Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

- Vi ønsker å være helt tydelige: Durek bryr seg ikke om personer som lever som bunnfisk og som trenger hans navn for å bli sett og hørt. Han har langt større prosjekter og viktige saker å fokusere på enn små fisk i havet som roper etter oppmerksomhet. Vi unner ham de fem minuttene med berømmelse han får ved å utnytte Durek for klikk.

https://www.seher.no/kjendis/knallhardt-svar-fra-durek/83554514

🤣🤣

"Bunnfisk" faktisk. Fredrik Græsvik er en bunnfisk! Faktisk er Græsvik så lite kjent og viktig at han trenger å utnytte oh store DUREK`s navn for å få 5 minutter i rampelyset. 

Forstår jo at kongen syns son-in-law er "morsom", om enn ufrivillig. Alt dette våset og vrøvlet er vel på en litt vond måte nettopp morsomt! 

• Liker 9
  • Nyttig 16
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Isild skrev (1 time siden):

Jeg klarer ikke å forstå hvorfor kongehuset tilsynelatende har tillatt dette. Flott at de tar godt imot annerledeshet og er rause og åpne, men dette er grov utnyttelse fra Durek og ML sin side. 

Det eneste jeg klarer å forstå det som er at de ønsker å bevare en god tone med de, og at de er villige til å ofre kongehusets rykte og tillit i folket for å ha "husfred". 

Og jeg blir mer og mer usikker på om de i det hele tatt har noen rådgivere som tør å si noe. 

Stikker kongehuset hodene dypere i sanda nå, så tror jeg det forsvinner. 

Jeg tror ikke de har skjønt hva som kom. Jeg ser det på mange rundt meg også. Har man ikke møtt på folk med sterke narsissistiske og dyssosiale trekk tidligere i livet så greier man ikke å gjenkjenne dem og forstå hva som virkelig foregår før det er gått altfor langt. Det ligger i vår natur å ville tro godt om folk, at folk har gode intensjoner osv osv. Og sånne folk har en egen måte å være «sjarmerende» og slu på. De har nok lenge lagt det på kulturforskjeller (jfr Kongens tidligere uttalelser om dette), og når man begynner å skjønne tegninga er det for sent. 
Jeg lurer oppriktig på hvilke formelle muligheter Kongehuset har. Kan de nekte Netflix publisering fordi de ikke har samtykket til å bli brukt? Eller er bildene fritt vilt fordi det er «offisielle bilder»? Kan de saksøke DV? Eller er de faktisk bundet på hender og føtter her? Tenker ikke på «si fra til dattera si» og komme med uttalelse om at «dette støtter vi ikke!». Men om de faktisk har noen reelle muligheter og rettigheter her til å stoppe både «dokumentaren» og parets misbruk av titler. 

• Liker 8
  • Nyttig 4
Skrevet
Isild skrev (1 time siden):

Han er en farlig splitt og hersk- type. Han virker også forferdelig sint hele tiden, noe som er helt i utakt med hans syn på seg selv som konge sendt fra Gud. 

JJeg forventer at kongehuset snart setter ned foten for at han snakker på kongens vegne, men desverre så VENTER jeg nok ikke på det. De sier ingenting, noengang. Det er forferdelig trist å være vitne til at kongehuset er så feigt og veikt. Det hadde vært så deilig om Kong Harald klinte stokken i gulvet og sa "Nå er det nok!"

DV er splitt og hersk ja, uten tvil. Jeg trur ikke du skal holde pusten frem til kongehuset setter ned foten. Mest sannsynlig skjer det ikke en dritt fra den kanten nå heller.

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet
Ninaen skrev (2 minutter siden):

Jeg tror ikke de har skjønt hva som kom. Jeg ser det på mange rundt meg også. Har man ikke møtt på folk med sterke narsissistiske og dyssosiale trekk tidligere i livet så greier man ikke å gjenkjenne dem og forstå hva som virkelig foregår før det er gått altfor langt. Det ligger i vår natur å ville tro godt om folk, at folk har gode intensjoner osv osv. Og sånne folk har en egen måte å være «sjarmerende» og slu på. De har nok lenge lagt det på kulturforskjeller (jfr Kongens tidligere uttalelser om dette), og når man begynner å skjønne tegninga er det for sent. 
Jeg lurer oppriktig på hvilke formelle muligheter Kongehuset har. Kan de nekte Netflix publisering fordi de ikke har samtykket til å bli brukt? Eller er bildene fritt vilt fordi det er «offisielle bilder»? Kan de saksøke DV? Eller er de faktisk bundet på hender og føtter her? Tenker ikke på «si fra til dattera si» og komme med uttalelse om at «dette støtter vi ikke!». Men om de faktisk har noen reelle muligheter og rettigheter her til å stoppe både «dokumentaren» og parets misbruk av titler. 

Interessant det du tar opp. KAN de egentlig gjøre noe som helst annet enn å si at "dette støtter vi ikke". Dokumentaren er klart brudd på avtalen, men har det egentlig noen konsekvenser annet enn "kjeft" å bryte den avtalen? 

Kongen kan ta fra henne tittelen, men tilknytningen vil jo være der uansett. Durek vil fortsette å hevde sitt nære forhold ved å kalle han for "father in law" - og ML vil jo kunne kalle seg kongsdatter - for det er hun jo. 

HVIS kongehuset har noen muligheter ovenfor Netflix og/eller paret, så burde de gå inn for det. Denne dokumentaren vil gjøre kongehuset vårt til latter. 

• Liker 11
  • Nyttig 1
Skrevet

Se&Hør

Noen spør:

«Er du kongelig, Durek? Jeg forstår det slik at man ikke blir kongelig selv om man gifter seg inn i kongefamilien. Du er selvsagt et medlem av kongefamilien, men du har verken kongelig tittel eller kongelige plikter. Medfører ikke dette riktighet?» skrev en i kommentarfeltet.

Dette anser jeg som en rimelig konstruktiv, nøytral kommentar med et legitimt spørsmål. Durek blir derimot fornærmet og svarer:

«Både jeg og min kone er medlemmer av kongefamilien - og jeg en kongelig sendt fra Gud»

Hadde han vært kongelig, ville han vel stått oppført som det under "Øvrige kongelige" på Kongehuset.no

Og, fra Gud... Rull inn... 

• Liker 19
  • Nyttig 3
Skrevet

Durek er ikke kongelig, han er en ond person som bare tenker på seg selv. Han har ingen respekt for kongefamilien, slik han holder på. Han skulle aldri ha giftet seg med Märtha, men nå er det dessverre for sent. Skaden har allerede skjedd. Det kommer til å bli skikkelig stygt den dagen det blir skilsmisse. 

• Liker 12
  • Nyttig 4
Skrevet
Jammf skrev (4 timer siden):

Skulle tro DV har fått seg jobb, og oppgradert slottets kommmunikasjonsavdeling. Han klarer  ikke å holde seg til "ingen kommentar" 😆

Det er jo akkurat dette, her treffer du spikeren på hodet.

Durek snakker jo nå for kongehuset - når de selv holder seg fullstendig tause.

Skikkelig ille. 

• Liker 6
  • Nyttig 15
Skrevet
BuffaloDuck skrev (1 minutt siden):

Det er jo akkurat dette, her treffer du spikeren på hodet.

Durek snakker jo nå for kongehuset - når de selv holder seg fullstendig tause.

Skikkelig ille. 

Han er faktisk den eneste i den familien som sier noe som helst, og det gjør han til gangs. Tenk at vi skulle oppleve at en inngiftet sjarlatan som påstår at han er sendt fra Gud skulle bli talsperson for kongehuset vårt - og at det er greit for de kongelige. 

• Liker 17
  • Nyttig 10
Skrevet
Isild skrev (2 timer siden):

Interessant det du tar opp. KAN de egentlig gjøre noe som helst annet enn å si at "dette støtter vi ikke". Dokumentaren er klart brudd på avtalen, men har det egentlig noen konsekvenser annet enn "kjeft" å bryte den avtalen? 

Kongen kan ta fra henne tittelen, men tilknytningen vil jo være der uansett. Durek vil fortsette å hevde sitt nære forhold ved å kalle han for "father in law" - og ML vil jo kunne kalle seg kongsdatter - for det er hun jo. 

HVIS kongehuset har noen muligheter ovenfor Netflix og/eller paret, så burde de gå inn for det. Denne dokumentaren vil gjøre kongehuset vårt til latter. 

Da måtte de vel inngått en skriftlig, juridisk bindende avtale med klare konsekvenser ved brudd. Men tar ikke Kongen tittelen hennes nå har toget gått for Kongehuset.

• Liker 2
  • Nyttig 12
Skrevet
Isild skrev (2 timer siden):

Trond Norén Isaksen skriver om at Leah Behn klarer fint å ha en kommersiell virksomhet der hun ikke tar opp sin tilknytning til kongehuset i tide og utide, slik moren og stefaren gjør.

«Noen tror det ikke vil gjøre noen forskjell fordi Märtha Louise uansett vil være kongens datter. Men det motbevises av at Leah Behns kommersielle virksomhet ikke er et problem for kongehuset selv om hun er kongens datterdatter og nummer seks i arvefølgen. Forskjellen er at hun ikke har noen prinsessetittel å selge. I motsetning til moren og stefaren har hun heller aldri poengtert tilknytningen til kongefamilien.»

https://www.aftenposten.no/meninger/kronikk/i/LM2Am1/prinsesse-martha-louise-og-durek-verret-ydmyker-kongen-og-svekker-stillingen-hans

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet
Ninaen skrev (3 minutter siden):

Da måtte de vel inngått en skriftlig, juridisk bindende avtale med klare konsekvenser ved brudd. Men tar ikke Kongen tittelen hennes nå har toget gått for Kongehuset.

Enig! ML og Durek spiller hardt på nettopp prinsessetittelen, så jeg syns det vil være helt riktig at den ryker mtp den totale mangelen på respekt for avtalen. Jeg syns også det er viktig at kongehuset markerer avstand til noe av det DV skriver og sier. Det er vemmelig at han snakker på vegne av kongen. Durek får med det lov til å skape splid og usikkerhet mellom kongen og folket. 

Og jeg ser for meg at det hele bare blir værre etter Harald sin tid hvis ingen setter på plass skapet NÅ. 

• Liker 6
  • Nyttig 13
Skrevet
Isild skrev (4 minutter siden):

Han er faktisk den eneste i den familien som sier noe som helst, og det gjør han til gangs. Tenk at vi skulle oppleve at en inngiftet sjarlatan som påstår at han er sendt fra Gud skulle bli talsperson for kongehuset vårt - og at det er greit for de kongelige. 

Jeg kjenner mange med bakgrunn fra PR-bransjen, og sett fra et omdømmeperspektiv og det å ha kontroll på narrativet, er det for meg helt ufattelig at Kongehuset forholder seg tause her. Har de ikke pressefolk ansatt?

Dette problemet går ikke vekk - jeg tror snarere det blir mer ML og Sjaman i media etter at dokumentaren kommer ut, da de blir enda mer «berømte» og kanskje ser at det virkelig er penger og oppmerksomhet i tilknytningen til kongehuset. 

Det signalet de nå sender ut er at de ikke bryr seg. 

• Liker 3
  • Nyttig 10
Skrevet

Det har vært mye fokus på at Leah og Maud har profittert på å være den de er mtp influenser og kunst. Og at de er barn av 2 svært kjente mennesker kan man jo ikke ta bort. Men meg bekjent har ikke Leah brukt sitt familiære forhold til Kongen og mor som prinsesse for å slå seg opp som sminkeinfluenser (altså utnyttet kongefamilien i kommersiell sammenheng). Og Maud har jo snarere «utnyttet» at hun er sin fars datter hvis hun har utnyttet noe, da mtp å få innpass som kunstner. Ja, dronningen har også en tilknytning til kunstnermiljøet, men Ari er jo den hun primært har dratt veksel på i så fall. Man kan godt si at Leah og Maud aldri hadde vært der de er med andre foreldre, men det gjelder strengt tatt en god del barn av andre kjente foreldre også. Det er forskjell på å benytte seg av kontakter foreldrene dine har, og å utnytte navnet til forelderen eller besteforelderen din skamløst for egen vinning, 

• Liker 15
  • Nyttig 3
Skrevet
Isild skrev (5 minutter siden):

Enig! ML og Durek spiller hardt på nettopp prinsessetittelen, så jeg syns det vil være helt riktig at den ryker mtp den totale mangelen på respekt for avtalen. Jeg syns også det er viktig at kongehuset markerer avstand til noe av det DV skriver og sier. Det er vemmelig at han snakker på vegne av kongen. Durek får med det lov til å skape splid og usikkerhet mellom kongen og folket. 

Og jeg ser for meg at det hele bare blir værre etter Harald sin tid hvis ingen setter på plass skapet NÅ. 

Jeg velger også å tro at dette ville sett annerledes ut om det hadde skjedd for 10-20 år siden. Kongen nærmer seg 90 år. Det er ingen unnskyldning, bare så det er sagt. Mer at jeg håper han hadde hatt en annen terskel for å ta den kampen og sette ned foten med litt mer krutt i kroppen. Han virker sliten. Og som sagt ser jeg for meg at Sonja verker etter å gjøre noe. Minner om «det er flott i Geiranger» da de ble spurt om de gleder seg til bryllupet. 🙈

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Ninaen skrev (5 timer siden):

. En ting er å ikke uttale seg om en pågående straffesak, det er noe helt annet å ikke uttale seg om grovt misbruk av Kongehuset og omfattende brudd på en avtale de selv har inngått!

Jeg begynner også å lure på hva som i det hele tatt var poenget med den avtalen. 
ML og Durek har jo brutt den igjen og igjen, i 3 år, uten annet enn «ingen kommentar» og at kongen sa noe om at det var en «løpende diskusjon» og «vi får se». 

Kongehuset har også brutt avtalen, når de ikke foretar seg noe.

Var avtalen kun for å stilne det «masete folket» - altså oss?

• Liker 3
  • Nyttig 14
Skrevet
BuffaloDuck skrev (3 minutter siden):

Jeg kjenner mange med bakgrunn fra PR-bransjen, og sett fra et omdømmeperspektiv og det å ha kontroll på narrativet, er det for meg helt ufattelig at Kongehuset forholder seg tause her. Har de ikke pressefolk ansatt?

Dette problemet går ikke vekk - jeg tror snarere det blir mer ML og Sjaman i media etter at dokumentaren kommer ut, da de blir enda mer «berømte» og kanskje ser at det virkelig er penger og oppmerksomhet i tilknytningen til kongehuset. 

Det signalet de nå sender ut er at de ikke bryr seg. 

Det er iallefall det jeg selv opplever det som - at de ikke bryr seg. Vil tro flere tenker og opplever det samme. Etter dokumentaren vil de antageligvis nå ut ganske bredt. De er spesielle, hun er prinsesse, det er brudeferden i Hardanger, en fargerik "sjaman", media på nakken som de må "jage". 

Dette er så kleint, "morsomt" og skandale at det kommer til å selge. DV og ML kommer til å snakke med utvalgte medier og melke dette for alt det er verdt. Mer enn det får de ikke utnyttet avtalen. 

Og meanwhile i kongehuset så er det "business as usual". Det er litt skremmende egentlig. Jeg stoler iallefal ikke på de lenger. Farlige mennesker er velkommen inn i- og får utnytte og ta seg til rette i kongefamilien helt uten at det tilsynelatende får noen konsekvenser. 

• Liker 7
  • Nyttig 6
Skrevet

En ting er at ML viser null respekt for sine foreldre og bror med dette. Men hvor er respekten til Kongen og kronprinsen for seg selv?! De lar seg jo kjøre over gang på gang. De blir ydmyket herfra til helvete. Jeg skjønner at det er dattera og søstera deres altså, men alle bør ha en grense for hva de aksepterer fra nærmeste familie, og hvis ikke den grensa er passert for dem nå, da er ikke dette to mannfolk jeg kan respektere, og da kan jeg heller ikke respektere dem som mitt statsoverhode. 

• Liker 18
  • Nyttig 5
Skrevet

For et shit show. Hvorfor har ikke ML/DV blitt kansellert i større grad, med tanke på hvor mye de har bidratt til å ødelegge og rive ned Kongehusets omdømme? 

Det virker som om mentaliteten til ML har endret seg (i negativ grad) i dette forholdet. Hun velger å bryte avtalen med Kongehuset gang på gang, i tillegg til at både ML og DV sier og gjør mye kontroversielt. At kongeparet dermed blir satt i en umulig og ydmykende situasjon ser ikke ut til å berøre henne. Jeg mener … hvem velger å gjøre slike nedrige ting mot sine gamle foreldre, og det i full offentlighet?

• Liker 25
Skrevet
Frisk Frosk skrev (14 timer siden):

Man skulle tro hun hadde skrevet bok om DVs handlemåter, og også MLs.

Jeg tror også dette er svaret på spørsmålet til @Jammf om hva som skjer.

Pre-Verrett var ML i tiår tilsynelatende fornøyd med å slippe å bli monark, at HM fikk den rollen. Etter hun ble sammen med DV har det gradvis sneket seg inn en tilsynelatende bitterhet i henne de gangene hun har uttalt seg om dette. 

Nå oppfører prinsesse Märtha Louise seg som om hun er ordentlig furt fordi hun ikke skal bli dronning, og at hun nå på alle måter, sammen med DV, forsøker å få den oppmerksomheten og de pengene og privilegiene hun synes å mene at hun nå har rett på. 

Det forfatteren leste opp i denne videoen over her, det er er en beskrivelse som passer rett inn i det vi har sett DV har gjort med ML i over seks år nå.

Jeg får mer og mer et inntrykk av at Netflix-serien er DVs måte å isolere ML fra familien, fra Kongehuset, fra folket. 

Jeg lurer også på om det skjer ting i kulissene nå, siden DV ikke postet noe egetprodusert om første bryllupsdag, bare repostet hennes og andres poster/stories om bryllupet i fjor. Det er svært utypisk for han, all den tid han har brukt alle mulige anledninger for å rette fokuset mot seg selv og produsere mer oppmerksomhet på seg. 

Ang. MLs post på sin prinsesse-IG, så kan det - om man er håpefull - også kanskje være et tegn på at noe skjer i kulissene. ML har ikke postet noe på den IG-kontoen på nesten tre år (november 2022). Nå kommer dette få dager etter den famøse reklamenfilmen for doku.filmen ble sluppet. Kan det være at hun vil miste sin prinsessekonto? Jeg tror egentlig at det vil skje, men sammentreffet er sikkert ikke tilfeldig. Mer trolig er det vel at hun er akkurat så kynisk som hun har fremstilt seg selv siste årene, at hun vet at siden Netflix nevner hennes tittel så ofte, så vil folk søke seg til den offisielle prinsessekontoen først, og at hun nå derfor sørger for å sluse dem over på sin kommersielle IG-konto. Uansett er dette enda en måte ML viser fingeren til sin far/monark og Kongehuset.

Ja opplesningen beskriver akkurat hva som skjer med Märtha, det er så tydelig. Og det kan godt hende at Durek har matet Märtha full med hvor urettferdig det er at hun ikke skal bli dronning bare fordi hun er jente ja. Det ville være typisk.

Grunnen til at hun sluser dem over på sin andre IG-konto er nok at hun har sett en økt trafikk til prinsesse-kontoen. Jeg tror ikke det har noe å gjøre med at hun står i fare for å miste prinsessetittelen, for hun har vært klar på at hun er prinsesse fordi hun er kongens datter, og jeg tipper det er kongens mening også. Hun kommer jo alltid til å være prinsesse av blodsarv, det er ingenting som kan endre på det.

Og det at Durek lar være å gratulere henne offentlig med bryllupsdagen tror jeg er mest en ting som man gjør når man vil manipulere noen. Man er varm og så kald, man "glemmer" ting av en grunn eller en annen, eller "man ser ikke det som så viktig" eller en eller annen forklaring. Det er en av de måtene han trykker henne ned på, slik som han har gjort fra begynnelsen på mer og mindre synlige måter.

• Liker 9
  • Nyttig 4
Skrevet
BuffaloDuck skrev (51 minutter siden):

Ja,de må da kunne ha tilgang på en krisestab for pressehåndering? Det får de bruk for så det holder fremover.Den 16 slippes serien.Kan noen hjelpe dem vær så snill??

• Liker 6
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...