Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Pippi Lotta skrev (3 minutter siden):

Det er jo informativt og intresangt å høre forskjelige gruperinger sit perspektivt. Det har vel heller ikke noe konsept som passer bedre.

Jeg syns at Debatten hører mer til faktisk debatt, og det var det  ikke her.

Enig med deg i at NRK ikke har så mange programmer hvor det å få alle tenkelige til å si at Kongen ikke er rasist og at han er en fin fyr ikke er noe som passer inn i så mange andre etablerte programmer heller. 

• Liker 3
Skrevet
Ab_naturals skrev (1 minutt siden):

Jeg håper at noen konfronterer ham med påstanden om at "Geiranger var det første stedet vikingene gikk i land". Eh javel... Hvor kom de fra før det liksom? 

Det eneste som ble "faktasjekka" her var om Kongen var rasist eller ikke, og det var ikke så mange (ingen) som var på at han er rasist siden for å si det sånn 😅 Til og med Durek mener jo nå at han ikke sa hva han sa 🙄

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet
Pippi Lotta skrev (12 minutter siden):

Men det er vel ingen som ønsker å debatere mot.... Synes det var fin å høre om forskjelige perspektiver jeg.

Mer i stil Abid Raja😅 Jeg var skikkelig forbanna for jeg så den selv i kveld. Men jeg var også veldig trist. Det har vært veldig blandede og mye følelser. 

• Liker 3
Skrevet (endret)
Ab_naturals skrev (22 minutter siden):

Jeg håper at noen konfronterer ham med påstanden om at "Geiranger var det første stedet vikingene gikk i land". Eh javel... Hvor kom de fra før det liksom? 

Hæ, har han sagt dette? "Vikingene" kom jo aldri til Norge, de kom fra Norge. Og Geiranger er ikke et av de stedene man mener det var først bosetning heller. For en ufattelig innsikt i og respekt for historie denne fyren fremviser. 

Fant hele sitatet. Her fremstår han faktisk som stokk dum og uartikulert.: 

"- Geiranger er en liten landsby. Den er veldig hellig. Det er det første stedet der vikingene gikk i land og det ser ut som Ringenes Herre."
https://www.kk.no/underholdning/riv-ruskende-feil/83613428

Endret av Maia70
  • Liker 16
  • Nyttig 6
Skrevet

Jeg synes ikke synd på kongeparet, avtalen til Marta har hun brutt gang på gang, uten konsekvenser utad. Uansett hva som har skjedd i kulissene, så er jo dette en stor midtfinger til alle oss som ikke er så priviligert. At det måtte Netflix til for å få en debatt er jo bare helt latterlig

• Liker 8
  • Nyttig 4
Skrevet
blvck skrev (15 minutter siden):

Det eneste som ble "faktasjekka" her var om Kongen var rasist eller ikke, og det var ikke så mange (ingen) som var på at han er rasist siden for å si det sånn 😅 Til og med Durek mener jo nå at han ikke sa hva han sa 🙄

Har Durek sagt at kongen er rasist, vil jeg gjerne at du siterer det. Hvorfor blir dette gjentatt og gjentatt når han ikke har sagt det? 

Skrevet (endret)
Maia70 skrev (11 minutter siden):

Hæ? Har han sagt dette? "Vikingene" kom jo aldri til Norge, de kom fra Norge. Og Geiranger er ikke ett av de stedene man mener det var først bosetning først heller. For en ufattelig innsikt i og respekt for historie denne fyren fremviser. 

Haha, ja han sa vel at det var en helig lansby fordi det var det første stede vikingene gikk i land,  og at det var derfor de giftet seg der. Jeg tror det sier litt om hvor mye man kan stole på det han sier.

Endret av Pippi Lotta
  • Liker 13
  • Nyttig 3
Skrevet
Maia70 skrev (3 minutter siden):

Har Durek sagt at kongen er rasist, vil jeg gjerne at du siterer det. Hvorfor blir dette gjentatt og gjentatt når han ikke har sagt det? 

Aftenposten

– Jeg gjorde faktisk et triks på Märtha Louise for å se om hun hadde rasisme i seg. Det hadde hun selvsagt. Hun er en del av kongefamilien. De er de største rasistene av dem alle, sier Verrett.

Kanskje det er dette folk har fått med seg. Han sier ikke kongen som spesifikk rasist, men han drar dem alle over samme kammen.

• Liker 20
  • Nyttig 10
Skrevet

Synes synd på kongefamilien som må gjenom dette, men jeg tror de kommer styrket ut av det. Beskyldningene er så absurde at det bare understreker hvor bra de er i jobben!

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
PusheenPusheen skrev (1 minutt siden):

Aftenposten

– Jeg gjorde faktisk et triks på Märtha Louise for å se om hun hadde rasisme i seg. Det hadde hun selvsagt. Hun er en del av kongefamilien. De er de største rasistene av dem alle, sier Verrett.

Kanskje det er dette folk har fått med seg. Han sier ikke kongen som spesifikk rasist, men han drar dem alle over samme kammen.

Ja stemmer....jeg tenkte på filmen, siden det er uttalelsen derfra som ble diskutert på Debatten. 

• Nyttig 1
Skrevet
Maia70 skrev (Akkurat nå):

Ja stemmer....jeg tenkte på filmen, siden det er uttalelsen derfra som ble diskutert på Debatten. 

Man blir nok farget av tidligere uttalelser når man hører det han sier på filmen. Jeg ble hvert fall det.

• Liker 9
  • Nyttig 3
Skrevet
Maia70 skrev (5 minutter siden):

Nå husker jeg ikke alle fårmuleringene, men han sier jo at kongen og droningen ikke viste hva rasisme er. Som jo åpenbart er feil, all den tid de har brukt mye tid på å motarbeide nettopp rasisme. 

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet

VG skriver:
«Sponsorpakker med millionbeløp ble sendt ut til bedrifter uten brudeparets godkjenning, ifølge manageren.»
Og:
«Manageren hevder at Boodie sto bak hele prosessen, og at han sendte ut presentasjonene uten å informere brudeparet. Presentasjonen går langt i å bryte avtalen som paret har med kongehuset.»

Dette skal ha skjedd ca. halvannen måned før bryllupet.
Likevel fikk Boodie være forlover til Durek Verrett. Hvorfor, hvis han virkelig hadde misbrukt deres tillit og gått bak ryggen på dem? Eller kan det bety at historien ikke er helt slik den fremstilles?

• Liker 24
  • Nyttig 9
Skrevet
Ab_naturals skrev (57 minutter siden):

😂 La merke til det samme! Han bare dikter og lyver og det kommer så lekende lett! 

• Liker 10
  • Nyttig 4
Skrevet
blvck skrev (1 time siden):

Dette er jo ikke en debatt, så syns man kanskje kunne valgt et annet format i stedet for Debatten. Så kunne man brukt programmet Debatten til mer faktisk debatt. 

Jeg synes det var godt med den debatten i dag. 

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet
Glrmn skrev (7 minutter siden):

VG skriver:
«Sponsorpakker med millionbeløp ble sendt ut til bedrifter uten brudeparets godkjenning, ifølge manageren.»
Og:
«Manageren hevder at Boodie sto bak hele prosessen, og at han sendte ut presentasjonene uten å informere brudeparet. Presentasjonen går langt i å bryte avtalen som paret har med kongehuset.»

Dette skal ha skjedd ca. halvannen måned før bryllupet.
Likevel fikk Boodie være forlover til Durek Verrett. Hvorfor, hvis han virkelig hadde misbrukt deres tillit og gått bak ryggen på dem? Eller kan det bety at historien ikke er helt slik den fremstilles?

Ja det henger ikke på greip! Her kommer det nok mer, tror jeg!

• Liker 8
Skrevet
mosta skrev (6 minutter siden):

😂 La merke til det samme! Han bare dikter og lyver og det kommer så lekende lett! 

Det er sikkert bare vi som misforstår han eller at han husket litt feil. Mest sannsynlig er det vår skyld som alt annet. 

• Liker 17
Skrevet
Lesehest1 skrev (4 minutter siden):

Jeg synes det var godt med den debatten i dag. 

Ja, nrk appelerte vel til et kjent og kjært publikum her 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
blvck skrev (1 time siden):

Jeg syns at Debatten hører mer til faktisk debatt, og det var det  ikke her.

Enig med deg i at NRK ikke har så mange programmer hvor det å få alle tenkelige til å si at Kongen ikke er rasist og at han er en fin fyr ikke er noe som passer inn i så mange andre etablerte programmer heller. 

Noen av de beste stemmene i landet var hentet inn. Dette var også god folkeopplysning

• Liker 11
  • Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...