Villroses hage Skrevet 7. mai #14081 Del Skrevet 7. mai Embla82 skrev (15 timer siden): Jeg er enig. Durek elsker å sole seg i glansen av kongefamilien. De kunne lett ha sagt at skal du være invitert på våre familiegreier så må du følge reglene, gjør dere ikke det får Martha komme alene. Hun hadde neppe kommet alene. Kongeparet sluker vel kameler til frokost, lunsj og middag for å unngå brudd med datteren. Foreldrene er satt i en skikkelig skvis grunnet ML sine høyst spesielle valg, og hennes nesegruse beundring for og påvirkning fra "sjamanen". 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frisk Frosk Skrevet 7. mai #14082 Del Skrevet 7. mai FruK skrev (10 timer siden): Noen som vet når kommer dokumentaren om Martha og Durek på Netflix? Man kan jo håpe på aldri... Det er merkelig at en aktør som dette fremdeles ikke har lansert serien. Det er tvilsomt, tror jeg, at det er fordi de trenger så lang redigeringstid (det er tross alt såpass store navn innen bransjen de har knyttet til seg, at jeg tviler på at disse hadde blitt med om det så skulle spares på redigeringsarbeidet i stor grad). En mulighet er selvfølgelig at de har fått krav om å slette alle kommentarer DV og ML (og andre) måtte ha om Kongehuset og dets medlemmer. Da vil jo hele serien, slik de har gått ut og fortalt den skal bli, mer eller mindre måtte trekkes eller i det minste gjøres helt om. Og dette siste kan ta tid, for da bli innholdet noe helt annet enn det de har forespeilet serien/"dokumentaren" skal ha (bl.a. at hovedfokuset skal være at DV skal fortelle hvordan det er å bli medlem av Kongefamilien). Man kan jo håpe at Kongehuset er inne i bildet for å få stoppet serien all den tid det som har vært gitt av opplysninger om serien tilsier at både Durek Verrett og prinsesse Märtha Louise med den og innholdet i den bryter avtalen de tilsynelatende skal ha med Kongehuset. Skulle Kongehuset få stoppet serien så tar jeg av meg hatten for det. Men så langt er det lite som tyder på at det skjer. Om det er slik at Kongehuset er inne i bildet, eller at man kan tenke seg at ML krever en endring pga. avtalen hun ikke har respektert før, så vil jeg tro at en aktør som Netflix har gjort dette om til advokatmat. Og det spørs det jo om ML og DV har råd til nå. Vi så at Netflix var svært "på" før/under bryllupet, de var "på" for å få ML og DV på annen Netflix-lansering for å få gratis markedsføring via "de kongelige". Og vi så at Netflix valgte moteuken i København for å lansere en smaksprøve til et internasjonalt publikum og internasjonal presse, samtidig som ML var tilstede med sitt kongelig markedsførte H-merke, og Netflix brukte i København også hennes prinsessetittel i sin serietittel. Så kom en rekke svært pinlige og enda mindre troverdige bortforklaringer fra Netflix om at tittelen de hadde valgt å bruke i sin internasjonale lansering av serien bare var en "arbeidstittel" og at det var en "feil" som gjorde at den ble brukt. Så har det vært helt stille. I februar forsøkte norsk presse å få uttalelser fra MLs manager, men fikk ingen ordentlige svar: https://www.tv2.no/underholdning/nye-detaljer-om-tittel-blemme-det-star-i-kontrakten/17589947/ I slutten av februar var visstnok Durek Verrett hos Netflix ang. serien, og uttalte "Dere er ikke klare for hva som kommer." Skal vi tolke ut fra alt annet han har gjort siste seks årene så må man dessverre bare anta at det blir massive brudd på avtalen med Kongehuset. Det hjelper ikke at de og ev. Netflix ikke bruker selve tittelen til ML, hvis de hele tiden ellers refererer til hennes kongelige familie, Kongehuset osv. Netflix avslørte jo med reklamen i moteuka i København at mye av serien handler om DV som prater om hvordan det er for ham å komme inn i kongefamilien. https://www.nettavisen.no/kjendis/durek-verrett-50-dukket-opp-hos-netflix-dere-er-ikke-klare-for-hva-som-kommer/s/5-95-2308223 Jeg tror Netflix venter på "riktig" tidspunkt å slippe serien. Gjør meg noen tanker om det, som jeg ikke skal skrive direkte. Men faktum er at om de lanserte serien i morgen eller neste uke, så ville serien drukne i Trump, Gaza, Putin, Ukraina, nå India/Pakistan, økte priser, tollmurer osv. Jeg tror de venter på et tidspunkt hvor de håper på å få langt mer oppmerksomhet for serien. Jeg håper også at det norske Kongehuset har inngått eventuelle avtaler (hvis de finnes) skriftlig med ML og DV, og at avtalene er gjort med det til enhver tid gjeldende Kongehuset, uavhengig av hvem som er monark. 17 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Istapp Skrevet 7. mai #14083 Del Skrevet 7. mai Sur sitron skrev (7 timer siden): Kongeparet orker nok ikke, men Haakon burde i aller høyeste grad "orke". Hva slags tafatt kronprins lar slikt gå uten at det får følger? Det lover jo veldig godt for hans neste rolle som landets konge. Kongeparet og kronprinsen er totalt tafatte - de gjør ikke en dritt i forhold til samtaler rundt noen avtale. Tviler sterkt på at avtalen egentlig har eksistert i praksis. Det som ble lagt ut på kongehusets egen nettside angående "avtale" har nok akkurat samme sannhetsgrad som MBHs beklagelsesuttalelse. Norge har et monarki hvor de sier en ting, men gjør noe helt annet - de håner oss dødelige som betaler for at de har det priviligerte livet de lever. 18 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sur sitron Skrevet 7. mai #14084 Del Skrevet 7. mai Istapp skrev (13 minutter siden): Kongeparet og kronprinsen er totalt tafatte - de gjør ikke en dritt i forhold til samtaler rundt noen avtale. Tviler sterkt på at avtalen egentlig har eksistert i praksis. Det som ble lagt ut på kongehusets egen nettside angående "avtale" har nok akkurat samme sannhetsgrad som MBHs beklagelsesuttalelse. Norge har et monarki hvor de sier en ting, men gjør noe helt annet - de håner oss dødelige som betaler for at de har det priviligerte livet de lever. Helt enig. Det er nok en ren proforma-avtale. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TigerK Skrevet 7. mai #14085 Del Skrevet 7. mai Sur sitron skrev (1 time siden): Helt enig. Det er nok en ren proforma-avtale. Eventuelt er det så mange «svin på skogen» i hele familien at ingen våger sette ned foten for noen ting, i fare for å få egne «svin» avslørt. 13 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruK Skrevet 7. mai #14086 Del Skrevet 7. mai Frisk Frosk skrev (7 timer siden): Man kan jo håpe på aldri... Det er merkelig at en aktør som dette fremdeles ikke har lansert serien. Det er tvilsomt, tror jeg, at det er fordi de trenger så lang redigeringstid (det er tross alt såpass store navn innen bransjen de har knyttet til seg, at jeg tviler på at disse hadde blitt med om det så skulle spares på redigeringsarbeidet i stor grad). En mulighet er selvfølgelig at de har fått krav om å slette alle kommentarer DV og ML (og andre) måtte ha om Kongehuset og dets medlemmer. Da vil jo hele serien, slik de har gått ut og fortalt den skal bli, mer eller mindre måtte trekkes eller i det minste gjøres helt om. Og dette siste kan ta tid, for da bli innholdet noe helt annet enn det de har forespeilet serien/"dokumentaren" skal ha (bl.a. at hovedfokuset skal være at DV skal fortelle hvordan det er å bli medlem av Kongefamilien). Man kan jo håpe at Kongehuset er inne i bildet for å få stoppet serien all den tid det som har vært gitt av opplysninger om serien tilsier at både Durek Verrett og prinsesse Märtha Louise med den og innholdet i den bryter avtalen de tilsynelatende skal ha med Kongehuset. Skulle Kongehuset få stoppet serien så tar jeg av meg hatten for det. Men så langt er det lite som tyder på at det skjer. Om det er slik at Kongehuset er inne i bildet, eller at man kan tenke seg at ML krever en endring pga. avtalen hun ikke har respektert før, så vil jeg tro at en aktør som Netflix har gjort dette om til advokatmat. Og det spørs det jo om ML og DV har råd til nå. Vi så at Netflix var svært "på" før/under bryllupet, de var "på" for å få ML og DV på annen Netflix-lansering for å få gratis markedsføring via "de kongelige". Og vi så at Netflix valgte moteuken i København for å lansere en smaksprøve til et internasjonalt publikum og internasjonal presse, samtidig som ML var tilstede med sitt kongelig markedsførte H-merke, og Netflix brukte i København også hennes prinsessetittel i sin serietittel. Så kom en rekke svært pinlige og enda mindre troverdige bortforklaringer fra Netflix om at tittelen de hadde valgt å bruke i sin internasjonale lansering av serien bare var en "arbeidstittel" og at det var en "feil" som gjorde at den ble brukt. Så har det vært helt stille. I februar forsøkte norsk presse å få uttalelser fra MLs manager, men fikk ingen ordentlige svar: https://www.tv2.no/underholdning/nye-detaljer-om-tittel-blemme-det-star-i-kontrakten/17589947/ I slutten av februar var visstnok Durek Verrett hos Netflix ang. serien, og uttalte "Dere er ikke klare for hva som kommer." Skal vi tolke ut fra alt annet han har gjort siste seks årene så må man dessverre bare anta at det blir massive brudd på avtalen med Kongehuset. Det hjelper ikke at de og ev. Netflix ikke bruker selve tittelen til ML, hvis de hele tiden ellers refererer til hennes kongelige familie, Kongehuset osv. Netflix avslørte jo med reklamen i moteuka i København at mye av serien handler om DV som prater om hvordan det er for ham å komme inn i kongefamilien. https://www.nettavisen.no/kjendis/durek-verrett-50-dukket-opp-hos-netflix-dere-er-ikke-klare-for-hva-som-kommer/s/5-95-2308223 Jeg tror Netflix venter på "riktig" tidspunkt å slippe serien. Gjør meg noen tanker om det, som jeg ikke skal skrive direkte. Men faktum er at om de lanserte serien i morgen eller neste uke, så ville serien drukne i Trump, Gaza, Putin, Ukraina, nå India/Pakistan, økte priser, tollmurer osv. Jeg tror de venter på et tidspunkt hvor de håper på å få langt mer oppmerksomhet for serien. Jeg håper også at det norske Kongehuset har inngått eventuelle avtaler (hvis de finnes) skriftlig med ML og DV, og at avtalene er gjort med det til enhver tid gjeldende Kongehuset, uavhengig av hvem som er monark. Takk for et godt svar. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 9. mai #14087 Del Skrevet 9. mai Sur sitron skrev (På 7.5.2025 den 9.08): Kongeparet orker nok ikke, men Haakon burde i aller høyeste grad "orke". Hva slags tafatt kronprins lar slikt gå uten at det får følger? Det lover jo veldig godt for hans neste rolle som landets konge. Veldig enig. Kronprinsen fremstår både konfliktsky og tafatt. Han ble spurt i Geiranger ift de da graverende bruddene på avtalen. Det skulle tas tak i osv svarte han da. Nå er det vel sånn at kongen har delegert oppfølging av dette til nettopp kronprinsen også, så vi må kunne forvente at han tar tak i det. Men, det gjør han ikke. Disse "familiesamtalene" fungerer jo ikke tydeligvis. Jeg ser ingen grunn til å bukke, neie og nikke for vårt kommende kongepar. 19 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sur sitron Skrevet 9. mai #14088 Del Skrevet 9. mai Isild skrev (1 minutt siden): Veldig enig. Kronprinsen fremstår både konfliktsky og tafatt. Han ble spurt i Geiranger ift de da graverende bruddene på avtalen. Det skulle tas tak i osv svarte han da. Nå er det vel sånn at kongen har delegert oppfølging av dette til nettopp kronprinsen også, så vi må kunne forvente at han tar tak i det. Men, det gjør han ikke. Disse "familiesamtalene" fungerer jo ikke tydeligvis. Jeg ser ingen grunn til å bukke, neie og nikke for vårt kommende kongepar. Nei, tipper denne "avtalen" er en proforma-avtale, skrevet og publisert ene og alene for å stilne kritiske røster. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 9. mai #14089 Del Skrevet 9. mai Sur sitron skrev (3 minutter siden): Nei, tipper denne "avtalen" er en proforma-avtale, skrevet og publisert ene og alene for å stilne kritiske røster. Det er akkurat det inntrykket jeg også sitter med. Den totale mangelen på konsekvens og oppfølging vitner om at det egentlig ikke er noen avtale - annet enn noen velvalgte ord for å få "roet folket". Det er ganske ellevillt hvis konge- og kronprinspar faktisk syns det er greit at flere og flere der "på huset" nå blander kongelige titler og kongelig tilknytning inn i influencerbedriftene sine for å tjene penger. Da må de få sparken hele gjengen spør man meg. Det blir jo mer harry og utvannet for hver dag som går. 21 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frisk Frosk Skrevet 9. mai #14090 Del Skrevet 9. mai Talen Kongen holdt på frigjøringsdagen var veldig god! Da blir det helt totalt uforståelig at han samtidig siste seks årene har latt DV og sin datter ML få svekke Kongehuset så enormt som de har gjort, lar dem få utnytte det så grådig som de har gjort! Jeg synes dette er trist, for enda så god jobb Kongen gjorde på frigjøringsdagen i å formidle budskap i talen, så greier jeg ikke å ta ham på alvor lenger fordi han lar Kongehuset og det han representeres få ødelegges innenfra av DV og ML. Og det gjør meg trist.. 14 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 10. mai #14091 Del Skrevet 10. mai Frisk Frosk skrev (8 timer siden): Talen Kongen holdt på frigjøringsdagen var veldig god! Da blir det helt totalt uforståelig at han samtidig siste seks årene har latt DV og sin datter ML få svekke Kongehuset så enormt som de har gjort, lar dem få utnytte det så grådig som de har gjort! Jeg synes dette er trist, for enda så god jobb Kongen gjorde på frigjøringsdagen i å formidle budskap i talen, så greier jeg ikke å ta ham på alvor lenger fordi han lar Kongehuset og det han representeres få ødelegges innenfra av DV og ML. Og det gjør meg trist.. Jeg fikk ikke med meg talen, men er veldig enig i at det er noe trist over å kjenne på at man mister tillit. Jeg vet at veldig mange ikke gjør det, og kanskje mer enn meg skiller på hvem som jobber og ikke for kongehuset osv. For meg så er det viktig at vi kan stole på kongehuset, at det faktisk ER høyhetlig( og forbilledlig) på et vis. Hvis det ikke lenger skal være det, så er det ingen vits. Hvordan de håndterer ting i egne rekker er faktisk viktig. Jeg syns ikke de håndterer ML og DV særlig bra. Det er helt ubegripelig at kongehuset har tillatt nettopp det du sier - å bli utnyttet og svekket pga en utakknemmelig og trassig datter og hennes kvakksalver-sjaman. 18 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
enkefru Skrevet 10. mai #14092 Del Skrevet 10. mai Nå selger hun eiendommen i Lommedalen: https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=406311812 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pop up bruker Skrevet 10. mai #14093 Del Skrevet 10. mai enkefru skrev (1 time siden): Nå selger hun eiendommen i Lommedalen: https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=406311812 Skjønner ikke at de vil selge den fine eiendommen og flytte til et boligfelt 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mmmwhatever Skrevet 10. mai #14094 Del Skrevet 10. mai pop up bruker skrev (27 minutter siden): Skjønner ikke at de vil selge den fine eiendommen og flytte til et boligfelt DV vil vel ha et hus som ikke har noe med AB å gjøre, kanskje… Må ha noe nytt og fancy, tipper jeg. De skulle jo egentlig rive huset de kjøpte sammen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pop up bruker Skrevet 10. mai #14095 Del Skrevet 10. mai Mmmwhatever skrev (10 minutter siden): DV vil vel ha et hus som ikke har noe med AB å gjøre, kanskje… Må ha noe nytt og fancy, tipper jeg. De skulle jo egentlig rive huset de kjøpte sammen. Kjipt for barna da 😕 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eva-Lena Skrevet 10. mai #14096 Del Skrevet 10. mai pop up bruker skrev (50 minutter siden): Skjønner ikke at de vil selge den fine eiendommen og flytte til et boligfelt Det skjønner ikke jeg heller. Det nye huset de har kjøpt ser jo ikke ut i måneskinn, spør du meg. Kanskje hun MÅ selge pga økonomi, isåfall er det til pass for henne. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulderen Skrevet 10. mai #14097 Del Skrevet 10. mai Eva-Lena skrev (18 minutter siden): Det skjønner ikke jeg heller. Det nye huset de har kjøpt ser jo ikke ut i måneskinn, spør du meg. Kanskje hun MÅ selge pga økonomi, isåfall er det til pass for henne. Hun må nok selge nå, men det måtte hun ikke før hun kjøpte det nye huset. Det nye huset gav de 18 mill for, Lommedalen selges for 20 mill. Det er jo i samme størrelsesorden. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 10. mai #14098 Del Skrevet 10. mai Fantastisk eiendom i Lommedalen. Men med hennes store endringer i livet, så passer vel ikke Aris "maleparadis" lenger kanskje. Den prinsessen Ari var gift med har jo nå selv redusert seg til "fangirl" for en pompøs og eksentrisk sjarlatan. Hun virker helt blind og blendet - og sint på alt og alle. Hvis han sier at han ikke vil bo " i skogen" i en tradisjonell (men meget flott) bolig, så er vel hun all over it med å skape noe som fungerer for han. Lurer på hvor mye penger HAN legger i dette jeg, eller om hun sponser alt. Han tjener jo penger på virksomheten sin, og den virksomheten har nok utrolig nok fått et kjempeløft etter at han har vært så mye omtalt pga prinsessen sin. 21 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mmmwhatever Skrevet 10. mai #14099 Del Skrevet 10. mai pop up bruker skrev (2 timer siden): Kjipt for barna da 😕 Ja, men samtidig er de jo nesten voksne. Jeg har på et vis også forståelse for at man kan ønske å bo i et annet hus enn det den nye kona di delte med eksen sin, som nå ikke lever lenger. Det å i praksis kjøpe seg en tomt, men uten å gjøre forarbeidet slik at det viser seg at huset ikke kan rives likevel, for så å saksøke selger, det har jeg derimot mindre sansen for. Men klart, det kan jo hende at ML og DV har rett i den saken, det vet jo ingen av oss. Men på engelsk har de et glimrende ord som beskriver ML og DV godt: Litigious. 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Justlooking Skrevet 10. mai #14100 Del Skrevet 10. mai (endret) Isild skrev (2 timer siden): Fantastisk eiendom i Lommedalen. Men med hennes store endringer i livet, så passer vel ikke Aris "maleparadis" lenger kanskje. Den prinsessen Ari var gift med har jo nå selv redusert seg til "fangirl" for en pompøs og eksentrisk sjarlatan. Hun virker helt blind og blendet - og sint på alt og alle. Hvis han sier at han ikke vil bo " i skogen" i en tradisjonell (men meget flott) bolig, så er vel hun all over it med å skape noe som fungerer for han. Lurer på hvor mye penger HAN legger i dette jeg, eller om hun sponser alt. Han tjener jo penger på virksomheten sin, og den virksomheten har nok utrolig nok fått et kjempeløft etter at han har vært så mye omtalt pga prinsessen sin. Helt fantastisk eiendom. Veldig god sikkerhet, man kjører høyt opp og inn en privat vei til man kommer til porten. Der sitter politi (eskorten) som vakt i et hus på en liten høyde over porten. Besøkende snakker i et callinganlegg og politiet åpner porten når man sier navnet og man kjører inn. (Uten å sjekke med Martha, for det åpnes med en gang. Hun har selvsagt gitt de beskjed på forhånd.) Og gjerder rundt hele eiendommen som er på mange mål og med flere småhus. Hele området gir en enorm åpen frihetsfølelse i nydelig skog og natur. Man beveger seg jo helt fritt på det store området. Noe slikt kan aldri oppnås på Stabekk eller i Oslo. Må være et drømmested for noen som ønsker privatliv og sikkerhet (selv uten eskorten). Kan umulig være vanskelig å selge til den rette kjøperen. Hadde kjøpt det selv til storfamilien om jeg hadde hatt 20 mill på bok 😅 PS, det sto at det var Martha som kjøpte huset på Stabekk, og sa ikke han i en anledning at han hadde fått et hus av henne? Han har aldri eid bolig og bare klesbudsjettet og reisene hans må koste enormt. Endret 10. mai av Justlooking PS 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå