Gå til innhold

Märtha Louise og Durek Verrett

Parasoll

Anbefalte innlegg

Honey Dew skrev (7 timer siden):

Plutselig slo det meg at det kanskje var Durek eller Märtha som har skrevet drn boken selv...

Ha, en interessant tanke! Ved hjelp av Anders Giæver da, kanskje? Noen har jo skrevet bøker før, om eventyr og hjerter. Samtidig er jo noen svært bevisst sin posisjon/situasjon/ og har gjort det i seg selv til et narrativ... Tror ikke det er tilfelle, sånn egentlig, men interessant tanke.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eva-Lena skrev (1 minutt siden):

Det er visstnok samtaler pågang, får håpe det ender med at hun ikke er prinsesse lenger. Da blir vel alle innlegg på Instagram titulert med ex-Princess av DV.

https://www.tv2.no/underholdning/har-pagaende-dialog-om-marthas-prinsessetittel/17279108/

Jeg lurer på om de er i Norge eller i USA for tiden. Har ikke vært så mye skriverier - kanskje en grunn til at de ligger lavt i terrenget?

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DaisyD skrev (9 minutter siden):

Jeg lurer på om de er i Norge eller i USA for tiden. Har ikke vært så mye skriverier - kanskje en grunn til at de ligger lavt i terrenget?

Jeg tipper ML er i Norge iallefall. Det er vel begrenset hvor mye og ofte hun kan reise fra den yngste datteren. DV må gjerne holde seg i USA for godt 😊

Får håpe disse samtalene er årsaken til at det ikke er så mye om de for tiden. Jeg følger de ikke på insta, så aner ikke hvordan det er med utlegg og bruk av tittel der for tiden.

Endret av Eva-Lena
  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eva-Lena skrev (8 minutter siden):

Jeg tipper ML er i Norge iallefall. Det er vel begrenset hvor mye og ofte hun kan reise fra den yngste datteren. DV må gjerne holde seg i USA for godt 😊

Får håpe disse samtalene er årsaken til at det ikke er så mye om de for tiden. Jeg følger de ikke på insta, så aner ikke hvordan det er med utlegg og bruk av tittel der for tiden.

Aner ikke jeg heller - håper han holder seg i USA lenge. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har i lang tid undret meg over hvem som tar seg av omsorgen for den yngste datteren Emma Tallulah Behn? Dette spørsmålet og undringen min kommer som følge av at hun er såvidt ung og moren, ML, i liten grad synes å være stabilt tilstede som forelder.

• Liker 16
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TrineTrollet skrev (1 time siden):

Jeg har i lang tid undret meg over hvem som tar seg av omsorgen for den yngste datteren Emma Tallulah Behn? Dette spørsmålet og undringen min kommer som følge av at hun er såvidt ung og moren, ML, i liten grad synes å være stabilt tilstede som forelder.

Kanskje farmoren?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok en rask titt innom IG-kontoene deres. ML er mindre aktiv enn han, men det har hun vel alltid vært. Det ser derimot ut som om hun er tilbake i Norge, da det siste innlegget er med døtrene. 

Hennes kjære er aktiv mer eller mindre daglig. Det er salg av medaljonger, reklame for "appointments", quotes og sedvanlig svada. Ingen indikasjoner på hvor han befinner seg

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (3 timer siden):

Tok en rask titt innom IG-kontoene deres. ML er mindre aktiv enn han, men det har hun vel alltid vært. Det ser derimot ut som om hun er tilbake i Norge, da det siste innlegget er med døtrene. 

Hennes kjære er aktiv mer eller mindre daglig. Det er salg av medaljonger, reklame for "appointments", quotes og sedvanlig svada. Ingen indikasjoner på hvor han befinner seg

Han fremstår på egen bedriftskanal som ganske forstyrret for tiden, er mitt inntrykk. Virker ikke stabil, i balanse, men bare et veldig sinne som forsøkes å dekkes over.

Det er enorme mengder med disse sitatene fra andre. Det handler stadig om at Gud er på hans side, vil belønne ham snart, alle som er mot ham vil måtte betale m.m.

Med alle disse sitatene og videoene fra andre, som han gjerne slenger en egen kommentar på i tillegg, fremstiller han seg (pga. innhold) som svært passiv-aggressiv, for å skjule hvor sint og bitter han faktisk er. Han forsøker tilsynelatende å skape et bilde av at han er uberørt og føler "peace" med å være skurken i andres historie fordi hvem-han-nå-enn-forsøker-å-si-dette-til ikke lenger er i hans liv. Han gjør det også veldig tydelig at han ikke vil fortelle sin side i saken hvor han anses som å være skurken.

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og i mellomtiden har Märtha Louise en umerket reklame for Heest.no, skjult i en video som liksom stiles til Frelsesarmeen.

Det er så usmakelig. Her er liksom fokuset på Frelsesarmeen og at H har gitt varmende gaver til trengende.

Åpningsbildet? En kvinne man ikke ser ansiktet på, bare filmet omtrent fra skulderen og ned på fremsiden. Det er H-bukser, det er dyr jakke, det er dyre skinnjakker, det er luksusposer fra H, det er en stor smarttelefon som holdes av dyre skinnhansker.

Så overleveres samme tre H-posene til Frelsesarmeen av en arm i lys blå dunjakke. Og så er det videre ML som er ute og kjøper barneleker som skal være juletregaver. Mens hun svinser rundt i sin dunjakke til kr 9000, bukser til 1800 kroner, genser til 2 600 kroner, designnegler og sminke. Og firmaet har brukt tid og penger på å planlegge, filme og redigere ferdig reklamefilmen.

Dette er REN reklame for Hest, ikke annet. Her blir dessverre Frelsesarmeen brukt for å bedre omdømmet som prinsesse Märtha Louise selv har ødelagt over måneder og år.

Joda, det er kanskje tre trengende som får en genser eller et skjerf eller lignende fra H (det var ikke ruvende det som var i posene), og kanskje noen få unger som får leker. Men her viser H at de velger å utnytte personer i vanskelige situasjoner, og en frivillig organisasjon som Frelsesarmeen for å forsøke å lappe sammen det dårlige omdømmet som ML bringer dem. Det er pent sagt veldig smakløst.

Kan ses her: https://www.instagram.com/iam_marthalouise/

eller her: https://mystorysaver.com/user-info/iam_marthalouise

Videofilmen vitner om at det er de priveligerte som innvilger et øyeblikk av liksom-gavmildhet før julen, mens de egentlig er Scrooge som bare vil tjene mer penger selv.

De samtalene Slottet sies å ha med ML om hennes tittel her helt verdiløse så sant Slottet ikke også sikrer seg med bindende kontrakter som strengt regulerer bruk av hennes (tidligere) tittel i fremtiden - OG ikke minst, er dette helt verdiløst hvis ikke Slottet/Kongehuset også er villige til å faktisk gå til sak mot ML (og DV og deres samarbeidspartnere) hvis hennes ev. tidligere tittel misbrukes kommersielt.

Snakket har de gjort i 6-7 år allerede. To avtaler har det liksom hatt. Ingenting har hatt den minste lille effekt - tvert imot har prinsesse Märtha Louise vist hvor kynisk hun har vært villig til å være disse årene med alle måtene hun, Durek Verrett og deres kommersielle nettverk og venner har utnyttet hennes tittel og tilknytning til det norske Kongehus og -familie.

Nye samtaler nå har jeg ingen tro på hvis det ikke også offentliggjøres bindende avtaler om ev. avtaler som gjøres.

Endret av Frisk Frosk
linker
  • Liker 14
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glrmn skrev (8 timer siden):

Fra https://www.finansavisen.no/samfunn/2024/12/13/8214387/bryllupet-fakturert-pa-firmaet-haper-inderlig-at-maertha-louise-ikke-har-gjort-det

"Flere reagerer på at Märtha Louise og Durek Verrett har fått bryllupsregninger på firmaet. Grepet kan være ulovlig hvis det stemmer, ifølge skatteekspert.".

Tviler ikke et sekund. 

Pappas "pågående dialog" om tittel kommer nok desverre til å være bare pågående og aldri ende ut i at den blir fratatt, eller at noe som helst får noen konsekvens. 

Jeg mistet all tillit til at vårt kongehus bryr seg om hva folket mener da de stilltiende aksepterte gingate, brudd på alkohollloven og senere bare ytret at de "gledet seg til" lakengjemsel, Netflix, salgsstand med Hèst og annet "privat" i Geiranger. 

• Liker 20
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (24 minutter siden):

Tviler ikke et sekund. 

Pappas "pågående dialog" om tittel kommer nok desverre til å være bare pågående og aldri ende ut i at den blir fratatt, eller at noe som helst får noen konsekvens. 

Jeg mistet all tillit til at vårt kongehus bryr seg om hva folket mener da de stilltiende aksepterte gingate, brudd på alkohollloven og senere bare ytret at de "gledet seg til" lakengjemsel, Netflix, salgsstand med Hèst og annet "privat" i Geiranger. 

Lurer på hva det er å diskutere (ref den pågående dialogen). Skal de betale henne for å gi slipp på tittelen? Kan begynne å lure for nå har hun trødd over grensene så mange ganger at det burde ikke vært noe å diskutere.

• Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Frisk Frosk skrev (15 timer siden):

Han fremstår på egen bedriftskanal som ganske forstyrret for tiden, er mitt inntrykk. Virker ikke stabil, i balanse, men bare et veldig sinne som forsøkes å dekkes over.

Det er enorme mengder med disse sitatene fra andre. Det handler stadig om at Gud er på hans side, vil belønne ham snart, alle som er mot ham vil måtte betale m.m.

Med alle disse sitatene og videoene fra andre, som han gjerne slenger en egen kommentar på i tillegg, fremstiller han seg (pga. innhold) som svært passiv-aggressiv, for å skjule hvor sint og bitter han faktisk er. Han forsøker tilsynelatende å skape et bilde av at han er uberørt og føler "peace" med å være skurken i andres historie fordi hvem-han-nå-enn-forsøker-å-si-dette-til ikke lenger er i hans liv. Han gjør det også veldig tydelig at han ikke vil fortelle sin side i saken hvor han anses som å være skurken.

Høres ut som om han er blktt manisk, i ferd med å gå over i psykose. Kanskje derfor ML er i Norge

Han trenger ikke å «late som» lengre, han har jo oppnådd det han har ville oppnå. Det han har jobbet for i flere år, er kommet til en ende. Da kan kroppen slappe av. 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DaisyD skrev (5 timer siden):

Lurer på hva det er å diskutere (ref den pågående dialogen). Skal de betale henne for å gi slipp på tittelen? Kan begynne å lure for nå har hun trødd over grensene så mange ganger at det burde ikke vært noe å diskutere.

Enig! Forstår virkelig ikke hva en slik "pågående dialog" handler om. Hun har brutt avtalen mange ganger, og klarer bare ikke å slutte med prinsesseriet sitt i komersielle sammenhenger. Det er vel fordi Durek vil ha henne FORDI hun er prinsesse. Hun må både tvilholde på tittelen OG forsøke å snike den inn der hun/de kan. Ellers har hun vel ingen verdi for han. 

• Liker 7
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (3 minutter siden):

Enig! Forstår virkelig ikke hva en slik "pågående dialog" handler om. Hun har brutt avtalen mange ganger, og klarer bare ikke å slutte med prinsesseriet sitt i komersielle sammenhenger. Det er vel fordi Durek vil ha henne FORDI hun er prinsesse. Hun må både tvilholde på tittelen OG forsøke å snike den inn der hun/de kan. Ellers har hun vel ingen verdi for han. 

Durek hadde ikke engang kastet et blikk på henne om det ikke var det royale. 

• Liker 13
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Glrmn skrev (14 timer siden):

Fra https://www.finansavisen.no/samfunn/2024/12/13/8214387/bryllupet-fakturert-pa-firmaet-haper-inderlig-at-maertha-louise-ikke-har-gjort-det

"Flere reagerer på at Märtha Louise og Durek Verrett har fått bryllupsregninger på firmaet. Grepet kan være ulovlig hvis det stemmer, ifølge skatteekspert.".

Jeg får ikke lest artikkelen. Hvorfor menes det at det er ulovlig? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (1 time siden):

Pågående dialog er bare for at folk skal slutte å mase. De har holdt på med disse pågående dialogene i noen år nå.

• Liker 13
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pop up bruker skrev (1 time siden):

Jeg får ikke lest artikkelen. Hvorfor menes det at det er ulovlig? 

Bryllupet var privat, og det er ikke lovlig å betale for privat forbruk med ubeskattede midler i et selskap. 

Enden på visa blir vel at det kommer frem at det overhodet ikke var privat, det var jo et rigget realityshow kjøpt av Netflix og Hello Magazine egentlig. 

Det var vel bare vi i "folket" som var opptatt av at dette med at prinsessetittelen IGJEN ble brukt i høyst kommersiell sammenheng, og da svarte vel både brudepar, kongehus og managere at vi bare kunne klappe igjen, for bryllupet var PRIVAT. 

Blir spennende å se da. 

• Liker 11
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honey Dew skrev (11 minutter siden):

Pågående dialog er bare for at folk skal slutte å mase. De har holdt på med disse pågående dialogene i noen år nå.

Enig. Det er bare prat, det kommer ikke til å skje noenting.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...