Frisk Frosk Skrevet tirsdag kl 13:36 #15221 Skrevet tirsdag kl 13:36 Isild skrev (8 timer siden): Det er fint at kongeparet er romslige og aksepterer alle som de er, men å slå litt hardere ned på at denne fyren bryter både avtale og etikette kunne de med stor fordel gjort. Jeg har desverre mistet tillliten til at de orker og gidder. Tiden er forbi da fedreland og folket kom først. Å være romslig, inkluderende, åpen for andre og akseptere andre for hva de er, det er flotte egenskaper. Ingen tvil om det. Men for at slike egenskaper ikke skal bli selvdestruktive, så må man også inneha sunn fornuft og stå så trygt i seg selv at man tør å sette sunne grenser når andre utnytter deg. Hvis ikke så blir man så naiv og godtroende at man blir selvdestruktiv. Det er ille nok i en vanlig familie. Men her er det snakk om Kongefamilien og Kongehuset, og dermed er det også snakk om monarkiet og vårt lands fremtid. Slik det er nå blir folket tilskuere til at Konge og Kongehuset på syvende året lar seg utnytte, sitter stille i båten mens både DV og ML sitter borer hull i Kongehusets båt og får den til å synke. De sitter stille og ser på at Norge, nordmenn og de selv i Kongehuset blir latterliggjort og rakket ned på - alt for DVs (og MLs) tilsynelatende sykelige oppmerksomhetsbehov og ønske om makt. Selv når DV stadig oftere omtaler seg selv som Konge og bruker tilknytningen til Kongehuset kommersielt, så sitter Konge og Kongehusets medlemmer tause og lar det skje. Det er helt uforståelig! Og det er også helt uakseptabelt! 12 13
Maia70 Skrevet tirsdag kl 14:29 #15222 Skrevet tirsdag kl 14:29 blvck skrev (På 8.9.2025 den 15.39): Jeg syns det er vanskelig å forstå hvordan denne familien tenker, for handlingene deres syns jeg ikke alltid henger på greip. Greit nok at de ønsker å gi inntrykk av at alt er fryd og gammen, men det virker samtisig som de ikke skjønner hvilke signaler de sender? Feks var ML, Durek, Kongen og Dronnina på teater like etter overgrepssanklagene om Durek kom ut. Da kunne det jo vært klokt å droppet den teaterturen, men nei, det gjør de ikke. Så da får hele det norske folk se bilder av Durek som nettopp er anklaget for overgrep kose seg med den norske Kongen. Det sender jo et litt feil signal syns jeg, og det hadde vært superenkelt å unngått. Så hvorfor ikke droppe det? Det er sånne ting som det der som gjør at jeg lurer på om de ikke vet, ikke forstår eller at rådgiverne deres ikke eksisterer... jeg syns det er vanskelig å tenke at de ikke bryr seg, for de har vel brydd seg om omrømmet og relasjonen til folket hele tiden. Eller kanskje de ikke har det. Kanskje jeg bare har trodd det 😕 Märtha har vel sagt rett ut at hun ikke leser Se og Hør? Så antagelig unngår de det helt da, og rådgiverne deres tør kanskje ikke si noe. Eller kanskje rådgiverne leser det, sender det videre og så blir det ignorert. Jeg skulle virkelig ønske at jeg var en flue på veggen der altså. Forholder de seg til noe som helst i den familien, eller feier de bare alt under teppet? Eller kanskje de ikke tror det er noe å feie under teppet, når de ikke leser det så eksisterer det ikke? 2 2
Fiskeburger Skrevet tirsdag kl 15:12 #15223 Skrevet tirsdag kl 15:12 Maia70 skrev (41 minutter siden): Märtha har vel sagt rett ut at hun ikke leser Se og Hør? Så antagelig unngår de det helt da, og rådgiverne deres tør kanskje ikke si noe. Eller kanskje rådgiverne leser det, sender det videre og så blir det ignorert. Jeg skulle virkelig ønske at jeg var en flue på veggen der altså. Forholder de seg til noe som helst i den familien, eller feier de bare alt under teppet? Eller kanskje de ikke tror det er noe å feie under teppet, når de ikke leser det så eksisterer det ikke? Märtha leser like lite Se&Hør som CBE leser Kvinneguiden. 😎 8 13
Maia70 Skrevet tirsdag kl 15:53 #15224 Skrevet tirsdag kl 15:53 Fiskeburger skrev (39 minutter siden): Märtha leser like lite Se&Hør som CBE leser Kvinneguiden. 😎 Hadde du gjort det om det bare stod dritt om deg og typen din? Og i årevis? Og i årevis før det stod det dritt om deg da også. Vet ikke om jeg selv hadde orket det altså. 2 4
Rev. Revenge Skrevet tirsdag kl 19:05 #15225 Skrevet tirsdag kl 19:05 blvck skrev (På 8.9.2025 den 15.39): Greit nok at de ønsker å gi inntrykk av at alt er fryd og gammen, men det virker samtisig som de ikke skjønner hvilke signaler de sender? Feks var ML, Durek, Kongen og Dronnina på teater like etter overgrepssanklagene om Durek kom ut. Da kunne det jo vært klokt å droppet den teaterturen, men nei, det gjør de ikke. Så da får hele det norske folk se bilder av Durek som nettopp er anklaget for overgrep kose seg med den norske Kongen. Det sender jo et litt feil signal syns jeg, og det hadde vært superenkelt å unngått. Så hvorfor ikke droppe det? Hvor mange rådgivere har de, og har de rådgivere for hvordan de skal opptre utenfor jobb og i fritiden? Det virker ikke som de bruker rådgivere når de gjør "private, familiære" aktiviteter. Så tenker jeg kongeparet er diplomatiske fordi det er enklest og minst konfliktskapende når det gjelder å ikke avvise sjarlatanen som MLs vedheng på teater, og at han kanskje også presser seg på selv. Sjarlatanen eier jo verken grenser, sosiale antenner eller ydmykhet og uttaler regelrett at han er guds gave til menneskeheten. Han fremstår ikke akkurat som en som taktfullt trer tilbake dersom han har den minste mulighet for å bli avbildet sammen med his mother and father in law, og han kommer garantert til å eskalere sine egne interesser og tilknytningen til kongefamilien i månedene fremover som den "alphakongen"(!) han sier han er. 8 3
blvck Skrevet tirsdag kl 19:16 #15226 Skrevet tirsdag kl 19:16 Rev. Revenge skrev (6 minutter siden): Hvor mange rådgivere har de, og har de rådgivere for hvordan de skal opptre utenfor jobb og i fritiden? Det virker ikke som de bruker rådgivere når de gjør "private, familiære" aktiviteter. Så tenker jeg kongeparet er diplomatiske fordi det er enklest og minst konfliktskapende når det gjelder å ikke avvise sjarlatanen som MLs vedheng på teater, og at han kanskje også presser seg på selv. Sjarlatanen eier jo verken grenser, sosiale antenner eller ydmykhet og uttaler regelrett at han er guds gave til menneskeheten. Han fremstår ikke akkurat som en som taktfullt trer tilbake dersom han har den minste mulighet for å bli avbildet sammen med his mother and father in law, og han kommer garantert til å eskalere sine egne interesser og tilknytningen til kongefamilien i månedene fremover som den "alphakongen"(!) han sier han er. Aner ikke hvor mange rådgivere de har, men jeg vil vel tro at rådgiverne også skal rådgi for hvordan de oppfattes generelt sett. De har jo ikke "fritid" og kan si "nå er jeg ikke på jobb, så nå kan jeg gjøre akkurat som jeg vil". Så sånn sett tror jeg vel at rådgiverne er nødt til å se det hele bildet og være gode på alt fra omdømme, kriser, sosiale medier og statsbesøk. Det er så masse flinke folk i Norge så jeg tror det må være mulig å ansette den gjengen som kan utføre det oppdraget. Syns jeg snakker meg fint inn i denne jobben, så hvis de trenger nye rådgivere sitter jeg i hvert fall med masse meninger om hvordan jobben bør gjøres 8
Rev. Revenge Skrevet tirsdag kl 19:39 #15227 Skrevet tirsdag kl 19:39 Hvorfor ikke? Jeg hadde i alle fall satt hardt mot hardt ved snakk om ekteskapsinngåelse med en selverklært romøgle: "Velger du å gjennomføre med en reptil som allerede har vært gift med en falsk prinsesse, som misbruker klienter og der ingenting ellers i cv'n holder vann Märtha, må du trå vannet i den vollgraven du selv har skapt og håpe reptilen din ikke drar deg under." Tittel og kongelig tilknytning borte vekk, signer taushetsklausuler her, og lykke til. PS: Dropp keiserens nye klær, designeren er en hest. I wish 9 12
blvck Skrevet tirsdag kl 19:41 #15228 Skrevet tirsdag kl 19:41 Kan man tolke det at de nekter å svare som at det faktisk er noe mer på gang? Sitat - Gleder Kongen seg til å se den nye dokumentaren om prinsessen og Durek? spør Se og Hør, idet kong Harald og dronning Sonja går i land. Kongeparet nektet å svare på spørsmålet. Heller ikke kronprins Haakon ville svare da Se og Hør stilte følgende spørsmål; - Hva sier kronprinsen til at eksperter sier den nye dokumentaren bryter med avtalen til kongehuset?'Både kongeparet og kronprinsen snudde om på helen, og satte seg i bilen - uten å gi en eneste kommentar til Se og Hør. https://www.seher.no/kongelig/kongen-og-kronprinsen-konfrontert-nekter-a-svare/83569419 Hvis de var mer eller mindre ok med det, ikke brydde seg eller lignende, så ville de vel funnet på et ikke-svar, som hverken sa at de var veldig fornøyde eller at de mislikte det. Litt slik de gjorde ved bryllupet. Kongen sa vel noe sånt som at det var bedre enn hva han hadde ventet, og Kongen har kommet med typ unnskyldinger/forklaringer ovenfor Durek som at han ikke skjønner noe av kongehuset og lignende (huser ikke ordrett hva det var). Så at de faktisk ikke sier noen ting er kanskje et signal på at de ikke syns noe om dette her, og at det kanskje er noe i gjerdet? 1 5
blvck Skrevet tirsdag kl 19:47 #15229 Skrevet tirsdag kl 19:47 Rev. Revenge skrev (6 minutter siden): Hvorfor ikke? Jeg hadde i alle fall satt hardt mot hardt ved snakk om ekteskapsinngåelse med en selverklært romøgle: "Velger du å gjennomføre med en reptil som allerede har vært gift med en falsk prinsesse, som misbruker klienter og der ingenting ellers i cv'n holder vann Märtha, må du trå vannet i den vollgraven du selv har skapt og håpe reptilen din ikke drar deg under." Tittel og kongelig tilknytning borte vekk, signer taushetsklausuler her, og lykke til. PS: Dropp keiserens nye klær, designeren er en hest. I wish Liker særlig siste setningen din 7 1
Ninaen Skrevet tirsdag kl 19:51 #15230 Skrevet tirsdag kl 19:51 blvck skrev (9 minutter siden): Kan man tolke det at de nekter å svare som at det faktisk er noe mer på gang? https://www.seher.no/kongelig/kongen-og-kronprinsen-konfrontert-nekter-a-svare/83569419 Hvis de var mer eller mindre ok med det, ikke brydde seg eller lignende, så ville de vel funnet på et ikke-svar, som hverken sa at de var veldig fornøyde eller at de mislikte det. Litt slik de gjorde ved bryllupet. Kongen sa vel noe sånt som at det var bedre enn hva han hadde ventet, og Kongen har kommet med typ unnskyldinger/forklaringer ovenfor Durek som at han ikke skjønner noe av kongehuset og lignende (huser ikke ordrett hva det var). Så at de faktisk ikke sier noen ting er kanskje et signal på at de ikke syns noe om dette her, og at det kanskje er noe i gjerdet? God observasjon. Det er sannsynligvis slutt på «er litt kulturforskjeller, men det jobber vi med, høhø». Nå har ML og DV gått langt over en ny strek. 10 10
