PusheenPusheen Skrevet 26. februar #13961 Del Skrevet 26. februar Mmmwhatever skrev (31 minutter siden): Haha ja, den tittelen gleder jeg meg til… Kanskje de kaller den «Pr1ncess and Shaman» eller noe slikt, for å omgå «kontrakten». Eller kanskje står kontrakten med Netflix mot «kontrakten» med kongefamilien, og da vet vi alle hvilken kontrakt som vinner. Ja, ikke sant. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frisk Frosk Skrevet 26. februar #13962 Del Skrevet 26. februar Mmmwhatever skrev (7 timer siden): Jeg er helt enig med deg. Men jeg tror likevel at Marius overskygger ML og DV for kronprinsparet. Dessverre. For de personlig gjør det nok det. Men Haakon har en jobb å gjøre, og om det er han som har hatt ansvar for "samtalene" om de påståtte kontraktene med ML og DV, så har han rett og slett ikke gjort jobben sin siden ML brøt allerede den første kontrakten og DV har vist hele tiden at han gir like mye f... i de lovnadene han har gitt. Kongen var sikkert inne i bildet i da de påstått inngikk en avtale med ML i 2019. Har både Kongen og Haakon vært involvert i disse påståtte avtalene, da har de rett og slett ikke gjort jobben sin i mange år før MBH ble avslørt. 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frisk Frosk Skrevet 26. februar #13963 Del Skrevet 26. februar Det at en aktør som Netflix fremdeles ikke greier å gi noen premieredato eller i det minste en måned, det tror jeg ikke det kan være så veldig mange årsaker til. En årsak kan være at det er uenigheter rundt vinklingen hvis Netflix har valgt en vinkling ML og DV ikke liker. I så fall kan det være kontraktsforhandlinger på innhold. En ting kan være konflikter rundt tittelen, men det tviler jeg på tar så lang tid. Men man vet aldri, siden Durek Verrett sitter på patentet på bruk av "The princess and the shaman", så må han, for å beholde patentet, bevise at tittelen har vært i bruk siste fem år og er i bruk i nåtid også. Slik sett trenger DV at patenttittelen brukes, om han ikke skal miste retten til den. Så er det den avtalen med Kongehuset. At Märtha Louise kjemper sterkt mot bruk av den tittelen hun selv ga tillatelse til at Durek Verrett skulle få patent på, det er vel lite trolig - om hun ikke helt plutselig har fått en samvittighet, eller ev. er under press fra Kongehuset. Personlig tror jeg Netflix hadde et opplegg planlagt, men så kom alle skandalene, påstandene om overgrep osv. som de nok ikke vil la være å få med. Siden påstander om overgrep, og det at det finnes beviser hvor Durek Verrett selv innrømmer det som defineres som seksuelle overgrep mot klienter, så krever det langt mer av Netflix, både for å grave i saken, ev. få intervjuer av ofrene for DVs selvinnrømmede overgrep, men også bevismessig og ikke minst juridiske vurderinger av hvordan de kan vinkle dette uten å risikere søksmål de kan tape i ettertid. Der kan balansegangen ta tid. Vi vet jo også at både svensken, DVs ene søster, Eric Nies (tror jeg han heter) er villige til å snakke. Det er offentlige uttalelser også hvor DVs mor har advart mot ham. Det er jo også gangske mange andre som Netflix kan ønske å kontakte - spore opp ev. offer for de seksuelle overgrepene, snakke med DVs ekser som DV har truet om søksmål om de snakker om ham, alle de Durek Verrett og han og prinsesse Märtha Louise har sendt trusselbrev til. Noe av dette var kjent før bryllupet, men mye har kommet frem først etter bryllupet. Netflix vet nok at hvis de skal ha med alt dette, da må de bruke alle smutthull i kontrakten med DV og ML som jeg antar de har sikret seg med. De må selv grave frem vitnemål og dokumentasjon (både DVs søster og andre sier jo at de sitter på beviser), de må gi alle involverte en mulighet til å uttale seg, og de må også gi denne muligheten til å uttale seg til DV. Om Netflix har gravd fram noe DV absolutt ikke vil skal komme frem, da tenker jeg det kan ta tid for Netflix å ferdigstille serien. Jo heftigere detaljer de ev. har funnet, jo mindre villig vil de være til å ikke ta det med. Hvis produksjonen til Netflix bare skulle dreie seg om "kjærlighetshistorien", så hadde de nok hatt premieredatoen klar for lenge siden, for så mye tid tar ikke arbeidet med siste del av ferdigstillelsen etter bryllupet at de, et halvt år etterpå, fremdeles ikke kan gi en lanseringsdato/-måned. Ergo mener jeg det må være mer som ligger bak. Jeg tviler på at DV og ML har vanntett kontrakt med Netflix, til det er trolig Netflix altfor drevne, men "bare" en kamp om kontrakten og innhold (som DV og ev. også ML ikke liker) kan ta lang tid. 6 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PusheenPusheen Skrevet 26. februar #13964 Del Skrevet 26. februar Frisk Frosk skrev (6 minutter siden): Det at en aktør som Netflix fremdeles ikke greier å gi noen premieredato eller i det minste en måned, det tror jeg ikke det kan være så veldig mange årsaker til. En årsak kan være at det er uenigheter rundt vinklingen hvis Netflix har valgt en vinkling ML og DV ikke liker. I så fall kan det være kontraktsforhandlinger på innhold. En ting kan være konflikter rundt tittelen, men det tviler jeg på tar så lang tid. Men man vet aldri, siden Durek Verrett sitter på patentet på bruk av "The princess and the shaman", så må han, for å beholde patentet, bevise at tittelen har vært i bruk siste fem år og er i bruk i nåtid også. Slik sett trenger DV at patenttittelen brukes, om han ikke skal miste retten til den. Så er det den avtalen med Kongehuset. At Märtha Louise kjemper sterkt mot bruk av den tittelen hun selv ga tillatelse til at Durek Verrett skulle få patent på, det er vel lite trolig - om hun ikke helt plutselig har fått en samvittighet, eller ev. er under press fra Kongehuset. Personlig tror jeg Netflix hadde et opplegg planlagt, men så kom alle skandalene, påstandene om overgrep osv. som de nok ikke vil la være å få med. Siden påstander om overgrep, og det at det finnes beviser hvor Durek Verrett selv innrømmer det som defineres som seksuelle overgrep mot klienter, så krever det langt mer av Netflix, både for å grave i saken, ev. få intervjuer av ofrene for DVs selvinnrømmede overgrep, men også bevismessig og ikke minst juridiske vurderinger av hvordan de kan vinkle dette uten å risikere søksmål de kan tape i ettertid. Der kan balansegangen ta tid. Vi vet jo også at både svensken, DVs ene søster, Eric Nies (tror jeg han heter) er villige til å snakke. Det er offentlige uttalelser også hvor DVs mor har advart mot ham. Det er jo også gangske mange andre som Netflix kan ønske å kontakte - spore opp ev. offer for de seksuelle overgrepene, snakke med DVs ekser som DV har truet om søksmål om de snakker om ham, alle de Durek Verrett og han og prinsesse Märtha Louise har sendt trusselbrev til. Noe av dette var kjent før bryllupet, men mye har kommet frem først etter bryllupet. Netflix vet nok at hvis de skal ha med alt dette, da må de bruke alle smutthull i kontrakten med DV og ML som jeg antar de har sikret seg med. De må selv grave frem vitnemål og dokumentasjon (både DVs søster og andre sier jo at de sitter på beviser), de må gi alle involverte en mulighet til å uttale seg, og de må også gi denne muligheten til å uttale seg til DV. Om Netflix har gravd fram noe DV absolutt ikke vil skal komme frem, da tenker jeg det kan ta tid for Netflix å ferdigstille serien. Jo heftigere detaljer de ev. har funnet, jo mindre villig vil de være til å ikke ta det med. Hvis produksjonen til Netflix bare skulle dreie seg om "kjærlighetshistorien", så hadde de nok hatt premieredatoen klar for lenge siden, for så mye tid tar ikke arbeidet med siste del av ferdigstillelsen etter bryllupet at de, et halvt år etterpå, fremdeles ikke kan gi en lanseringsdato/-måned. Ergo mener jeg det må være mer som ligger bak. Jeg tviler på at DV og ML har vanntett kontrakt med Netflix, til det er trolig Netflix altfor drevne, men "bare" en kamp om kontrakten og innhold (som DV og ev. også ML ikke liker) kan ta lang tid. Ja, det MÅ være mer som ligger bak. En kjærlighetshistorie er veldig enkel å fremstille. Her har de kanskje skutt seg selv i foten mtp alle skandaler som dukket opp underveis. Nå spekulerer jeg, men det kan også være personer i dokumentaren som i utgangspunktet tenkte det var problemfritt å være med, men så eskalere det med overgrepsanklager og søsken som er livredd DV osv. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frisk Frosk Skrevet 26. februar #13965 Del Skrevet 26. februar PusheenPusheen skrev (3 minutter siden): Ja, det MÅ være mer som ligger bak. En kjærlighetshistorie er veldig enkel å fremstille. Her har de kanskje skutt seg selv i foten mtp alle skandaler som dukket opp underveis. Nå spekulerer jeg, men det kan også være personer i dokumentaren som i utgangspunktet tenkte det var problemfritt å være med, men så eskalere det med overgrepsanklager og søsken som er livredd DV osv. Det er i hvert fall kommet så mye grums opp rundt DV at jeg tror det er hovedgrunnen. Det er vel heller ikke uten grunn at han og ML sammen begynte å sende ut trusselbrev i fjor til div. personer om å ikke snakke om DV. Om vi får vite sannheten, det er jeg ikke så sikker på. Jeg håper media overlater kommentering av produksjonen til ordentlige journalister når den kommer ut. Ikke overlater det til lettbente rampelys/mote-journalister. Dette er langt mer alvorlig for landet enn "underholdning", så det bør seriøse journalister som er vant med å ta viktige saker. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PusheenPusheen Skrevet 26. februar #13966 Del Skrevet 26. februar Frisk Frosk skrev (4 minutter siden): Det er i hvert fall kommet så mye grums opp rundt DV at jeg tror det er hovedgrunnen. Det er vel heller ikke uten grunn at han og ML sammen begynte å sende ut trusselbrev i fjor til div. personer om å ikke snakke om DV. Om vi får vite sannheten, det er jeg ikke så sikker på. Jeg håper media overlater kommentering av produksjonen til ordentlige journalister når den kommer ut. Ikke overlater det til lettbente rampelys/mote-journalister. Dette er langt mer alvorlig for landet enn "underholdning", så det bør seriøse journalister som er vant med å ta viktige saker. Det er jeg enig i! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TigerK Skrevet 26. februar #13967 Del Skrevet 26. februar PusheenPusheen skrev (3 timer siden): Ja, det MÅ være mer som ligger bak. En kjærlighetshistorie er veldig enkel å fremstille. Her har de kanskje skutt seg selv i foten mtp alle skandaler som dukket opp underveis. Nå spekulerer jeg, men det kan også være personer i dokumentaren som i utgangspunktet tenkte det var problemfritt å være med, men så eskalere det med overgrepsanklager og søsken som er livredd DV osv. Og hvem vet, kanskje Netflix har nøstet i flere retninger og har funnet noe VIRKELIG juicy! “Oh, what a tangled web we weave” 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PusheenPusheen Skrevet 26. februar #13968 Del Skrevet 26. februar TigerK skrev (2 minutter siden): Og hvem vet, kanskje Netflix har nøstet i flere retninger og har funnet noe VIRKELIG juicy! “Oh, what a tangled web we weave” Er nysgjerrig på den nå! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mmmwhatever Skrevet 26. februar #13969 Del Skrevet 26. februar Frisk Frosk skrev (6 timer siden): For de personlig gjør det nok det. Men Haakon har en jobb å gjøre, og om det er han som har hatt ansvar for "samtalene" om de påståtte kontraktene med ML og DV, så har han rett og slett ikke gjort jobben sin siden ML brøt allerede den første kontrakten og DV har vist hele tiden at han gir like mye f... i de lovnadene han har gitt. Kongen var sikkert inne i bildet i da de påstått inngikk en avtale med ML i 2019. Har både Kongen og Haakon vært involvert i disse påståtte avtalene, da har de rett og slett ikke gjort jobben sin i mange år før MBH ble avslørt. Enig. Skal jeg tippe, så var Kongen den viktigste personen bak den første avtalen i 2019, men at mer og mer har blitt overlatt til HM etterhvert som helsa til Kongen har sviktet. Men at kongehuset (uansett hvilke personer det måtte være) ikke har gjort jobben sin med å følge opp disse avtalene, er det ingen tvil om. Det er nok ML som har balletak på pappa, eller rettere sagt - Durek, via ML. Og så virker ikke akkurat HM som den mest handlekraftige personen i verden, og i tillegg har han en krise på hjemmebane, med syk og sikkert hysterisk kone pga stesønnen - som er rusmisbruker og kriminell. Bra for lommeboka til ML og DV er det, i alle fall. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mmmwhatever Skrevet 26. februar #13970 Del Skrevet 26. februar TigerK skrev (1 time siden): Og hvem vet, kanskje Netflix har nøstet i flere retninger og har funnet noe VIRKELIG juicy! “Oh, what a tangled web we weave” Det er antagelig mer enn nok å ta av… 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Freydis Skrevet 26. februar #13971 Del Skrevet 26. februar Mmmwhatever skrev (4 minutter siden): Enig. Skal jeg tippe, så var Kongen den viktigste personen bak den første avtalen i 2019, men at mer og mer har blitt overlatt til HM etterhvert som helsa til Kongen har sviktet. Men at kongehuset (uansett hvilke personer det måtte være) ikke har gjort jobben sin med å følge opp disse avtalene, er det ingen tvil om. Det er nok ML som har balletak på pappa, eller rettere sagt - Durek, via ML. Og så virker ikke akkurat HM som den mest handlekraftige personen i verden, og i tillegg har han en krise på hjemmebane, med syk og sikkert hysterisk kone pga stesønnen - som er rusmisbruker og kriminell. Bra for lommeboka til ML og DV er det, i alle fall. Ja, de får det nok som de vil - uten de store protestene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maia70 Skrevet 26. februar #13972 Del Skrevet 26. februar PusheenPusheen skrev (7 timer siden): Ja, det MÅ være mer som ligger bak. En kjærlighetshistorie er veldig enkel å fremstille. Her har de kanskje skutt seg selv i foten mtp alle skandaler som dukket opp underveis. Nå spekulerer jeg, men det kan også være personer i dokumentaren som i utgangspunktet tenkte det var problemfritt å være med, men så eskalere det med overgrepsanklager og søsken som er livredd DV osv. Men da skulle vel dokumentaren vært stoppet før klipp ble vist i København i slutten av januar, skandalene skjedde jo før det. Jeg tror helst det handler om tittelen, for alt står og faller på den. Ingen prinsesse og sjaman - ingen seertall. Og Märtha skjønner for en huskestue det blir om de bruker den. Så tipper det er her striden står. Netflix bryr seg jo ikke om skandaler heller, det gir bare høyere seertall for dem. 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PusheenPusheen Skrevet 26. februar #13973 Del Skrevet 26. februar Maia70 skrev (Akkurat nå): Men da skulle vel dokumentaren vært stoppet før klipp ble vist i København i slutten av januar, skandalene skjedde jo før det. Jeg tror helst det handler om tittelen, for alt står og faller på den. Ingen prinsesse og sjaman - ingen seertall. Og Märtha skjønner for en huskestue det blir om de bruker den. Så tipper det er her striden står. Netflix bryr seg jo ikke om skandaler heller, det gir bare høyere seertall for dem. Ja, det har du jo rett i. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PusheenPusheen Skrevet 28. februar #13974 Del Skrevet 28. februar Mulig det er forkjølelsen jeg har som stopper hjerneaktiviteten, kan noen fortelle meg hva som egentlig står her? «Prinsesse-ginen»: Helsedirektoratets vedtak oppheves Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 28. februar #13975 Del Skrevet 28. februar PusheenPusheen skrev (1 time siden): Mulig det er forkjølelsen jeg har som stopper hjerneaktiviteten, kan noen fortelle meg hva som egentlig står her? «Prinsesse-ginen»: Helsedirektoratets vedtak oppheves Markedsrådet har omgjort vedtaket om at prinsesse-ginen brøt alkoholloven og forbudet mot alkoholreklame. Nyheten var også nylig på NRK: https://www.nrk.no/nyheter/snur-i-_prinsessegin_-saken-_-helsedirektoratets-vedtak-oppheves-1.17320535 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PusheenPusheen Skrevet 28. februar #13976 Del Skrevet 28. februar Aricia skrev (8 minutter siden): Markedsrådet har omgjort vedtaket om at prinsesse-ginen brøt alkoholloven og forbudet mot alkoholreklame. Nyheten var også nylig på NRK: https://www.nrk.no/nyheter/snur-i-_prinsessegin_-saken-_-helsedirektoratets-vedtak-oppheves-1.17320535 Takk! Da har de ikke gjort noe ulovlig, med andre ord? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 28. februar #13977 Del Skrevet 28. februar PusheenPusheen skrev (Akkurat nå): Takk! Da har de ikke gjort noe ulovlig, med andre ord? Det ser ut som det kan diskuteres - Helsedirektoratet står tilsynelatende fremdeles på sitt, og det virker litt som at grunnen til omgjørelsen av vedtaket er en formell saksbehandlingsfeil fra deres side (?): Sitat VG har fått tilgang i Markedsrådets behandling av klagen, hvor konklusjonen er: «Den omstendighet at det ikke foreligger en særskilt hjemmel i alkoholloven eller alkoholforskriften til å fatte stadfestelses- eller fastsettelsesvedtak, og en eventuell adgang ikke er omtalt i forarbeidene, tilsier at vedtaket i denne saken ikke har tilstrekkelig hjemmel i lov». [...] Markedsrådet har altså opphevet vedtaket fra Helsedirektoratet fordi Helsedirektoratets saksbehandling ikke har vært tilfredsstillende. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frisk Frosk Skrevet 28. februar #13978 Del Skrevet 28. februar PusheenPusheen skrev (1 time siden): Mulig det er forkjølelsen jeg har som stopper hjerneaktiviteten, kan noen fortelle meg hva som egentlig står her? «Prinsesse-ginen»: Helsedirektoratets vedtak oppheves Markedsrådet mener at alt som ble gjort er lovlig, kan det virke som. I hvert fall hvis man er prinsesse eller jobber sammen med en prinsesse om å bryte loven. Jeg har absolutt ingen tro på at dette ville vært resultatet om ikke prinsessen var involvert! Det er dessuten merkelig hvor mange påståtte "glipper" som stadig skjer rundt alt prinsessen tjener penger på ved å bryte avtalen hun og DV har med Kongehuset. Det var en "glipp" å bruke hennes tittel med ginen, tross det man må anta var temmelig mange personer som var involvert, hvorav en av dem ble påstått å være prinsesse Märtha Louise selv. Det var visst også en "glipp" at hennes tittel ble brukt som tittel på Netflix-serien da den ble reklamert for på moteuka i København, hvor prinsessen "tilfeldigvis" også var med sitt klesmerke, som hun også reklamerte ulovlig for med bl.a. umerkede reklamer i fleng. I nesten alle intervjuene prinsesse Märtha Louise og Durek Verrett har stilt opp i brukes også hennes tittel uhemmet, noe både hun og DV også reklamerer videre for på sine IG-kontoer med å vise bilder av intervjutitler og magasinnavnene, gjerne poserende i H-klær. Kongehuset blir bare mer og mer patetisk. Det er blitt en latterlig parodi på kyniske influensere som stadig forsøker å bruke filter for å fremstille seg som noe annet enn det de er, lyve, bryte norsk lov osv. osv. Velkommen til Kongehuset anno 2025. Og det sier jeg som i utgangspunktet ønsker at monarkiet skal fortsette. Det forutsetter at det fungerer, det er det dessverre ikke i nærheten av å gjøre i dag! Jeg synes det er veldig trist å se at dette er det Kongen og Dronningen både må tåle, men også godtar, deres alder tatt i betraktning. Og ikke minst er det ekstremt provoserende at ML utsetter dem for dette. Hun svikter sin familie, Kongehuset og sitt land. Hun har ikke fortjent sin tittel siden 2019, og det er på høy tid Kongehuset tar avstand med praktiske handlinger. Fratar henne tittelen og går juridisk etter henne og DV når hun og han bryter avtalene om å ikke utnytte den kongelige tilknytningen kommersielt. 9 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frisk Frosk Skrevet 28. februar #13979 Del Skrevet 28. februar Om det er slik at Helsedirektoratet har formulert seg litt klønete, så bør ikke det endre utfallet av saken, for fakta i saken består. Og for hvem som helst andre ville det vært ulovlige handlinger. Det Markesrådet nå gjør er å undergrave folks tro på prinsippet om at alle skal behandles likt om de begår lovbrudd. Denne saken blir enda mer pinlig nå, etter at det nylig ble påvist at norsk rettsvesen langt fra behandler samme saker likt, men at folk med veldig god økonomi, status og godt utseende (!) ofte blir mildere dømt. https://www.nrk.no/norge/xl/de-rikeste-far-oftere-lavere-straffer-enn-de-fattigste-i-norske-rettssaler-1.17178868 Er man prinsesse så slipper man visst helt unna... 14 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PusheenPusheen Skrevet 28. februar #13980 Del Skrevet 28. februar Aricia skrev (14 minutter siden): Det ser ut som det kan diskuteres - Helsedirektoratet står tilsynelatende fremdeles på sitt, og det virker litt som at grunnen til omgjørelsen av vedtaket er en formell saksbehandlingsfeil fra deres side (?): Så da kan Helsedirektoratet i teorien behandle saken på nytt, med grundigere saksbehandling? Hvis de gidder, kanskje det ikke er noen vits. Trodde Helsedirektoratet i utgangspunktet var grundige nok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå