Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Zenhouse skrev (Akkurat nå):

Jo det gjorde hun nok, prins Joakim ble svært oppbragt over dette. 

De eldste barnebarna hadde vært prinser i  ca 20 år på tidspunktet hun fratok dem titlene, de ble svært skuffet og gikk offentlig ut og kritiserte farmoren. De sa de følte de mistet sin identitet. Så jeg synes det er sammenlignbart med hva Märtha Louise kan føle på om det samme skjer.  Om man gjør dette som forelder eller farmor har ikke så mye å si, det er uansett et kongelig overhode som setter monarkiet foran familien. 

Det er ikke det samme, for Durek vil bruke det for det det er verdt for å så splid mellom henne og familien, han er ikke et vanlig menneske. Og om hun føler det som hun mister sin identitiet, så vil hun knytte seg enda sterkere til Durek, hun vil bli mer sårbar enn hun allerede er. Han har jobbet metodisk for å splitte henne fra familen og det norske folk, og nå som de er gift har han skrudd det opp enda mer. Han kommer til å legge inn ett gir til om hun mister tittelen.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
Maia70 skrev (1 minutt siden):

Det er ikke det samme, for Durek vil bruke det for det det er verdt for å så splid mellom henne og familien, han er ikke et vanlig menneske. Og om hun føler det som hun mister sin identitiet, så vil hun knytte seg enda sterkere til Durek, hun vil bli mer sårbar enn hun allerede er. Han har jobbet metodisk for å splitte henne fra familen og det norske folk, og nå som de er gift har han skrudd det opp enda mer. Han kommer til å legge inn ett gir til om hun mister tittelen.

Det vil han nok gjøre. Men så lenge de heller ikke setter grenser, så blir de medavhengige, og i praksis støtter de utnyttingen av Kongehuset til andres kommersielle vinning. 

Fallet blir verre, jo lenger tid dette får utvikle seg. 

I 2019 DV avslørte detaljer fra sitt og MLs sexliv? Da ML etterpå måtte gå ut og beklage, at det ikke ville skje igjen m.m., så var hun tydelig preget, det var (naturlig nok) veldig ubehagelig for henne. Da burde det ha vært handlet, for siden hun tydelig følte at det var galt av ham, så var hun mottakelig for å høre på fornuft om hvordan han utnyttet/-er henne. Nå har det gått seks år etter dette, og det er tydelig at ML sitter mer og mer fast i dette, og tilsynelatende ikke lenger bryr seg om det når DV tråkker på henne, hennes familie eller Kongehuset. Tvert imot ser hun nå på ham med stjerner i øynene, smiler så hun nesten gir inntrykk av å gå på noe tidvis, og ser på ham som om hun var i en fanklubb. Hun viser ikke lenger noe som helst ubehag når DV tråkker over grenser. 

Hvordan blir det om ett - fem - ti år? Jeg tror dette blir mye verre, jo lenger tid som går, og Kongehuset unnlater å vise handlekraft, unnlater å sette grenser, unnlater å bruke de virkemidlene de kan bruke.

• Liker 7
  • Nyttig 5
Skrevet
Frisk Frosk skrev (4 minutter siden):

Det vil han nok gjøre. Men så lenge de heller ikke setter grenser, så blir de medavhengige, og i praksis støtter de utnyttingen av Kongehuset til andres kommersielle vinning. 

Fallet blir verre, jo lenger tid dette får utvikle seg. 

I 2019 DV avslørte detaljer fra sitt og MLs sexliv? Da ML etterpå måtte gå ut og beklage, at det ikke ville skje igjen m.m., så var hun tydelig preget, det var (naturlig nok) veldig ubehagelig for henne. Da burde det ha vært handlet, for siden hun tydelig følte at det var galt av ham, så var hun mottakelig for å høre på fornuft om hvordan han utnyttet/-er henne. Nå har det gått seks år etter dette, og det er tydelig at ML sitter mer og mer fast i dette, og tilsynelatende ikke lenger bryr seg om det når DV tråkker på henne, hennes familie eller Kongehuset. Tvert imot ser hun nå på ham med stjerner i øynene, smiler så hun nesten gir inntrykk av å gå på noe tidvis, og ser på ham som om hun var i en fanklubb. Hun viser ikke lenger noe som helst ubehag når DV tråkker over grenser. 

Hvordan blir det om ett - fem - ti år? Jeg tror dette blir mye verre, jo lenger tid som går, og Kongehuset unnlater å vise handlekraft, unnlater å sette grenser, unnlater å bruke de virkemidlene de kan bruke.

Ja Durek kommer bare til å fortsette, det kommer til å bli verre. Han kommer heller ikke til å slutte om kongen tar fra henne tittelen.

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
Maia70 skrev (17 minutter siden):

Poenget mitt var helt enkelt at et kongelig overhode må noen ganger ta tøffe avgjørelser som går ut over noen de også er glad i. Og viste til dronning Margrethe som et eksempel. 

• Liker 8
  • Nyttig 4
Skrevet
Maia70 skrev (23 minutter siden):

Ja Durek kommer bare til å fortsette, det kommer til å bli verre. Han kommer heller ikke til å slutte om kongen tar fra henne tittelen.

Men sjansen for at det blir langt verre, også for Kongen og Kongehuset, om det nå ikke gjøres noe som skaper endring, eller i det minste får tydelige følger for ML og DV, så er det reell fare for at det vil ødelegge Kongehuset og tilslutningen til monarkiet. 

Kongen er ikke bare far, han er også vårt statsoverhode, og som dette må han lede, han må vise handlekraft. 

De kommer ikke lenger med samtaler, for det har ML og DV allerede vist mange ganger siden 16. september da de "beklaget". For etter dette har de også brutt avtalen en rekke ganger.

Det bør også klargjøres fra Kongehuset at også kongefamiliens medlemmer selv må stå til ansvar i rettssystemet for lovbrudd de begår gjennom egen kommersielle virksomheter. For i dag bryter spesielt DV, ML og LIB norsk lov på sine IG-kontoer, og MAB har også gjort det samme selv om hun har gjort det i langt mindre grad enn de andre.

Slike som DV kjører over alle som lar seg bli overkjørt. Og nå er Kongehusets medlemmer inne i sitt syvende år hvor de lar seg overkjøre. Dette fører kun til ødeleggelser. Spørsmålet nå er hvordan minimere ødeleggelsen for alle. De kan ikke endre ML, de kan ikke endre DV, disse to har tatt sine valg og vist i over seks år at de kjører sitt eget løp uansett hvem de kjører over. Da har ikke Konge og Kongehus annet å gjøre enn å beskytte seg selv og frata ML de privilegiene hun nå utnytter så rått.

• Liker 4
  • Nyttig 12
Skrevet
Maia70 skrev (11 timer siden):

Det tror ikke jeg heller. Mister hun tittelen får han ny bensin på bålene sine tenker jeg. Da vil han lage masse støy og overskrifter om at hun har mistet tittelen pga mangel på aksept på å være annerledes og ikke minst ... pga `rasisme`. Da får han på en måte rett i at kongehus ikke er inkluderende osv, og kommer til å bruke det for alt det er verdt. 

Som du har sagt mange ganger. Han er en farlig og dreven manipulator den mannen. 

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet
Isild skrev (6 minutter siden):

Det tror ikke jeg heller. Mister hun tittelen får han ny bensin på bålene sine tenker jeg. Da vil han lage masse støy og overskrifter om at hun har mistet tittelen pga mangel på aksept på å være annerledes og ikke minst ... pga `rasisme`. Da får han på en måte rett i at kongehus ikke er inkluderende osv, og kommer til å bruke det for alt det er verdt. 

Som du har sagt mange ganger. Han er en farlig og dreven manipulator den mannen. 

Jeg tror ikke hun mister tittelen. Jeg tror at ved å beholde den så holde de henne nærmere seg, og kanskje de vet at de unngår det du skriver her. Mer støy er det siste kongehuset trenger nå. Kanskje DV på et eller annet nivå vil at det skal gå så langt at hun fratas tittelen. Da er det han som sitter med makten. Jeg tror han er kokos nok til å tenke sånn. 

• Liker 4
Skrevet
PusheenPusheen skrev (8 minutter siden):

Jeg tror ikke hun mister tittelen. Jeg tror at ved å beholde den så holde de henne nærmere seg, og kanskje de vet at de unngår det du skriver her. Mer støy er det siste kongehuset trenger nå. Kanskje DV på et eller annet nivå vil at det skal gå så langt at hun fratas tittelen. Da er det han som sitter med makten. Jeg tror han er kokos nok til å tenke sånn. 

Jeg tror også han er kokos nok til å tenke sånn. Han har vist at han nærer på konflikt, splitt/hersk og drama. Han ser for seg Rebel Royals 2.0 hvis hun mister tittelen vil jeg tro. Da kan han om mulig gi ennå mer f*** i `avtalen` - og han kommer til å møte opp hos alle som vil høre på hans babbel om mangel på kunnskap og inkludering hos Europeiske kongehus. 

• Liker 6
Skrevet (endret)

Rebel Royals er som å sitte på førsterad til å få innsyn i hvordan en person med hjelp fra kongens datter får full tilgang til å være med på å senke det norske kongehuset. Det, så lenge kongen ikke gjør noe aktivt for å frata henne tittelen formelt. 
I tillegg vil Netflix sitte med materiale dokumentert gjennom film der hovedpersonene faktisk villig forteller hele sin historie! Fortsettelse er også antydet. 
Mye ligner på serien som Netflix nå kjører om svindlerene som forteller sine historier. For de som ikke har sett noe av dette kan jeg tipse om mulig relevans for en sammenligning. Hvem kapitaliserer både personlig og økonomisk på hele smørja? Når ML ukritisk er med på, jeg vil si «galskapen», så er det grunn til å undre seg over det hele. 

Endret av Eufemia-
  • Liker 7
  • Nyttig 5
Skrevet
Maia70 skrev (14 timer siden):

Så forskjellen her er at hun ikke stod i fare for å miste kontakten med et av  barna sine.

Hun gjorde jo i ytterste konsekvens det. Det var veldig lite populært hos Joakim og kona, som fikk svært kort forvarsel, og det var ingen diskusjon rundt det, så vidt jeg forsto. Joakim var helt imot avgjørelsen, og la ikke skjul på det i media. Kommunikasjonen innad i familien kunne helt klart vært bedre her, og hun kunne risikert at Joakim brøt kontakten. Så sånn sett er det ikke så annerledes enn med ML/DV. Hovedforskjellen er vel at ML/DV er løse kanoner på dekk og er generelt ganske sprø, mens Joakim og kona ikke er det. 

• Liker 8
Skrevet
PusheenPusheen skrev (1 time siden):

Selvsagt vil han det. Han får det som han vil om hun mister tittelen, han splitter henne mer fra det norske folket og familien, og oppnår det samme om hun ikke mister tittelen. Damned if you do, damned if you don't. Det vet alle som har blitt utsatt for en slik manipulator.
Bare gå tilbake og se på klippene av hvordan han oppførte seg allerede da han kom hit. Hvordan han var nedlatende og ekkel mot pressen og det norske folket fra begynnelsen, og det gikk ikke lang tid før han la ut om sexlivet deres på podcasten sin heller. Han VET at dette er å gå langt over grensa, og han gjorde det nettopp for å skape den splittelsen mellom henne og familien og folket. Han vil isolere henne og ødelegge henne, mens det hele tiden ser ut som hun er lykkelig, og som om det er hun som ødelegger for seg selv.

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet
Maia70 skrev (Akkurat nå):

Selvsagt vil han det. Han får det som han vil om hun mister tittelen, han splitter henne mer fra det norske folket og familien, og oppnår det samme om hun ikke mister tittelen. Damned if you do, damned if you don't. Det vet alle som har blitt utsatt for en slik manipulator.
Bare gå tilbake og se på klippene av hvordan han oppførte seg allerede da han kom hit. Hvordan han var nedlatende og ekkel mot pressen og det norske folket fra begynnelsen, og det gikk ikke lang tid før han la ut om sexlivet deres på podcasten sin heller. Han VET at dette er å gå langt over grensa, og han gjorde det nettopp for å skape den splittelsen mellom henne og familien og folket. Han vil isolere henne og ødelegge henne, mens det hele tiden ser ut som hun er lykkelig, og som om det er hun som ødelegger for seg selv.

Tror jeg også.

Skrevet (endret)
Mmmwhatever skrev (2 timer siden):

Hun gjorde jo i ytterste konsekvens det. Det var veldig lite populært hos Joakim og kona, som fikk svært kort forvarsel, og det var ingen diskusjon rundt det, så vidt jeg forsto. Joakim var helt imot avgjørelsen, og la ikke skjul på det i media. Kommunikasjonen innad i familien kunne helt klart vært bedre her, og hun kunne risikert at Joakim brøt kontakten. Så sånn sett er det ikke så annerledes enn med ML/DV. Hovedforskjellen er vel at ML/DV er løse kanoner på dekk og er generelt ganske sprø, mens Joakim og kona ikke er det. 

Om du endrer det til at det var han selv som mistet tittelen mens var gift med den kvinnelige versjonen av Durek så har du en lignende situasjon. Eller si at Harry mistet tittelen, det ligner. Den situasjonen du snakker om utelater fullstendig Durek's kampanje for å isolere offeret sitt, som er nok i seg selv for at familien skal miste kontakten med Märtha.

Endret av Maia70
Skrevet

Durek har lagt til rette at han vinner uansett. Manipulatorer er kjempeflinke til det.

Om Kongen lar dette gå, vinner han. Går Kongen offentlig mot han og ml, vinner han på det («rasisme, det var det jeg sa!») mister ml tittelen («rasisme, det var det jeg sa!»)  durek har allerede skapt prinsessen og shamanen, det er slikt folk i andre land ser han, så for han er det ett fett om hun mister tittelen. Det er kun han som får fordelen med det, og det er at han kan si «rasisme! uansett.

Så kongen har et problem. 
durek og ml burde i det minste blitt anmeldt for bruddene de har gjort, umerket reklame og ginreklame. Sjekket om han har  lov til å «behandle» folk, betalt skatten sin. At myndigheten går grundig igjennom alt radarparet holder på med. Det hadde vært fint om de hadde blitt hengt ut internasjonalt som de skurkene de er. 

Eller, betale godt for «royal rebells 2.0» hvor fakta kommer frem. 
Det er sååå irriterende at de klarte å lage en så dårlig «dokumentar» de hadde kunne fått til en fantastisk sprø, splitter pine gal dokumentarer, de har hatt så mye galskap å velge mellom, så mye fakta å jobbe ut i fra…så mange vinklinger, så mange personer å intervjue… aaarrggg!! 

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet
Jadaomatte skrev (1 time siden):

Durek har lagt til rette at han vinner uansett. Manipulatorer er kjempeflinke til det.

Om Kongen lar dette gå, vinner han. Går Kongen offentlig mot han og ml, vinner han på det («rasisme, det var det jeg sa!») mister ml tittelen («rasisme, det var det jeg sa!»)  durek har allerede skapt prinsessen og shamanen, det er slikt folk i andre land ser han, så for han er det ett fett om hun mister tittelen. Det er kun han som får fordelen med det, og det er at han kan si «rasisme! uansett.

Så kongen har et problem. 
durek og ml burde i det minste blitt anmeldt for bruddene de har gjort, umerket reklame og ginreklame. Sjekket om han har  lov til å «behandle» folk, betalt skatten sin. At myndigheten går grundig igjennom alt radarparet holder på med. Det hadde vært fint om de hadde blitt hengt ut internasjonalt som de skurkene de er. 

Eller, betale godt for «royal rebells 2.0» hvor fakta kommer frem. 
Det er sååå irriterende at de klarte å lage en så dårlig «dokumentar» de hadde kunne fått til en fantastisk sprø, splitter pine gal dokumentarer, de har hatt så mye galskap å velge mellom, så mye fakta å jobbe ut i fra…så mange vinklinger, så mange personer å intervjue… aaarrggg!! 

Helt enig,  men det hadde aldri Durek og Märtha gått med på, så da hadde det ikke blitt noen dokumentar (det hadde jo vært like greit egentlig) 

Vi får håpe det vil komme en dokumentar som ikke er AV dem, men OM dem - laget av noen helt andre, som graver i driten. Hvis noen tør å lage noe slikt vil paret får hysterisk anfall og sende sine "legal team", trusselbrev, rante, og saksøke overalt hvor noen vil ta i det. Men det hadde vært interessant med en avslørende dokumentar om særlig Dureks bakgrunn før han "slo beina under Prinsessen  - og tok kongehuset som gissel".

Jeg tror ikke det vil skje noe som helst fra kongehuset sin side for å stoppe dette. Trond Nòren viser vel også i tordentalen sin til at dronning Sonja har uttalt at de skal "ta tiden til hjelp". Oh well! Da er det jo ikke akkurat merkbare konsekvenser på gang. 

Det er så usmakelig, så flaut, så uverdig for vårt "ansikt" utad.  

• Liker 11
  • Nyttig 7
Skrevet
Maia70 skrev (5 timer siden):

Om du endrer det til at det var han selv som mistet tittelen mens var gift med den kvinnelige versjonen av Durek så har du en lignende situasjon. Eller si at Harry mistet tittelen, det ligner. Den situasjonen du snakker om utelater fullstendig Durek's kampanje for å isolere offeret sitt, som er nok i seg selv for at familien skal miste kontakten med Märtha.

Jeg tenkte ikke sammenligningen så bokstavelig på nivået Joakims barn/ML, men sammenligningen på nivået monark. Hvor én monark gjorde nødvendige grep før hun abdiserte pga helse/alder for å skjerme den kommende kongen fra konflikten med nære familiemedlemmer som måtte komme - mens Harald dessverre ikke gjør det samme, men heller overlater drittpakken til HM. 
Som jeg skrev er det åpenbart store forskjeller ellers mellom Joakim/kona og ML/DV. At DV er skadelig for ML er jeg ikke i tvil om, nei. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
Isild skrev (7 timer siden):

Jeg tror nordmenn er så kloke at de ikke tror på det vissvasset han kommer med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...