blvck Skrevet tirsdag kl 20:10 #15231 Skrevet tirsdag kl 20:10 Ninaen skrev (16 minutter siden): God observasjon. Det er sannsynligvis slutt på «er litt kulturforskjeller, men det jobber vi med, høhø». Nå har ML og DV gått langt over en ny strek. Jeg håper at de ser det sånn de også. For deres egen skyld også. Det er ikke noe særlig å være dørmatte, hverken som privatperson eller offentlig person. 13
Maia70 Skrevet tirsdag kl 20:39 #15232 Skrevet tirsdag kl 20:39 Ninaen skrev (47 minutter siden): God observasjon. Det er sannsynligvis slutt på «er litt kulturforskjeller, men det jobber vi med, høhø». Nå har ML og DV gått langt over en ny strek. Ja har de det? Når jeg ikke hører noe så begynner jeg å tvile. Kanskje de syns det er helt greit? 3 2
pøbelsara Skrevet tirsdag kl 21:26 #15233 Skrevet tirsdag kl 21:26 Maia70 skrev (45 minutter siden): Ja har de det? Når jeg ikke hører noe så begynner jeg å tvile. Kanskje de syns det er helt greit? Nei, det tror jeg virkelig ikke de synes. Jeg tror de er tatt på sengen av hvordan DV oppfører seg. Jeg er spent på fortsettelsen. 5
Justlooking Skrevet tirsdag kl 21:38 #15234 Skrevet tirsdag kl 21:38 (endret) PusheenPusheen skrev (På 4.9.2025 den 10.12): Skal ikke spekulere for mye, men var sikkert kjipt å være eldst men ikke ha tilgang på det broren fikk, fordi han ble Kronprins. Han hadde allerede "sin plass" allerede da han ble født, mens hun har måtte finne sin egen. Og så gikk det langt over styr til slutt, for hun eier jo ikke selvinnsikt. Har ikke hun sagt hun var glad for ikke å være arving? At det var ille nok å være kongsdatter og at hun ikke likte rampelyset? Den gang da for mange år siden altså. Endret tirsdag kl 21:40 av Justlooking Tillegg 2
Frisk Frosk Skrevet tirsdag kl 21:52 #15235 Skrevet tirsdag kl 21:52 Justlooking skrev (11 minutter siden): Har ikke hun sagt hun var glad for ikke å være arving? At det var ille nok å være kongsdatter og at hun ikke likte rampelyset? Den gang da for mange år siden altså. Pre-Verrett sa hun det, ja. Søker man får man opp at hun til VG i 2016 sa dette. 2 7
Frisk Frosk Skrevet tirsdag kl 21:59 #15236 Skrevet tirsdag kl 21:59 Frisk Frosk skrev (På 8.9.2025 den 15.00): Etter kritikken som kom (igjen) etter at traileren fra Rebel Royals ble lansert, så opprettet DV den 5. september 2025 en post på IG. Der skriver han at når noen kaller ham for falsk, så gjemmer han seg ikke, han går ut offentlig på britisk tv og viser hva han gjør. Sammen med dette er en video fra en seanse han har på en programleder. https://www.instagram.com/shamandurek/ Eller også her: https://mystorysaver.com/user-info/shamandurek Narrativet Durek Verrett skaper med denne IG-posten er at han valgte å gå ut offentlig på britisk tv nå. Sannheten er at dette er et klipp fra 27. mai 2019, og det var tydelig en del av oppkjøring av hans bok som kom senere samme år om såkalt spirit hacking. Med andre ord, DV fortsetter å skape falske narrativer om seg selv. Nei, han har ikke gått offentlig på britisk tv nå etter at kritikken rundt Netflix-produksjonen kom. Dette klippet er seks og et halvt år gammelt! (Og programlederen som ble "healet" den gangen har hatt div. helseproblemer i ettertid, om man søker på ham.) Og når man vet at posten DV nå la ut, og valgte å gi inntrykk av var noe som hadde skjedd nå, når det egentlig skjedde for 6,5 år siden, så er det heller ikke noe rart at ingen medier har hatt noe som helst oppslag om dette nå. Falskhet har ingenting med hverken kjærlighet eller nærhet til Gud, som DV stadig har påstått å være full av og å ha. (Husker før bryllupet i fjor, da han også nærmest manisk la ut poster og stories på IG, hvorav mange som han skrev ting hvor han ga inntrykk av å være Guds høyre hånd osv.). Har forøvrig også lagt merke til at den kontakten med "pastoren" Michael B. Beckwith (som var med i bryllupsseremonien), som var hauset veldig opp både fra DV, MBB og MLs side i fjor, den synes å ha forstummet. MBB synes heller ikke å legge ut noe om paret lenger, så enda en "kjendis" som synes å ha trukket seg unna paret. Siterer meg selv her, for å vise DVs mønster. 5. september i år la han altså ut en post på IG hvor han ga inntrykk av at han hadde vært på britisk tv nå - mens klippet var fra mai 2019. I dag gjør han det igjen. Legger ut to poster fra samme tv-program, og ingenting tyder på at det gammelt nytt. Et kjapt søk, så finner man at det samme ble sendt 27. mai 2020: Virker som om han kjemper hardt nå for å gi inntrykk av at han er mer aktuell enn han faktisk er (tross at det bare er en uke til Netflix-produksjonen lanseres... eller kanskje nettopp derfor). Og fans som ikke sjekker hva han legger ut, bare svelger alt rått, de hyller ham uhemmet i kommentarfeltet. 5 9
Eva-Lena Skrevet tirsdag kl 22:19 #15237 Skrevet tirsdag kl 22:19 Frisk Frosk skrev (18 minutter siden): Siterer meg selv her, for å vise DVs mønster. 5. september i år la han altså ut en post på IG hvor han ga inntrykk av at han hadde vært på britisk tv nå - mens klippet var fra mai 2019. I dag gjør han det igjen. Legger ut to poster fra samme tv-program, og ingenting tyder på at det gammelt nytt. Et kjapt søk, så finner man at det samme ble sendt 27. mai 2020: Virker som om han kjemper hardt nå for å gi inntrykk av at han er mer aktuell enn han faktisk er (tross at det bare er en uke til Netflix-produksjonen lanseres... eller kanskje nettopp derfor). Og fans som ikke sjekker hva han legger ut, bare svelger alt rått, de hyller ham uhemmet i kommentarfeltet. Jeg håper noen nevner dette på IG, samtidig slenger med en kommentar om hvorfor 5 år gammelt show blir lagt ut nå. 6
anonymBbruker Skrevet onsdag kl 05:35 #15238 Skrevet onsdag kl 05:35 Eva-Lena skrev (7 timer siden): Jeg håper noen nevner dette på IG, samtidig slenger med en kommentar om hvorfor 5 år gammelt show blir lagt ut nå. Det hjelper nok dessverre ikke. Alle kommentarer som går mot narrativet hans blir fjernet temmelig fort. 8
Rev. Revenge Skrevet onsdag kl 07:14 #15239 Skrevet onsdag kl 07:14 Var det ikke tidligere et triks der man kunne poste en kommentar, blokkere kontoen man postet hos, så eieren av profilen ikke kunne "røre" kommentaren? Det var kanskje slik en gang i hin, hårde dager 1
PusheenPusheen Skrevet onsdag kl 07:20 #15240 Skrevet onsdag kl 07:20 Rev. Revenge skrev (4 minutter siden): Var det ikke tidligere et triks der man kunne poste en kommentar, blokkere kontoen man postet hos, så eieren av profilen ikke kunne "røre" kommentaren? Det var kanskje slik en gang i hin, hårde dager Nytt for meg, men i så fall burde noen gjøre det😄 lage seg en konto eller to, ens ærend for å avsløre løgnene hans. 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå