MissLucy Skrevet 2. oktober #17241 Skrevet 2. oktober Gulline skrev (1 minutt siden): Ja, det skjedde den gang han var stedsfortreder for kongen. Norge var da uten regent fordi de begge var på reise utenlands samtidig. Alt for Norge var kong Haakon sitt valgspråk, kongene etter har bare "arvet" det uten tanke for om de virkelig står for ordtaket. Han avlyste en lunsj. Kronprinsessen møtte istedet. Det var ikke påkrevd at det var regenten som møtte. Kongen var tilbake dagen etter og kunne stille i statsråd. Bagatell. 1 8
Gulline Skrevet 2. oktober #17242 Skrevet 2. oktober MissLucy skrev (2 timer siden): Jeg er enig i Isaksens kritikk av kongen, men det har jo ikke noe med kronprinsen å gjøre. Nei, jeg forstår at du støtter ham i å sette stesønnen før sine kongelige plikter. Vi er totalt uenige, så ferdig snakka. 3 5
MissLucy Skrevet 2. oktober #17243 Skrevet 2. oktober Gulline skrev (2 minutter siden): Nei, jeg forstår at du støtter ham i å sette stesønnen før sine kongelige plikter. Vi er totalt uenige, så ferdig snakka. Ikke tillegg meg meninger, er du grei. 1 2 6
Gulline Skrevet 2. oktober #17244 Skrevet 2. oktober MissLucy skrev (1 minutt siden): Han avlyste en lunsj. Kronprinsessen møtte istedet. Det var ikke påkrevd at det var regenten som møtte. Kongen var tilbake dagen etter og kunne stille i statsråd. Bagatell. Det ble ikke gitt noen forklaring. Han skulle ha lunsj med statsforvalterne, men stesønnen var viktigere. Mange lurte på hvorfor ikke MM kunne følge sønnen sin til London selv. 5
Gulline Skrevet 2. oktober #17245 Skrevet 2. oktober MissLucy skrev (1 minutt siden): Ikke tillegg meg meninger, er du grei. Du sier jo selv at saken var en bagatell 🤣 3
MissLucy Skrevet 2. oktober #17246 Skrevet 2. oktober (endret) Gulline skrev (4 minutter siden): Det ble ikke gitt noen forklaring. Han skulle ha lunsj med statsforvalterne, men stesønnen var viktigere. Mange lurte på hvorfor ikke MM kunne følge sønnen sin til London selv. Fremdeles en bagatell og som argument for at han ikke kan ha "Alt for Norge" som et hypotetisk fremtidig valgspråk, så holder det jo ikke vann. I det hele tatt. Endret 2. oktober av MissLucy 9
MissLucy Skrevet 2. oktober #17247 Skrevet 2. oktober (endret) Gulline skrev (1 time siden): Du sier jo selv at saken var en bagatell 🤣 Nettopp. Endret 2. oktober av MissLucy 2 2 2
Gulline Skrevet 2. oktober #17248 Skrevet 2. oktober MissLucy skrev (1 minutt siden): Fremdeles en bagatell og som argument for at han ikke kan ha "Alt for Norge" som et hypotetisk fremtidig valgspråk, så er det rett og slett ikke bra nok. Det er det heldigvis ikke opp til deg å avgjøre. 2
MissLucy Skrevet 2. oktober #17249 Skrevet 2. oktober (endret) Gulline skrev (7 minutter siden): Det er det heldigvis ikke opp til deg å avgjøre. Er det ikke opp til meg å avgjøre om jeg er overbevist av argumentene dine??? Endret 2. oktober av MissLucy 1 3 5
Gulline Skrevet 2. oktober #17250 Skrevet 2. oktober MissLucy skrev (2 minutter siden): Er det ikke opp til meg å avgjøre om jeg er overbevist av argumentene dine??? 😂 Det er ikke opp til deg å avgjøre hva slags valgspråk som passer til norges framtidige konge. Så finner du deg noen andre å diskutere dette med, jeg har heldigvis ikke tid mer. 3
MissLucy Skrevet 2. oktober #17251 Skrevet 2. oktober Gulline skrev (Akkurat nå): Det er ikke opp til deg å avgjøre hva slags valgspråk som passer til norges framtidige konge. Så finner du deg noen andre å diskutere dette med, jeg har heldigvis ikke tid mer. Det er vel strengt tatt ikke opp til deg heller 10
-Pusheen- Skrevet 2. oktober #17252 Skrevet 2. oktober Hva er det egentlig det argumenteres for her? At Haakon har hatt for mye plass i sin stesønns liv? 7 3
Gulline Skrevet 2. oktober #17253 Skrevet 2. oktober PusheenPusheen skrev (2 minutter siden): Hva er det egentlig det argumenteres for her? At Haakon har hatt for mye plass i sin stesønns liv? Det var snakk om valgspråket Alt for Norge når han som kongens stedsfortreder velger å følge stesønnen til London og avlyser deltakelse på en lunsj med statsforvalterne i Norge. Sender kronprinsessen istedet. Da lurer endel på hvorfor ikke kronprinsessen eller Marius sin biologiske far kunne følge ham på flyet. 5 1
-Pusheen- Skrevet 2. oktober #17254 Skrevet 2. oktober Gulline skrev (Akkurat nå): Det var snakk om valgspråket Alt for Norge når han som kongens stedsfortreder velger å følge stesønnen til London og avlyser deltakelse på en lunsj med statsforvalterne i Norge. Sender kronprinsessen istedet. Da lurer endel på hvorfor ikke kronprinsessen eller Marius sin biologiske far kunne følge ham på flyet. Det får vi nok ikke svar på. Kanskje det rett og slett handler om at Marius selv ville ha det sånn. I enkelte tilfeller er det helt greit at familien kommer foran alt annet. Både som vanlig arbeidstaker, som statsminister eller som kronprins. 3 6
Frisk Frosk Skrevet 2. oktober #17255 Skrevet 2. oktober Gulline skrev (16 minutter siden): Ja, det skjedde den gang han var stedsfortreder for kongen. Norge var da uten regent fordi de begge var på reise utenlands samtidig. Alt for Norge var kong Haakon sitt valgspråk, kongene etter har bare "arvet" det uten tanke for om de virkelig står for ordtaket. Det du sier i den siste setningen er feil. Jeg kan huske at Kong Harald en gang fortalte hvorfor han valgte sitt valgspråk, og det var tydelig et bevisst valg. Før Durek Verrett kom inn i bildet har Kongen også virkelig levd etter valgspråket. Det store spørsmålet er hvorfor Kong Harald og Kongehuset gir inntrykk av å ikke lenger tørre å sette grenser for prinsesse Märtha Louise og Durek Verrett, til tross for at deres kyniske utnyttelse av Kongehuset for egen kommersielle vinning er i ferd med å skade både Konge, Kongehuset og landet? 7 1
Gulline Skrevet 2. oktober #17256 Skrevet 2. oktober PusheenPusheen skrev (Akkurat nå): Det får vi nok ikke svar på. Kanskje det rett og slett handler om at Marius selv ville ha det sånn. I enkelte tilfeller er det helt greit at familien kommer foran alt annet. Både som vanlig arbeidstaker, som statsminister eller som kronprins. Det ville vært helt krise om han hadde latt Marius diktere hvem som skal få æren av å følge ham til London. Spesielt når kronprinsen var kongens stedsfortreder og burde holdt seg hjemme. 11
Maia70 Skrevet 2. oktober #17257 Skrevet 2. oktober Pippi Lotta skrev (30 minutter siden): Men den danske prinsen var ikke gift med en narsesist som prøvde å ødelege familien.... I usune forhold prøver overgripere å skile oferet fra familie og venner. Da sier alle logik at det er viktig at familien ikke tar avstand. I tilleg hadde ikke prinsens barn mistet en foreldre til selvmord eller en øgle som steforelder. Så den danske konge familien fremstår ikke like sårbar som den norske, og det er derfor ingen grun til å tro at droningens avgjørelse var likke vanskelig som kongens. Stemmer, det er en vesentlig forskjell. 3
Gulline Skrevet 2. oktober #17258 Skrevet 2. oktober Frisk Frosk skrev (1 minutt siden): Det du sier i den siste setningen er feil. Jeg kan huske at Kong Harald en gang fortalte hvorfor han valgte sitt valgspråk, og det var tydelig et bevisst valg. Før Durek Verrett kom inn i bildet har Kongen også virkelig levd etter valgspråket. Det store spørsmålet er hvorfor Kong Harald og Kongehuset gir inntrykk av å ikke lenger tørre å sette grenser for prinsesse Märtha Louise og Durek Verrett, til tross for at deres kyniske utnyttelse av Kongehuset for egen kommersielle vinning er i ferd med å skade både Konge, Kongehuset og landet? Harald opptrer som en svak konge og kan aldri sammenlignes med sin far og farfar som aldri la skjul på at rollen og landet kommer før alt annet. Vi ser det samme hos Haakon som velger å avlyse deltakelse på lunsj med statsforvalterne for å følge stesønnen til London. Haakon var sin fars stedsfortreder den gang og velger å heller sende MM på lunsjen. Ingen fikk noen forklaring. Det ble kun opplyst at det var "personlige grunner". Tydeligvis mye som er viktigere enn rollen både for den ene og den andre. 14 1 2
-Pusheen- Skrevet 2. oktober #17259 Skrevet 2. oktober Gulline skrev (3 minutter siden): Det ville vært helt krise om han hadde latt Marius diktere hvem som skal få æren av å følge ham til London. Spesielt når kronprinsen var kongens stedsfortreder og burde holdt seg hjemme. Æren av å følge ham til London? Diktere? I familier så bryr man seg som regel om hverandre, og vil gjøre det som er best for hverandre. Vi vet ikke hvorfor det var Haakon som dro med Marius og ikke Mette-Marit. De hadde nok en god grunn til det og så på det som beste løsning. 1 6
Gulline Skrevet 2. oktober #17260 Skrevet 2. oktober Frisk Frosk skrev (6 minutter siden): Det du sier i den siste setningen er feil. Jeg kan huske at Kong Harald en gang fortalte hvorfor han valgte sitt valgspråk, og det var tydelig et bevisst valg. Før Durek Verrett kom inn i bildet har Kongen også virkelig levd etter valgspråket. Det store spørsmålet er hvorfor Kong Harald og Kongehuset gir inntrykk av å ikke lenger tørre å sette grenser for prinsesse Märtha Louise og Durek Verrett, til tross for at deres kyniske utnyttelse av Kongehuset for egen kommersielle vinning er i ferd med å skade både Konge, Kongehuset og landet? Han valgte det fordi hans far og farfar hadde det valgspråket. Men velger man å ha det valgspråket så må man kunne vise at det betyr noe for en. 11 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå