Mmmwhatever Skrevet 10. mai #14101 Skrevet 10. mai Justlooking skrev (1 time siden): Helt fantastisk eiendom. Veldig god sikkerhet, man kjører høyt opp og inn en privat vei til man kommer til porten. Der sitter politi (eskorten) som vakt i et hus på en liten høyde over porten. Besøkende snakker i et callinganlegg og politiet åpner porten når man sier navnet og man kjører inn. (Uten å sjekke med Martha, for det åpnes med en gang. Hun har selvsagt gitt de beskjed på forhånd.) Og gjerder rundt hele eiendommen som er på mange mål og med flere småhus. Hele området gir en enorm åpen frihetsfølelse i nydelig skog og natur. Man beveger seg jo helt fritt på det store området. Noe slikt kan aldri oppnås på Stabekk eller i Oslo. Må være et drømmested for noen som ønsker privatliv og sikkerhet (selv uten eskorten). Kan umulig være vanskelig å selge til den rette kjøperen. Hadde kjøpt det selv til storfamilien om jeg hadde hatt 20 mill på bok 😅 PS, det sto at det var Martha som kjøpte huset på Stabekk, og sa ikke han i en anledning at han hadde fått et hus av henne? Han har aldri eid bolig og bare klesbudsjettet og reisene hans må koste enormt. Var ikke Gud også involvert i det huskjøpet? Jeg så annonsen, det huset er nok enkelt å selge til riktig kjøper, ja. Litt som må gjøres - hvis man er i det segmentet har man vel råd til litt oppussing - men det så veldig koselig ut. Nydelig plass. 1 2
Maia70 Skrevet 10. mai #14102 Skrevet 10. mai Denne videoen beskriver hva som skjer i Märtha og Durek's forhold også, det er han som trekker i trådene, akkurat som Meghan trekker i trådene i Meghan og Harry's forhold. Det er litt forskjellige ting som skjer, men hovedtrekkene er de samme. Noe som er veldig likt her er at hjemlandet og familien blir demonisert av narsissisten, og det skapes splid mellom offeret og hjemland/familie, noe Meghan i større grad har lykkes med enn Durek: 4 4
Justlooking Skrevet 10. mai #14103 Skrevet 10. mai Mmmwhatever skrev (2 timer siden): Var ikke Gud også involvert i det huskjøpet? Jeg så annonsen, det huset er nok enkelt å selge til riktig kjøper, ja. Litt som må gjøres - hvis man er i det segmentet har man vel råd til litt oppussing - men det så veldig koselig ut. Nydelig plass. Jo, tror også Gud eller noe var inn i bildet men eiendomspapirene var til Martha …. 2
Eva-Lena Skrevet 10. mai #14104 Skrevet 10. mai Justlooking skrev (33 minutter siden): Jo, tror også Gud eller noe var inn i bildet men eiendomspapirene var til Martha …. DV mente Gud hadde skjenket han ett hus da huset på Stabekk ble kjøpt. 8 3
Marihønepøne Skrevet 10. mai #14106 Skrevet 10. mai Jeg tror fortsatt Netflix satser på en ny "Tiger King" type serie og tipper de jobber med å få folk fra fortida i tale. 10
Isild Skrevet 11. mai #14107 Skrevet 11. mai Er ikke så sikker på at Netflix-dokumentaren blir noe av jeg. Jeg tror ML og DV har et veldig klart narrativ for den, og det er å selge seg inn som kongelig hvit høyhet og mektig svart sjaman. Forfulgt av media og rasister, og overbærende med det underutviklede folket som lager støy - kjærlighet mot alle odds. Mad-princess i Geiranger var staget for å skape en scene til dokumentaren som viste hvor "jaget" og populære de var. Flaut. Ingen vet egentlig hvem de er bortsett fra her hjemme (og hos kongehusinteresserte andre steder selvsagt) - og i hans kretser i LA. Det var nok hovedgrunnen til at de solgte bryllupet til Hello! Magazine også, for å skape interesse og blest. Men jeg vil tro at både de og Netflix først og fremst har fått med seg alle kontroversene, elleville sjaman-påstander, brudd på avtaler, anmeldelse av familie og venner og lydfiler. Den suppa ville vært en ny "Tiger King", men det er nok garantert helt uaktuellt for paret at noe som helst vinkles kritisk eller negativt. De ønsker nok å lansere seg som den kongen og dronningen av Egypt som de faktisk er (mener at de er) Det eneste som antagelig ER interessant for Netflix er nettopp skrulleriet. I seg selv er de nok ganske uinteressante. Når Netflix ikke får lov til å bruke "Princess and the shaman" så utgår nok litt av interessen der også. Det er en Disney-tittel som antageligvis ville solgt. Så jeg er ikke helt sikkert på at det blir noe av dette jeg. 25 2
Kelsi Skrevet 11. mai #14108 Skrevet 11. mai (endret) Hvis de begge to er så klarsynte som de sier at de er, så synes jeg det er rart at de ikke forutså at det skulle bli problemer med det nye huskjøpet? Da hadde de sluppet alt maset med å saksøke tidligere eier. Ifølge Durek så virker de overnaturlige evnene bare når man tror på det, så hvorfor gikk de ikke all in med sine "evner" i en så stor prosess som et huskjøp er? Endret 11. mai av Kelsi 26 4
TigerK Skrevet 11. mai #14109 Skrevet 11. mai (endret) Isild skrev (4 timer siden): Er ikke så sikker på at Netflix-dokumentaren blir noe av jeg. Jeg tror ML og DV har et veldig klart narrativ for den, og det er å selge seg inn som kongelig hvit høyhet og mektig svart sjaman. Forfulgt av media og rasister, og overbærende med det underutviklede folket som lager støy - kjærlighet mot alle odds. Mad-princess i Geiranger var staget for å skape en scene til dokumentaren som viste hvor "jaget" og populære de var. Flaut. Ingen vet egentlig hvem de er bortsett fra her hjemme (og hos kongehusinteresserte andre steder selvsagt) - og i hans kretser i LA. Det var nok hovedgrunnen til at de solgte bryllupet til Hello! Magazine også, for å skape interesse og blest. Men jeg vil tro at både de og Netflix først og fremst har fått med seg alle kontroversene, elleville sjaman-påstander, brudd på avtaler, anmeldelse av familie og venner og lydfiler. Den suppa ville vært en ny "Tiger King", men det er nok garantert helt uaktuellt for paret at noe som helst vinkles kritisk eller negativt. De ønsker nok å lansere seg som den kongen og dronningen av Egypt som de faktisk er (mener at de er) Det eneste som antagelig ER interessant for Netflix er nettopp skrulleriet. I seg selv er de nok ganske uinteressante. Når Netflix ikke får lov til å bruke "Princess and the shaman" så utgår nok litt av interessen der også. Det er en Disney-tittel som antageligvis ville solgt. Så jeg er ikke helt sikkert på at det blir noe av dette jeg. Jeg tipper at du og Marihønepøne over her er inne på noe. Netflix jobber med en alternativ vinkling, som ikke er i favør «det lykkelige paret», og jobber med å dekke alle juridiske hull før de slipper den som en bombe. Endret 11. mai av TigerK 15 2
Lorieen Skrevet 11. mai #14110 Skrevet 11. mai Jeg tror hun kommer til å angre på salget av huset i Lommedalen når det blir slutt mellom henne og Verrett… 13 6
Frisk Frosk Skrevet 11. mai #14111 Skrevet 11. mai At noe foregår "bak scenen" ang. den serien, det tror jeg ikke det er tvil om. Jeg har tenkt noen uker at det er blitt merkelig, nesten mistenkelig, stille fra en rekke personer som har sitt å si om DV, både hans eks, Nies, DVs søster og mor. Alle har vel mottatt trusler fra ML og DV, har jeg inntrykk av. Trusler om å bli saksøkt om de snakker om DV. Jeg håper nesten at Nflix betaler mer enn slike potensielle søksmål kan måtte koste vitnene. Og at Nflix sørger for å kvalitetssikre informasjonen. Kanskje Nflix kan bli den som frigjør det norske Kongehuset fra sjarlatanen - man kan jo håpe, for så lenge han er en del av Kongefamilien så fortsetter bare ødeleggelsen av Kongehuset. 18 4
Cookie123 Skrevet 11. mai #14112 Skrevet 11. mai TigerK skrev (6 timer siden): Jeg tipper at du og Marihønepøne over her er inne på noe. Netflix jobber med en alternativ vinkling, som ikke er i favør «det lykkelige paret», og jobber med å dekke alle juridiske hull før de slipper den som en bombe. Det håper jeg!!! I så fall, skal jeg garantert se den!! 12
Maia70 Skrevet 11. mai #14113 Skrevet 11. mai Isild skrev (11 timer siden): Er ikke så sikker på at Netflix-dokumentaren blir noe av jeg. Jeg tror ML og DV har et veldig klart narrativ for den, og det er å selge seg inn som kongelig hvit høyhet og mektig svart sjaman. Forfulgt av media og rasister, og overbærende med det underutviklede folket som lager støy - kjærlighet mot alle odds. Mad-princess i Geiranger var staget for å skape en scene til dokumentaren som viste hvor "jaget" og populære de var. Flaut. Ingen vet egentlig hvem de er bortsett fra her hjemme (og hos kongehusinteresserte andre steder selvsagt) - og i hans kretser i LA. Det var nok hovedgrunnen til at de solgte bryllupet til Hello! Magazine også, for å skape interesse og blest. Men jeg vil tro at både de og Netflix først og fremst har fått med seg alle kontroversene, elleville sjaman-påstander, brudd på avtaler, anmeldelse av familie og venner og lydfiler. Den suppa ville vært en ny "Tiger King", men det er nok garantert helt uaktuellt for paret at noe som helst vinkles kritisk eller negativt. De ønsker nok å lansere seg som den kongen og dronningen av Egypt som de faktisk er (mener at de er) Det eneste som antagelig ER interessant for Netflix er nettopp skrulleriet. I seg selv er de nok ganske uinteressante. Når Netflix ikke får lov til å bruke "Princess and the shaman" så utgår nok litt av interessen der også. Det er en Disney-tittel som antageligvis ville solgt. Så jeg er ikke helt sikkert på at det blir noe av dette jeg. Jeg kan ikke se hvordan de skal klare å gjøre den akrobatikken som skal til for å unngå å bruke det at Märtha er prinsesse kommersielt, så jeg tviler også på at det blir noe av. Det finnes jo ikke noe interessant å lage film om om de ikke kan bruke det narrativet? Men det er ikke Märtha's narrativ altså, hun har ikke løpt til Netflix med en historie for å få lagd en dokumentar, vi vet jo hvem som har gjort det. (Om ikke Netflix kontaktet dem da, men det ser jeg på som usannsynlig..?) "Fra scenen kunne regissør Chaiklin røpe at mens Verrett var positiv fra første samtale, skulle det mer overtalelse til for å få Märtha med på dokumentaren." https://www.nettavisen.no/kjendis/m-rtha-louise-og-durek-verrett-dokumentar-pa-netflix-matte-overtales/s/5-95-2261239 10
Mmmwhatever Skrevet 11. mai #14114 Skrevet 11. mai (endret) Jeg deler deres skepsis ang om «dokumentaren» vil bli noe av. Og da vil det nok medføre ganske store økonomiske endringer for de to, vil jeg tro. Kanskje de ikke må betale tilbake evt forskudd, ikke vet jeg hva kontrakten sier, men det blir garantert mye mindre inntekter enn de nok hadde budsjettert med hvis «dokumentaren» blir droppet. Det er jo interessant, hva skal de leve av da? De har en svært dyr livsstil, det dekkes neppe av Hést og Dureks sjarlatanbusiness. Det frigjøres ca 20 millioner fra huset i Lommedalen når det selges, men var vel snakk om at det var tatt opp nye lån med pant i den eiendommen? Jeg er forresten ikke enig i at ML kommer til å angre på at hun solgte huset i Lommedalen når det blir skilsmisse med DV. Jeg scrollet kjapt gjennom tilstandsrapporten, og selv om huset er i grei stand, er det likevel gammelt, og de store oppussingsjobbene ble gjort da de flyttet inn for ca 20 år siden. Det er ikke et hus du bor i alene når du nærmer deg 60 og ungene har flyttet ut. Det er altfor stort, det er for mye som må gjøres, det er for strevsomt. Det må spyttes mange millioner inn i det huset i løpet av de nærmeste ti årene, og det er veldig mye arbeid. Det logiske å gjøre hvis man blir skilt nærmere 60 og ungene har flyttet ut, er å downsize til en leilighet med livsløpstandard. ML har nok råd til en skikkelig fin leilighet. Endret 11. mai av Mmmwhatever 5
Junijulia Skrevet 11. mai #14115 Skrevet 11. mai Jeg håper det ikke blir noe av Netflix dokumentaren. ML og DV burde få så lite omtale som mulig og forbigås i stillhet. De burde også begynne å respektere avtalen de har med kongen (hvis det er noen avtale) 11
Anita666 Skrevet 11. mai #14116 Skrevet 11. mai Fra en produsent som laget"Tiger king",har jeg i det lengste håpet at hun hadde noen ess i ermet,som hun kan riste ut,og dermed lage den bestselgende dokumentaren til Netflix noensinne.Hun måtte da jobbet i DV`s blindsone.En mega-narcissist har ikke oversikt til alle kanter,de er for opptatt med å betrakte seg selv og sin storhet.Men det siste fra DV var at han var strålende fornøyd med hvordan konseptet så ut.Dette var trolig rundt den promoteringen i januar.At DV smiler tilfreds,er et dårlig tegn.. Det som gjorde meg litt urolig,var at regissøren sier det blir "en veeeldig moderne kjærlighetshistorie",og"dypere enn folk forventer".Hmmm...Hun kan da umulig mene at det finnes noen dybde å utforske i dette paret,deres forkynnelse, umoral og innbilskhet??Jeg mener,.vi grunnstøter jo bare de åpner munnen(?) Vi får samle energiene våre og be om at den aldri blir noe av. 16 4
Isild Skrevet 12. mai #14117 Skrevet 12. mai TigerK skrev (22 timer siden): Jeg tipper at du og Marihønepøne over her er inne på noe. Netflix jobber med en alternativ vinkling, som ikke er i favør «det lykkelige paret», og jobber med å dekke alle juridiske hull før de slipper den som en bombe. Må innrømme at det hadde vært veldig gøy hvis Netflix lager en ekte og sann dokumentar - som tar for seg vanvittige utsagn fra sjamanen, brudd på avtaler med kongehuset - og som graver i sjamanens fortid, sjamanhistorie og påstander om overgrep. Og sist men ikke minst ville det vært gøy om de viste "backstage" på det høyst iscenesatte bryllypet i Geiranger. En ren "salgsvideo" for paret kan jeg ikke tenke meg at Netflix vil være med på egentlig. Det vil være veldig rart i tilfelle. 13 2
Humas Skrevet 12. mai #14118 Skrevet 12. mai Har Netflix ryggrad? De ser nok hva hun er utsatt for. Kan de ønske å skåne henne på noen måte, de kan jo si offentlig at det er vanskelig mht hennes tittel som ikke skal brukes kommersielt. Eller gjør de alt for penger. Det var jo Durek som ivret for dette. M har selv sagt hun måtte overtales. Og akkurat det var en smal sak for Durek.. 3
Isild Skrevet 12. mai #14119 Skrevet 12. mai Humas skrev (1 minutt siden): Har Netflix ryggrad? De ser nok hva hun er utsatt for. Kan de ønske å skåne henne på noen måte, de kan jo si offentlig at det er vanskelig mht hennes tittel som ikke skal brukes kommersielt. Eller gjør de alt for penger. Det var jo Durek som ivret for dette. M har selv sagt hun måtte overtales. Og akkurat det var en smal sak for Durek.. Jeg er litt spent på hva som kommer, og om det i det hele tatt kommer noen dokumentar. Netflix ser nok ingen grunn til å skåne henne, tilsynelatende så lider hun langt fra noen nød på noen som helst måte. De ser nok absolutt ikke på henne som noe "offer". Jeg tenker de ser underholdningsverdien. Dette er `Meghan og Harry` - fra et mindre kjent kongehus, men med en ennå mer eksentrisk Amerikaner. Det jeg har mine store tvil ift er om Netflix vil la seg "bruke" til å lage en "vi mot verden"-dokumentar der paret styrer narrativet - jeg tror ikke det vil være salgbart i hele tatt. Særlig ikke når de ikke kan bruke den fengende tittelen Prinsessen og Sjamanen heller. Og jeg tviler ennå sterkere på at paret vil tillate en Tiger King-dokumentar som avslører og viser sannhetene. 6 1
Frisk Frosk Skrevet 12. mai #14120 Skrevet 12. mai Isild skrev (6 timer siden): Må innrømme at det hadde vært veldig gøy hvis Netflix lager en ekte og sann dokumentar - som tar for seg vanvittige utsagn fra sjamanen, brudd på avtaler med kongehuset - og som graver i sjamanens fortid, sjamanhistorie og påstander om overgrep. Og sist men ikke minst ville det vært gøy om de viste "backstage" på det høyst iscenesatte bryllypet i Geiranger. En ren "salgsvideo" for paret kan jeg ikke tenke meg at Netflix vil være med på egentlig. Det vil være veldig rart i tilfelle. Det hadde vært fantastisk om de kunne laget en slik ekte og sann dokumentar! Tross skandalen det ville ført med seg så ville det nok også vært det beste for både Kongehuset og ML (om hun da tok til vettet og kvittet seg med snylteren som har utnyttet hennes og hennes families status i over seks år nå). 13
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå