Istapp Skrevet 24. oktober #17561 Skrevet 24. oktober (endret) Marihønepøne skrev (12 timer siden): Det har vært uttalt i media mange ganger at Märtha ikke egentlig kvalifiserer for å ha livvakter, men at hun trenger spesiell beskyttelse pga trusler og stalking rettet mot henne spesielt. PST har derfor omdisponert noen av livvaktene som egentlig tilhører kongeparet for å kunne dekke også Märthas sikkerhet. Sånn har det vært i mange, mange år. Så kan man jo mene hva man vil om at hun reiser over Atlanteren støtt og stadig og dermed bruker ekstra mye av de ressursene som ellers skulle gått til å holde foreldrene hennes trygge... Når det kommer til diplomatpass så kan det være at PST og UD tenker at det er sikrere for henne å bruke det enn et vanlig pass. Beskyttelsen av henne vil jo nødvendigvis måtte se annerledes ut enn for de fleste andre som lever med trusler siden hun vil gjenkjennes uansett hvor hun er og går. Men dette med pass er bare synsing fra min side, altså. Angående diplomatpasset og gjenkjennelse; Nå er MLs ansikt så operert jf. siste nærbilde fra svensk talk-show, at jeg tror sannelig Katrine Moholt også må få diplomatpass. De to begynner å bli "twins" 🫣 Endret 24. oktober av Istapp Rettet i initialer. 15 5
Marihønepøne Skrevet 24. oktober #17563 Skrevet 24. oktober Istapp skrev (1 time siden): Angående diplomatpasset og gjenkjennelse; Nå er MMs ansikt så operert jf. siste nærbilde fra svensk talk-show, at jeg tror sannelig Katrine Moholt også må få diplomatpass. De to begynner å bli "twins" 🫣 ML sitt ansikt, ikke MM sitt. Men ja, jeg la også merke til det. Vanskelig å unngå, for å si det sånn. 5 1
missLynch Skrevet 24. oktober #17564 Skrevet 24. oktober (endret) Prøver Durek å bli popstjerne nå? Ref. innlegg på Insta i går. Ning ning ning er kloke og fagre tekslinjer ja 🤡 Endret 24. oktober av missLynch 1
Istapp Skrevet 24. oktober #17565 Skrevet 24. oktober Marihønepøne skrev (1 time siden): ML sitt ansikt, ikke MM sitt. Men ja, jeg la også merke til det. Vanskelig å unngå, for å si det sånn. Ups, ja denne gangen var det ML ja. Takk! Rettet opp.
Isild Skrevet 24. oktober #17566 Skrevet 24. oktober missLynch skrev (1 time siden): Prøver Durek å bli popstjerne nå? Ref. innlegg på Insta i går. Ning ning ning er kloke og fagre tekslinjer ja 🤡 🤡 Han mener seriøst at han er sendt hit til jorden for å lære oss mennesker om noe større osv. Hva var det han sa i en post? Han er ikke her for å passe inn, men for å "recode". Videre har han sagt at han er en kongelig sendt fra Gud. Vel, til å være jordens frelser så må jeg si det er rimelig jalla opplegg 😆 Burde ikke han tiltrekke seg store forsamlinger og viktige personer? 17
Honey Dew Skrevet 24. oktober #17567 Skrevet 24. oktober Isild skrev (15 minutter siden): 🤡 Han mener seriøst at han er sendt hit til jorden for å lære oss mennesker om noe større osv. Hva var det han sa i en post? Han er ikke her for å passe inn, men for å "recode". Videre har han sagt at han er en kongelig sendt fra Gud. Vel, til å være jordens frelser så må jeg si det er rimelig jalla opplegg 😆 Burde ikke han tiltrekke seg store forsamlinger og viktige personer? Guds utsendte skulle hjulpet folk gratis. Det er ikke gud som har sendt han. Jeg tror heller at det var en annen en som ikke er så god venn med gud som sendte han. 8 2
Jadaomatte Skrevet 24. oktober #17568 Skrevet 24. oktober missLynch skrev (2 timer siden): Prøver Durek å bli popstjerne nå? Ref. innlegg på Insta i går. Ning ning ning er kloke og fagre tekslinjer ja 🤡 Ja, ikke sant, du kjente vel at den traff sjelen din? Minneverdig tekst. Kloke ord. 3
Maia70 Skrevet 24. oktober #17569 Skrevet 24. oktober Eva-Lena skrev (5 timer siden): Da skal visstnok selskapet selskapet H360 avvikles. https://www.tv2.no/underholdning/martha-selskap-avvikles-etter-okonomisk-trobbel-1/18222702/ Hmm...kan noen fortelle meg hva dette betyr? Hovedårsaken til det negative årsresultatet for 2024 skyldes hovedsakelig et tap på kundefordringer på 281.905 kroner, opplyses det i regnskapets noter. «Tapet knytter seg til en kunde som ikke er i stand til å gjøre opp for sitt krav».
Eva-Lena Skrevet 24. oktober #17570 Skrevet 24. oktober Maia70 skrev (1 time siden): Hmm...kan noen fortelle meg hva dette betyr? Hovedårsaken til det negative årsresultatet for 2024 skyldes hovedsakelig et tap på kundefordringer på 281.905 kroner, opplyses det i regnskapets noter. «Tapet knytter seg til en kunde som ikke er i stand til å gjøre opp for sitt krav». Tenker ML nå kan kjenne på hvordan det er å drive firma som ikke får betalt. ML og DV drøyde en evighet før de gjorde opp for bryllupet sitt også. For ML endte det med avvikling av firmaet. Uansett så trur jeg ikke ML har brukt mest tid på H360 den siste tiden. Der har det nok vært dyrking av DV og dyrke seg selv som har vært det viktigste. 21 2
Maia70 Skrevet 24. oktober #17571 Skrevet 24. oktober Eva-Lena skrev (1 minutt siden): Tenker ML nå kan kjenne på hvordan det er å drive firma som ikke får betalt. ML og DV drøyde en evighet før de gjorde opp for bryllupet sitt også. For ML endte det med avvikling av firmaet. Uansett så trur jeg ikke ML har brukt mest tid på H360 den siste tiden. Der har det nok vært dyrking av DV og dyrke seg selv som har vært det viktigste. Men jeg skjønner ikke, kan man bare la være å betale? Blir ikke pengene inndrevet? 2
MissLucy Skrevet 24. oktober #17572 Skrevet 24. oktober Maia70 skrev (1 minutt siden): Men jeg skjønner ikke, kan man bare la være å betale? Blir ikke pengene inndrevet? Det nytter ikke å inndrive, hvis det ikke er noe å hente. Det står jo at det er en kunde "som ikke er i stand til" å gjøre opp for seg. 7
Rev. Revenge Skrevet 24. oktober #17573 Skrevet 24. oktober (endret) Maia70 skrev (23 minutter siden): Men jeg skjønner ikke, kan man bare la være å betale? Blir ikke pengene inndrevet? Det er ikke en ren avvikling. Styret melder oppbud fordi det ikke er midler til å dekke gjeld, det blir oppnevnt en bostyrer som overtar driften av firmaet frem til konkurs. Det høres ut som at H360 har gjeld de ikke har gjort opp samtidig som de har en fordring som ikke blir betalt. Med forbehold om at jeg husker riktig. Endret 24. oktober av Rev. Revenge skrivefeil 9
Marihønepøne Skrevet 24. oktober #17574 Skrevet 24. oktober Morgan Le Fay skrev (8 timer siden): Men dette kan jo ikke stemme, for Sverre Magnus har også diplomatpass og livvakter. Altså er det i kraft av å være kongelige at de har disse privilegiene. (Og nei, det er absolutt ikke sånn at norske kongelige gjenkjennes overalt i verden). Mitt poeng er uansett følgende: Vi har prinser og prinsesser uten etternavn, som er unntatt vanlige rettsprosesser, som reiser jorden rundt med livvakter og diplomatpass. De er altså en helt egen klasse i samfunnet. Samtidig skal de være privatpersoner, det skal ikke stilles noen krav til dem og de skal liksom forsørge seg selv. Det går ikke opp. Det er en konsekvens av systemet (og med systemet mener jeg monarkiet, siden enkelte ikke vil forstå). En annen side av monarkiet er jo at man godt kan ende opp med slike som ML og Durek på tronen (og strengt tatt burde gjort det også, siden ML er den eldste av kongens barn). Og det måtte vi bare ha akseptert. Å ha livvakter er ikke et privilegium. Det er en nødvendighet. Mennesker uten et kjent ansikt ville fått innvilget kode 6 sperret adresse, fått nytt navn og blitt flyttet. Det kan ikke de kongelige (og enkelte andre kjente mennesker) og da får de livvakter. Det er virkelig ikke en glede å være tvunget til å ha det. Og nei, Märtha Louise har ikke livvakter fordi hun er kongelig. Hun har livvakter fordi trusselnivået rundt henne er høyt. Det har det vært i minst 20 år nå. Ari, Durek og barna hennes har også periodevis hatt livvakter på grunn av hennes mange stalkere. Om Sverre Magnus har livvakter på heltid vet jeg ikke, men han er knapt myndig (som umyndig ble han selvfølgelig beskyttet av kronprinsparets livvakter) og langt høyere opp i arverekka enn Märtha Louise. Han representerer jo også nå, eller i hvert fall inntil nylig, og har ikke kuttet bånd til kongehuset offisielt slik Märtha Louise har gjort. Dermed er han i en helt annen posisjon enn henne og jeg syns ikke det ville være det minste rart om han anses som en person som trenger ekstra beskyttelse. At de kongelige har diplomatpass er jo også en del av dette sikkerhetsopplegget rundt dem. Angående at Märtha Louise og Sverre Magnus "skal liksom forsørge seg selv", så må de jo det? Vi kan ikke forvente at voksne mennesker skal la seg forsørge av foreldrene livet ut. Så så lenge vi ikke er villig til å forsørge dem over statsbudsjettet, må de jo jobbe. Og det er jo greit nok, men for å være ærlig tror jeg det var en av de første feilene som ble gjort i Märtha Louises tilfelle - å nekte henne en appanasje hun kunne leve av og dermed tvinge henne til å finne måter å tjene penger på uten å ha forberedt henne på et et ordinært arbeidsmarked. Og at hun ikke jobber som fysioterapeut med det trusselbildet som er rundt henne, forstår jeg faktisk godt. At du og mange andre er imot monarki som styreform og uenig i hvordan ting fungerer når det først er sånn at Norge er et monarki er greit nok. Men å klage på at kongelige har et nødvendig sikkerhetsopplegg rundt seg som tar hensyn til det til enhver tid aktuelle trusselbildet, syns jeg personlig er ganske smålig. De er kongelige, men de er også mennesker og hvis det er noen del av monarkiet jeg gladelig betaler min skatt for å dekke så er det sikkerhetsopplegget rundt dem. Det inkluderer Märtha Louise og Durek. Jeg syns de er mildt sagt usympatiske, men de fortjener fortsatt å være trygge. 5 6
Ninaen Skrevet 24. oktober #17575 Skrevet 24. oktober FruR skrev (18 timer siden): Nei de må skatte til usa da slik loven er nå https://codex.no/personskatt/skatt-utland/fatca slik jeg skjønner loven må Durek betale dobbelt skatt hvis han jobber i Norge. De jeg kjenner i Norge som skatter til usa er født i usa men har aldri jobbet der. Er man amerikansk statsborger må man levere selvangivelse der. Det betyr ikke at man må betale dobbelt skatt, se annen post der lovverket om dobbeltbeskatning mellom usa og Norge er referert. 6 1
JessicaL Skrevet 24. oktober #17576 Skrevet 24. oktober Marihønepøne skrev (1 time siden): Å ha livvakter er ikke et privilegium. Det er en nødvendighet. Mennesker uten et kjent ansikt ville fått innvilget kode 6 sperret adresse, fått nytt navn og blitt flyttet. Det kan ikke de kongelige (og enkelte andre kjente mennesker) og da får de livvakter. Det er virkelig ikke en glede å være tvunget til å ha det. Og nei, Märtha Louise har ikke livvakter fordi hun er kongelig. Hun har livvakter fordi trusselnivået rundt henne er høyt. Det har det vært i minst 20 år nå. Ari, Durek og barna hennes har også periodevis hatt livvakter på grunn av hennes mange stalkere. Om Sverre Magnus har livvakter på heltid vet jeg ikke, men han er knapt myndig (som umyndig ble han selvfølgelig beskyttet av kronprinsparets livvakter) og langt høyere opp i arverekka enn Märtha Louise. Han representerer jo også nå, eller i hvert fall inntil nylig, og har ikke kuttet bånd til kongehuset offisielt slik Märtha Louise har gjort. Dermed er han i en helt annen posisjon enn henne og jeg syns ikke det ville være det minste rart om han anses som en person som trenger ekstra beskyttelse. At de kongelige har diplomatpass er jo også en del av dette sikkerhetsopplegget rundt dem. Angående at Märtha Louise og Sverre Magnus "skal liksom forsørge seg selv", så må de jo det? Vi kan ikke forvente at voksne mennesker skal la seg forsørge av foreldrene livet ut. Så så lenge vi ikke er villig til å forsørge dem over statsbudsjettet, må de jo jobbe. Og det er jo greit nok, men for å være ærlig tror jeg det var en av de første feilene som ble gjort i Märtha Louises tilfelle - å nekte henne en appanasje hun kunne leve av og dermed tvinge henne til å finne måter å tjene penger på uten å ha forberedt henne på et et ordinært arbeidsmarked. Og at hun ikke jobber som fysioterapeut med det trusselbildet som er rundt henne, forstår jeg faktisk godt. At du og mange andre er imot monarki som styreform og uenig i hvordan ting fungerer når det først er sånn at Norge er et monarki er greit nok. Men å klage på at kongelige har et nødvendig sikkerhetsopplegg rundt seg som tar hensyn til det til enhver tid aktuelle trusselbildet, syns jeg personlig er ganske smålig. De er kongelige, men de er også mennesker og hvis det er noen del av monarkiet jeg gladelig betaler min skatt for å dekke så er det sikkerhetsopplegget rundt dem. Det inkluderer Märtha Louise og Durek. Jeg syns de er mildt sagt usympatiske, men de fortjener fortsatt å være trygge. Ingen kan da noensinne ha tenkt at hun faktisk skulle jobbe som fysioterapeut? Hverken hun selv eller apparatet rundt. Det er jo opplagt at det aldri ville fungert i praksis. Sånn sett er vel strikkegensere en mer passende karriere. Hva gjør prinsesser som ikke tilhører kongehuset i andre land? Jobber de? Eller er det vanlig at de unngår dette problemet gjennom å leve av familiens penger? Gifter seg rikt kanskje? 4 1
Zooli Skrevet 24. oktober #17577 Skrevet 24. oktober Marihønepøne skrev (8 timer siden): ML sitt ansikt, ikke MM sitt. Men ja, jeg la også merke til det. Vanskelig å unngå, for å si det sånn. Ja, det var vanskelig å unngå! Hva i all verden er det hun har gjort med ansiktet sitt. Operert, botox eller fillers regner jeg med. 8 1
Mmmwhatever Skrevet 24. oktober #17578 Skrevet 24. oktober Zooli skrev (28 minutter siden): Ja, det var vanskelig å unngå! Hva i all verden er det hun har gjort med ansiktet sitt. Operert, botox eller fillers regner jeg med. Huff. Det vil vel bare bli verre framover. Ser på Forræder nå, og LB har på seg Hést-genser med H-er over hele. 🙄 3 1
Ninaen Skrevet 24. oktober #17579 Skrevet 24. oktober Mmmwhatever skrev (7 minutter siden): Huff. Det vil vel bare bli verre framover. Ser på Forræder nå, og LB har på seg Hést-genser med H-er over hele. 🙄 Veldig rart at tv2 ikke reagerte! Det ble jo oppvask etterpå på Oscar Westerlin. 9 1
punkyB Skrevet 24. oktober #17580 Skrevet 24. oktober Rev. Revenge skrev (4 timer siden): Det er ikke en ren avvikling. Styret melder oppbud fordi det ikke er midler til å dekke gjeld, det blir oppnevnt en bostyrer som overtar driften av firmaet frem til konkurs. Det høres ut som at H360 har gjeld de ikke har gjort opp samtidig som de har en fordring som ikke blir betalt. Med forbehold om at jeg husker riktig. Selskapet H360 v. aksjonærene gjorde opp for seg - mens de hadde et krav de ikke fikk dekket som var medvirkende årsak til avviklingen Märtha Louise, H360 Norway AS | Märtha Louise punget ut for gigantgjeld 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå