Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Anonym_2024 skrev (5 minutter siden):

Jeg dokumenterer, i motsetning til deg, hva som er blitt sagt og gjort. Jeg har ikke påstått noe som helst. Jeg har ikke påstått at noen lyver. Skjermdumpen fra artikkelen refererer til det britiske lovverket, og nyanserer bare den formelle prosessen. Du tolker, nok en gang, og slenger ut påstander om hva andre brukere mener. Forhold deg til saken og fakta. Informasjonen er endret siden forrige runde. Ergo vil også grunnlaget for debatten endre seg. Du kan se forumansvarlig redegjøre for dette i «ris og ros» under Kongehustråden der. I forrige runde var det du som framla feil påstand ift hva som faktisk sto i artikkelen du delte. 
fra «forrige runde»:
https://www.tv2.no/nyheter/prins-andrew-gir-fra-seg-titlene/18204510/?

IMG_5132.jpeg

Endret av Ninaen
Lagt inn link
  • Liker 1
  • Nyttig 6
Skrevet (endret)
Ninaen skrev (4 minutter siden):

Jeg dokumenterer, i motsetning til deg, hva som er blitt sagt og gjort. Jeg har ikke påstått noe som helst. Jeg har ikke påstått at noen lyver. Skjermdumpen fra artikkelen refererer til det britiske lovverket, og nyanserer bare den formelle prosessen. Du tolker, nok en gang, og slenger ut påstander om hva andre brukere mener. Forhold deg til saken og fakta. Informasjonen er endret siden forrige runde. Ergo vil også grunnlaget for debatten endre seg. Du kan se forumansvarlig redegjøre for dette i «ris og ros» under Kongehustråden der. I forrige runde var det du som framla feil påstand ift hva som faktisk sto i artikkelen du delte. 
fra «forrige runde»:
https://www.tv2.no/nyheter/prins-andrew-gir-fra-seg-titlene/18204510/?

IMG_5132.jpeg

Av respekt for de som er aktive i denne tråden så kommer jeg ikke til å besvare noe som er både uinteressant ( gammelt nytt) og ikke minst irrelevant i dagens situasjon. 

Endret av Anonym_2024
  • Liker 5
Skrevet

Ja. Alle som kan lese - og som kan engelsk, ser at det står at Buckingham palace har innledet en formell prosess for å fjerne prinsestittelen til Andrew.

"Andrew is being stripped of" betyr akkurat det Ninaen skriver. Det er innledet  en formell prosess som er startet etter initiativ fra Buckingham Palace, dvs. kongen, og som vil ende med at prinsen ikke lenger skal kalles prins. 

Man MÅ ikke krangle om absolutt alt. 

• Liker 3
  • Nyttig 12
Skrevet
pøbelsara skrev (1 time siden):

Ja. Alle som kan lese - og som kan engelsk, ser at det står at Buckingham palace har innledet en formell prosess for å fjerne prinsestittelen til Andrew.

"Andrew is being stripped of" betyr akkurat det Ninaen skriver. Det er innledet  en formell prosess som er startet etter initiativ fra Buckingham Palace, dvs. kongen, og som vil ende med at prinsen ikke lenger skal kalles prins. 

Du får sende klage til TV2, NRK, BBC og andre medier som skriver at han mister tittelen, regner med at du sikkert har mer kompetanse på å formidle nyheter enn disse. Lykke til med det. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Anonym_2024 skrev (56 minutter siden):

Du får sende klage til TV2, NRK, BBC og andre medier som skriver at han mister tittelen, regner med at du sikkert har mer kompetanse på å formidle nyheter enn disse. Lykke til med det. 

Det er vel du som kranglet om dette her inne, så du får ta det til deg.
Jeg fant ut av av prosessen var innledet nettop ved å lese nyheter fra ulike kilder.  det er jo ingen tvil om at den kommer til å ende med at han mister prinsetittelen. Hva du krangler om klarer jeg strengttatt ikke å se. 

Endret av pøbelsara
  • Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet
pøbelsara skrev (30 minutter siden):

Jeg fant ut av av prosessen var innledet nettop ved å lese nyheter fra ulike kilder.  det er jo ingen tvil om at den kommer til å ende med at han mister prinsetittelen. Hva du krangler om klarer jeg strengttatt ikke å se. 

Veldig merkelig at britiske medier allerede har publisert hans nye navn og bosted da, når det ikke er offisielt enda. 

• Liker 2
  • Nyttig 7
Skrevet
Maia70 skrev (På 27.10.2025 den 17.06):

Hvor har hun noen gang gitt uttrykk for at hun er bitter for at hun ikke kan arve tronen? Og hvor har hun rakket ned på foreldrene og det norske folket?

Enig, hun var aldri bitter.

Dessuten, mange år senere hadde Kronprinsen en samtale med ML etter at han møtte MM hvor han snakket med ML om hun kanskje kunne tenkt seg å ta over tronen, OM det skulle bli et tema videre. Da svarte hun noe som at det var det ikke særlig stor interesse for. Det var mange samtaler med de nærmeste før Kronprinsen og MM forlovet seg.  

Boken "Mette Marit - Prinsesse mot alle odds" av Håvard Melnæs anbefales. Den ligger forresten ut på nb sine sider. 

• Liker 9
Skrevet (endret)

.

Endret av Fantorangen-Oslo
  • Liker 1
Skrevet
Era Vulgaris skrev (14 minutter siden):

Veldig merkelig at britiske medier allerede har publisert hans nye navn og bosted da, når det ikke er offisielt enda. 

Jeg har ikke skrevet at det ikke er offisielt -  jeg har skrevet at det er startet en formell prosess, som var det @Ninaen også hevdet. 

Kan dere ikke være så snill å lese hva folk skriver, og lenkene som legges ved, istedet for å bli helt revet med i en merkverdig blodtåke som bare handler om å si imot?

Jeg har ikke trukket resultatet i tvil - jeg bare støtter opp im @Ninaen som har lenket til dokumentasjon av hvilken prosess som er igangsatt for å iverksette fjerningen av prinsetittelen.

• Liker 2
  • Nyttig 7
Skrevet
Era Vulgaris skrev (9 minutter siden):

Jeg synes ikke det er noe rart. Bosted er en enkel sak å endre (spesielt for en som ikke har betalt leie på over 20 år..), og nå gjøres jo denne endringen innad i familien også, at han ikke lenger skal bo i en "offentlig" kongelig bolig, men heller skal bo i en av kongefamiliens private eiendommer. Det skaper et umiddelbart skille mellom kongehuset der og den snart tidligere prinsen.

Det at de allerede nå går ut med hans nye navn er en del av dette, slik jeg ser det, og det sender sterke signaler om at dette er alvor, han skal aldri mer benevnes som prins, kun ved sitt nye navn.

At prosessen med å formelt få fratatt ham tittelen kan ta noe lenger tid, slik det formelle rundt dette er der, det er bare et faktum. Men det er tydeligvis ikke noen som helst tvil om at Kong Charles og Kongehuset der mener alvor, og ved å publisere hans nye navn og bosted så understreker de enda sterkere alvoret - det er ingen vei tilbake. 

Man kan jo håpe at dette også er en vekker for ML her hjemme. Hun har selv over 6+ år oppført seg på en måte som viser forakt for både egen tittel og Kongehuset i måten hun har utnyttet begge deler så kynisk som hun har gjort sammen med DV. Da kan hun ikke lenger forvente å beholde tittelen. Hadde hun hatt anstendighet igjen i seg hadde hun frivillig frasagt seg tittelen og etterpå sørget for at hverken hun eller DV noensinne igjen utnyttet den kongelige tilknytningen kommersielt, hverken direkte eller indirekte.

• Liker 14
  • Nyttig 6
Skrevet (endret)

Hun kommer nok ikke til å verken slutte å titulere seg som prinsesse eller trekke seg fra rampelyset så lenge hun er gift med DV. Han virker ikke akkurat å være veldig interessert i et stille, tilbaketrukket liv uten medienes søkelys.

Endret av pøbelsara
  • Liker 13
  • Nyttig 5
Skrevet
pøbelsara skrev (4 minutter siden):

Jeg har ikke skrevet at det ikke er offisielt -  jeg har skrevet at det er startet en formell prosess, som var det @Ninaen også hevdet. 

Kan dere ikke være så snill å lese hva folk skriver, og lenkene som legges ved, istedet for å bli helt revet med i en merkverdig blodtåke som bare handler om å si imot?

Jeg har ikke trukket resultatet i tvil - jeg bare støtter opp im @Ninaen som har lenket til dokumentasjon av hvilken prosess som er igangsatt for å iverksette fjerningen av prinsetittelen.

Blodtåke?

Det er en grunn til at mange, meg selv inkludert, ikke orker delta i disse «kongelige» trådene, ærlig talt. 

The Royal Palace har sendt ut en pressemelding med hvilket navn han får, bosted, og en temmelig hard fordømmelse av handlingene hans - samt full støtte til Epsteinofrene. 
At du flisespikker på hvor de er i prosessen er helt tullete. 

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Era Vulgaris skrev (31 minutter siden):

ja, men britiske medier skriver jo og at forklaringen på det er at prins Andrew har samtykket i at endringen praktiseres med umiddelbar virkning, selv om den ikke er formalisert ennå.

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet
MissLucy skrev (14 minutter siden):

ja, men britiske medier skriver jo og at forklaringen på det er at prins Andrew har samtykket i at endringen praktiseres med umiddelbar virkning, selv om den ikke er formalisert ennå.

Hva så? 

• Liker 6
Skrevet
Era Vulgaris skrev (4 minutter siden):

Hva så? 

Prøvde bare å svare på spørsmålet ditt. Trodde du spurte fordi du lurte på det på det. Tydeligvis ikke.

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
pøbelsara skrev (4 timer siden):

Les innleggene dine en gang til, og så se deg selv i speilet når det gjelder krangling. 

• Liker 3
  • Nyttig 6
Skrevet
Era Vulgaris skrev (1 time siden):

Blodtåke?

Det er en grunn til at mange, meg selv inkludert, ikke orker delta i disse «kongelige» trådene, ærlig talt. 

The Royal Palace har sendt ut en pressemelding med hvilket navn han får, bosted, og en temmelig hard fordømmelse av handlingene hans - samt full støtte til Epsteinofrene. 
At du flisespikker på hvor de er i prosessen er helt tullete. 

Enig. 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
Frisk Frosk skrev (1 time siden):

Det at de allerede nå går ut med hans nye navn er en del av dette, slik jeg ser det, og det sender sterke signaler om at dette er alvor, han skal aldri mer benevnes som prins, kun ved sitt nye navn.

At prosessen med å formelt få fratatt ham tittelen kan ta noe lenger tid, slik det formelle rundt dette er der, det er bare et faktum. Men det er tydeligvis ikke noen som helst tvil om at Kong Charles og Kongehuset der mener alvor, og ved å publisere hans nye navn og bosted så understreker de enda sterkere alvoret - det er ingen vei tilbake. 

🎯🎯

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...