitt, og hverken kongen eller HM tar grep. For øvrig er jeg enig i at både Andrew og ML er privilegieblinde og entitled. Jeg tipper det er det som forklarer Andrews idiotiske oppførsel mtp mailer og diverse. 13 5
Mmmwhatever Skrevet 2. november #17750 Skrevet 2. november Cookie123 skrev (16 timer siden): Ja, men det må dø ganske så mange flere om han skal bli konge enn om ML skal bli dronning. Andrew er vel yngst av Dronning Elizabeths barn, såvidt jeg husker? Da er vel Charles sine barn og barnebarn først i arverekken, og deretter Prinsesse Anne og Prins Edward, og deres barn og barnebarn? Andrew er neste i arverekken etter Charles sine barn og barnebarn. Han er nest eldste sønn av Elizabeth. Han ble født før arverekken ble kjønnsnøytral. Edward (yngstemann) kom som nummer tre, og til slutt Anne og hennes barn og barnebarn. 3 1
FruR Skrevet 2. november #17751 Skrevet 2. november (endret) Mmmwhatever skrev (1 time siden): Andrew er neste i arverekken etter Charles sine barn og barnebarn. Han er nest eldste sønn av Elizabeth. Han ble født før arverekken ble kjønnsnøytral. Edward (yngstemann) kom som nummer tre, og til slutt Anne og hennes barn og barnebarn. Etter hva jeg har regna meg til er Andrew nr 8 i arverekke. Etter Charles William, George, Charlotte, Louies , Harry, Archie, Lilbeth Er før han. I note er arverekken Håkon, Ingrid Alexandra og Sverre Magnus også Martha og Maud etter Martha. Pr i dag. Om noe år når Ingrid og Sverre får barn vil Martha bli pusha lengre bak i rekka. Endret 2. november av FruR 4
missLynch Skrevet 3. november #17752 Skrevet 3. november De vinner i hvert fall prisen for "billigste", minst gjennomførte Halloween-bekledning. Var så uheldig å se bilde på seher.no 😨 11
Rev. Revenge Skrevet 3. november #17753 Skrevet 3. november Tja, DV påstår at han velger ut alt ML kler seg i, så vi får legge ansvaret for resultatet på ham. Det kjedelige var også at det var minst tre Harley Quinn og minst en Joker til på samme fest, med bedre resultat. 7 2
-Pusheen- Skrevet 3. november #17754 Skrevet 3. november Rev. Revenge skrev (28 minutter siden): Tja, DV påstår at han velger ut alt ML kler seg i, så vi får legge ansvaret for resultatet på ham. Det kjedelige var også at det var minst tre Harley Quinn og minst en Joker til på samme fest, med bedre resultat. 😬🚩 13 4
Honey Dew Skrevet 3. november #17755 Skrevet 3. november missLynch skrev (7 timer siden): De vinner i hvert fall prisen for "billigste", minst gjennomførte Halloween-bekledning. Var så uheldig å se bilde på seher.no 😨 Det er de styggeste halloween-antrekkene og sminke heg har sett. De ser ut som om de kun har klasket litt sminke i ansiktet før de gikk ut. 4 5
Måne Rampelyset Skrevet 4. november #17756 Skrevet 4. november Tråden er ryddet for brudd på opphavsrett og svar til dette. Måne, admin.
Maia70 Skrevet 4. november #17757 Skrevet 4. november -Pusheen- skrev (På 3.11.2025 den 14.00): 😬🚩 Man kunne skrevet en liten artikkel om han full av de flaggene. 2 2
-Pusheen- Skrevet 4. november #17758 Skrevet 4. november Maia70 skrev (1 minutt siden): Man kunne skrevet en liten artikkel om han full av de flaggene. Ja, det er mye ubehagelig energi fra han... 4
Rev. Revenge Skrevet 4. november #17759 Skrevet 4. november Kan vel ikke akkurat si at det er nivået av melanin jeg reagerer mest på, nei. 9
Frisk Frosk Skrevet 16. november #17760 Skrevet 16. november https://www.nettavisen.no/okonomi/m-rtha-louise-med-formuetap-pa-ni-millioner-kroner/s/5-95-2727085 4 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå