Gå til innhold

Märtha Louise og Durek Verrett

Parasoll

Anbefalte innlegg

Frisk Frosk skrev (13 timer siden):

Godt poeng!

Det er jo naturlig at GP vil nevnes uansett i serien, siden både ML og DV har brukt kontakten med henne for å promotere seg selv helt frem til bryllupet. Sist i at DV, i intervju som ble filmet rett før bryllupet, gjorde et stort nummer av hvor gode venner de var, men at hun ikke kunne komme fordi hennes nesten voksne sønn skulle begynne på en ny skole. Og så messet han videre om at de var som familie og at de bare elsket hverandre.

Den unnskyldningen virket så tynn at den heller ikke virket troverdig den gangen. Så det er vel god grunn til å stille spørsmål ved om kontakten egentlig er så nær lenger.

Og siden man må anta at Netflix egentlig ønsker å lage noe som skal få veldig stor oppmerksomhet, da er det ikke noen pusete rosablogg-kjærlighetshistorie som skapes av selskapet.

Jeg tipper du har veldig rett.

Det er merkelig at Netflix ikke sier noe mer om serien eller filmen de lager, og det kan tyde på at det er trøbbel i kulissene på ene eller andre måten. Men hva det er, det er umulig å vite.

Når man ser på Chaikins dokumentar «Tiger King» så kan man jo bare ane hvilken vei dette går. Hovedkarakterene i den serien trodde vel også at serien skulle framstille dem som helter, men endte opp med å bli ydmyket og latterliggjort. En av dem saksøkte vel Netflix i etterkant for ærekrenkelse, hvis jeg ikke husker helt feil. Så Netflix er ute etter seertall, og det betyr kontrovers (Baby Reindeer, anyone?). Og i en historie som inneholder alt fra engleskole, øglemennesker, faraoer, overgrep, vaginaavtrykk, demonutdriving og økonomisk snusk, kommer nok ikke fokuset til å ligge på øm kjærlighet. 

• Liker 23
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

TigerK skrev (42 minutter siden):

Når man ser på Chaikins dokumentar «Tiger King» så kan man jo bare ane hvilken vei dette går. Hovedkarakterene i den serien trodde vel også at serien skulle framstille dem som helter, men endte opp med å bli ydmyket og latterliggjort. En av dem saksøkte vel Netflix i etterkant for ærekrenkelse, hvis jeg ikke husker helt feil. Så Netflix er ute etter seertall, og det betyr kontrovers (Baby Reindeer, anyone?). Og i en historie som inneholder alt fra engleskole, øglemennesker, faraoer, overgrep, vaginaavtrykk, demonutdriving og økonomisk snusk, kommer nok ikke fokuset til å ligge på øm kjærlighet. 

Tenker du får helt rett. Derfor tror jeg aldri det kommer noen dokumentar. Ser for meg at ML/DV har kontrakt på at de skal godkjenne hvert sekund av den, og kasserer den så fort det er noe som helt som ikke er flatterende. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (4 minutter siden):

Tenker du får helt rett. Derfor tror jeg aldri det kommer noen dokumentar. Ser for meg at ML/DV har kontrakt på at de skal godkjenne hvert sekund av den, og kasserer den så fort det er noe som helt som ikke er flatterende. 

Det kan hende paret har vært mer opptatt av penger og berømmelse enn detaljer i kontrakten? 

Dersom Netflix lager dokumentaren som de selv (Netflix) ønsker, hva er det verste som kan skje? 

Endret av Pippio
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eyr skrev (2 timer siden):

Interessant at det er firmaet hennes som skal betale for bryllupet. Kan jo slå seg konkurs da så får ikke firmaene det de skal ha…

Dette er ikke AS, men enkeltmannsforetak. Da er hun personlig ansvarlig for gjelden. 

Det spesielle her er at man får mva refusjon på fakturaer som går til en bedrift/enkeltmannsforetak. Så den momsen de har fakturert er nok refundert av Skatteetaten.

Men dette er jo et privat arrangement. Et skolebokeksempel på moms-svindel. Håper noen journalister kan ta et intervju med en revisor om dette.. 

Uspiselig oppførsel på alle områder. 

Endret av Maud-1919
  • Liker 20
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maud-1919 skrev (1 minutt siden):

Dette er ikke AS, men enkeltmannsforetak. Da er hun personlig ansvarlig for gjelden. 

Det spesielle her er at man får mva refusjon på fakturaer som går til en bedrift/enkeltmannsforetak. Så den momsen de har fakturert er nok refundert av Skatteetaten.

Men dette er jo et privat arrangement. Et skolebokeksempel på moms-svindel. Håper noen journalister kan ta et intervju med en revisor om dette.. 

Mannen min er bonde ( i tillegg til annen jobb så klart) har enk han også men ikke alt kan føres der. Det må være innenfor det firmaet er lagt opp til.

Så i utgangspunktet tenker jeg at hun ikke kan avskrive moms når det er privat arrangement?

• Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippio skrev (11 minutter siden):

Det kan hende paret har vært mer opptatt av penger og berømmelse enn detaljer i kontrakten? 

Dersom Netflix lager dokumentaren som de selv (Netflix) ønsker, hva er det verste som kan skje? 

Det verste som kan skje er vel at Netflix blir saksøkt av ML og Øgla for krenkende innhold og at paret får millioner i erstatning.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Maud-1919 skrev (9 minutter siden):

Ja, dette håper jeg noen ser nærmere på!

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eva-Lena skrev (Akkurat nå):

Det verste som kan skje er vel at Netflix blir saksøkt av ML og Øgla for krenkende innhold og at paret får millioner i erstatning.

Skal vel mye til. Og Netflix har dype lommer til å betale advokater med, mye dypere lommer enn ML og DV har tilgang til. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eyr skrev (10 minutter siden):

Mannen min er bonde ( i tillegg til annen jobb så klart) har enk han også men ikke alt kan føres der. Det må være innenfor det firmaet er lagt opp til.

Så i utgangspunktet tenker jeg at hun ikke kan avskrive moms når det er privat arrangement?

Nei, man kan ikke det. Private utgifter må man dekke som privatperson. Det å få faktura for bryllup sendt til sitt firma er drøyt. 

• Liker 8
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmmwhatever skrev (1 minutt siden):

Skal vel mye til. Og Netflix har dype lommer til å betale advokater med, mye dypere lommer enn ML og DV har tilgang til. 

Ja, la oss håpe du har rett. 

Det går en kortserie på Prime nå om kongeparet. Den heter enkelt og greit «Harald og Sonja». Riktignok med en liten krone også.

Om det blir noe av dette med Netflix og Märtha så kan den hete Märtha og Durek. That’s it.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippio skrev (25 minutter siden):

Ja, det er kanskje ikke helt utenkelig at de er så høye på seg selv at de ikke har tenkt tanken at noen har andre motiver med denne dokumentaren enn de selv. Når man ser hvordan spetakkelet med duker og plasttelt kom i veien for et utendørs eventyrbryllup kun for å beskytte fotorettighetene til Netflix og Hello, så tegner det seg et bilde av noen som er villige til å strekke seg langt for penger og berømmelse.

Og Chaikin er ikke dum! Hun vet nok hvordan man skal smøre store, selvopptatte egoer for å sikre seg de rettighetene hun trenger for å fortelle den historien hun ønsker å fortelle. Så får man håpe, for deres del, at ML og DV har hatt et oppegående management som har lest igjennom Netflix-kontrakten med et objektivt og kritisk blikk. Men det vi har sett av «handlerne» til disse to er ikke veldig betryggende i så måte. Mulig «noen» høyere opp i systemet har trykket på den røde knappen etter screeningen i Danmark. For en ydmykelse på nivå med Tiger King med en norsk prinsesse i hovedrollen vil være katastrofe for det norske kongehuset. Og er det en ting de folka der ikke trenger nå, så er det en internasjonal skandale til å gå hånd i hånd med liksom-prinsen. 

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TigerK skrev (58 minutter siden):

Så får man håpe, for deres del, at ML og DV har hatt et oppegående management som har lest igjennom Netflix-kontrakten med et objektivt og kritisk blikk. Men det vi har sett av «handlerne» til disse to er ikke veldig betryggende i så måte.

Durek har hatt veldig mange forskjellige aktører, mens Martha har sin alt-mulig-fikser Carina ( som også tydeligvis har hatt jobben med å kontrollere alle fakturaer etter brudekalaset). Så det spørs om ikke Martha skulle fulgt sine første instinkter og takket nei til hele serien. Tror hun har blitt pushet ganske heftig av Durek her. Virker som om hun begynner å bli desperat etter å selge mest mulig gensere nå for å få inn litt cash i alle fall. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmmwhatever skrev (2 timer siden):

Det hadde vært så bra om Netflix laget en faktisk dokumentar, ikke en "oppsetning" etter ML/DV sitt ønske om hvordan de vil selge seg inn. En dokumentar om hva han har uttalt om at kreft er selvpåført, vaginarens, selvmordsånder, kontakt med Ari, trassånder i barn som må "drives ut", om å være utenomjordisk - og om å ha vært farao og dronning sammen i Egypt. Det skal selvsagt også med at Durek har fått kritikk for dette - fra mange kompetente hold, og svart ut all kritikken med at Nordmenn er mindre begavede rasister. 

Netflix må gjerne ha med litt om trusselbrevene til alle som har turt å si dem imot, og litt mer om hva som ligger bak overgrepsanklagene mot Durek. 

De må gjerne vise litt bakgrunn om ML også, men holde det til Engleskole osv, og heller holde seg til å nevne prinsessetittelen i forbindelse med bruddene på avtalene hun har med kongehuset om den. 

En Grand Finale i Geiranger som viser sannheten om "Mad Princess" som først befaler Norske medier om hvor de skal stå, for så å kjefte og gneldre på dem for at de står i veien når de senere "spiller inn scenen" med Netflix på slep. 

At de ikke har betalt alle de skylder for bryllupet kan jo også nevnes. 

DET hadde vært en dokumentar. 

Endret av Isild
  • Liker 28
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Isild skrev (14 minutter siden):

Det hadde vært så bra om Netflix laget en faktisk dokumentar, ikke en "oppsetning" etter ML/DV sitt ønske om hvordan de vil selge seg inn. En dokumentar om hva han har uttalt om at kreft er selvpåført, vaginarens, selvmordsånder, kontakt med Ari, trassånder i barn som må "drives ut", om å være utenomjordisk - og om å ha vært farao og dronning sammen i Egypt. Det skal selvsagt også med at Durek har fått kritikk for dette - fra mange kompetente hold, og svart ut all kritikken med at Nordmenn er mindre begavede rasister. 

Netflix må gjerne ha med litt om trusselbrevene til alle som har turt å si dem imot, og litt mer om hva som ligger bak overgrepsanklagene mot Durek. 

De må gjerne vise litt bakgrunn om ML også, men holde det til Engleskole osv, og heller holde seg til å nevne prinsessetittelen i forbindelse med bruddene på avtalene hun har med kongehuset om den. 

En Grand Finale i Geiranger som viser sannheten om "Mad Princess" som først befaler Norske medier om hvor de skal stå, for så å kjefte og gneldre på dem for at de står i veien når de senere "spiller inn scenen" med Netflix på slep. 

At de ikke har betalt alle de skylder for bryllupet kan jo også nevnes. 

DET hadde vært en dokumentar. 

Det hadde vært saker det, ekte saker også faktisk. Håper Netflix driter de loddrett ut begge to.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TigerK skrev (3 timer siden):

Og Chaikin er ikke dum! Hun vet nok hvordan man skal smøre store, selvopptatte egoer for å sikre seg de rettighetene hun trenger for å fortelle den historien hun ønsker å fortelle. Så får man håpe, for deres del, at ML og DV har hatt et oppegående management som har lest igjennom Netflix-kontrakten med et objektivt og kritisk blikk. Men det vi har sett av «handlerne» til disse to er ikke veldig betryggende i så måte. Mulig «noen» høyere opp i systemet har trykket på den røde knappen etter screeningen i Danmark. For en ydmykelse på nivå med Tiger King med en norsk prinsesse i hovedrollen vil være katastrofe for det norske kongehuset. Og er det en ting de folka der ikke trenger nå, så er det en internasjonal skandale til å gå hånd i hånd med liksom-prinsen. 

Men kan de stoppe den? Og kan de stoppe dem i å bruke tittelen? For det er jo tydelig at D og M hadde tenkt å bruke tittelen hennes hele tiden, siden de har søkt om patent, så hvorfor skulle de stoppe her? De visste jo allerede at familien hennes ikke vil at hun skal bruke tittelen, men har de mulighet til å stoppe henne fra å bruke den?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glrmn skrev (8 timer siden):

Etter å ha forholdt seg taus, velger gårdeier Jon Erlend Vinje i dag å uttale seg om pengebråket

Fra https://www.seher.no/kongelig/aldri-opplevd-maken-til-martha/82679797

"jeg har drevet mitt eget selskap i tretten år og aldri opplevd maken til dette. Jeg kan knapt huske at jeg har måttet sende én eneste purring. Og så ender det med at jeg plutselig må sende tre regninger til inkasso."

Offentlige personer, og da særlig de kongelige, bør være ekstra varsomme med å betale fakturaene sine i tide. Ganske skammelig at de ikke klarer å gjøre opp for seg. 

Regner med at pappa betaler til slutt her, men dette bare er enda en negativ assosiasjon for monarkiet for min del. 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Maia70 skrev (10 minutter siden):

Men kan de stoppe den? Og kan de stoppe dem i å bruke tittelen? For det er jo tydelig at D og M hadde tenkt å bruke tittelen hennes hele tiden, siden de har søkt om patent, så hvorfor skulle de stoppe her? De visste jo allerede at familien hennes ikke vil at hun skal bruke tittelen, men har de mulighet til å stoppe henne fra å bruke den?

Gode spørsmål. Jeg vet ikke svarene, men kan det være at de har satset på «det er lettere å få tilgivelse, enn tillatelse»? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maud-1919 skrev (4 timer siden):

Jeg vet jeg har spurt om dette før, men jeg skjønner ikke hvorfor det er feil at hun bruker et ENK for dette? 

Jeg har selv et ENK, og skjønner hvorfor hun ikke kan bruke ENKet sitt til dette. 

Jeg er ikke økonom.... hehe 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pop up bruker skrev (16 minutter siden):

Jeg vet jeg har spurt om dette før, men jeg skjønner ikke hvorfor det er feil at hun bruker et ENK for dette? 

Jeg har selv et ENK, og skjønner hvorfor hun ikke kan bruke ENKet sitt til dette. 

Jeg er ikke økonom.... hehe 

Atte hæææ?! Du skjønner ikke hvorfor hun ikke hvorfor det er feil å bruke ENK, men du skjønner hvorfor hun ikke kan bruke ENKer sitt?  

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TigerK skrev (50 minutter siden):

Gode spørsmål. Jeg vet ikke svarene, men kan det være at de har satset på «det er lettere å få tilgivelse, enn tillatelse»? 

Jeg vet hva han har tenkt i alle fall, at han vil ha publisitet, og om han kan skape splid mellom henne og familien i samme slengen så er det to fluer i samme smekk. Og så har han vel tytt henne full i fraser om at dette går i orden, de må bare manifestere det, og når det ikke går i orden så er det hun som har begrensende tanker og ikke kan manifestere riktig.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...