Tulsa Skrevet søndag kl 09:24 #14441 Skrevet søndag kl 09:24 Frisk Frosk skrev (11 timer siden): I den artikkelen er DV og ML intervjuet, og der sier de at DV snakker "flere språk", og det ramses opp italiensk, tyrkisk, hebraisk og japansk, og så står begge to og tenker litt som om de leter etter flere språk han liksom skal kunne. Mulig jeg tar feil, men jeg skulle ønske norske medier neste gang tok med italiensk journalist, tyrkisk journalist, en som snakker hebraisk og en som snakker japansk, og så intervjuet Durek Verrett. Så kunne vi fått vite noe om hvor godt han ev. kan disse språkene. Etter oppramsingen fortsetter DV å "forklare" hvorfor han mener norsk er så vanskelig. Og det han gjør med et smil, er å gjøre æ, ø og å-lyder på en måte som høres ut som om han nesten kaster opp. Det han der gjør er offentlig latterliggjøring. Og prinsessen Märtha Louise står der og ler og ler og ler og synes det er så festlig at hennes ektemann nok en gang rakker ned på noe norsk, nå språket. Langt nede i artikkelen så sier Tove Taalesen at Netflixserien skal publiseres til høsten, og at hun tror DV nå er ute etter å få mest mulig oppmerksomhet før og i forbindelse med dette. Hvilken artikkel ramser opp språk han behersker?
oss-to Skrevet søndag kl 09:56 #14442 Skrevet søndag kl 09:56 Tulsa skrev (31 minutter siden): Hvilken artikkel ramser opp språk han behersker? oss-to skrev (På 20.6.2025 den 22.04): Greide ikkje plukke ut berre intervjuet. Men er siste film i reportasjen. https://www.nettavisen.no/kjendis/durek-verrett-til-nettavisen-vi-vurderer-alle-juridiske-muligheter/s/5-95-2493910 3
Frisk Frosk Skrevet søndag kl 09:57 #14443 Skrevet søndag kl 09:57 Tulsa skrev (27 minutter siden): Hvilken artikkel ramser opp språk han behersker? I artikkelen, som @Istapp la ut: https://www.nettavisen.no/kjendis/knusende-durek-dom-ikke-mulig-a-senke-omdommet-sitt-mer/s/5-95-2492985 Litt nede i artikkelen er det et filmet intervju fra DV og ML var på en eller annen kjendistilstelning nylig. DV sier at han snakker flere språk, og ML begynner å ramse opp... italiensk, tyrkisk... han slenger på hebraisk. Så står begge og tenker litt, han sier litt japansk. Og så sier ML at japansk... eh, norsk er det vanskeligste, og han sier seg enig, og kommer med alle disse lydene som i måten han gjør det på gir inntrykk av at han spyr av lydene. I hvert fall når man vet at denne mannen i seks år nå har rakket ned på alt norsk, Norge og nordmenn og vår kultur. 10 4
oss-to Skrevet søndag kl 10:07 #14444 Skrevet søndag kl 10:07 Om ein reality deltagelse rettar opp inntrykket så må eg seie nordmenn er naive😅 men kven veit https://www.nettavisen.no/kjendis/knusende-durek-dom-ikke-mulig-a-senke-omdommet-sitt-mer/s/5-95-2492985 6
Tulsa Skrevet søndag kl 10:08 #14445 Skrevet søndag kl 10:08 Frisk Frosk skrev (3 minutter siden): I artikkelen, som @Istapp la ut: https://www.nettavisen.no/kjendis/knusende-durek-dom-ikke-mulig-a-senke-omdommet-sitt-mer/s/5-95-2492985 Litt nede i artikkelen er det et filmet intervju fra DV og ML var på en eller annen kjendistilstelning nylig. DV sier at han snakker flere språk, og ML begynner å ramse opp... italiensk, tyrkisk... han slenger på hebraisk. Så står begge og tenker litt, han sier litt japansk. Og så sier ML at japansk... eh, norsk er det vanskeligste, og han sier seg enig, og kommer med alle disse lydene som i måten han gjør det på gir inntrykk av at han spyr av lydene. I hvert fall når man vet at denne mannen i seks år nå har rakket ned på alt norsk, Norge og nordmenn og vår kultur. Takk! For noe sprøyt. Jfr AI Overview Ifølge utenlandske språkinstitusjoner og forskere er de vanskeligste språkene for amerikanere å lære, rangert omtrent slik: 1) Arabisk, Kinesisk (Mandarin) og Japansk anses som de aller vanskeligste. 