TigerK Skrevet 21. mai #14141 Skrevet 21. mai Isild skrev (2 timer siden): Sjekket siste IG-innlegget hennes nå, det la hun ut etter ditt innlegg her tror jeg. Der er tydeligvis Durek tilbake i Norge - kledd i Hèst fra topp til tå. Men enig med deg, jeg tror det foregår ting i kulissene. Det virker iallefall som om de har tonet ned "sjamanutbruddene" ganske kraftig. Om det er etter "vi prater sammen som familie"- tiltak eller ikke vet vi ikke, men det kan jo hende. Håper det er Netflix (eller andre utenlandske medier) som nå driver å måker snø av noen dårlig skjulte rykter «hemmeligheter», og at de, i motsetning til norske medier, ikke lar seg avspise med henvisninger til assistenter, managere eller medierådgivere, men graver dypt og lenge. Det norske kongehuset har kanskje gått under radaren for mange utlendinger, men i det en amerikansk sjaman med kontroversielle metoder og meninger, og med tilknytning til de fremste og mektigste Hollywood-celebritetene entrer den royale scenen, så bringer det med seg et helt annet type fokus og tilhørende sirkus. 13
Mmmwhatever Skrevet 21. mai #14142 Skrevet 21. mai TigerK skrev (9 minutter siden): Håper det er Netflix (eller andre utenlandske medier) som nå driver å måker snø av noen dårlig skjulte rykter «hemmeligheter», og at de, i motsetning til norske medier, ikke lar seg avspise med henvisninger til assistenter, managere eller medierådgivere, men graver dypt og lenge. Det norske kongehuset har kanskje gått under radaren for mange utlendinger, men i det en amerikansk sjaman med kontroversielle metoder og meninger, og med tilknytning til de fremste og mektigste Hollywood-celebritetene entrer den royale scenen, så bringer det med seg et helt annet type fokus og tilhørende sirkus. Han har jo ikke mye tilknytning til Hollywood, da. En tilknytning til Gwyneth Paltrow er vel det eneste, men den virker ganske perifer, og ligger tilbake i tid. For meg virker det som at GP prøver å distansere seg fra ham. Jeg tipper at han har forsøkt å utnytte hennes kjendisstatus, at hun vet dette, og fjerner seg fra det. Hun er forøvrig ikke akkurat en A-lister lenger. Hun er mest kjent for å være sprø nå, hun har hatt få større roller av betydning de siste 15-20 årene. Kan ikke sammenlignes med hennes kjendisstatus fra da hun vant Oscar og var gift med Chris Martin, som også var på toppen av sin karriere. Den beste måten for DV å oppnå oppmerksomhet i USA på nå (på Netflix) er nok hvis han klarer å spinne på det rasisme-narrativet sitt. 19
Mmmwhatever Skrevet 21. mai #14143 Skrevet 21. mai Isild skrev (2 timer siden): Kjøper burde iallefall ha en svært god boligkjøperforsikring, og jeg hadde initiert å hatt egen takstmann, tatt kontakt med kommunen vedr blandt annet bygg som er pålagt å rives osv. ML og DV elsker jo tilsynelatende bråk, juridiske konflikter - og å gå etter folk med "alt de har", så jeg ville ikke turt å kjøpe noe av nettopp de. Hvis du leser annonsen har det vært veldig vanskelig for megler å få noe ut fra kommunen pga sikkerhet, og da vil ikke kjøper få det heller (før evt etterpå). Og de har dekket seg godt i annonsen. Eventuelle problemer blir nok kjøpers ansvar, når det står så tydelig i annonsen er det vanskelig å komme etterpå og gå til sak. Selve takstrapporten er vel ganske standard? Kanskje bortsett fra at det ikke er sikkert at ML husker så mye, da… 2 2
Maia70 Skrevet 21. mai #14144 Skrevet 21. mai TigerK skrev (1 time siden): Håper det er Netflix (eller andre utenlandske medier) som nå driver å måker snø av noen dårlig skjulte rykter «hemmeligheter», og at de, i motsetning til norske medier, ikke lar seg avspise med henvisninger til assistenter, managere eller medierådgivere, men graver dypt og lenge. Det norske kongehuset har kanskje gått under radaren for mange utlendinger, men i det en amerikansk sjaman med kontroversielle metoder og meninger, og med tilknytning til de fremste og mektigste Hollywood-celebritetene entrer den royale scenen, så bringer det med seg et helt annet type fokus og tilhørende sirkus. Eller D og M er stille før stormen fordi dokumentaren snart kommer? Det må vel bli en eller annen vinkling som utnytter kongehuset på en eller annen måte, så da er det vel greit å ikke gjøre så mye vesen av seg før det. 4
Isild Skrevet 21. mai #14145 Skrevet 21. mai TigerK skrev (1 time siden): Håper det er Netflix (eller andre utenlandske medier) som nå driver å måker snø av noen dårlig skjulte rykter «hemmeligheter», og at de, i motsetning til norske medier, ikke lar seg avspise med henvisninger til assistenter, managere eller medierådgivere, men graver dypt og lenge. Det norske kongehuset har kanskje gått under radaren for mange utlendinger, men i det en amerikansk sjaman med kontroversielle metoder og meninger, og med tilknytning til de fremste og mektigste Hollywood-celebritetene entrer den royale scenen, så bringer det med seg et helt annet type fokus og tilhørende sirkus. Jeg venter i spenning! Håper virkelig de tør å lage en ekte dokumentar, og ikke en som er diktert av paret. De turte ikke helt det når det gjaldt dokumentaren om Harry og Meghan, der var narrativet at de omtrent var mobbet vekk. Vet ikke om de ikke turte, men de gjorde det iallefall ikke - de gravde ikke. 5
Mmmwhatever Skrevet 21. mai #14146 Skrevet 21. mai Isild skrev (4 minutter siden): Jeg venter i spenning! Håper virkelig de tør å lage en ekte dokumentar, og ikke en som er diktert av paret. De turte ikke helt det når det gjaldt dokumentaren om Harry og Meghan, der var narrativet at de omtrent var mobbet vekk. Vet ikke om de ikke turte, men de gjorde det iallefall ikke - de gravde ikke. «Dokumentaren» om Harry og Meghan var vel mer ren reklame. Jeg orket ikke se hele, det var fullstendig uinteressant. Etter det jeg har lest om Meghans nye serie, er den i samme gata. Blir spennende å se om DV og ML har hatt dårligere advokater enn H og M. 9
Isild Skrevet 21. mai #14147 Skrevet 21. mai Mmmwhatever skrev (11 minutter siden): «Dokumentaren» om Harry og Meghan var vel mer ren reklame. Jeg orket ikke se hele, det var fullstendig uinteressant. Etter det jeg har lest om Meghans nye serie, er den i samme gata. Blir spennende å se om DV og ML har hatt dårligere advokater enn H og M. Jeg så hele, og det var ren reklame ja. Veldig lite spennende, men om man ikke hadde fått med seg HVORFOR Meghan følte seg dårlig behandlet i det Britiske kongehuset, så satt man fort vekk igjen med masse sympati for henne og Harry etter å se den dokusåpen iallefall. Håper ikke Netflix gjør det samme for ML og DV. Lager en ren reklamefilm for dem. Det er som du sier fullstendig uinteressant isåfall, men slike "Kjærlighet mot alle odds"-dokumentarer har sitt publikum de også. Men jeg ser ikke helt at dokumentaren har et publikum utenfor Norge egentlig, og her hjemme på "berjet" blir jo det iscenesatte lakenbryllupet osv ren bløff å se på. Det samme gjør intervjuer om rasisme og heksejakt. 9 1
TigerK Skrevet 21. mai #14148 Skrevet 21. mai Eller…Netflix er kjøpt og betalt, dokumentaren BLIR et reklame-PR-stunt om kjærligheten som overvinner alt (rasisme, etikette, kultur, sykdom, religion etc), og det de venter på er politietterforskningen av nevøen hennes, slik at de kan slippe serien samtidig som rettssaken starter, for å flytte fokuset. 11 2
Pippio Skrevet 21. mai #14149 Skrevet 21. mai TigerK skrev (2 timer siden): Eller…Netflix er kjøpt og betalt, dokumentaren BLIR et reklame-PR-stunt om kjærligheten som overvinner alt (rasisme, etikette, kultur, sykdom, religion etc), og det de venter på er politietterforskningen av nevøen hennes, slik at de kan slippe serien samtidig som rettssaken starter, for å flytte fokuset. Jeg tror mest på dette. Dessverre. 10 1
Justlooking Skrevet 21. mai #14150 Skrevet 21. mai Inocybe skrev (På 20.5.2025 den 18.15): Nå er salget av huset i Lommedalen satt på pause. https://www.vg.no/rampelys/i/8qMXvE/tv-2-martha-pauser-boligsalg Begrunnelse at det ikke er opplyst at vaktbua og et gjerde må rives når ML flytter. Det er satt opp med midlertidig dispensasjon så lenge ML har beskyttelsesbehov. I god influencer-stil skylder megleren på at kommunen ikke har opplyst om det: Takk for tilsendt informasjon, dette var nytt for megler og vi har ikke mottatt dette tidligere fra kommunen selv etter iherdige forsøk. Hva med å legge skylden mangel på informasjon på selger der den hører hjemme? ML har selvfølgelig vist at vaktbua har midlertidig dispensasjon- det er tross alt hun som fikk den bygget. Og hvordan kan megler samtidig både ikke kjenne til den midlertidige dispensasjonen og søke kommune om informasjon. Her skurrer det igjen. Og det gjør hele forskjellen for dette store gjerdet omkranser hele den store eiendommen. Syntes det var «billig» men uten dette er det et sted i skogen hvor folk kan tuske rundt … 2 2
Hulderen Skrevet 21. mai #14151 Skrevet 21. mai Justlooking skrev (1 time siden): Og det gjør hele forskjellen for dette store gjerdet omkranser hele den store eiendommen. Syntes det var «billig» men uten dette er det et sted i skogen hvor folk kan tuske rundt … Det hadde jeg ikke fått med meg, at det er hele gjerdet rundt eiendommen som må rives! Når det stod «et gjerde», så så jeg for meg en liten stump, ikke hovedgjerdet. 3
Frisk Frosk Skrevet 21. mai #14152 Skrevet 21. mai TigerK skrev (6 timer siden): Eller…Netflix er kjøpt og betalt, dokumentaren BLIR et reklame-PR-stunt om kjærligheten som overvinner alt (rasisme, etikette, kultur, sykdom, religion etc), og det de venter på er politietterforskningen av nevøen hennes, slik at de kan slippe serien samtidig som rettssaken starter, for å flytte fokuset. Det kan kanskje ha blitt vanskeligere for Netflix å kjøre rasismekortet etter at Trumpern ble president? Godt poeng ang. det å ev. vente med å slippe serien til nevøens rettssak. 2
oss-to Skrevet 21. mai #14153 Skrevet 21. mai Frisk Frosk skrev (22 minutter siden): Det kan kanskje ha blitt vanskeligere for Netflix å kjøre rasismekortet etter at Trumpern ble president? Godt poeng ang. det å ev. vente med å slippe serien til nevøens rettssak. Litt usikker om Mr Verret ynskjer å dele oppmerksomheita. 4
Frisk Frosk Skrevet 21. mai #14154 Skrevet 21. mai oss-to skrev (12 minutter siden): Litt usikker om Mr Verret ynskjer å dele oppmerksomheita. Det ønsker han nok ikke ...men om han tror han kan tjene mer lettjente penger på det så tror jeg han godtar det... I USA vil det trolig føre til mer oppmerksomhet på ham mens MBHs sak går for retten, mens det i Norge nok blir langt mindre oppmerksomhet for ham akkurat da. 3
Isild Skrevet 22. mai #14155 Skrevet 22. mai TigerK skrev (17 timer siden): Eller…Netflix er kjøpt og betalt, dokumentaren BLIR et reklame-PR-stunt om kjærligheten som overvinner alt (rasisme, etikette, kultur, sykdom, religion etc), og det de venter på er politietterforskningen av nevøen hennes, slik at de kan slippe serien samtidig som rettssaken starter, for å flytte fokuset. Tenker du er inne på noe her. "Dokumentaren" (reklamefilmen jeg også er litt redd det blir) slippes `tilfeldigvis` samtidig med at nevøens eventuelle rettsak begynner. Det ene drukner det andre. 3
Mmmwhatever Skrevet 22. mai #14156 Skrevet 22. mai TigerK skrev (20 timer siden): Eller…Netflix er kjøpt og betalt, dokumentaren BLIR et reklame-PR-stunt om kjærligheten som overvinner alt (rasisme, etikette, kultur, sykdom, religion etc), og det de venter på er politietterforskningen av nevøen hennes, slik at de kan slippe serien samtidig som rettssaken starter, for å flytte fokuset. Jeg er redd du har rett. Samtidig som jeg nok tror at Netflix ser de kan tjene mye mer penger på en litt mer «spicy» og kritisk dokumentar. Som helt sikkert ikke er det ML og DV har ønsket seg, og gudene vet hva som står i kontrakten… Dette blir i alle fall spennende, om ikke annet!
Isild Skrevet 22. mai #14157 Skrevet 22. mai Mmmwhatever skrev (2 timer siden): Jeg er redd du har rett. Samtidig som jeg nok tror at Netflix ser de kan tjene mye mer penger på en litt mer «spicy» og kritisk dokumentar. Som helt sikkert ikke er det ML og DV har ønsket seg, og gudene vet hva som står i kontrakten… Dette blir i alle fall spennende, om ikke annet! Det hadde vært helt fantastisk om de laget en ekte og sann dokumentar. En dokumentar som i tillegg til å selvsagt la paret komme med seg og sitt, også tok for seg kontroversene, vanvittige uttalelser, brudd på avtaler, faktasjekket tidligere virksomheter - f og ba om forklaringer osv. Men jeg trooor egentlig ikke det. Durek var så strålende fornøyd med hvordan det hele gikk så sent som i Februar da han besøkte Netflix. Han kunne ikke vente med å dele dette flotte med oss. I små drypp kommer det frem at han skal dele om hvordan det er å være "soul sexual" og at han egentlig trodde han ville ende opp med en mann. Videre vil Märtha selvsagt igjen si noe om at hun ikke forsto en dritt før hun traff denne vise mannen - om blandt annet rasisme. Og mens de er inne på rasisme så skal den Norske pressen får gjennomgå fordi de er fordomsfulle ift å få en biseksuell farget sjaman inn i kongefamilien. Dersom Netflix hopper over alt om trassånder i barn, selvmordsånder, kreft er selvpåført, atom-snuing, svindyre svindelmedaljonger, løgn om arbeid på sykehus og annen bakgrunn, beskyldninger om seksuelle overtramp i behandling, vaginarens, anmeldelser av familie for å true de til stillhet, iscenesettelse av "bråk" med Norsk presse i Geiranger, brudd på avtalen med kong pappa, gingate, notoriske brudd på avtalen og Dureks sjarmerende uttalelser om at Nordmenn er mindre begavede rasister - vel da er Netflix bare nyttige idioter. De var det for Harry og Meghan også. Selge kommer det til å gjøre uansett. Det jeg er mest spent på er egentlig hva denne smørja skal hete. Prinsessen og Sjamanen går bare ikke, og HVIS de gjør det, så håper jeg det får konsekvenser dersom kongehuset ikke setter ned foten. Da har hele prinsesseriet blitt en vits. Det har det forsåvidt allerede. 16 3
Frisk Frosk Skrevet 22. mai #14158 Skrevet 22. mai TigerK skrev (22 timer siden): Eller…Netflix er kjøpt og betalt, dokumentaren BLIR et reklame-PR-stunt om kjærligheten som overvinner alt (rasisme, etikette, kultur, sykdom, religion etc), og det de venter på er politietterforskningen av nevøen hennes, slik at de kan slippe serien samtidig som rettssaken starter, for å flytte fokuset. Jeg har tenkt mer på dette om Netflix kanskje venter til rettssaken mot MBH kommer opp. Først på året var det snakk om at det var tvilsomt at den kom før sommeren, så at den trolig kom til høsten, så trolig innen utgangen til 2025, og nå snakkes det også om at det kan drøye til etter nyttår, altså nyåret 2026. Hvis dette stemmer så tviler jeg på at Netflix tar sjansen på å vente på det. Bryllupet til ML og DV er jo allerede "yesterdays news" siden det er 3/4 år siden. Å vente enda lenger på bryllupet hvor de hadde eksklusive rettigheter sammen med Hello, det gir ingen mening, så lang tid som har gått uten at Netflix ikke en gang har en premieredato for serien eller dokumentaren eller hva de kaller dette prosjektet. Men, hvis det skulle være slik at de faktisk har valgt å grave opp i all gammel møkk, få med alle de som er blitt truet av DV og DV/ML om å holde seg tause, og kanskje til og med har gravd frem andre ting som ikke har vært kjent - da tror jeg det er mer hensiktsmessig å vente med å publisere det og heller fokusere på ev. kriminelle handlinger og hvor uforståelig det er at en slik person så enkelt har sluppet inn i Kongehuset. I et slikt perspektiv kan også MBH brukes for å vise at de ikke har kontroll. Uansett er det veldig merkelig at en så stor aktør som Netflix ikke har smidd mens jernet var varmt, for å si det slik, mens ML og DV tross alt fikk ganske intens mediaoppmerksomhet, forlovet seg, giftet seg. Helt merkelig at de da lar det gå 3/4 år uten annen medieaktivitet enn bruddet på avtalen ML og DV har med Kongehuset, da de presenterte serien/doku'en på moteuke i København i slutten av januar i år. Noe må foregå, tror jeg, for en så stor aktør som Netflix vil normalt ikke jobbe så sent og miste så mange gode muligheter til oppmerksomhet rundt produktene. Venter de enda et halvår og kanskje enda lenger med å slippe produktet så vil bryllupet være helt uinteressant. Hvis ikke... alle de pinlige episodene avsløres... be pressen plassere seg på ett sted og at Märtha Louise så skjelte dem ut for å stå der, at Märtha Louise gjorde entre til eget brullup tvekroket i forsøket på å gjemme seg bak laken som ble funnet tak i i siste liten osv. Så er det jo også det at regninger ikke ble betale osv. Plusse på hvordan DV har ydmyket ML og utnyttet både henne, avdøde Ari Behn, hans barn, kongefamilien og Kongehuset for egen vinning... Brukt slikt, sammen med ev. annet de har gravd opp, og en helt annen vinkling enn jeg antar DV og ML ønsker seg, da er det kanskje likevel grunn til å utsette premieren av serien/doku'en. Ringargumentasjon herfra, men hvem aner hva som skjer. Noe må det være, for det er usannsynlig at Netflix bruker så lang tid på dette uten gode grunner. Hvis det skulle vise seg at det ikke blir noe som helst av serien så ser jeg ikke bort fra at det i så fall er andre i Kongehuset som kanskje har betalt ML ut av kontrakten. 13
Hedy Lamarr Skrevet 22. mai #14159 Skrevet 22. mai Frisk Frosk skrev (1 time siden): Hvis det skulle vise seg at det ikke blir noe som helst av serien så ser jeg ikke bort fra at det i så fall er andre i Kongehuset som kanskje har betalt ML ut av kontrakten. Det kan jo også hende dette er advokatmat, hvis ML har inngått en kontrakt med Netflix som er uforenlig med avtalen hun har med Kongehuset ang. bruk av prinsessetittelen. Det er i så fall ikke Kongehuset som er ansvarlig for kontraktsbruddet, men ML selv. 9
Isild Skrevet 22. mai #14160 Skrevet 22. mai Lurer på om Netflix egentlig er interessert i å gjennomføre denne dokumentaren hvis det ikke skal fokuseres på nettopp det at hun er prinsesse (som giftet seg med en sjaman osv) At Märtha Hvemsomhelst fra Lommedalen gifter seg med en eksentrisk bråkmaker er liksom ikke like spennende. 15
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå