Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

I går leste jeg et intervju med DV og ML ang Netflix dokumentaren og der uttaler DV noe a la "dette er min første realityproduksjon og jeg synes det var gøy og det ga mersmak", når intervjueren spør hva de føler..Så det kan godt hende at de går for en ny "produksjon" av reality igjen ettersom det var "så gøy" å ha kameraene nære innpå..Så det at de har tenkt over sine roller og ansvar ift de andre i familien, som kongen og dronningen, det virker ikke slik. Mener også å huske at ML og DV tidligere har uttalt at de ikke hadde noe å gjøre med produksjonen av denne Netflix-dokumentaren, men da har de det allikevel da.. . siden DV uttaler at "dette var min første produksjon".

Joda, vi kommer garantert til å måtte se disse på skjermen i årene som kommer. 

Jeg så de i en reklame nå, begge to løpende ned en eng i hvert sitt skjørt, meget merkelige gevanter, men slik er de jo. Det er som å se to bortskjemte unger som har fått altfor langt bånd. 

Endret av Fantorangen-Oslo
  • Liker 18
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi,her er noe fra Dronning Sonja idag.Her sier hun at hun er glad for varmen de har møtt.

Dette sier hun om dokumentaren:

– Jeg tror vi må ta tiden til hjelp. Det er det eneste. Gjøre klart skillet mellom det som er vår oppgave som kongehus, og den forskjellen over Märtha og Dureks profesjonelle liv.

https://www.nrk.no/norge/dronning-sonja-kommenterer-omstridt-netflix-dokumentar-for-forste-gang-1.17588262

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Anita666 skrev (31 minutter siden):

Oi,her er noe fra Dronning Sonja idag.Her sier hun at hun er glad for varmen de har møtt.

– Jeg tror vi må ta tiden til hjelp. Det er det eneste. Gjøre klart skillet mellom det som er vår oppgave som kongehus, og den forskjellen over Märtha og Dureks profesjonelle liv.

https://www.nrk.no/norge/dronning-sonja-kommenterer-omstridt-netflix-dokumentar-for-forste-gang-1.17588262

Dette sier mye syns jeg (min utheving): 

"– Men jeg føler jo at det er en veldig varme som kommer fra folk. Og det gjør oss jo veldig takknemlige."

"Oss" innbefatter altså ikke Durek. Syns hun er krassere enn kongen.
("Krass" er jo feil ord, men dere skjønner sikkert hva jeg mener.)

Endret av Maia70
  • Liker 19
Skrevet
Maia70 skrev (5 minutter siden):

Dette sier mye syns jeg (min utheving): 

"– Men jeg føler jo at det er en veldig varme som kommer fra folk. Og det gjør oss jo veldig takknemlige."

"Oss" innbefatter altså ikke Durek. Syns hun er krassere enn kongen.
("Krass" er jo feil ord, men dere skjønner sikkert hva jeg mener.)

Hun virker mer direkte og tydelig. Ikke så mye "gå rundt grøten" med henne.

• Liker 23
Skrevet
Fantorangen-Oslo skrev (3 timer siden):

I går leste jeg et intervju med DV og ML ang Netflix dokumentaren og der uttaler DV noe a la "dette er min første realityproduksjon og jeg synes det var gøy og det ga mersmak", når intervjueren spør hva de føler..Så det kan godt hende at de går for en ny "produksjon" av reality igjen ettersom det var "så gøy" å ha kameraene nære innpå..Så det at de har tenkt over sine roller og ansvar ift de andre i familien, som kongen og dronningen, det virker ikke slik. Mener også å huske at ML og DV tidligere har uttalt at de ikke hadde noe å gjøre med produksjonen av denne Netflix-dokumentaren, men da har de det allikevel da.. . siden DV uttaler at "dette var min første produksjon".

Jeg så de i en reklame nå, begge to løpende ned en eng i hvert sitt skjørt, meget merkelige gevanter, men slik er de jo. Det er som å se to bortskjemte unger som har fått altfor langt bånd. 

Det blir jo en umulig situasjon.
Kan ikke se noen annen løsning enn at hun MÅ miste tittelen sin,  og bli fru Märtha Louise Verrett ( former Princess of Norway). 

• Liker 3
Skrevet
Zenhouse skrev (31 minutter siden):

Det blir jo en umulig situasjon.
Kan ikke se noen annen løsning enn at hun MÅ miste tittelen sin,  og bli fru Märtha Louise Verrett ( former Princess of Norway). 

Det håper jeg da virkelig at hun gjør nå. Så får vi se hvilke ord Durek kommer med. Ikke like spennende å være gift med en som ikke lengre er "Princess of Norway". Former princess blir noe helt annet og stiller spørsmål til hva som har skjedd siden hun mistet tittelen 😉 . Blir vel mange interessante svar fra denne kanten på hva som skjedde, om det skjer...Tiden vil vise. Jeg har dog vanskelig for å se at Kongen faktisk tar fra henne tittelen, og enda vanskeligere for å se at Kronprinsen gjør det den dagen han tar over tronen. Han er mye softere og på grensen til litt naiv. Men, det er kun min personlige oppfatning. 

• Liker 4
Skrevet

https://www.seher.no/kongelig/bryter-tausheten/83653261

"Jeg tror vi må ta tiden til hjelp" er Sonjas ord om Netflix-dokumentaren. Det betyr nok ikke annet enn at de ikke ønsker å ta stilling til det og at Kronprinsen må ta denne avgjørelsen senere. Noe som igjen sier meg at det ikke vil skje noe som helst. Hvis DV og ML da ikke gjør noe helt "sinnsykt" som igjen går utover Kongefam/Kongehusets renomme. Her er det bare å utfolde seg for de to fjærhønsa.   

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet

DV klarer garantert å fremstille det som at han er offeret og at det er reinspikka rasisme hvis ML mister tittelen. Jeg er temmelig sikker på at han vil spinne det til at hun mister fordi hun er gift med ham - og elegant hoppe helt bukk over at de har en avtale og at kongehuset ikke ønsker å utnyttes i hans kommersielle virksomhet.

• Liker 9
  • Nyttig 7
Skrevet
pøbelsara skrev (4 minutter siden):

DV klarer garantert å fremstille det som at han er offeret og at det er reinspikka rasisme hvis ML mister tittelen. Jeg er temmelig sikker på at han vil spinne det til at hun mister fordi hun er gift med ham - og elegant hoppe helt bukk over at de har en avtale og at kongehuset ikke ønsker å utnyttes i hans kommersielle virksomhet.

Det vil han helt sikkert. Men han vil jo ikke oppnå noe mer med det, enn å bekrefte at han ikke har noe troverdig å si om noe.

• Liker 2
Skrevet
Fantorangen-Oslo skrev (2 minutter siden):

Det håper jeg da virkelig at hun gjør nå. Så får vi se hvilke ord Durek kommer med. Ikke like spennende å være gift med en som ikke lengre er "Princess of Norway". Former princess blir noe helt annet og stiller spørsmål til hva som har skjedd siden hun mistet tittelen 😉 . Blir vel mange interessante svar fra denne kanten på hva som skjedde, om det skjer...Tiden vil vise. Jeg har dog vanskelig for å se at Kongen faktisk tar fra henne tittelen, og enda vanskeligere for å se at Kronprinsen gjør det den dagen han tar over tronen. Han er mye softere og på grensen til litt naiv. Men, det er kun min personlige oppfatning. 

De som husker Kong Harald fra da han var kronprins, så var han ikke særlig annerledes enn HM er i dag, etter datidens standard.

Som jeg har skrevet før så er en kronprins sin rolle å være nummer to, være ydmyk og ikke overskinne Kongen. I den rollen er det vanskelig, nesten umulig, å vise fullt ut hvem man er, hva man står for og hvordan man i fremtiden ønsker å forme og utføre egen kongsgjerning. 

Jeg er ganske sikker på at HM, den dagen han får hovedansvaret, også vil vise at han har langt mer styrke og handlekraft enn hva han har vist hittil.

Men, det gjenstår å se hvem som har rett. Måtte det uansett bli lenge til. 

Urfordringen til Kongehuset gjenstår - Kongen må rydde opp i dette på en god nok måte for Kongehuset, landet og folket i sin regentperiode, hvis ikke bidrar han til at disse store problemene med at ML og DV utnytter Kongehuset får fortsette og også skade HM og monarkiet videre. 

For selv om man ikke skal snakke om slikt, så er det ikke til å komme unna at DV bruker alle muligheter han ser for å selv å få oppmerksomhet, for å befeste seg som "kongelig", sine merkevarer som kongelige. Den dagen HM blir regent, den dagen vil hele verden kikke til Norge, det blir store tv-sendinger, det blir massivt skrevet om i media og kjendismagasiner. Så vi må, dessverre, innse at dette er en anledning hvor DV i stor grad før/under/etter trolig vil utnytte rått (under dekke av liksomempatiske utsagn for å rette fokus på seg selv og sine og MLs merkevarer). Alt DV (og ML i det siste) har vist tyder på at den anledningen også vil bli utnyttet og brukt for egen kommersielle vinning. Jeg tror at ML ikke vil ønske det, kanskje hun kan våkne når den dagen kommer, men praksis til nå har vist at hun har valgt å gjøre ting som ville vært fullstendig utenkelig at hun kunne ville gjøre pre-Verrett.

• Liker 12
  • Nyttig 2
Skrevet
pøbelsara skrev (29 minutter siden):

Garantert. Alt er alltid andres feil...

• Liker 7
Skrevet
Anita666 skrev (4 timer siden):

De har prøvd gjennom avtalen å gjøre dette skillet klart i seks år. Det har overhodet ikke fungert.
Å si at vi må ta tiden til hjelp blir vanskelig når de snart er 90 år, dessverre er det ikke så mye tid igjen. 

• Liker 4
  • Nyttig 8
Skrevet

Dronningen sier jo egentlig: «fy faen vi er så forbanna drittlei og har lyst til å hyle høyt, så må vi bare fortsette å prøve å banke vett inn i skallen på de to, sorry for at vi kommer sånn til kort, det eneste vi kan love er at vi kommer til å fortsette å banke!»

• Liker 22
  • Nyttig 8
Skrevet
Anita666 skrev (4 timer siden):

Hun var jo virkelig rørt også når hun snakket om støtten fra folket❤️ Åpenbart at vi har et kongepar som lytter til folket sitt . Fine kongen og dronningen vår🥰

• Liker 7
  • Hjerte 9
  • Nyttig 2
Skrevet
Fantorangen-Oslo skrev (På 28.9.2025 den 13.26):

I går leste jeg et intervju med DV og ML ang Netflix dokumentaren og der uttaler DV noe a la "dette er min første realityproduksjon og jeg synes det var gøy og det ga mersmak"

Hans første produksjon?

Ja, det var veldig orkestret fra hans side, men hvor er krediteringen hvis det er hans produksjon og han att på til syns det er gøy å fremstille seg som en kunnskapsløs, selvmedlidende, selvopptatt, feilinformert, og håpløst barnslig 50-åring?

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet
NullHull skrev (18 timer siden):

Hun var jo virkelig rørt også når hun snakket om støtten fra folket❤️ Åpenbart at vi har et kongepar som lytter til folket sitt . Fine kongen og dronningen vår🥰

Ser at både hun og Kongen jobber hardt for å rydde opp etter neste generasjon. De ønsker naturlig nok at kongehuset skal bestå, men til hvilken pris? Det er strengt tatt ikke trygt å se hvem som potensielt kan bli arvtagere av tronen. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Rev. Revenge skrev (54 minutter siden):

Hans første produksjon?

Ja, det var veldig orkestret fra hans side, men hvor er krediteringen hvis det er hans produksjon og han att på til syns det er gøy å fremstille seg som en kunnskapsløs, selvmedlidende, selvopptatt, feilinformert, og håpløst barnslig 50-åring?

Var de ikke veldig nøye med å presisere at de ikke hadde hatt noe som helst med produksjonen å gjøre???

Men det gjaldt kanskje bare den formiddagen filmen ble sluppet....

• Liker 8
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
MissLucy skrev (34 minutter siden):

Var de ikke veldig nøye med å presisere at de ikke hadde hatt noe som helst med produksjonen å gjøre???

Joda, det var de. Men i ettertid vil visst Durek selv ta æren for produksjonen. Oscar neste, selv om durek klarer å overspille seg selv i en dokusåpe.

Ikke at jeg syns såpen er noe å skryte på seg.

https://www.tv2.no/underholdning/martha-og-durek-til-tv-2-det-gjor-oppriktig-vondt/18103185/

Endret av Rev. Revenge
lenke
  • Liker 9
Skrevet
Fantorangen-Oslo skrev (På 28.9.2025 den 13.26):

Tviler på at det var bevisst som i at han selv står for produksjonen. Dette sier jeg fordi han er så grandios og svulstig i språket, der språket blir veldig enkelt, egentlig (forkledd i store ord). Slike vesentlige nyanser  forsvinner da fort. Det er nå mitt inntrykk, uavhengig av hvor glad han er i å sole seg i glansen forøvrig. 

• Liker 4
Skrevet
MissLucy skrev (33 minutter siden):

Dette viser jo helt tydelig at de ikke er til å stole på. De ofrer alt og alle for å få penger på konto.

Jeg synes virkelig synd på kongen og dronningen. Dette fortjener de ikke de siste årene av livet.

• Liker 7
  • Hjerte 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...