Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvem er denne H.D. Tudor, og har han noen som helst faglig bakgrunn eller annen tyngde blant det han uttaler? For meg ser det bare ut til å være en mann med oppblåst selvbilde som sitter og mener noe om ting på internett.

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Maia70 skrev (7 timer siden):

Men dette er ikke henne, og det er så frustrerende og fortvilende å se at folk tror det. Har du sett dokumentaren om NXIVM, The Vow? Der kan man se hva narsissister kan få empatiske personer til å gjøre.

Dette er ikke noe hun bevisst velger, det er noe hun ubevisst går med på, fordi hun er hjernevasket og lurt trill rundt av Durek til å tro at hun gjør noe bra.

Det er Durek som er sånn som dette, det er Durek vi ser nå, i full blomst. Det er han som bruker spiritualitet, og bruker Märtha for å oppnå penger og berømmelse. Märtha måtte overtales til å bli med i dokumentaren.
Og etter det Durek har sagt om hvilken kvinne han vil ha, så ville hun vært en klamp om foten på han om hun ikke hadde blitt med. Da er hun ikke "lit" (opplyst) nok, da har hun ikke høye nok vibrasjoner og trekker han ned. Så da blir hun en "skuffelse" for han, da "var hun ikke slik som han trodde" osv. Og hun ser ikke at han er narsissist, så hun tror på det.

Det er veldig lenge siden jeg skrev her inne at jeg mente han har hjernevasket henne, så jo, det er mange som ser at hun trolig er det.

Og likevel, hun er en voksen dame, med et sterkt nettverk rundt seg. 

Hun har valgt å fortsette sammen med DV selv etter de mange gangene han har utnyttet hennes barns sorg og hennes barns døde far. 

Tross for hjernevaskingen, så velger hun nå aktivt å følge DV. Hun velger å bryte avtalen med Konge og Kongehus. Hun velger å utnytte egen tittel, kongelighet.

Jeg tror ingenting på at MLs varsellamper ikke ulte høyt og tydelig de første årene sammen med DV. Hun var tydelig svært ukomfortabel da hun gikk ut og beklaget at DV hadde blamert henne, ang. hans beskrivelse av sex med henne. Man kunne se på henne at dette var noe hun på ingen måte syntes var greit. Det er ikke slik at hun ikke ser det. Det er ikke slik at hun er isolert fra alle andre. 

Hun velger også selv å utnytte egen tittel og tilknytning til Kongehuset i sitt arbeid med å fremme H-klærne. Jeg tror ikke hennes medeiere der er hjernevasket også. De kunne satt ned foten og nektet henne å gjøre det hun gjør - men de vil alle tre damene der tjene penger, mest mulig penger. Så de samarbeider om å utnytte MLs tittel og kongelighet. 

Man kan ikke lenger skylde alt ML gjør på at hun er hjernevasket. Hun er ikke fri for ansvar for egne handlinger, når hennes handlinger sårer og skader andre, når hun svikter andre. En del av det, ja, men ikke alt, langt fra alt.

• Liker 8
  • Nyttig 22
Skrevet (endret)
Lafamiglia skrev (På 21.10.2025 den 21.43):

Hvem er denne H.D. Tudor, og har han noen som helst faglig bakgrunn eller annen tyngde blant det han uttaler? For meg ser det bare ut til å være en mann med oppblåst selvbilde som sitter og mener noe om ting på internett.

Han er narsissist, så han har et oppblåst selvbilde ja. Og han deler om narsissister fra sin egen erfaring som narsissist. Faglig tyngde i form av utdannelse betyr lite når det gjelder å se narsissister i sitt eget liv og beskytte seg mot dem. Det er mennesker som har opplevd dette selv og vært gjennom et helvete som gir den beste informasjonen om dette, og Tudor blir sett på som noen med bra informasjon av mange som har egne kanaler der de snakker om dette. F.ex. Anita Sweeney i Frilanserkanalen som snakker om narsissister fra sin egen opplevelse av å bli utsatt for dem, hun refererer til han en del.

Endret av Maia70
  • Liker 2
Skrevet
Frisk Frosk skrev (På 21.10.2025 den 13.27):

Enig i hva du skriver om DV.

Og jeg var enig ang. ML slik hun var før DV. Da fremstod hun som oppriktig og velmenende i den åndeligheten og selvutviklingen hun følte og drev med.

Men siden hun ble sammen med DV har hun bare i økende grad vist at hun er villig til å lyve, svikte og såre andre, bryte avtaler og norsk lov - og alt for at hun selv sammen med DV skal få den oppmerksomheten, kjendisstatusen de mener de fortjener og ikke minst penger, store penger. Det er en egoisme og en arroganse i dette som er enorm. Hun har i over seks år sammen med DV vist at hun skyr få midler for å få sin/DVs vilje...

Det hjelper ikke å føle at man har "åndelighet" i hjertet og har sett lyset, når man bevisst velger egoisme, grådighet, og å bruke arroganse og svik mot andre som drivkraft og virkemidler.

Jeg også er helt enig i hvordan ML var før DV. Hun var sympatisk og hyggelig i sin omgang med folk og sin selvutvikling. Det er virkelig to forskjellige ML før og etter hun møtte Durek. 

• Liker 14
Skrevet (endret)

Durek er som zoombi-insektetet pilz. Den kryper innunder huden på offeret, tar over hjernen, manipulerer den og offeret endrer adferd. Hun har blitt som han.

Endret av Jadaomatte
  • Liker 8
Skrevet

Ser det er en post på Durek's IG nå, der han legger hånden på hjertet til noen som i den videosnutten liksom ikke skal kjenne han fra før. Om noen har sett den videoen, er det ikke litt unaturlig å være så intim med noen du ikke kjenner? Eller selv om du kjenner dem, jeg hadde tatt dem på skuldra om jeg kom bakfra på den måten.

• Nyttig 1
Skrevet
Frisk Frosk skrev (På 21.10.2025 den 23.16):

Det er veldig lenge siden jeg skrev her inne at jeg mente han har hjernevasket henne, så jo, det er mange som ser at hun trolig er det.

Og likevel, hun er en voksen dame, med et sterkt nettverk rundt seg. 

Hun har valgt å fortsette sammen med DV selv etter de mange gangene han har utnyttet hennes barns sorg og hennes barns døde far. 

Tross for hjernevaskingen, så velger hun nå aktivt å følge DV. Hun velger å bryte avtalen med Konge og Kongehus. Hun velger å utnytte egen tittel, kongelighet.

Jeg tror ingenting på at MLs varsellamper ikke ulte høyt og tydelig de første årene sammen med DV. Hun var tydelig svært ukomfortabel da hun gikk ut og beklaget at DV hadde blamert henne, ang. hans beskrivelse av sex med henne. Man kunne se på henne at dette var noe hun på ingen måte syntes var greit. Det er ikke slik at hun ikke ser det. Det er ikke slik at hun er isolert fra alle andre. 

Hun velger også selv å utnytte egen tittel og tilknytning til Kongehuset i sitt arbeid med å fremme H-klærne. Jeg tror ikke hennes medeiere der er hjernevasket også. De kunne satt ned foten og nektet henne å gjøre det hun gjør - men de vil alle tre damene der tjene penger, mest mulig penger. Så de samarbeider om å utnytte MLs tittel og kongelighet. 

Man kan ikke lenger skylde alt ML gjør på at hun er hjernevasket. Hun er ikke fri for ansvar for egne handlinger, når hennes handlinger sårer og skader andre, når hun svikter andre. En del av det, ja, men ikke alt, langt fra alt.

👏👏👏 enig!! 
Jeg tror det er hennes sanne jeg vi ser nå. Grådig og skruppuløs til fingerspissene. Hun skulle jo tjene penger på det engleskole-tullet også, med prinsessetittelen sin, før Verrett.  Og det finnes ikke ett eneste tegn til anger etter dokumentaren. En ting er hva hun påfører sine foreldre, sin bror og svigerinne med familie, men tenk på døtrene. Hjelpe meg, hva de må tåle og stå i. Og de har mistet sin far på det mest tragiske vi, og bærer allerde på mye sorg vil jeg tro. Så må de leve sammen med en mor som dette og en stefar som ikke kan være annet enn sinnsforvirret. 

• Liker 15
  • Nyttig 10
Skrevet (endret)
Justlooking skrev (16 timer siden):

Jeg også er helt enig i hvordan ML var før DV. Hun var sympatisk og hyggelig i sin omgang med folk og sin selvutvikling. Det er virkelig to forskjellige ML før og etter hun møtte Durek. 

Jeg klarer ikke å la være å lure på hva hun (og "triben" og andre) ser i DV? Jeg syns han prater bare svada og vås. Han kan egentlig ingenting som imponerer, og alt han prediker omhandler at han er en slags messias - uten å kunne vise til noe særlig annet enn brutte relasjoner, søksmål, økonomiske og legale problemer, konflikter, beskyldninger om overgrep og proforma-ekteskap. 

Hva er det ML og de andre lar seg hjernevaske av? Jeg forstår det ikke helt. Kulter fascinerer meg, og jeg respekterer veldig AT mange faktisk blir hjernevasket. Men jeg syns de er så opplagt sprøyt at jeg bare hadde begynt å le selv. 

Sitter og ser serien om Gwen Shamblin om dagen, nok en selvutnevnt "messias" som bare pratet svada, og plantet direkte farlige råd og "pålegg" i menigheten sin. Heldigvis er DV og ML bare småtterier ift mange av de andre vi har sett hva er istand til. 

Endret av Isild
  • Liker 18
  • Nyttig 2
Skrevet
missLynch skrev (4 timer siden):

👏👏👏 enig!! 
Jeg tror det er hennes sanne jeg vi ser nå. Grådig og skruppuløs til fingerspissene. Hun skulle jo tjene penger på det engleskole-tullet også, med prinsessetittelen sin, før Verrett.  Og det finnes ikke ett eneste tegn til anger etter dokumentaren. En ting er hva hun påfører sine foreldre, sin bror og svigerinne med familie, men tenk på døtrene. Hjelpe meg, hva de må tåle og stå i. Og de har mistet sin far på det mest tragiske vi, og bærer allerde på mye sorg vil jeg tro. Så må de leve sammen med en mor som dette og en stefar som ikke kan være annet enn sinnsforvirret. 

Jeg har sagt det fra begynnelsen at han ønsker å splitte Märtha fra familien sin og det norske folket. Så det er dette Durek vil vi skal tro om henne. Det er dette narsissister gjør mot folk.

• Liker 3
Skrevet
Isild skrev (1 time siden):

Jeg klarer ikke å la være å lure på hva hun (og "triben" og andre) ser i DV? Jeg syns han prater bare svada og vås. Han kan egentlig ingenting som imponerer, og alt han prediker omhandler at han er en slags messias - uten å kunne vise til noe særlig annet enn brutte relasjoner, søksmål, økonomiske og legale problemer, konflikter, beskyldninger om overgrep og proforma-ekteskap. 

Hva er det ML og de andre lar seg hjernevaske av? Jeg forstår det ikke helt. Kulter fascinerer meg, og jeg respekterer veldig AT mange faktisk blir hjernevasket. Men jeg syns de er så opplagt sprøyt at jeg bare hadde begynt å le selv. 

Sitter og ser serien om Gwen Shamblin om dagen, nok en selvutnevnt "messias" som bare pratet svada, og plantet direkte farlige råd og "pålegg" i menigheten sin. Heldigvis er DV og ML bare småtterier ift mange av de andre vi har sett hva er istand til. 

Vi har sånn kjapt flere fordeler: Vi har allerede en mening om DV som støttes av mange, vi ser det hele utenfra, og jeg tror at vi får litt distanse på grunn av vårt eget språk og språkbruk. Nordmenn generelt er ikke så svulstige i språket, og engelsk er normalt ikke vårt morsmål. De fleste er heller ikke vel bevandret med verken tungetale, ningningningningning, harking og hyl og stønning. Det gjør i alle fall meg ukomfortabel.

Likevel kan jeg tro at om jeg hadde dette rundt meg hver dag, hørte ordsalat fra min utkårede daglig fra én som samtidig manipulerte min psyke med bekreftelser, komplimenter, humor og anerkjenne alle mine behov, ville jeg antagelig blitt hjernevasket selv til slutt om ikke alle brannalarmer vant først.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Isild skrev (5 timer siden):

Folk som havner sammen med narsissister og i sekter har ofte det til felles at de både er ressurssterke, og at de er i en sårbar situasjon når de blir involvert i narsissisten/sekten. De er altså ekstra sårbare akkurat da, og narsissisten ser at de er brukbare, og setter inn alt de har av teknikker og sjarm for å få dem i nettet.
F.ex. Cecilie Fjellhøy hadde akkurat flyttet til London, kjente ikke så mange, og følte seg dermed selvsagt utenfor og alene. Pluss at hun ville hjelpe Simon når han trengte hjelp, hun er empatisk. Han testet henne også helt fra begynnelsen ved å gi henne passene på første flyturen, som jo var en eneste stor love-bombing også . Hun så ikke på dem, så da visste han at han kunne stole på at hun stolte på han.
Märtha var nylig skilt fra Ari, og alene med tre barn. Det gikk også mot slutten med samarbeidet med Elisabeth i Soulspring. Hun var også "moden for plukking" fordi hun allerede var i det alternative, og allerede gjorde readings selv, og dermed lett ville søke støtte i det alternative miljøet for den sårbare situasjonen hun var i. Og Durek gjør faktisk overbevisende readings, narsissister er gode på å lese folk. Han har jo også fortalt hva slags detaljer han legger merke til selv. De bruker hele livet på å scanne folk for å finne ut hvordan de kan bruke dem. Märtha er også empatisk, og Durek har jo snekret sammen tidenes sippe-historie om oppveksten hans osv. osv. som han må ha servert henne. Han testet henne også fra begynnelsen med hvor mye han kunne slippe unna med, det så vi allerede på Skavlan i 2019. Og så har han bare skrudd det opp gradvis etterpå, samtidig som at han også love-bomber.

Jeg vil igjen anbefale serien The Vow, den viser så godt hvordan man gradvis blir dradd inn i total galskap.

Jeg har selv opplevd noe lignende, og det var mange faktorer som spilte inn som gjorde at jeg gikk så grundig i baret, jeg var f.ex. midlertidig husløs pga mugg. Denne personen klarte å få meg til å ikke besøke min mor de siste årene hun levde, dette hadde aldri skjedd om ikke han påvirket  meg, jeg var faktisk på vei til å besøke henne, og gjorde den tabben å stoppe hos han. Han fikk meg også til å gjøre noe halvveis uredelig som jeg aldri ellers hadde gjort.  Jeg begynte rett og slett å tenke som han, og jeg kan ikke forklare hvorfor. Etter jeg gjennomskuet han, satt jeg en hel sommer og plukker ut tanker jeg tenkte som ikke var mine. Det er som Jadaomatte over skrev:

"Durek er som zoombi-insektetet pilz. Den kryper innunder huden på offeret, tar over hjernen, manipulerer den og offeret endrer adferd. Hun har blitt som han."

Endret av Maia70
  • Liker 2
  • Nyttig 10
Skrevet

Ingen tvil om (i hvert fall delvis) hjernevask. 99% kritiserer han fra hva han sier og gjør. Men jeg så noen klipp av noen ‘loosere’ på nett skrive litt rasistisk, men de var hadde vel ikke injurierende effekt, var typiske nettroll. Hvorfor ikke fokusere på at det er sakene vi kritiserer? Neida, ML tror at nesten all kritikken er rasistisk, og da har D lykkes i å krype inn i hodet hennes.  Det er jo fortsatt rasisme i verden, så det er ikke det, og det er en lang historie der. Men som sjette generasjon sjaman så går det vel bra (bortsett fra at han er en selverklært en og har vel diktet opp mye ang historien der)

• Liker 5
Skrevet (endret)

Jeg kunne godt tenke meg en kronologisk oversikt over hele bakgrunnshistorien han har fremsatt, alt fra sjette generasjons sjaman, norske aner, arbeid og opphold ved ulike sykehus, skolegang, studier, yrkeserfaring, sjaman-mentorer, HIV, miljøer han vanket i, og slekten i USA. Og hva som faktisk er sant.

Han lyver jo så det renner av ham.

Endret av Rev. Revenge
  • Liker 12
  • Nyttig 10
Skrevet
Rev. Revenge skrev (35 minutter siden):

Jeg kunne godt tenke meg en kronologisk oversikt over hele bakgrunnshistorien han har fremsatt, alt fra sjette generasjons sjaman, norske aner, arbeid og opphold ved ulike sykehus, skolegang, studier, yrkeserfaring, sjaman-mentorer, HIV, miljøer han vanket i, og slekten i USA. Og hva som faktisk er sant.

Han lyver jo så det renner av ham.

Har han påberopt seg norske aner? Og likevel er han så til de grader uinteressert i både språk og kultur? 

• Liker 3
Skrevet
-Pusheen- skrev (21 minutter siden):

Har han påberopt seg norske aner? Og likevel er han så til de grader uinteressert i både språk og kultur? 

https://www.nrk.no/vestfoldogtelemark/mot-dureks-slektninger-fra-vestfold-og-telemark-1.17027478

Noen har gravd i slektshistorien, så dette er visstnok ikke løgn. Men han fremstår å være lite interessert i denne delen av historien sin for annet enn oppmerksomhet.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Så Märtha flyr rundt på diplomatpass (hvorfor?) og har livvakter døgnet rundt, men skal liksom forsørge seg selv (akkurat som SM forresten)… altså, skjønner ikke alle hvor håpløst dette systemet er?  Det er vel bare naive nordmenn som tror på historien om skillet mellom kongehuset og resten av røkla. En prins/prinsesse men så masse privilegier vil aldri kunne bli en vanlig dødelig.

Man kunne like godt sagt at disse «øvrige kongelige» får en million eller to i apanasje i året. Det er uansett blåbær i forhold til hva de koster oss.

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Det er fullstendig ufattelig at hun ser noe i DV.Enig i alt som har vært skrevet her,det kan være ulike grunner til at hun falt for dette.For meg står hun som veldig pregløs og påvirkelig.En litt "tom"person,og en fot i det åndelige kan være nok til at de mister det lille de måtte ha av selvstendighet og karakter,i nærvær av en sterk manipulator som DV.(Jeg unnskylder henne ikke altså)

Verdt å merke seg at hun later til å være kun til stede for sitt navn og tittel på disse foredragene med Lilli Benriss.Hun blir beskrevet som flat og tam,og ikke troverdig i det hun formidler.I artikkelen nedenfor blir de to andre der,beskrevet som ledere av showet ,og ML kun som trekkplasteret.

Tror det var Mari Manzetti som var med på Skavlan og forsvarte ML her for noen år siden..Og Gud,for en kontrollperson!!Makan til latent sinne,og hissig argumentasjon.Nok en gang ser en at en alternativ som snakker om lys og kjærlighet,utstråler og preker alt annet.

ML er bare en klump med leire som lar seg forme etter whatever som er "åndelig",som et tynnt løv i vinden og kan blåses i alle retninger.Når hun preker om noe spirituellt,hvor det enn måtte være,youtube etc,så må jeg finne "av-knappen"så fort det lar seg gjøre.Hun eier ikke noe solid budskap,og har substans som et beger med yoghurt.Den lille tynne,spinkle stemmen som bare ramser opp noe,et lite ekko av hva andre har presentert før..Og her er det eneste jeg deler med DV,(trodde aldri jeg skulle være enig med han i noe),vi kjeder begge ræven av oss når hun snakker...

https://www.nettavisen.no/kjendis/anmeldelse-av-liveshowet-til-m-rtha-louise-mari-manzetti-og-lilli-bendriss/r/5-95-2398981

• Liker 14
Skrevet

Jeg synes ikke det er spesielt treffende å peke på nordmenn som de mest naive ift synet på monarkiet altså. Jeg er ganske sikker på at både svenskene og danskene er mer autoritetstro (i mangel av et bedre ord, ta det for guds skyld ikke bokstavelig) enn nordmenn. For ikke å snakke om britene, som fortsatt opprettholder det tradisjonelle synet at monarken er utpekt av Gud, som de fleste andre monarkier har gått bort fra. For ikke å snakke om majestesrespekten de driver på med i Japan og Thailand.

• Liker 10
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)

Litt feil tråd å blande inn tall, privilegier og konspirasjonsteorier om «systemet»?

Det blir fort en helt annen debatt enn det denne tråden faktisk handler om. Märtha Louise har verken apanasje eller offisielle oppdrag for Kongehuset. Hun er selvstendig næringsdrivende og forsørger seg selv. Og Durek.
Livvaktene er for øvrig PSTs vurdering, ikke hennes privilegium.

Forøvrig skulle jeg gjerne visst hva DVs reelle inntekt er, men han skatter vel fortsatt bare til USA og ikke Norge?

Endret av Rev. Revenge
autocorrect
  • Liker 5
  • Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...