Gå til innhold

Märtha Louise og Durek Verrett

Parasoll

Anbefalte innlegg

BLOMSTERKVAST skrev (33 minutter siden):

Ja den ene datteren LB ble kalt for prinsessedatteren i en reportasje .

Hun utnytter dette bevisst og rått. Går moteshow i det som ligner bryllupskjole rett før MLs bryllup, lanserer eget kosmetikkmerke på samme tid, reklamer som inneholder alkohol, referanser til bryllupet osv.

MA gjør det i langt mindre grad enn LB, men dessverre utnytter også hun tilknytningen til Kongehuset for egen kommersielle vinning, sist ifm. intervjuer i anledning de foredragene hun og en annen skulle reise rundt med.

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skjønner ikke hvorfor ML ikke sørger for at døttrene hnnes får en skikkelig god utdannelse. De har alle muligheter til å få innpass på noen av de beste universitetene med alle kontaktene de konglige har. Maud kunne gått på en av de beste kunstskolene så kunne hun faktisk blitt dyktig, eller kanskje gått i lære hos Odd Nærderum? Kongen benådet vel han? 

Jeg bare tenker om det var jeg som hadde hatt så mange kontakter og muligheter for mine barn hadde jeg sørget for at de fikk en skikkelig bra utdanning som kunne hjulpet de opp og frem videre i livet. 

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pop up bruker skrev (1 time siden):

Jeg skjønner ikke hvorfor ML ikke sørger for at døttrene hnnes får en skikkelig god utdannelse. De har alle muligheter til å få innpass på noen av de beste universitetene med alle kontaktene de konglige har. Maud kunne gått på en av de beste kunstskolene så kunne hun faktisk blitt dyktig, eller kanskje gått i lære hos Odd Nærderum? Kongen benådet vel han? 

Jeg bare tenker om det var jeg som hadde hatt så mange kontakter og muligheter for mine barn hadde jeg sørget for at de fikk en skikkelig bra utdanning som kunne hjulpet de opp og frem videre i livet. 

Nå har vel ikke kongefamilien direkte vært et forbilde når det gjelder utdanning? Det er et par mastergrader i familien, men det er endel spørsmål rundt i alle fall MMs master, og ingen tror vel HM ville kommet inn på Berkeley hvis han ikke hadde vært prins? 🤷🏻‍♀️ Den utdanningen jeg tenker det er færrest spørsmålstegn rundt, er faktisk MLs fysioterapeututdanning fra Nederland. 
Ellers har jeg noen tanker rundt hvorfor de to eldste døtrene ikke har tatt utdanning, men det blir rene spekulasjoner, så det skal jeg ikke skrive her. Men LB regner jeg med tjener ganske så greit som sminkeinfluenser, så hennes insentiv for utdanning er kanskje ikke så stort? 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmmwhatever skrev (21 minutter siden):

Nå har vel ikke kongefamilien direkte vært et forbilde når det gjelder utdanning? Det er et par mastergrader i familien, men det er endel spørsmål rundt i alle fall MMs master, og ingen tror vel HM ville kommet inn på Berkeley hvis han ikke hadde vært prins? 🤷🏻‍♀️ Den utdanningen jeg tenker det er færrest spørsmålstegn rundt, er faktisk MLs fysioterapeututdanning fra Nederland. 
Ellers har jeg noen tanker rundt hvorfor de to eldste døtrene ikke har tatt utdanning, men det blir rene spekulasjoner, så det skal jeg ikke skrive her. Men LB regner jeg med tjener ganske så greit som sminkeinfluenser, så hennes insentiv for utdanning er kanskje ikke så stort? 

Nei, og det er jo ganske rart at de ikke har bedre utdanning? 

MM sin "utdanning" er vel næmest falsk, da hun ikke har høyere utdanning og dermed ikke kvalifiserer for master, men allikvel startet rett på en master som hun tok sammen med en ansatt fra slottet... 

Influser kan være et inntektsbringende yrke for en stund, men det vil nok for de fleste være godt å ha noen andre bein å stå på enn å måtte selge seg selv - og kongehuset tenker jeg. 

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pop up bruker skrev (Akkurat nå):

Nei, og det er jo ganske rart at de ikke har bedre utdanning? 

MM sin "utdanning" er vel næmest falsk, da hun ikke har høyere utdanning og dermed ikke kvalifiserer for master, men allikvel startet rett på en master som hun tok sammen med en ansatt fra slottet... 

Influser kan være et inntektsbringende yrke for en stund, men det vil nok for de fleste være godt å ha noen andre bein å stå på enn å måtte selge seg selv - og kongehuset tenker jeg. 

Det er neppe en familie med utpregede evner i den retningen, og det er jo forsåvidt greit, det er mange familier hvor det er få eller ingen med høyere utdanning. Man kan klare seg helt fint i livet likevel. Men det forventes jo at kongelige - i alle fall de som er i arverekken - skal ta utdanning. Selv om de ikke nødvendigvis har evner og/eller interesse for det. Men å bli rørlegger eller helsefagarbeider er liksom ikke noe alternativ når du er kongelig.
Tenker akkurat det samme som deg ang MMs «grad».  
Personlig kan jeg ikke tenke meg noe mer hjernedødt enn å være sminkeinfluenser, men jeg må vel bare innse at jeg er for gammel til å skjønne det. Og hun tjener sikkert mer enn meg, hva vet jeg. Men de pengene hun tjener, er jo ene og alene pga hennes kobling til kongefamilien, og det er problematisk. 

• Liker 7
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmmwhatever skrev (20 minutter siden):

Det er neppe en familie med utpregede evner i den retningen, og det er jo forsåvidt greit, det er mange familier hvor det er få eller ingen med høyere utdanning. Man kan klare seg helt fint i livet likevel. Men det forventes jo at kongelige - i alle fall de som er i arverekken - skal ta utdanning. Selv om de ikke nødvendigvis har evner og/eller interesse for det. Men å bli rørlegger eller helsefagarbeider er liksom ikke noe alternativ når du er kongelig.
Tenker akkurat det samme som deg ang MMs «grad».  
Personlig kan jeg ikke tenke meg noe mer hjernedødt enn å være sminkeinfluenser, men jeg må vel bare innse at jeg er for gammel til å skjønne det. Og hun tjener sikkert mer enn meg, hva vet jeg. Men de pengene hun tjener, er jo ene og alene pga hennes kobling til kongefamilien, og det er problematisk

Veldig enig i det siste du skriver, og særlig også siden Martha hat gått så hardt ut mot hvordan hun ble behandlet av pressen da hun var ung. Sagt det flere ganger, men det gir det ingen mening å dytte barna sine inn i mediebransjen. Da burde hun heller sendt de på skole i utlandet så de kunne fått en skikkelig god utdanning og sikret seg et godt liv uten å være avhengig av å selge seg selv og kongehuset. 

Det er sikkert veldig mange andre som ikke er kongelige som veldig gjerne skulle hatt det nettverket og pengene de har til å tatt en skikkelig god utdannelse i utlandet. 

• Liker 24
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Frisk Frosk skrev (23 timer siden):

Ja, det er dette som er så trist.

Kong Harald sa for ikke lenge siden at han ikke ville at Kongehuset skulle være til salgs. Da kommenterte jeg at det allerede er solgt.

Det er solgt siste seks år, siden prinsesse Märtha Louise ble sammen med Durek Verrett og de sammen begynte å selge Kongehuset.

Å komme seks år etterpå og si at Kongehuset ikke skal være til salgs, det er dessverre seks år for sent. Kong Harald kunne i det minste tatt avstand fra dette med å ikke godkjenne ekteskapet offisielt og han kunne også ha fratatt henne tittelen.

Men når prinsesse Märtha Louise vet at han ikke vil gjøre noe av dette, så føler hun seg tydelig trygg nok til at hun fullstendig skruppelløst drar inn i familien en mann som har solgt både henne, hennes familie og Kongehuset siden dag én. Og ML, hun har fulgt opp med å støtte ham i å gjøre akkurat det samme.

Dessverre så følger også en av hennes døtre nært i hennes fotspor med å gjøre det samme (LB), og også MA har også gjort det samme.

I praksis betyr dette at nr. 4, 5 og 6 i arverekken til den norske trone alle selger Kongehuset.

Mens Kongehuset er taust og kommer med påstander med noen års mellomrom om kontrakter som hverken prinsesse Märtha Louise eller Durek Verrett har noen som helst intensjoner å følge, noe disse to har vist i seks år nå.

Så i prinsipp er Kongehuset i praksis på billigsalg hver eneste dag som går hvor de fortsetter å godta at det er dette som skjer.

De har snakket sammen i seks år, da er det faktisk på tide å innse at det å snakke sammen ikke lenger fungerer.

Det eneste som nå kan redde Kongehuset er om det tar ansvar og setter absolutt grenser som forbyr å utnytte det slik ML og DV gjør.

Jeg forstår ikke hvorfor Kong Harald har latt dette skje. Det er så flaut. Andre land ler av oss.   

Kongen har vel overlatt kontakten vedr avtalen til kronprinsen, men kronprinsen har tydeligvis ikke tid. Etter at "The royal wedding" ble solgt til Netflix, samt at før- og etterfest var en promotering av Hèst, så uttalte kronprinsen at de skulle snakke om avtalen når det ble tid for det. 

Han finner ikke tid, det er helt tydelig. Jeg tror de har resignert helt ift ML/DV. 

• Liker 15
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kronprinsen har en utdannelse og søsteren hans er utdannet fysioterapeut som er en vanskelig utdannelse å komme inn på. Kongen og dronningen har og utdannelse fra universitetsnivå. Kongen har studert i Oxford og dronningen har tatt fransk og kunsthistorie.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Freydis skrev (25 minutter siden):

Tviler sterkt - tenker det er noe som blir sagt for å stilne alle som reagerer.

Tror ingenting på denne avtalen jeg heller. Det fremstår som noe som bare ble sagt for å få `folket` til å slutte å mase. Kongehuset har ingenting å si om den heller så. Det virker ikke akkurat alvorlig å bryte denne "avtalen". 

Bare tull alt sammen. 

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For narsissister eksisterer ingen avtaler, de føler seg for selv-berettigede til det. Det var Durek som søkte om enerett til varemerket første gangen, etter de ikke hadde fått lov å bruke det. Det var Durek som ville ha Netflix-dokumentaren, og overtalte Märtha til å være med på det.

Jeg vet at det er Märtha som har brutt avtalen igjen, men dette med prinsessetittelen hennes var jo ikke en gang  et problem før Durek. Det er han som skamløst har brukt det på en måte som gjorde at kongehuset måtte prøve å sette en stopper for det, og jeg mistenker at han driver og pusher i kulissene og innbiller Märtha at hun har rett til det, eller at det ikke er så farlig å bruke tittelen.
Narsissister påvirker deg med sin personlighet til å tenke slik som dem. Så for henne blir Durek's verden normal, hun følger etter der han går. Det var faktisk Durek som fikk Märtha til å gå inn i motemerket også, hun ville opprinnelig ikke. Men når Durek "ser" det, og han er "guruen" og guiden hennes, så gjør hun som han vil: 

"– Det var faktisk Durek som overbeviste meg, forteller Märtha.
– Vi var på et heste-event og så leste han om dette firmaet, og så sa han: «Det kommer inn en person til i dette firmaet. Det er deg!» Ja, da skal jeg vel det, da, svarte jeg." https://www.minmote.no/mote/klaer/a/5BXLv1/hest-historien-bak-klesmerket

Jeg selv har opplevd lignende dessverre. Jeg fylte en gang for mange år siden bensin på en bensinstasjon uten penger, fordi en "venn" av meg som hadde for stor innflytelse over meg, pluss en veldig selvberettiget attityde, hadde klart å overbevise meg om at dette var helt ok og normalt å gjøre, istedenfor å vente til jeg faktisk hadde penger på konto. Jeg betalte selvsagt i ettertid, men innehaveren av bensinstasjonen var jo fly forbanna, naturlig nok, og jeg følte meg som en idiot. Jeg hadde ALDRI gjort det uten hans påvirkning, det er bare ikke meg å gjøre noe sånt. Men det er 100% han.

• Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Freydis

De er håpløst frekke. Men hvorfor holder kongen og kronprinsen på å snakker om kontrakter og avtaler? Det kan jo umulig eksistere noe sånt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Disse påståtte kontraktene er bare blitt en hån mot folket.

Og enda større hån er det blitt når både Kongen og Kronprinsen begge har snakket om at de fortsetter å snakke om den.

Ord er ingenting verdt når det ikke følges også i handling. Nå er vi i det sjette året med grove kontraktsbrudd, prinsesse Märtha Louise og Durek Verrett fortsetter å bryte den påståtte kontrakten. Og de gjør det helt uten at Kongehuset en gang vil snakke om det, men bare viker unna og nok en gang sier "det er samtaler om det".

Kongehuset oppfører seg nå tilsynelatende som medavhengige til rusavhengige ofte gjør, eller som faktisk voldsoffer ofte også gjør - de bortforklarer, gir gode grunner til å bli i forholdet/rusen og ikke gjøre noen endringer eller komme seg ut av det usunne forholdet.

Kongehusets manglende vilje til å sette hardt mot hardt viser at de, enten de ønsker det eller ei, gir inntrykk av at de støtter at Kongehuset og MLs tittel blir grovt utnyttet for DV og MLs grådige kommersielle vinning.

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisk Frosk skrev (5 timer siden):

Disse påståtte kontraktene er bare blitt en hån mot folket.

Og enda større hån er det blitt når både Kongen og Kronprinsen begge har snakket om at de fortsetter å snakke om den.

Ord er ingenting verdt når det ikke følges også i handling. Nå er vi i det sjette året med grove kontraktsbrudd, prinsesse Märtha Louise og Durek Verrett fortsetter å bryte den påståtte kontrakten. Og de gjør det helt uten at Kongehuset en gang vil snakke om det, men bare viker unna og nok en gang sier "det er samtaler om det".

Kongehuset oppfører seg nå tilsynelatende som medavhengige til rusavhengige ofte gjør, eller som faktisk voldsoffer ofte også gjør - de bortforklarer, gir gode grunner til å bli i forholdet/rusen og ikke gjøre noen endringer eller komme seg ut av det usunne forholdet.

Kongehusets manglende vilje til å sette hardt mot hardt viser at de, enten de ønsker det eller ei, gir inntrykk av at de støtter at Kongehuset og MLs tittel blir grovt utnyttet for DV og MLs grådige kommersielle vinning.

Jeg mistenker at for kongehuset er Marius det største problemet akkurat nå, og de har ikke tid eller ork til å deale med Prinsesse Vil-Ikke og sjaman-mannen hennes. Noe jeg i og for seg forstår. For HM og MM er nok Marius en langt større krise på alle plan, og Sonja og Harald er nok for gamle til å være harde i klypa. ML og DV har for lengst oppdaget at de kan gjøre som de vil. De kan jatte litt med i møter, kontrakten er ikke verdt papiret den er skrevet på, og det vet de. Etterpå er det tut og kjør i alskens sosiale medier.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmmwhatever skrev (2 timer siden):

Jeg mistenker at for kongehuset er Marius det største problemet akkurat nå, og de har ikke tid eller ork til å deale med Prinsesse Vil-Ikke og sjaman-mannen hennes. Noe jeg i og for seg forstår. For HM og MM er nok Marius en langt større krise på alle plan, og Sonja og Harald er nok for gamle til å være harde i klypa. ML og DV har for lengst oppdaget at de kan gjøre som de vil. De kan jatte litt med i møter, kontrakten er ikke verdt papiret den er skrevet på, og det vet de. Etterpå er det tut og kjør i alskens sosiale medier.

MBH er nok en krise for HM og MM personlig. Men for Kongehuset er det ML og DV gjør langt mer alvorlig, mener jeg.

MBH er tilsynelatende en bortskjemt rusmisbruker og voldsmann, men han er ikke kongelig, selv om familien hans er det.

ML og DV, de utnytter Kongehuset i en skala ingen har sett før, og de holdt på slik i 5,5 år før saken med MBH ble kjent. Så Kongehuset kan på ingen måte forklare sin ansvarsfraskrivelse i saken om MLs tittel og hennes og DVs uakseptable og grådige utnyttelse av Kongehuset.

At ting er tøft for HM og MM, det er har jeg stor forståelse for. Men HM må faktisk fortsette å gjøre jobben sin, og det er ingenting som tilsier at han eller Kongen har gjort noe siden 2022 for å stoppe ML og DV. Tvert om støttet de dem med å delta i reklamejippo-netflix-bryllupet. For ved å være der støttet de det ML og DV gjorde, selv om de satte symbolske grenser med å ikke ønske å bli fotografert av Netflix og Hello når ikke annen presse også hadde tilgang. Det er og blir bare en symbolsk grense - utad skades Kongehuset like fullt.

Det er egentlig helt uforståelig at Kongehuset har godtatt at ML og DV bare jatter med og så bryter den påståtte kontrakten i neste øyeblikk. I seks år har de Kongehuset godtatt dette.

• Liker 12
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Frisk Frosk skrev (8 timer siden):

MBH er nok en krise for HM og MM personlig. Men for Kongehuset er det ML og DV gjør langt mer alvorlig, mener jeg.

MBH er tilsynelatende en bortskjemt rusmisbruker og voldsmann, men han er ikke kongelig, selv om familien hans er det.

ML og DV, de utnytter Kongehuset i en skala ingen har sett før, og de holdt på slik i 5,5 år før saken med MBH ble kjent. Så Kongehuset kan på ingen måte forklare sin ansvarsfraskrivelse i saken om MLs tittel og hennes og DVs uakseptable og grådige utnyttelse av Kongehuset.

At ting er tøft for HM og MM, det er har jeg stor forståelse for. Men HM må faktisk fortsette å gjøre jobben sin, og det er ingenting som tilsier at han eller Kongen har gjort noe siden 2022 for å stoppe ML og DV. Tvert om støttet de dem med å delta i reklamejippo-netflix-bryllupet. For ved å være der støttet de det ML og DV gjorde, selv om de satte symbolske grenser med å ikke ønske å bli fotografert av Netflix og Hello når ikke annen presse også hadde tilgang. Det er og blir bare en symbolsk grense - utad skades Kongehuset like fullt.

Det er egentlig helt uforståelig at Kongehuset har godtatt at ML og DV bare jatter med og så bryter den påståtte kontrakten i neste øyeblikk. I seks år har de Kongehuset godtatt dette.

Jeg er helt enig med deg. Men jeg tror likevel at Marius overskygger ML og DV for kronprinsparet. Dessverre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Christina82 skrev (6 timer siden):

Noen som vet når dokumentaren kommer? 

Nei, tror ikke det er satt noen dato. Men siden den hadde lansering i København nylig, må den vel være like rundt hjørnet. Bare de får en godkjent tittel på plass og sånt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (4 timer siden):

Nei, tror ikke det er satt noen dato. Men siden den hadde lansering i København nylig, må den vel være like rundt hjørnet. Bare de får en godkjent tittel på plass og sånt. 

Haha ja, den tittelen gleder jeg meg til… Kanskje de kaller den «Pr1ncess and Shaman» eller noe slikt, for å omgå «kontrakten». Eller kanskje står kontrakten med Netflix mot «kontrakten» med kongefamilien, og da vet vi alle hvilken kontrakt som vinner. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...