2) Finsk, Ungarsk og Koreansk er også svært utfordrende. 3) Russisk og Polsk er generelt sett vanskeligere enn mange andre europeiske språk 6 1
PusheenPusheen Skrevet søndag kl 10:36 #14446 Skrevet søndag kl 10:36 Frisk Frosk skrev (37 minutter siden): Og så sier ML at japansk... eh, norsk er det vanskeligste, og han sier seg enig, og kommer med alle disse lydene som i måten han gjør det på gir inntrykk av at han spyr av lydene. I hvert fall når man vet at denne mannen i seks år nå har rakket ned på alt norsk, Norge og nordmenn og vår kultur. Dårlig unnskyldning for å ikke gidde og lære seg språket til oss fordomsfulle nordmenn. Og ML har kastet seg på... 11
TigerK Skrevet søndag kl 11:10 #14447 Skrevet søndag kl 11:10 PusheenPusheen skrev (26 minutter siden): Dårlig unnskyldning for å ikke gidde og lære seg språket til oss fordomsfulle nordmenn. Og ML har kastet seg på... Hun er jo tross alt norsk. Det han gjør er jo ikke bare å latterliggjøre det norske folk, men også henne, indirekte. At han rakker ned på hennes morsmål, på hennes kulturarv, på hennes landsmenn. Forstår hun ikke at dette er en hån mot henne selv? Og at hun selv bare står passivt ved siden av og ler og ler og ler, mens han rakker ned på og latterliggjør alt som gjør henne til den hun er, det er så trist at jeg nesten ikke vet hva jeg skal si. 10 4
PusheenPusheen Skrevet søndag kl 11:15 #14448 Skrevet søndag kl 11:15 TigerK skrev (2 minutter siden): Hun er jo tross alt norsk. Det han gjør er jo ikke bare å latterliggjøre det norske folk, men også henne, indirekte. At han rakker ned på hennes morsmål, på hennes kulturarv, på hennes landsmenn. Forstår hun ikke at dette er en hån mot henne selv? Og at hun selv bare står passivt ved siden av og ler og ler og ler, mens han rakker ned på og latterliggjør alt som gjør henne til den hun er, det er så trist at jeg nesten ikke vet hva jeg skal si. Dette lurer jeg også på. Hadde aldri godtatt at noen sto sånn og snakket ned språket, kulturen og hele folket mitt på den måten. Hun virker å være manipulert, som vi jo har sagt flere ganger her. Fortsatt frustrerende å observere. Om hun over all formodning faktisk er enig med ham av seg selv, er det intet annet enn særs flaut. 10
Sur sitron Skrevet søndag kl 11:27 #14449 Skrevet søndag kl 11:27 PusheenPusheen skrev (8 minutter siden): Dette lurer jeg også på. Hadde aldri godtatt at noen sto sånn og snakket ned språket, kulturen og hele folket mitt på den måten. Hun virker å være manipulert, som vi jo har sagt flere ganger her. Fortsatt frustrerende å observere. Om hun over all formodning faktisk er enig med ham av seg selv, er det intet annet enn særs flaut. Enig - det viser i grunnen hvor beskyttet hun alltid har vært og hvor lite bakkekontakt hun har. Så har vi kongen som synes han er morsom og grei. Det er nesten tragisk at det er denne familien som blir "tilbedt" av folket hver 17. mai. 10 2
PusheenPusheen Skrevet søndag kl 11:30 #14450 Skrevet søndag kl 11:30 Sur sitron skrev (Akkurat nå): Enig - det viser i grunnen hvor beskyttet hun alltid har vært og hvor lite bakkekontakt hun har. Så har vi kongen som synes han er morsom og grei. Det er nesten tragisk at det er denne familien som blir "tilbedt" av folket hver 17. mai. De mangler mye av perspektivene vi andre har, virker det som. Nå vet jeg ikke hvor mye av det kongen sa var pga at han ville holde fred i familien eller hvor mye han faktisk mente det. Kan hende han tenker at han ikke vil henge ut skittentøyet offentlig. At Märtha kan finne på å kutte kontakt hvis de går imot Durek, er kanskje også en sannsynlighet. De er jo villige til å saksøke hans familie, så hvorfor ikke hennes også. Det oser jo respekløshet av dem begge to. 15
Honey Dew Skrevet søndag kl 12:09 #14451 Skrevet søndag kl 12:09 PusheenPusheen skrev (53 minutter siden): Dette lurer jeg også på. Hadde aldri godtatt at noen sto sånn og snakket ned språket, kulturen og hele folket mitt på den måten. Hun virker å være manipulert, som vi jo har sagt flere ganger her. Fortsatt frustrerende å observere. Om hun over all formodning faktisk er enig med ham av seg selv, er det intet annet enn særs flaut. Og hun sitter der med beundring i blikket, nikker og holder hånden hans mens han lirer av seg alt grumset. 13
PusheenPusheen Skrevet søndag kl 12:12 #14452 Skrevet søndag kl 12:12 Honey Dew skrev (1 minutt siden): Og hun sitter der med beundring i blikket, nikker og holder hånden hans mens han lirer av seg alt grumset. Synes det er helt spinnvilt. 8
Mmmwhatever Skrevet søndag kl 15:05 #14453 Skrevet søndag kl 15:05 Frisk Frosk skrev (16 timer siden): I den artikkelen er DV og ML intervjuet, og der sier de at DV snakker "flere språk", og det ramses opp italiensk, tyrkisk, hebraisk og japansk, og så står begge to og tenker litt som om de leter etter flere språk han liksom skal kunne. Mulig jeg tar feil, men jeg skulle ønske norske medier neste gang tok med italiensk journalist, tyrkisk journalist, en som snakker hebraisk og en som snakker japansk, og så intervjuet Durek Verrett. Så kunne vi fått vite noe om hvor godt han ev. kan disse språkene. Etter oppramsingen fortsetter DV å "forklare" hvorfor han mener norsk er så vanskelig. Og det han gjør med et smil, er å gjøre æ, ø og å-lyder på en måte som høres ut som om han nesten kaster opp. Det han der gjør er offentlig latterliggjøring. Og prinsessen Märtha Louise står der og ler og ler og ler og synes det er så festlig at hennes ektemann nok en gang rakker ned på noe norsk, nå språket. Langt nede i artikkelen så sier Tove Taalesen at Netflixserien skal publiseres til høsten, og at hun tror DV nå er ute etter å få mest mulig oppmerksomhet før og i forbindelse med dette. Hahaha sannsynligheten for at han faktisk snakker disse språkene, som ikke er beslektet, har tre ulike alfabet og som er tildels svært vanskelige å lære seg (med unntak av italiensk), er lik null. 12 5
PusheenPusheen Skrevet søndag kl 15:17 #14454 Skrevet søndag kl 15:17 Mmmwhatever skrev (11 minutter siden): Hahaha sannsynligheten for at han faktisk snakker disse språkene, som ikke er beslektet, har tre ulike alfabet og som er tildels svært vanskelige å lære seg (med unntak av italiensk), er lik null. Hvorfor må han dumme seg sånn ut ved å lyve om ting som er så enkelt å motbevise💀 15
Hulderen Skrevet søndag kl 17:54 #14455 Skrevet søndag kl 17:54 (endret) Frisk Frosk skrev (19 timer siden): I den artikkelen er DV og ML intervjuet, og der sier de at DV snakker "flere språk", og det ramses opp italiensk, tyrkisk, hebraisk og japansk, og så står begge to og tenker litt som om de leter etter flere språk han liksom skal kunne. Mulig jeg tar feil, men jeg skulle ønske norske medier neste gang tok med italiensk journalist, tyrkisk journalist, en som snakker hebraisk og en som snakker japansk, og så intervjuet Durek Verrett. Så kunne vi fått vite noe om hvor godt han ev. kan disse språkene. Etter oppramsingen fortsetter DV å "forklare" hvorfor han mener norsk er så vanskelig. Og det han gjør med et smil, er å gjøre æ, ø og å-lyder på en måte som høres ut som om han nesten kaster opp. Det han der gjør er offentlig latterliggjøring. Og prinsessen Märtha Louise står der og ler og ler og ler og synes det er så festlig at hennes ektemann nok en gang rakker ned på noe norsk, nå språket. Langt nede i artikkelen så sier Tove Taalesen at Netflixserien skal publiseres til høsten, og at hun tror DV nå er ute etter å få mest mulig oppmerksomhet før og i forbindelse med dette. Det er så tåpelig, for det er jo mange amerikanske ord som uttales med æ,ø og å. For eksempel «sad», «bird» og «law». Endret søndag kl 17:55 av Hulderen 10 2
Frisk Frosk Skrevet søndag kl 18:22 #14456 Skrevet søndag kl 18:22 Hulderen skrev (26 minutter siden): Det er så tåpelig, for det er jo mange amerikanske ord som uttales med æ,ø og å. For eksempel «sad», «bird» og «law». Men han kan ikke innrømme noe slikt når det han gir inntrykk av å ville er å atter en gang tråkke på Norge, nordmenn og norsk kultur... 8 1
Mmmwhatever Skrevet søndag kl 19:12 #14457 Skrevet søndag kl 19:12 Hulderen skrev (1 time siden): Det er så tåpelig, for det er jo mange amerikanske ord som uttales med æ,ø og å. For eksempel «sad», «bird» og «law». Hvis han synes æ, ø og å er vanskelig, skulle jeg likt å vite hvordan han har klart å lære seg hebraisk og japansk! 🤣🤣🤣🤣🤣 Dette er for dumt, Durek. Men det ser ut til at han har klart å lure ML til å tro på dette også, for det var hun som sa det. 17 1
Momma Skrevet søndag kl 19:22 #14458 Skrevet søndag kl 19:22 Mmmwhatever skrev (8 minutter siden): Dette er for dumt, Durek. Men det ser ut til at han har klart å lure ML til å tro på dette også, for det var hun som sa det. Når man gjentar en dumhet mange ganger, blir det til slutt en sannhet. Dette gjelder tydeligvis for dette komiske paret. 11 2
PusheenPusheen Skrevet søndag kl 19:35 #14459 Skrevet søndag kl 19:35 Momma skrev (11 minutter siden): Når man gjentar en dumhet mange ganger, blir det til slutt en sannhet. Dette gjelder tydeligvis for dette komiske paret. Han har jo til og med overbevist ML om at han ikke er homofil. Merkelig at han innledningsvis ble introdusert som mammas homofile venn da han møtte barna. 11
Momma Skrevet søndag kl 19:39 #14460 Skrevet søndag kl 19:39 PusheenPusheen skrev (2 minutter siden): Han har jo til og med overbevist ML om at han ikke er homofil. Merkelig at han innledningsvis ble introdusert som mammas homofile venn da han møtte barna. Ja, han gjorde en bunnsolid personlig innsats for å innlemmes i de kongeliges rekker, det skal han for så vidt ha. 11
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå